Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlitteko te jotenkin 50 v synttäreitä?

Vierailija
04.04.2021 |

Minulla oli tänään 50 v päivä ja se oli aivan tavallinen päivä. En nähnyt ketään vieraita. Sain teiniltäni lahjaksi suklaakonvehteja, mieheltä harrastusvälineen, kukkia ja ruokaa.
Olen ollut mukana muiden 50-vuotisjuhlissa, joissa on ollut vuokratilat ja paljon vieraita, mutta nyt ei voinut voinut koronatilanteen takia tavata edes vanhempiani.
Kun mieheni täytti 50, vanhempani lahjoittivat hänelle ulkomaanmatkan. Jotenkin niin olin kuvitellut omatkin synttärini viettää, mutta korona tietysti esti.
Jotenkin omituinen kokemus oli siis nyt tämä virstanpylväs.
Viettävätkö muut omia ns isoja pyöreitä synttäreitään jotenkin, vai onko se muillakin ollut vain päivä muiden joukossa?

Kommentit (310)

Vierailija
201/310 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juhlinut, normaalista poikkesi vain ves:n mukainen palkallinen vapaapäivä. En ole juhlinut syntymäpäiviä sitten lapsuuden, miksi pitäisi. 

Vierailija
202/310 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä juhlimista siinä on, että on taas vuotta lähempänä kuoiemaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/310 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelin juhlallisuuksia, mutta omat viiskymppiset osui korona-aikaan, jolloin ravintolaan ei saanut tehdä pöytävarauksia ja ihmiset oli muutenkin arkoja kokoontumaan. Käytiin läheisten kanssa kahvilassa syömässä jätskiannokset ja juomassa lasit skumppaa. Työkaverit antoivat myöhemmin kukkia, se oli kiva ele.

Vierailija
204/310 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, viimeiset synttärijuhlat pidin täyttäessäni 25

Vierailija
205/310 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, viimeiset synttärijuhlat pidin täyttäessäni 25

Mullakin 25v oli viimeinen kerta, kun juhlin kavereiden kanssa synttäreitä. Sen jälkeen en ole varsinaisesti juhlistanut, vaikka tasavuosikymmeniäkin on tullut jo muutamia.

Vierailija
206/310 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vietin kaffen merkeissä. Matka oli seuraavana talvena.onnea!

Vierailija
207/310 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juhlin. Täytän 50 ensi vuonna ja olen jo suunnitellut, että nykyisen puolisoni kanssa lähdetään sen kunniaksi Islantiin. Etelän lomilla lämpimässä olen käynyt, mutta koskaan en pohjoisessa, en edes Suomen Lapissa asti.

Toinen juttu mitä aion tehdä, on kutsua koolle opiskelukaverit. Meitä oli aikoinaan 7 naisen tiivis porukka. Ketään heistä en ole tavannut pariin vuoteen. Yhden (ulkomailla asuvan) olen nähnyt livenä viimeksi 11 vuotta sitten, jolloin juhlittiin hänen 40-vuotispäiviään. Olen alkanut jo säästää rahaa, että järjestän meille jonkin erikoisen yllätyksen. Palstalla en kerro tarkemmin, koska joku heistä lukee kuitenkin.

Vierailija
208/310 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä juhlin. Täytän 50 ensi vuonna ja olen jo suunnitellut, että nykyisen puolisoni kanssa lähdetään sen kunniaksi Islantiin. Etelän lomilla lämpimässä olen käynyt, mutta koskaan en pohjoisessa, en edes Suomen Lapissa asti.

Toinen juttu mitä aion tehdä, on kutsua koolle opiskelukaverit. Meitä oli aikoinaan 7 naisen tiivis porukka. Ketään heistä en ole tavannut pariin vuoteen. Yhden (ulkomailla asuvan) olen nähnyt livenä viimeksi 11 vuotta sitten, jolloin juhlittiin hänen 40-vuotispäiviään. Olen alkanut jo säästää rahaa, että järjestän meille jonkin erikoisen yllätyksen. Palstalla en kerro tarkemmin, koska joku heistä lukee kuitenkin.

Ai, että olit oikein suunnitellut, että lähdet nykyisen puolison kanssa? On tämä nykyaika hektistä, kun pitää erikseen mainita, että vuoden päästä on tarkoitus lähteä nykyisen puolison kanssa reissuun.

Vierailija
209/310 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin aina on syytä juhlaan. Vähän on vielä kysymysmerkkinä millaiset kesäjuhlat sitä tulee järjestettyä. Hyviä ideoita?

Vierailija
210/310 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin lähteä sitten matkalle samanikäisen ystäväni kanssa. Varataan joku hienompi hotelli ja jotain ekstraa, esim. kauneushoitoja jne.

Vierailija
211/310 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, että olit oikein suunnitellut, että lähdet nykyisen puolison kanssa? On tämä nykyaika hektistä, kun pitää erikseen mainita, että vuoden päästä on tarkoitus lähteä nykyisen puolison kanssa reissuun.

Joo, vähän huonostihan tuo oli ilmaistu. Minulla on elämässäni mukana myös lasteni isä ex-puolisoni, jonka kanssa ollaan tehty ne kaikki muut matkat (etelän lomat). Nykyisen puolisoni olen tavannut vasta v. 2019, emmekä ole käyneet yhdelläkään matkalla yhdessä Suomen rajojen ulkopuolella.

Vierailija
212/310 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että on elänyt taas vuoden.

Sitä, että on juuri nyt elossa.

Sitä, että elämä tarvitsee juhlia erotuksena arjesta.

Vierailija
213/310 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme pitkään ajatelleet, että kun hääjuhlat jäivät vähän vaisuiksi ("salaa" naimisiin), että olisimme voineet järjestää yhdessä sitten viisikymppiset hääpäivänämme eli ns. 100-vuotissynttärit kun miehellä ja minulla on synttärit siinä aika lähekkäin. 50 v synttäreidemme välissä olisi sitten 32-vuotishääpäivämme ja tuona hääpäivänä mietittiin, että voisimme 100-vuotissynttärit järjestää; kutsua lapset, elossa olevat vanhemmat, sisaret puolisoineen ja lähimmät ystävät.

Muuten kai aika selkeä ajatus, mutta hääpäivämme on juhlapyhä (ei joulu sentään), joten kannattaisiko valita muu päivä vai tämä 32 v?

Vierailija
214/310 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutama aikaisempi kommentoija maininnut, miksi ihmeessä juhlisin vanhenemista. Peiliin katsomalla huomaan, että vuosia on tullut lisää ja siinä ei ole mitään juhlan aihetta.

Vierailija
215/310 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on 2 vuoden kuluttua. Ajattelin että lähtisimme koko perhe matkalle Japaniin.

Vierailija
216/310 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin läheisille railakkaat juhlat. Sain 50 ruusua sun muita lahjoja. Taidettiin olla pikku päissään pari päivää.

Vierailija
217/310 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että on elossa, ja on sellaisia ihmisiä elämässä, joiden kanssa haluaa viettää elämässä niin arkea kuin juhlaa. 

Vierailija
218/310 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa jättää juhlimatta koska ei ole kavereita ketä kutsua. Syyksi sanotaan ettei muka pidä juhlista.

Ihmiset ei kyläile enää toistensa luona. Ennen kyläiltiin, nykyään ystävyyssuhteet hoidetaan somessa tykkäilemällä. Oikea ystävyys 50-vuotiailla on todella harvinaista.

Vierailija
219/310 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järjestänyt todella monet viisikymppiset. Yhdellä oli seikkailusynttärit, eräälle naiselle oli green care-luontoluksusretki, yhdelle miehelle varasin kalaoppaan, toiselle kokin. Sitten oli melonta-luksus-retki Virossa ja yhdelle ratsastusvaellus Lapissa. Vuokrasin purjeveneen Suomenlahdelle.

Nyt täytin itse 50v. Kuukausi sitten ja sain muutaman kukkapuskan ja yhden s-ketjun lahjakortin ja alkon lahjakortin. Hiphei.

Vierailija
220/310 |
27.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikka se että on yhä hengissä