Kertokaa miten voisin vielä korjata syömisiäni ym. kun paino ei vaan putoa!
Kävelen joka ilta reippaan noin 3km:n lenkin ja kotona heilutan kahvakuulaa.
Syön samaa kuin muukin perhe mutta kevennettynä, esim. he jauhelihakastiketta ja perunaa, minä jauhelihakastiketta ja kasviksia. Leipää en syö enää nykyään ollenkaan.
Silti painan 98 kiloa ja keskivartalo on tynnyri :/
Kommentit (30)
Eipä siinä juuri auta muu kuin syödä vähemmän. Alussa kannattaa tarkistaa makrot (itsellä toiminut proteiini 25%, rasva 35 %, hiilari 40 %), katsoa, paljonko suunnilleen painaa mikäkin vakiomäärä ruokaa ja tarkistaa annoskoot sen mukaan, että kalorit jäävät miinukselle. Liikaa ei kannata nipistää, ettei tarvitse nälässä kärvistellä - mulla on toiminut 300-500 miinuskilokaloria/ vrk. Sillä on paino pudonnut pari kiloa kuukaudessa, mikä on ihan ok tahti. Liikuntaa olen lisäillyt jaksamisen mukaan, mutta lasken päivittäisen kaloritarpeen lepokulutusesta, jolloin todellinen kalorivaje jää vähän isommaksi kuin tuo laskennallinen.
Alussa vaatii paneutumista, mutta ajan kanssa alkaa mennä rutiinilla. Jää myös herkut ja välipalat vähitellen pois, kun on suunnilleen selvillä, että jos syö viinerin, se on sitten lounas jätettävä väliin tai tehtävä kahden tunnin lenkki.
Tsemppiä, ap!
Voi luoja! Älkää saarnatko että liikunta ei laihduta! Nimenomaan sitä liikuntaa pitää lisätä että kulutusta tulee.
Kun on ylipainoinen rasvasäkki, kuten minä olin. Niin olet hurjasti ylipainoinen mutta jos ei ole lihaksia niin mikään ei laihduta sua jos aineenvaihdunta ei toimi.
Syö normaalisti ja lisää lihaskuntoa, aivan taatusti hoikistut!
Maailma on täynnä näitä löysiä säkkitätejä jotka oikeasti vain syövät salaatinlehden päivässä ja valittavat etteivät laihdu.
Suvun mammat ihan oikeasti saavat joku 1500kcal päivässä ja tankkeja ovat.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja! Älkää saarnatko että liikunta ei laihduta! Nimenomaan sitä liikuntaa pitää lisätä että kulutusta tulee.
Kun on ylipainoinen rasvasäkki, kuten minä olin. Niin olet hurjasti ylipainoinen mutta jos ei ole lihaksia niin mikään ei laihduta sua jos aineenvaihdunta ei toimi.
Syö normaalisti ja lisää lihaskuntoa, aivan taatusti hoikistut!
Maailma on täynnä näitä löysiä säkkitätejä jotka oikeasti vain syövät salaatinlehden päivässä ja valittavat etteivät laihdu.
Suvun mammat ihan oikeasti saavat joku 1500kcal päivässä ja tankkeja ovat.
Mikä mahtaa olla se "normaali syöminen"? Sinun mielestä?
Tee jotain uutta. Elimistö turtuu samaan.
Muuta lenkkeilytapaa. Vaihtele vauhtia.
Tee erilaisia kahvskuulatreenejä.
Kun sinulla on jo hyvä liikkumisen rutiini niin aloita leikittely(vauhti, vastus, toistomäärät, uudet liikkeet, lenkillä vähän kyykkyjä väliin ja punnerruksia puuta vasten) sen treenin sisällä.
Tee uuttaa kivaa treeniä. Iloitse. Kokeile. Ole utelias.
Ota mukaan pilates tai jooga ja rentoutusharjoitukset (netti pullollaan niitä).
Syö treenin jälkeen. Muista juoda.
Normaali syöminen! Syö kun on nälkää, syö kaikkea mutta kohtuudella. Jos syöt ison aterian, syö seuraavaksi hieman kevyemmän. Kalorit ei yli 1700- 2000.
Ei noilla tiedoilla voi mitenkään sanoa mikä mättää. Onko sinulla kuitenkin ymmärrys mitä syömällä rasvaa on kertynyt? Jos on niin mitä? Ja missä ajassa? Mitkä kaikki asiat olet nyt muuttanut? Onko veriarvot mitattu ja löytyikö niistä mitään vinkkiä?
Raskaalta kuulostaa laihduttaa esimerkiksi 30 kiloa arvuutellen. Ihmiskeho toimii tietyllä tavalla ja rasva kertyy ja menee käyttöön tietyyllä tavalla, siinä ei pitäisi olla paljoakaan epäselvää kun asiaan on tutustunut.
Stressin hallinta oli hyvä pointti aiemmassa viestissä, keho ei tee stressaantuneena mitään normaalisti.
Annoskoko. Punnitse ruokasi ja laske kalorit. Hyvä annoskoko esim . keitolle on se mitä valmiskeitot on. Eli ei esim 2 isoa lautasellista.
Vierailija kirjoitti:
Normaali syöminen! Syö kun on nälkää, syö kaikkea mutta kohtuudella. Jos syöt ison aterian, syö seuraavaksi hieman kevyemmän. Kalorit ei yli 1700- 2000.
Huono neuvo että pitää syödä silloin kun on nälkä jos on jo epäonnistuttu, vaan silloin on otettava järeämmät keinot käyttöön koska todennäköisesti mielihalut ohjaa väärin.
Liikunta ei laihduta, joten voit ap lopettaa sen. Ainoa vaihtoehto on ruuan vähentäminen. Itse onnistuin pari vuotta sitten pudottamaan 10 kg, vaikken liikkunut ollenkaan. Kilot eivät ole tulleet takaisin, vaikken edelleenkään liiku.