Lue keskustelun säännöt.
Millaisista asioista teidän mielestä pitää puhua parisuhteessa/kysyä lupa?
05.04.2021 |
Minkä asioiden salaamisesta on ”oikeus” suuttua ja olla vihainen?
- lääkärissä käynti
- vaatteen, kenkien tms osto
- huonekalun ostaminen
- rokotuksen ottaminen
- ihastumisen tunteet toiseen
- oman uran miettiminen, työhaastattelu, työpaikan haku
- lounaalla/kahvilla käynti työpäivänä vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa (kaksin/porukassa)
- työmatka/koulutus/messu jossa myös vastakkaisen sukup edustajia porukassa mukana
- kenkien ostaminen
- kaupassa käynti, kaupungille meno kaverin kanssa
- leffaan/konserttiin meno
- harrastuksen aloittaminen
- muitakin saa keksiä
Mielipiteitä?
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ymmärrän ihan hyvin sen, että kun lähtökohtaisesti ollaan myötämielisiä ja läheisiä, niin tekee mielikin jutella. Mutta esimerkiksi meillä on sillä lailla, että mies haluaa osallistua kaikesta päättämiseen ja jotenkin tää vähentää mun mielenkiintoa koko kotiin. Mun ”aiemmassa elämässä” olen saanut naisena huseerata omassa keittiössä ostellen mieleisiä astioita (en nyt jatkuvasti!), vaihtaen verhoja, pöytäliinaa tms ja ostellen jotain keittiötarvikkeita. Summat aika pieniä eivätkä koskaan romuttaneet mitään.
Mutta nyt tässä suhteessa, jossa olen ollu 15v ajan, mies ei tykkää mun mausta ollenkaan. Varsinkin nyt tuo esille miten kaikki mun valitsemat pitäisi muuttaa ja vaihtaa, koska ei pidä niistä.
Itse annan hänen vapaasti ostella astioita, tavaroita puutarhaan, pelejä ja konsoleja, kunhan hänellä on rahaa. Mutta hänen mielestään mun pitäis osallistua kaikkiin noihin pohdintoihin, enkä sais itsekään ostaa jotain vain siksi, että tuli mieleen.
Lapset on sen verran isoja, että ei ole päiväkotihakemisia enää. Saan tottakai tavata kavereita, mutta vaatii keskustelun ja esim eronneiden kamujen tapaaminen aiheuttaa miehessä aina ahdistusta. Jo ihan whatsapp-yhteys on hänestä kyseenalaista, voivat tartuttaa mieleen jotain paheellista ja suostutella eroon.
Saan tavata sukua, mutta hän ei kyllä tykkää jos tapaan liikaa. Eikä tykkää jos he tulevat liian usein meille. No eivät ole eikä nyt korona-aikaan käydä missään.
Yleensä mainitsen lääkärikäynneistä mutta en aina jaksaisi. Olen joskus käyny psykiatrin luona siitä kertomatta. Yleensä kerron, tyyliin ”tuun klo 19 koska sitä ennen hammaslääkäri”. Kerron muutenkin suht hyvin menoistani, ihan jotta toisen ei tarvi huolestua. Mutta en jaksaisi olla tilitysvelvollinen...