Juhlitteko te jotenkin 50 v synttäreitä?
Minulla oli tänään 50 v päivä ja se oli aivan tavallinen päivä. En nähnyt ketään vieraita. Sain teiniltäni lahjaksi suklaakonvehteja, mieheltä harrastusvälineen, kukkia ja ruokaa.
Olen ollut mukana muiden 50-vuotisjuhlissa, joissa on ollut vuokratilat ja paljon vieraita, mutta nyt ei voinut voinut koronatilanteen takia tavata edes vanhempiani.
Kun mieheni täytti 50, vanhempani lahjoittivat hänelle ulkomaanmatkan. Jotenkin niin olin kuvitellut omatkin synttärini viettää, mutta korona tietysti esti.
Jotenkin omituinen kokemus oli siis nyt tämä virstanpylväs.
Viettävätkö muut omia ns isoja pyöreitä synttäreitään jotenkin, vai onko se muillakin ollut vain päivä muiden joukossa?
Kommentit (310)
Lapset kävivät kylässä, syötiin ja kahviteltiin. Minkäänlaista varsinaista juhlaa en järjestänyt, eikä käynyt vieraita.
Toisaalta haluaisin juhlia, mutta omien synttärien järjestäminen laiskottaa. Olen järjestänyt perheelle kaikkia mahdollisia juhlia, joten osaamista löytyy ja lapset voivat auttaa. Ehkä kutsun sisarukset puolisoineen syömään ja kahvittelen muiden vieraiden kanssa toisena päivänä. Omat sukulaiseni eivät välitä minusta, mutta miehen sukulaisten kanssa tulen ihan hyvin toimeen. Minulle on sanottukin, että halutaan tulla synttäreilleni.
Joku ihmetteli kakun tarjoamista työpaikalla. Itse aion päästä synttäreistä tarjoamalla parille parhaalle kaverille ruoan tai kahvit jossain kahvilassa, mutta valitettavasti työpaikalla on perinne tarjota kakkukahvit. Työporukkaa on noin 80 ja kahvit juodaan ihan ohimennen ilman mitään seremonioita, mutta silti pitäisi leipoa tai vaihtoehtoisesti ostaa kakkuja tuota varten. En ole yhtään juhlaihminen enkä keittiöihminen, joten monen kakun leipominen ei todellakaan innostaisi. Monen kakun tilaaminen käy myös kalliiksi.
Ehdin viettää omat juhlat ennen koronaa. Viikon matka täysihoidolla ja omalla uima-altaalla kirkkaan meren rannalla. Yhtä juhlaa ja rentoutumista puolison kanssa koko viikko. Seuraavat pyöreät samalla kaavalla, jos silloin vielä henki pihisee.
Juhlin 40v ja 50v vieraineen. Ei sukua vaan kavereita. Varmaan myös tulevat 60v juhlin, jos ei enää olis koronarajoituksia vuoden päästä! Skumppaa ja kakkua
2019 kiipesin Saana- tunturille, eli olin todellakin matkoilla. Koti keski- Suomessa.
Joo tarjosin ruuat ja juomat kolmelle läheiselle ystävälle. Oli oikein mukava ilta.
Minä pidin bileet 40 henkilölle kun täytin 50. Tarjosin ruuat ja juomat, vuokratilassa. Kivaa oli aamuun asti.
Minusta se oli hyvä ajankohta pitää juhlat, pidin myös nelikymppiset Kanarialla, oma perhe, vanhemmat ja sisarukset perheineen.
60 v tuli täyteen pari vuotta sitten. Ne meni huomaamatta ja enää en aio juhlia synttäreitä koskaan kuin ehkä puolison kanssa.
Oltiin Kuusamossa ja patikoitiin laavulle makkaran paistoon. Kahvit ja herkkuja mukana. Mies ja minä. Oli kyllä kiva päivä, viime kesäkuussa.
Vierailija kirjoitti:
mitä mummeleita täällä oikein pyörii??!! eikös tämä ole VAUVApalsta? 50 v lapsentekoiän ohittanu aikaa sitten
Harvempi tällä palstalla vauvantekoikäisiä on.
En järjestänyt juhlia, oltiin oman perheen kanssa etelänmatkalla. Vanhempani muistivat minua adressilla.
50 on vielä muutaman vuoden päässä, mutta eipä ole mitään isoja juhlia ennenkään ollut, 20v päiväkin meni Jaamankankaalla vesisateessa ja liejussa ryömiessä...
Olen introvertti enkä pahemmin välitä juhlista. Jostain syystä kyllä harkitsen 50-v juhlien pitoa jossain muodossa… Luultavasti mukava ilta hyvän ruuan ja juoman merkeissä lähipiirissä 🤔
Sielua syö lukea näitä. Pian 50v, ei työtä ei ystäviä, mies ei välitä. Mihin pääsen pakoon omaa elämääni?
En viettänyt mitenkään 50-vuotispäivääni, en saanut mitään lahjoja, olin töissä normaalisti.
Tosin en ole juhlinut muitakaan synttäreitäni, joten normijuttu ja minulle fine.
Joku tykkää juhlia ja joku ei.
Olin kyllä maininnut työkavereilleni, että jos ostan 50-vuotislahjaksi itselleni moottoripyörän, minut voi ampua. En siis ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Sielua syö lukea näitä. Pian 50v, ei työtä ei ystäviä, mies ei välitä. Mihin pääsen pakoon omaa elämääni?
Vielä ei ole liian myöhäistä verkostoitua ihmisten kanssa ja löytää ystäviä. Itse huomasin joku vuosi sitten ettei naispuolisilla kollegoilla ole ollenkaan ystäviä ja elämän tulee säpinää ainoastaan silloin kun omat lapset tulevat kylään kerran vuodessa. Tosi surullista.
Kävimme syömässä. Mieheltäni en saanut edes kukkia. Ei kai se sitten ollut niin tärkeää. Eniten harmittaa jälkeenpäin etten tehnyt jotain sellaista mikä olisi ollut minusta kivaa tai mistä olin haaveillut.
Olkaa ihmiset hyviä itsellenne. Toteuttakaa haaveita ja nauttikaa elämästä. Vaikka yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
mitä mummeleita täällä oikein pyörii??!! eikös tämä ole VAUVApalsta? 50 v lapsentekoiän ohittanu aikaa sitten
Olet ymmärtänyt väärin. VAUVATHAN täällä keskenään juttelevat. Ainakin juttujen perusteella.
Miksi kutsun porukkaa syntymäpäivilleni...ainahan se sankari tarjooa kahvit.
Ja mistäs työkaverit toisten syntymäpäivät tietää, ellei joku hölötä omiaan?