Kannattaako treffeillä tuoda uskonsa ilmi?
Olen siis mies ja uskovainen kristitty ja mietin että mitä te naiset tästä ajattelette: antaako sen uskonnollisuuden paljastua ajan kanssa vai tulisiko siitä kertoa jo (ensi)treffeillä? Jos jälkimmäinen niin miten se kannattaisi tuoda ilmi? En kuitenkaan halua loukata mitenkään treffikumppaniani tai antaa ymmärtää että tuputtaisin jotenkin uskontoani.
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Kerro heti. Itseltäni loppuisi ainakin treffit siihen paikkaan, en voi sietää tyhmiä ihmisiä ja heihin minun maailmankuvani mukaan kuuluvat satuihin uskovat ihmiset. Uskovat jotka pakenevat omien tekojensa vastuuta satuolennon selän taakse löpertelemällä miten "kaiken saa anteeksi kun uskoo" tai jotka seisovat tumput suorina odottelemassa että "herra hoitaa" sen sijaan että ottaisivat vastuun omista teoistaan ja tarttuisivat riuskasti ihan itse asiaan ovat minulle halveksuttavia olioita.
Samaa mieltä, win-win. Uskonnollista ei välttämättä edes haittaisi, jos olisit kaunis, mutta uskova ei edes haluaisi treffeille, koska hänkään ei jaksaisi kanssasi. Liian erilaiset maailmankuvat.
Onpa pelokasta porukkaa täällä. Vaikutatte epäsuvaitsevilta. Itse olisin kiinnostunut tutustumaan suhdemielessa uskovaan ihmiseen. Nimenomaan kiinnostaisi hänen maailmankuvansa. Tunnen harrastukseni kautta uskovia ja minulla on useimmista ihan hyvä käsitys. Samanlaisia kuin muutkin, huumorintajua myöten. Alkoakin jopa käyttävät.
Usko on vain yksi osa ihmistä. Minulle se ei todellakaan ole turn off vaan jopa lisäisi kiinnostusta jos ihminen muuten vaikuttaisi mukavalta ja tasapainoiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mt ongelmat on hyvä kertoa heti
Et näköjään edes lukenut aloitusta. Ei tässä ollut kyse mt-ongelmista.
Kyllä on, kun puhutaan uskovaisista, hullumpaa porukkaa saa etsiä kissojen ja koirien kanssa.
Projisoit omat mt-ongelmasi muihin.
Jos usko jollain tavalla näkyy arkielämässä eikä sitä jatkossakaan halua puolisoltaan piilottaa, niin asia kannattaa tuoda esiin nopeasti. Sama koskee muitakin sellaisia yhteiseen elämään isosti vaikuttavia asioita, jotka voivat mahdollisesti jakaa mielipiteitä. Haluatko lapsia 0, 3 vai 10? Asua maalla vai kaupungissa? Entä lemmikit? Haaveiletko ulkomaille muuttamisesta, omasta purjeveneestä tai perheyrityksestä? Näistä pitää puhua. Mitä nopeammin yhteensopimattomuus selviää, sitä vähemmillä sydänsuruilla pääsee.
Miksi ap edes haluaisit naisen, puolison, joka ei yhtään jaa kanssasi samaa arvomaailmaa ja ajatusmaailmaa?
Käyttäjä2108 kirjoitti:
E ikannata. Jos tapaa hyvän ihmisen ja hän myöhemmin kertoo uskostaan voi se olla plus suhteeseen.
Ketä voi häiritä tavallinen uskovainen ,joka ei tuputa eikä vaadi?
Minulle on uskovaiset kertoneet että isäni on.h.elvetissä.
Olen ateisti
Mieheni siis menee taivaaseen
Ja minä isäni luo h.elvettiin...
En usko että panisin edes..
Topi Sukarilla meni ihan nätisti tuo pakanan käännytys
Ootko raha miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap edes haluaisit naisen, puolison, joka ei yhtään jaa kanssasi samaa arvomaailmaa ja ajatusmaailmaa?
Se haluaa valita söpön hoikan naisen.
Enemmän valinnanvaraa...
Monet uskikset on rumia =jeesus rakastaa sellaisena kuin olet
Sit se käännyttää sen uskikseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mt ongelmat on hyvä kertoa heti
Et näköjään edes lukenut aloitusta. Ei tässä ollut kyse mt-ongelmista.
Ihan samalla tavalla mt ongelmaisia kuin muihin satuolentoihin uskovat
Joojoo, olet ikävä ja epämiellyttävä ihminen, kävi jo selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän valinnanvaraa...
Kysymys oli esitetty ap:lle, mene itse jonnekin muualla "pätemään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset ovat sekopäisiä hörhöjä, uskovat johonkin raamattuun joka on ihmisten kirjoittama satukirja, ne tekstit raamatussa ovat ihmisten keksimiä ja joistain kalliomaalauksista ja tikku-ukoista pääteltyjä.
Itse olen uskovainen, joka ei ole edes raamattua lukenut. minulla on oma tapani uskoa ja se perustuu hyvyyteen ja hyviin tekoihin.
Jos et ole lukenut raamattua..niin mistä tiedät mitä Jeesus haluaa???
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovaiset ovat sekopäisiä hörhöjä, uskovat johonkin raamattuun joka on ihmisten kirjoittama satukirja, ne tekstit raamatussa ovat ihmisten keksimiä ja joistain kalliomaalauksista ja tikku-ukoista pääteltyjä.
No tulee se päivä kun sinut pakoitetaan uskomaan hihhuliin enkä puhu luterialisuudesta. Ei viivy kauaa...
Kuka pakottaa?
Yhteiskunta.
Treffeillä kannata tuoda mitään julki, kun ne vaan karkoittaa naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän valinnanvaraa...
Etkö ap pelkää että maallistut sexy kissan kanssa?
Katsotte teeveestä temppareita ja naked attraction finlandia
Siinä unohtuu jeesus nopeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen uskovainen, joka ei ole edes raamattua lukenut. minulla on oma tapani uskoa ja se perustuu hyvyyteen ja hyviin tekoihin.
Jos et ole lukenut raamattua..niin mistä tiedät mitä Jeesus haluaa???
Olen täynnä pyhää henkeä.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tulee se päivä kun sinut pakoitetaan uskomaan hihhuliin
Ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asian sivusta: Ei kai suomalaiset kristityt vastusta ehkäisyn käyttöä? Tuo minua naisena kiinnostaa. Muutoin ei usko haittaa. Olen itsekin harkinnut meneväni seurakunnan juttuihin mukaan, kunhan tilanne normalisoituu hieman.
Osa hyväksyy osa ei. Minä en hyväksy.
Oletko siis ap?
Joo ole. Unohtui mainita.
Ap
Joo, no siinä tapauksessa juttu kaatuisi. Usko ei haittaa, mutta ehkäisyn vastustaminen haittaa... Eli varmaan kannattaa tuo tuoda ilmi aika lailla heti alkuun, aika iso juttu naiselle. Ja aika naisia alistavaa ja epäkunnioittavaa.
Miten ehkäisykielto on naista alistavaa ja epäkunnioittavaa? Miten ne edes liittyvät toisiinsa?
Ap
Minulle miesystävä on kokonaisuus niin seksuaalisesti tyydyttävä että myös henkisesti.
Vaikka mies olisi kuinka miellyttävä luonteeltaan, mutta seksuaalinen vetovoima puuttuu tai sitä en voisi hänen kanssaan toteuttaa en voisi ajatella hänen kanssaan suhdetta.
Joillekin ehkä riittää pelkästään henkinen suhde, mutta se ei ole kaikkien juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asian sivusta: Ei kai suomalaiset kristityt vastusta ehkäisyn käyttöä? Tuo minua naisena kiinnostaa. Muutoin ei usko haittaa. Olen itsekin harkinnut meneväni seurakunnan juttuihin mukaan, kunhan tilanne normalisoituu hieman.
Osa hyväksyy osa ei. Minä en hyväksy.
Oletko siis ap?
Joo ole. Unohtui mainita.
Ap
Joo, no siinä tapauksessa juttu kaatuisi. Usko ei haittaa, mutta ehkäisyn vastustaminen haittaa... Eli varmaan kannattaa tuo tuoda ilmi aika lailla heti alkuun, aika iso juttu naiselle. Ja aika naisia alistavaa ja epäkunnioittavaa.
Ai tänneki tuli sit joku feministi ulvomaan. Mä en ole uskovainen ja hyväksyn ehkäisyn mutta en vaa voi käsittää että miksi jotkut ("voimaantuneet" naiset) kuvittelevat ehkäisyn kieltämisen olevan naisten alistamista? Siis ihan oikeesti haluan että valaiset tätä asiaa minulle.
Ei se haittaisi niinkauan kun ei ala omaa vakaumustaan tyrkyttämään tai ravaa jossain lahkokokouksissa.