Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako treffeillä tuoda uskonsa ilmi?

Vierailija
05.04.2021 |

Olen siis mies ja uskovainen kristitty ja mietin että mitä te naiset tästä ajattelette: antaako sen uskonnollisuuden paljastua ajan kanssa vai tulisiko siitä kertoa jo (ensi)treffeillä? Jos jälkimmäinen niin miten se kannattaisi tuoda ilmi? En kuitenkaan halua loukata mitenkään treffikumppaniani tai antaa ymmärtää että tuputtaisin jotenkin uskontoani.

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro heti. Itseltäni loppuisi ainakin treffit siihen paikkaan, en voi sietää tyhmiä ihmisiä ja heihin minun maailmankuvani mukaan kuuluvat satuihin uskovat ihmiset. Uskovat jotka pakenevat omien tekojensa vastuuta satuolennon selän taakse löpertelemällä miten "kaiken saa anteeksi kun uskoo" tai jotka seisovat tumput suorina odottelemassa että "herra hoitaa" sen sijaan että ottaisivat vastuun omista teoistaan ja tarttuisivat riuskasti ihan itse asiaan ovat minulle halveksuttavia olioita.

Luin tekstisi jopa puoleen väliin, mutta heti ensimmäisessä lauseessa kävi selväksi, että sinä se olisit se treffien tyhmempi osapuoli.

22/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2108 kirjoitti:

E ikannata. Jos tapaa hyvän ihmisen ja hän myöhemmin kertoo uskostaan voi se olla plus suhteeseen. 

Ketä voi häiritä tavallinen uskovainen ,joka ei tuputa eikä vaadi?

Tässä rappiolla olevassa isänmaassamme ei uskalla enää tunnustaa olevansa uskovainen.

Huomaan sen. Sama Ruotsissa. 

Senpä takia ihmiset voivat huonosti.

Jos lapsella annetaan perusturva lapsena kertomalla jeesuksesta /tuputtamatta, antaa se hyvän turvallisen pohjan elämälle. 

Ilman tätä voi tulla huumeet ym kuvioon. 

Todettu on että pelko ja ahdistus on yhä tavallisempaa. Mistä se johtuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu siitä kuinka uskonnollinen olet ja kuinka samanhenkistä seuraa haet.

Jos sinulle on tärkeää saman kaltainen uskonnollisuus kumppanin kanssa, niin heti se kannattaa tehdä selväksi.

Ja jos olet vakaasti uskonnollinen (rukoilet päivittäin, puhut mielelläsi uskonasioista, käyt viikottain kirkossa), niin sekin kannattaa tuoda ilmi, koska voi olla toisen mielestä huono piirre.

Voi olla huono piirre ? Miten. Ei ole pakko oasllistua eikä uskovainen ihminen ole läheskään yhtä vaarallinen kuin joku juhlijatyyppi. 

24/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset ovat sekopäisiä hörhöjä, uskovat johonkin raamattuun joka on ihmisten kirjoittama satukirja, ne tekstit raamatussa ovat ihmisten keksimiä ja joistain kalliomaalauksista ja tikku-ukoista pääteltyjä.

No tulee se päivä kun sinut pakoitetaan uskomaan hihhuliin enkä puhu luterialisuudesta. Ei viivy kauaa... 

Vierailija
25/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uskonto vain kirkollisveron maksamisen tasolla, vai tarkoittaako uskovaisuus sitä, että meikit ja televisio on kielletty, mies on luomakunnan kruunu, jota nainen palvelee, ja joka sunnuntaina käydään kirkossa?

Haluaisitko että nainen jättää kertomatta tavoittelevansa 12 lasta, joiden elatuksesta sinä olisit yksin vastuussa? Vieläpä kieltäisi tukien hakemisen, koska se on alentavaa ja muut tarvitsevat tukia enemmän kuin te?

Olen itse omaksunut linjauksen, jossa lapset nostetaan perhe-elämässä aikuisten - myös miehen - yläpuolelle. Tämä on aiheuttanut kovasti päänvaivaa uususkovaisten miesten parissa. Monelle kelpaisi nöyrä vaimo, mutta itse ei haluta tai kyetä uskonnon edellyttämään nöyryyteen ja lempeyteen. Ymmärrän, että valtavirrassa käsketään panostamaan itseen ja että oma viihtyminen asetetaan ensisijaisen tärkeäksi. Uskissukuun voi olla kuitenkin vaikea sopeutua, jos ei ole omaksunut Raamatusta kuin luomakunnan kruunu -osion eikä Ison Kirjan nöyryyttä, avuliaisuutta, ahkeruutta ja lempeyttä painottavaa sanomaa.

Vierailija
26/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään näin: mistä uskonnosta on kyse ja kuinka paljon se määrää elämässäsi?

On eri asia olla tapakristitty, jonka uskonnollisuus on tasolla "avioliitto ja adventtikynttilöitä" kuin olla muslimi, joka paastoaa päiväkausia ja rukoilee 5 krt/pvä Mekkaan päin.

Vierailija
27/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu haluatko olla naisen kanssa jolle tuo on mahdollisesti ongelma..

Vierailija
28/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kertoa. jos uskonto on isompi osa arkeasi kuin perus tapauskovaisen.

Vierailija
29/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset ovat sekopäisiä hörhöjä, uskovat johonkin raamattuun joka on ihmisten kirjoittama satukirja, ne tekstit raamatussa ovat ihmisten keksimiä ja joistain kalliomaalauksista ja tikku-ukoista pääteltyjä.

No tulee se päivä kun sinut pakoitetaan uskomaan hihhuliin enkä puhu luterialisuudesta. Ei viivy kauaa... 

Kuka pakottaa?

Vierailija
30/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian sivusta: Ei kai suomalaiset kristityt vastusta ehkäisyn käyttöä? Tuo minua naisena kiinnostaa. Muutoin ei usko haittaa. Olen itsekin harkinnut meneväni seurakunnan juttuihin mukaan, kunhan tilanne normalisoituu hieman. 

Vierailija
31/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asian sivusta: Ei kai suomalaiset kristityt vastusta ehkäisyn käyttöä? Tuo minua naisena kiinnostaa. Muutoin ei usko haittaa. Olen itsekin harkinnut meneväni seurakunnan juttuihin mukaan, kunhan tilanne normalisoituu hieman. 

Osa hyväksyy osa ei. Minä en hyväksy.

Vierailija
32/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ryhtykö epäuskoisten aisapariksi. Mitä tekemistä on keskenään oikeudella ja vääryydellä, mitä yhteistä on valolla ja pimeydellä?

Voivatko Kristus ja Beliar olla yhtä mieltä? Mikä voi liittää uskovan sellaiseen, joka ei usko? Miten jumalien kuvat soveltuvat Jumalan temppeliin?

Mehän olemme elävän Jumalan temppeli, niin kuin Jumala on sanonut: – Minä asetun heidän keskelleen ja vaellan heidän mukanaan. Minä olen oleva heidän Jumalansa ja he minun kansani.

Toinen kirje korinttilaisille 6:14‭-‬16

Vierailija
33/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis ap?

Vierailija
34/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Itse ainakin haluaisin tietää jos toinen olisi erityisen uskovainen. Ettei sitten turhaan hukkaisi aikaa sellaiseen ihmiseen. Ja ei sellaiset varmaan haluis itsekään muhun aikaansa tuhlata, ateisti kun olen.

Vierailija
35/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen uskovainen, joka ei ole edes raamattua lukenut. minulla on oma tapani uskoa ja se perustuu hyvyyteen ja hyviin tekoihin.

Niitä hyviä tekoja ja hyvyyttä voi harjoittaa ilman uskontojakin tosin, jos et tiennyt.

Vierailija
36/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata.

Ei kai kukaan trefeille lähde ja ala koko historiaansa paasaa? Saarnaa uskontoaan tai jos on uskonnoton ?Mitä se kuuluu treffeihin? Ethän edes tiedä teetkö ensi vaikutelman? Soitaako hän uudestaan ,vai unohtaako sinut?

Vierailija
37/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristittyä en huoli, joten on hyvä kertoa se heti. Kertoo siitä, ettet kykene kyseenalaistamaan yleensä mitään jos olet uskovainen pönttö. Autisteille usko ja säännölliset rituaalit ja pakonomaiset rajat tuo turvallisuutta.

Autisteille on yleensä vaikea uskoa sellaista, mitä ei näe. Autismi siis kuvastaa paremmin sinua. Et tekstisi perusteella näköjään kykene myöskään mainitsemaasi kyseenalaistamiseen tai syvällisempään ajatteluun. Vaikutat hyvin kapeakatseiselta ja ajatusmaailmaltaan ohuelta ihmiseltä.

Vierailija
38/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mt ongelmat on hyvä kertoa heti

Et näköjään edes lukenut aloitusta. Ei tässä ollut kyse mt-ongelmista.

Vierailija
39/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis ap?

Joo ole. Unohtui mainita.

Ap

Vierailija
40/165 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis ap?

Joo ole. Unohtui mainita.

Ap

Joo, no siinä tapauksessa juttu kaatuisi. Usko ei haittaa, mutta ehkäisyn vastustaminen haittaa... Eli varmaan kannattaa tuo tuoda ilmi aika lailla heti alkuun, aika iso juttu naiselle. Ja aika naisia alistavaa ja epäkunnioittavaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi