Helsingin rautatieasemalta Länsiterminaaliin nopeasti?
Olen matkalla Viroon ja mun pitäisi ehtiä huomenaamulla (lauantai) rautatieasemalta Länsiterminaaliin puolessa tunnissa. Normaalisti kävelisin, mutta nyt aika ei riitä. Mikä on varmin keino ehtiä ajoissa terminaaliin? Taksista on vaan huonoja kokemuksia taksiuudistuksen jälkeen, mutta jos se, niin mistä kyyti kannattaa napata? Vai onko julkinen liikenne kuitenkin parempi?
Kommentit (20)
Siitä vaan joku aavikon tai savannin ihme niin ehkä puolessa tunnissa kerkeet
Tilaa joltain luotettavalta taksifirmalta kyyti etukäteen, älä nappaa mistään.
Valitse taksitolpalta Taksi Helsinki.
Luotettava.
Ratikalla kerkeät. Katso hsl reittiopas.
Vierailija kirjoitti:
Metrolla Ruoholahteen.
Metrolta on itse asiassa vielä pitkä kävely satamaan - paras neuvo on 9-ratikka, joka menee terminaalin eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metrolla Ruoholahteen.
Metrolta on itse asiassa vielä pitkä kävely satamaan - paras neuvo on 9-ratikka, joka menee terminaalin eteen.
Ratikka 8 vie Ruoholahden M-asemalta terminaalin eteen, ja matka metrolla on paljon nopeampi kuin pintaa pitkin.
Kiitos! Ratikka nr 9 vaikuttaa hyvältä, kunhan VR ei vaan ryssi ja ole hurjasti myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metrolla Ruoholahteen.
Ratikka 8 vie Ruoholahden M-asemalta terminaalin eteen, ja matka metrolla on paljon nopeampi kuin pintaa pitkin.
Ei ole, kokeilepa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metrolla Ruoholahteen.
Tällainen ei kyllä näytä kulkevan, ainakaan lauantaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metrolla Ruoholahteen.
Älä neuvo väärin, ei mene terminaalin eteen vaan päättäri on aiemmin kilsan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Puoli tuntia EI riitä.
Jos ei riitä, niin sitten seuraavalla :) Aion kuitenkin kokeilla, koska muutaman tunnin hengailu helsingissä lauantaiaamuna ei kiinnosta.
Jos on oikeesti noin tiukka aikataulu on taksi varmin. Laiturilta kävelee yllättävän kauan pysäkille, etenkin jos vilkkaaseen aikaan asemalla ja paljon muitakin liikkujia. Ja sataman päässä kävelymatka myös yllättävän pitkä. Ite en noin tiukalla aikataululla uskaltais ees lähtee, kun on niin paljon muuttuvia tekijöitä matkalla joihin ei ite voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puoli tuntia EI riitä.
Jos ei riitä, niin sitten seuraavalla :) Aion kuitenkin kokeilla, koska muutaman tunnin hengailu helsingissä lauantaiaamuna ei kiinnosta.
Hengailu parempi kuin tolkuton kiire. Sillon ehtii vaikka just käveleen sinne satamaan tai käymään jossain kahvilla (tai kellonajasta riippuen jossain hotellissa aamupalalla).
Totta kai puolessa tunnissa ehtii. Johan tuossa ajassa kävelisi Länsisatamaan. Tod.näk. kohdalle osuu ratikka, jolloin matka on 20 min. Tai jos sattuu menemään aikataulut tosi huonosti, niin metrolla ja kävelet loput. Reittiopas kertoo.
Ratikka numero 9 Makkaratalon edestä.
Kestää n.20minuuttia.