Kuka sytyttää puut takassa ylhäältä?
Tuli palaa alhaalta ylös. On oltava tollo, jos luulee muuta.
Kommentit (116)
Mistäs päin se happi tulee, jota siihen palamiseen tarvitaan? Ylhäältäkö?
Kaupunkilaiset jotka eivät ymmärrä miten tuli käyttäytyy.
Vierailija kirjoitti:
Minä kaupunkilainen sytytän päältä ja kappas vaan toimii paremmin kuin alhaalta sytyttäminen, kas kun se happi imetään siihen tuleen alhaalta liekin toimesta.
Minä, ei mitään ongelmaa ja palaa puhtaammin :)
Vähemmän päästöjä, kun sytyttää ylhäältä. Eikö kaikki tee näin?
Älä tee näitä paskoja aloituksia.
Minä teen puista kourun johon laitan sytykkeen. Syttyy helposti eikä savuta.
Näin viisaat opastavat, että ylhäältä pitäisi sytyttää mikä tuntuu järjettömältä. Itse sytyttelen perinteisesti alhaalta kun se savukin menee ylöspäin, joten loogisempaa näin.
Ei onnistu. Meillä ainakin niin hyvä veto, että sytykkeet vain palaa roihuna, mutta tuli ei ehdi tarttua varsinaisiin polttopuihin. Alta se on sytytettävä, niin kiuas, leivinuuni, hella kuin kamarin pönttöuunikin.
Ap, olet väärässä. Itsekin opin tuon kaupunkilaisena vasta pitkällä aikuisuudessa.
t. nykyään onnellinen maalla-asuja, jonka talossa on kolme jatkuvassa käytössä olevaa tulisijaa.
Kokeile, syttyy ihan h. . ton paljon paremmin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kaupunkilainen sytytän päältä ja kappas vaan toimii paremmin kuin alhaalta sytyttäminen, kas kun se happi imetään siihen tuleen alhaalta liekin toimesta.
Roskiksiako poltat vai mihin sinä kaupunkilainen tulet sytytät?
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu. Meillä ainakin niin hyvä veto, että sytykkeet vain palaa roihuna, mutta tuli ei ehdi tarttua varsinaisiin polttopuihin. Alta se on sytytettävä, niin kiuas, leivinuuni, hella kuin kamarin pönttöuunikin.
Eli sulla on hatarat tulisijat 🤷
Ei ylhäältä ei alhaalta vaan siitä sivusta jostain. Puhtaasti palaa kun on hyvä hapensaanti ja puhtaat kuivat puut.
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän päästöjä, kun sytyttää ylhäältä. Eikö kaikki tee näin?
Kerrotko vielä miten niitä päästöjä tulee siitä vähemmän? Palaako se puu muka eri tavalla jos sen sytyttää eri paikasta?
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet väärässä. Itsekin opin tuon kaupunkilaisena vasta pitkällä aikuisuudessa.
t. nykyään onnellinen maalla-asuja, jonka talossa on kolme jatkuvassa käytössä olevaa tulisijaa.
Kokeile, syttyy ihan h. . ton paljon paremmin!
Ei syty. Lämpö nousee ylöspäin, ei alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Uuneissa ei pidä polttaa edes roskia, vain juntit tekevät niin. Tuohella kun sytyttää, niin hyvin syttyy.
nro 17
Se joka osaa tuon tekniikan