Kannattaako treffeillä tuoda uskonsa ilmi?
Olen siis mies ja uskovainen kristitty ja mietin että mitä te naiset tästä ajattelette: antaako sen uskonnollisuuden paljastua ajan kanssa vai tulisiko siitä kertoa jo (ensi)treffeillä? Jos jälkimmäinen niin miten se kannattaisi tuoda ilmi? En kuitenkaan halua loukata mitenkään treffikumppaniani tai antaa ymmärtää että tuputtaisin jotenkin uskontoani.
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mt ongelmat on hyvä kertoa heti
Et näköjään edes lukenut aloitusta. Ei tässä ollut kyse mt-ongelmista.
Kyllä uskovaisuus ja uskonnolliset kokemukset liittyvät vahvasti eri mielenhäiriöihin, kuten skitsofreniaan.
Ateismikin liittyy vahvasti esimerkiksi murhiin, eli mitäpä jos pysyttäisiin ihan vaan aiheessa.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset ovat sekopäisiä hörhöjä, uskovat johonkin raamattuun joka on ihmisten kirjoittama satukirja, ne tekstit raamatussa ovat ihmisten keksimiä ja joistain kalliomaalauksista ja tikku-ukoista pääteltyjä.
No tulee se päivä kun sinut pakoitetaan uskomaan hihhuliin enkä puhu luterialisuudesta. Ei viivy kauaa...
Kuka pakottaa?
Tietty uskonto pakoittaa kaikki jotka kuuluvat siihen
Ei pakota, enkä myöskään kuulu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset ovat sekopäisiä hörhöjä, uskovat johonkin raamattuun joka on ihmisten kirjoittama satukirja, ne tekstit raamatussa ovat ihmisten keksimiä ja joistain kalliomaalauksista ja tikku-ukoista pääteltyjä.
Itse olen uskovainen, joka ei ole edes raamattua lukenut. minulla on oma tapani uskoa ja se perustuu hyvyyteen ja hyviin tekoihin.
Niitä hyviä tekoja ja hyvyyttä voi harjoittaa ilman uskontojakin tosin, jos et tiennyt.
Tiesin. Uskovaisuus ei sulje pois hyvyyden harjoittamista myöskään. Puolisoni voi olla ateisti, kunhan ei tyrkytä ateismiaan minulle, eikä väheksy uskoani. Se on myös hyvyyttä.
Toivoisin miehen kertovan jo ennen treffejä. En pystyisi tapailemaan ihmistä jolla on niin erilainen maailmankuva. Samoin toivon jo kuulevani ennen treffejä jos mies ihan ehdottomasti haluaa lapsia. Silloinkin turha meidän on tuhlata aikaamme treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mt ongelmat on hyvä kertoa heti
Et näköjään edes lukenut aloitusta. Ei tässä ollut kyse mt-ongelmista.
Kyllä uskovaisuus ja uskonnolliset kokemukset liittyvät vahvasti eri mielenhäiriöihin, kuten skitsofreniaan.
Ateismikin liittyy vahvasti esimerkiksi murhiin, eli mitäpä jos pysyttäisiin ihan vaan aiheessa.
Ei liity, eli pysytään vaan.
https://www.psychiatrictimes.com/view/religion-spirituality-and-mental-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen uskovainen, joka ei ole edes raamattua lukenut. minulla on oma tapani uskoa ja se perustuu hyvyyteen ja hyviin tekoihin.
Jos et ole lukenut raamattua..niin mistä tiedät mitä Jeesus haluaa???
Sisimmässäni tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä hyviä tekoja ja hyvyyttä voi harjoittaa ilman uskontojakin tosin, jos et tiennyt.
Tiesin. Uskovaisuus ei sulje pois hyvyyden harjoittamista myöskään. Puolisoni voi olla ateisti, kunhan ei tyrkytä ateismiaan minulle, eikä väheksy uskoani. Se on myös hyvyyttä.
Ei voi
Ateisti joutuu h.elvettiin
Miettisit asiaa päivin öin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisimmässäni tiedän.
Outoa
Saadakseen kasteen pitää olla rippikoulu käytynä
Olet siis PAKANA?
Ei kastettu ei taivaaseen pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täynnä pyhää henkeä.
Tämä ei ollut se jolta kysyttiin.Oikea tuossa edellä.
Trolli älä kiusaa lukutaidotonta kastamatonta jeesus uskovaista.
Eipähän tee rikoksia ja pysyy rauhallisena
Anna olla
Eikö uskovaisilla ole mitään kontaktikanavia? Aiemmin pitivät henkilökohtaista palstaa. Sekin taidettiin hävittää 🤨
Musta se kannattaa tuoda esille ennen treffejä. Mä ite uskovana naisena en todennäköisesti edes lähtisi treffeille ei-uskovaisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täynnä pyhää henkeä.
Tämä ei ollut se jolta kysyttiin.Oikea tuossa edellä.
Niin ethän sinä kastamaton raukka voi tietää mikä on pyhä henki
Vinkki: isä , poika ja pyhä henki
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaa. Monelle tärkeä asia. Minä en haluaisi hukata aikaa treffailemalla ihmistä, jolla on noin perustavalaatua oleva erilainen maailmankuva.
Just näin, uskonto ja poliittinen suuntaus heti selväksi, mielellään jo treffi-ilmoituksessa niin tietää hypätä yli. Hyvä olis kertoa myös minkälaiseksi kuvittelee puolisonsa aseman sitten parisuhteessa (kotirouva vai uraohjus välimaastosta). Näihin on monet suhteet kariutuneet kun on salailtu sitä todellista asennetta.
Vierailija kirjoitti:
Musta se kannattaa tuoda esille ennen treffejä. Mä ite uskovana naisena en todennäköisesti edes lähtisi treffeille ei-uskovaisen miehen kanssa.
Miten pystyt olemaan tinderissä?
Joutuisit hylkäämään komean palomies/mallin..koska ei usko
Olisi kauheaa...
Ei tarvi kertoa jos on treffit toisen kristityn kanssa. Uskonto tappaa niinku Jeesuksen ristille. Pitää olla armosta ja usko.Olet kastettu Kristukseen se on sinun osa.Älä siis ole mikään uskonto vaan elä armosta vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisimmässäni tiedän.
Outoa
Saadakseen kasteen pitää olla rippikoulu käytynä
Olet siis PAKANA?
Ei kastettu ei taivaaseen pääse.
Sitä sinä et tiedä, etkä ainakaan päätä. Onneksi ei ole ihmisen, tai ihmisen kirjoittaman raamatun päätettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asian sivusta: Ei kai suomalaiset kristityt vastusta ehkäisyn käyttöä? Tuo minua naisena kiinnostaa. Muutoin ei usko haittaa. Olen itsekin harkinnut meneväni seurakunnan juttuihin mukaan, kunhan tilanne normalisoituu hieman.
Osa hyväksyy osa ei. Minä en hyväksy.
Oletko siis ap?
Joo ole. Unohtui mainita.
Ap
Joo, no siinä tapauksessa juttu kaatuisi. Usko ei haittaa, mutta ehkäisyn vastustaminen haittaa... Eli varmaan kannattaa tuo tuoda ilmi aika lailla heti alkuun, aika iso juttu naiselle. Ja aika naisia alistavaa ja epäkunnioittavaa.
Miten ehkäisykielto on naista alistavaa ja epäkunnioittavaa? Miten ne edes liittyvät toisiinsa?
Ap
No kelaahan vähän: kumman kehoon se enemmän vaikuttaa, jos tulee raskaaksi, miehen vai naisen? Ja nainen voi vaikka kuolla synnytykseen. Eli nainen saa kyllä valita käyttääkö ehkäisyä vai ei, ei sitä uskovainen mies päätä.
Siis jokaisen oma valinta.