Juhlitteko te jotenkin 50 v synttäreitä?
Minulla oli tänään 50 v päivä ja se oli aivan tavallinen päivä. En nähnyt ketään vieraita. Sain teiniltäni lahjaksi suklaakonvehteja, mieheltä harrastusvälineen, kukkia ja ruokaa.
Olen ollut mukana muiden 50-vuotisjuhlissa, joissa on ollut vuokratilat ja paljon vieraita, mutta nyt ei voinut voinut koronatilanteen takia tavata edes vanhempiani.
Kun mieheni täytti 50, vanhempani lahjoittivat hänelle ulkomaanmatkan. Jotenkin niin olin kuvitellut omatkin synttärini viettää, mutta korona tietysti esti.
Jotenkin omituinen kokemus oli siis nyt tämä virstanpylväs.
Viettävätkö muut omia ns isoja pyöreitä synttäreitään jotenkin, vai onko se muillakin ollut vain päivä muiden joukossa?
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina ollut tapana juhlia pyoreitä isosti, mutta tälle vuodelle suunnitellut 50-vuotisjuhlat eivät tietenkään toteutuneet.
Mulla on synttärit tänään enkä viitsinyt tuhlata edes lomapäivää sitä varten vaan teen ihan normaalisti etäduunia, mies ja lapset toivat kuitenkin aamiaisen sänkyyn ja ihania mieluisia lahjojakin sain.
Illalla korkataan skumppa ja mies ja lapset huolehtivat ruokapuolesta.
Harmittaa kyllä, rakastan juhlien järjestämistä mutta perheen näkemä vaiva ilahduttaa paljon. Joten ihan hyvillä mielin tässä ollaan.
(Eikö päivän olisi saanut ihan lakisääteisesti ylimääräiseksi vapaaksi?)
Paljon onnea sinulle ja mukavaa iltaa perheen ja hyvän ruoan parissa.
Tosiaan kannattaisi lukea joskus työsopparit huolella, esimies varmaan unohti mainita? Niin minäkin tekisin työnantajana.
Täytin viime syksynä. Reissuun piti lähteä, mutta koronan takia peruttiin. Päivä osui lauantaille, joten töistäkään ei tullut vapaapäivää. Pizzalla käytiin miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä vanhenemista pitäisi juhlia?
Koska nuorenemista ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juhlinut. 50v -juhlista tulee mieleen vain tunkkaiset pönötysjuhlat, joissa rupsahtaneelle sankarille tuodaan viirejä ja muita vttumaisia lahjoja. Pitäisi olla jotain ulkokultaisia meriittejä jo tuossa iässä, mutta kun ei ole. On vain nuorekas ulkonäkö ja ikuinen elämännälkä, niin moni vaan ihmettelee ikääni, että voiko olla tottakaan. Olisi olleet aikamoisen typerät juhlat, kun olisi saanut kuulla onnittelujen sijaan vain ihmettelyjä, että ootko sääkin jo niin vanha. No kuuluihan niitä muutama, vaikken juhlinutkaan. Loukkauksilta tuntuivat.
Millaisisissa piireissä oikein liikut? Minulla oli railakkaat viisikymppiset, syötiin ja juotiin hyvin, tanssittiin ja pidettiin hauskaa.
Typerällä, tunkkaisella pönöttäjällä on kaltaisensa juhlat.
50 v on jo ankea ikä.
Olen 48 v ja ei nappaa tuo wanhuuden juhla.
Paras ikähän on se 14...35 v.
50 w on elämä pääosin takana jo, edessä vain noin kolmasosa enää.
Emme ole kutsuneet 5 kymppisille ketään vieraita puolisoni kanssa.
Kotona kahden kesken ollaan syöty jotain juhlavampaa ruokaa.
Samoin vihkipäivä vietettiin kahden kesken. Kävimme ravintolassa syömässä.
Ihan voittajan fiilis siitä, ettei mennyt rahaa vieraiden tarjoiluihin. Sukumme on pihiä porukkaa. Lisäksi rasittavia puheissaan. Yhdellä lähisukulaisella on ollut jopa tapana jäädä hengailemaan seuraavaan päivään juhlien jälkeen vaivoiksi. Kyseessä oli vihkijuhla 90-luvulla ja hääyökseni jäi kotiini passattavaksi. Voi yrjööööö...
Näistä viisastuneena, tiedämme viettää juhlat kahden kesken. Tosi nastaa ja lompakko kiittää.
Kutsuin naisystävät kotiini kun täytin 50. Noin 25/40 ehti paikalle. Olisin kutsunut puolisotkin jos olisin tajunnut että noin monella oli parempaakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
En varmasti, onneksi nyt on tilanne tämä niin ei kukaan odota mitään kekkereitä. Inhoan synttäreitä, teennäistä paskaa. Alle 18- v lasten synttärit joo ok, mut omia en ole 2kympin jälkeen juhlinut.
Aika monen sellaisen mielestä jolla kavereita ei ole lainkaan juhlat ovat teennäistä paskaa. Varsinkin naiset riitautuvat aika huolella sukulaisten, työkavereiden vanhojen luokkakavereiden kanssa. Kun tietää ettei kukaan kuitenkaan tulisi juhliin paikalle on hyvä sanoa ”juhlat ovat tylsiä, en halunnutkaan juhlia”. Minusta ystävät ovat ihana asia ja onneksi niitä muutama minulla on kenen kanssa voi näin vanhempana vielä viettää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vain yhden kerran elämässä ihminen täyttää puoli vuosisataa eli 50 vuotta.
Tottahan sitä jotenkin tulee juhlia. Se on upea päivä, paljon on takana, mutta paljon on vielä edessäkin.
Yksinkin voi juhlia, ostaa kuohuviiniä, herkkuruokaa ja upean leivoksen. Tai juhlia yksin niinkin, että lähtee kylpylään tai matkoille.
Eiköhän jokainen syntymäpäivä ole ainutkertainen. Eikä sitä tiedä paljonko on edessä. Siskoni menehtyi 40v. Odotetaan tietysti kalliita lahjoja kakkukahvien vastineeksi. Mun pihi sukulainen täyttää 50v voi kun tulis rajoitukset takas.
Vierailija kirjoitti:
Emme ole kutsuneet 5 kymppisille ketään vieraita puolisoni kanssa.
Kotona kahden kesken ollaan syöty jotain juhlavampaa ruokaa.Samoin vihkipäivä vietettiin kahden kesken. Kävimme ravintolassa syömässä.
Ihan voittajan fiilis siitä, ettei mennyt rahaa vieraiden tarjoiluihin. Sukumme on pihiä porukkaa. Lisäksi rasittavia puheissaan. Yhdellä lähisukulaisella on ollut jopa tapana jäädä hengailemaan seuraavaan päivään juhlien jälkeen vaivoiksi. Kyseessä oli vihkijuhla 90-luvulla ja hääyökseni jäi kotiini passattavaksi. Voi yrjööööö...
Näistä viisastuneena, tiedämme viettää juhlat kahden kesken. Tosi nastaa ja lompakko kiittää.
Vaikutat sellaiselta ettei pahemmin ole kavereitakaan ketä kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Muutamia vuosikymmeniä sitten 50 vuotta oli merkkipaalu jo melko korkeasta iästä. Otettiin kuva keinutuolissa ruusujen keskellä. Nykyään olemme huomattavasti paremmassa kunnossa ja elinvoimaisia 50-vuotiaana, keski-ikäisiä ja aktiivisia. 50 on uusi 30v.
No ei sentään 30 vaikka kuinka niin toivoisit.
Itsellä oli ennen koronaa ja olikin monta juhlan aihetta samalla kertaa, synttärit, perustin yrityksen, kihlajaiset ja tupaantulijaiset ostamaani kiinteistöön
Vietimme 50-vuotispäivääni oman perheen kanssa kotona. Omat lapset ja puoliso olivat mukana. En halunnut viettää suurempia juhlia enkä kutsunut ketään oman perheen ulkopuolisia kotiimme.
Tämä 50-vuotispäivä oli jo ennen koronaa. En välitä juhlia omia syntymäpäiviä ja pidän syntymäpäivää kiusallisena muistutuksena omasta vanhenemisesta. Mielestäni aikuisten ihmisten syntymäpäivät ovat kiusallisia ja teennäisiä juhlia. Alle 18-vuotiaitten lasten syntymäpäiviä kannattaa viettää. Ja vanhenee sitä juhlimattakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina ollut tapana juhlia pyoreitä isosti, mutta tälle vuodelle suunnitellut 50-vuotisjuhlat eivät tietenkään toteutuneet.
Mulla on synttärit tänään enkä viitsinyt tuhlata edes lomapäivää sitä varten vaan teen ihan normaalisti etäduunia, mies ja lapset toivat kuitenkin aamiaisen sänkyyn ja ihania mieluisia lahjojakin sain.
Illalla korkataan skumppa ja mies ja lapset huolehtivat ruokapuolesta.
Harmittaa kyllä, rakastan juhlien järjestämistä mutta perheen näkemä vaiva ilahduttaa paljon. Joten ihan hyvillä mielin tässä ollaan.
(Eikö päivän olisi saanut ihan lakisääteisesti ylimääräiseksi vapaaksi?)
Paljon onnea sinulle ja mukavaa iltaa perheen ja hyvän ruoan parissa.
Tosiaan kannattaisi lukea joskus työsopparit huolella, esimies varmaan unohti mainita? Niin minäkin tekisin työnantajana.
Ei ole lakisääteinen vapaa, mutta monissa työehtosopimuksissa on sovittu erikseen, että 50- ja 60-vuotissyntymäpäivä on palkallinen vapaa, jos sinä päivänä on työpäivä. Kannattaa siis vilkaista mitä oman alan tes sanoo.
50 vuotiaana kannatta juhlia. Niin tein, muutamia ystäväviä oli, ruokaa oli ja juomaa oli. Ei sentään tanssittu pöydällä. Mutta kivaa oli.
Minä niin mieleni pahotin, kun ei käyty edes standaaria ojentamassa, vaikka ihan lehdessä seisoi, että pannu kuumana koko päivän.
Voisin tarjota töissä kahvit (automaatista tietenkin) ja jos oikein revittelen, käväisen hakemassa -50 % alennuslapulla olevan tarjouskakun lähikaupasta. Jälkimmäinen tietysti vain jos niitä on jäljellä silloin.
Syötiin kakkua miehen ja lasten kanssa ja käytiin ravintolassa syömässä.
Totta. Itsensä hemmottelu on hyödyllistä, siinä paranee mieliala ja hyvinvointi. Se että maksat tarjoilusta happamille ikäville sukulaisille, on hukkainvestointi.
Varsinkaan jos mitään muuta kanssakäymistä ei ole.
Senkin rahan voi lahjoittaa itselle mieluisalle hyväntekeväisyysyhdistykselle.