8v lapsella usein maha löysällä
Mikähän mahtaa olla..?
Noin kerran viikossa maha löysällä, ja uloste tulee ripulina ulos. Ei tuolloin valita mahakipua ja ripuli jää tuohon yhteen kertaan joka kerta. Yleensä iltapalan jälkeen.
Lapselta otettu muutama vuosi sitten laktoosi-testi ja ei ollut sitä. Mitä muuta voisi olla? Syö kaikkea ja monipuolisesti syökin.
Kommentit (10)
Tuohon osaa vastata vain asiaan perehtynyt. Kuulostaa toisaalta alkavalta häiriöltä, toisaalta luontaiselta herkkyydeltä joka oireilee tietyssä rytmissä.
Mulla tuli suklaasta ja karkeista nuorena vatsan vääntöä ja ripuli. Siis kun söin suuria määriä.
Mun lapsella ripuli olikin Colitis Ulcerosa eli haavainen paksusuolentulehdus
Kerran viikossa yhdet löysät ulosteet ei tarkoita mitään eikä ole ripulia. Normaalia on kerran seitsemässä päivässä tai seitsemän kertaa päivässä.
Jos tuo löysä kakka häiritsee sua/lasta niin kokeile probiootteja aamuisin tyhjään vatsaan 2-3 kk ajan.
Meillä on maitoallergia, joka aiheuttaa vatsa-oireita lapselle. Koittakaa maidotonta ruokavaliota (ps. Maitoallergia on sitten eri asia kuin laktoosi-intoleranssi)
Syökö jotain erityistä silloin esim herkkuja yms koska herkut aiheutavat minulle välillä sitä