Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlitteko te jotenkin 50 v synttäreitä?

Vierailija
04.04.2021 |

Minulla oli tänään 50 v päivä ja se oli aivan tavallinen päivä. En nähnyt ketään vieraita. Sain teiniltäni lahjaksi suklaakonvehteja, mieheltä harrastusvälineen, kukkia ja ruokaa.
Olen ollut mukana muiden 50-vuotisjuhlissa, joissa on ollut vuokratilat ja paljon vieraita, mutta nyt ei voinut voinut koronatilanteen takia tavata edes vanhempiani.
Kun mieheni täytti 50, vanhempani lahjoittivat hänelle ulkomaanmatkan. Jotenkin niin olin kuvitellut omatkin synttärini viettää, mutta korona tietysti esti.
Jotenkin omituinen kokemus oli siis nyt tämä virstanpylväs.
Viettävätkö muut omia ns isoja pyöreitä synttäreitään jotenkin, vai onko se muillakin ollut vain päivä muiden joukossa?

Kommentit (310)

Vierailija
101/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 veenä voi nolla samanlaiset kemut kuin 10 veenä.

Vierailija
102/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin jokunen vuosi sitten 30v, niin päätin etten juhli enää ikinä muita kymmeniä. Ketäpä sitä kutsuiskaan. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oli normipäivä ja samanlainen synttäripäivä kuin sitä edeltävät. Erona se, että sain töissäkin lahjoja mikä oli tietysti kivaa.

Aika yleistä on et juhlitaan jotenkin suureellisesti, matkustellaan ja saadaan kalliita lahjoja. Jos sellaisesta itse nauttii niin mikäs siinä

Vierailija
104/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain nuoremman lapsen yo-juhlat hoidettua, niin päätin, että tästä eteenpäin en järjestä enää yksiäkään juhlia. En siis juhlinut viisikymppisiäni enkä juhli mitään tuleviakaan.

Vierailija
105/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut tapana juhlia pyoreitä isosti, mutta tälle vuodelle suunnitellut 50-vuotisjuhlat eivät tietenkään toteutuneet.

Mulla on synttärit tänään enkä viitsinyt tuhlata edes lomapäivää sitä varten vaan teen ihan normaalisti etäduunia, mies ja lapset toivat kuitenkin aamiaisen sänkyyn ja ihania mieluisia lahjojakin sain.

Illalla korkataan skumppa ja mies ja lapset huolehtivat ruokapuolesta.

Harmittaa kyllä, rakastan juhlien järjestämistä mutta perheen näkemä vaiva ilahduttaa paljon. Joten ihan hyvillä mielin tässä ollaan. 

Vierailija
106/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi juhlin synttäreitä joskus lapsena, aikuisiällä en ole koskaan juhlinut. Mun mielestä syntymäpäiväjuhlat on enemmän lasten juttuja ja lapsille tärkeitä.

Vierailija
107/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juhlinut. 50v -juhlista tulee mieleen vain tunkkaiset pönötysjuhlat, joissa rupsahtaneelle sankarille tuodaan viirejä ja muita vttumaisia lahjoja. Pitäisi olla jotain ulkokultaisia meriittejä jo tuossa iässä, mutta kun ei ole. On vain  nuorekas ulkonäkö ja ikuinen elämännälkä, niin moni vaan ihmettelee ikääni, että voiko olla tottakaan. Olisi olleet aikamoisen typerät juhlat, kun olisi saanut kuulla onnittelujen sijaan vain ihmettelyjä, että ootko sääkin jo niin vanha. No kuuluihan niitä muutama, vaikken juhlinutkaan. Loukkauksilta tuntuivat.

Minun sukulaismiehellä oli tuollaiset 50-vuotisjuhlat. Mies seisoi vaimo rinnallaan ja valtuuskunta toisensa perään kävi kättelemässä ja lahjoittamassa viirin. Tunnelma oli kuin hautajaisissa. Sukulaismies oli aktiinen kunnallispolitiikassa ja muutenkin paikkakunnalla näkyvä henkilö. Synttärit oli 70-luvulla, ei kai kukaan enää tuollaisia järjestä?

Vierailija
108/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan hautajaisilla. Yli 40v nainen on turha :(

Samat suunnitelmat...

N35

Vierailija
109/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollut tapana juhlia pyoreitä isosti, mutta tälle vuodelle suunnitellut 50-vuotisjuhlat eivät tietenkään toteutuneet.

Mulla on synttärit tänään enkä viitsinyt tuhlata edes lomapäivää sitä varten vaan teen ihan normaalisti etäduunia, mies ja lapset toivat kuitenkin aamiaisen sänkyyn ja ihania mieluisia lahjojakin sain.

Illalla korkataan skumppa ja mies ja lapset huolehtivat ruokapuolesta.

Harmittaa kyllä, rakastan juhlien järjestämistä mutta perheen näkemä vaiva ilahduttaa paljon. Joten ihan hyvillä mielin tässä ollaan. 

(Eikö päivän olisi saanut ihan lakisääteisesti ylimääräiseksi vapaaksi?)

Paljon onnea sinulle ja mukavaa iltaa perheen ja hyvän ruoan parissa.

Vierailija
110/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän tulevana kesänä 50 ja vaimo on koettanut puhua ympäri juhlista. Itseäni ei kiinnosta yhtään.

Olen vuosien saatossa käynyt useilla pyöreillä päivillä ja todennut, että jos ei muuta juhlan aihetta ole. Niin mielikuvituksen puutetta. Aina on syytä juhlaan, mutta mikä on juhlan aihe.. omalla kohdallani voisin kuvitella vaikka veneentervausjuhlat. Ei ole venettä mitä tervata ja olisihan vieraille vähän mietittävää. Toki suurin osa arvaisi mistä kysymys. Ainakin omat kaverit ja sukulaiset kenen kanssa olen tekemisissä, osaisivat olla leikissä mukana.

En kuitenkaan kritisoi jos joku haluaa juhlia omia viiskymppisiä. Kukin mielensä mukaan.

111/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin Pariisissa. 4 päivää.

Vierailija
112/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 50 viime kesän lopussa. Olin aina ollut sitä mieltä, että juhlia en vietä vaan lähden matkalle. Korona kuitenkin esti matkalle pääsyn ja päätin kuitenkin pitää juhlat. Paikalla oli n. 20 kaveria ja kun ilmakin suosi, meillä oli tosi kivaa. Näin jälkeen päin olen todella iloinen juhlista. Niitä muistelemalla jaksaa odottaa seuraavaa kesää ja toivo seuraavista mukavista juhlista elää.

Vierailija
113/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin pyöreitä ja en ole vielä isommin juhlinut. Kun ja jos tämä korona joskus lopulta loppuu niin lähden jonnekin päin maailmaa, ja juhlin sitten siellä läheisten kanssa.

Mitään juhlia en olisi ilman koronaakaan järjestänyt.

Vierailija
114/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä olisi mutta en koronan takia juhli

Vierailija
115/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlin aikoinani viisikymppisiäni kokonaisen viikon ulkomailla aikuisen lapseni ja hänen silloisen ulkomaalaisen avopuolisonsa luona.  Täältä kotimaasta olivat mukanani muut oman perheeni rakkaat ihmiset.  Hyvää ruokaa, juomia, leivoskahveja, jäätelöä erilaisissa ravintoloissa ja katukahviloissa lähikaupungeissakin tutustuen nähtävyyksiin ja upeissa erilaisissa luontokohteissa esim. historiallisissa puistoissa käyskentelyä, jotka erilaisia kuin mitä meillä täällä Suomessa.  Ihmeellisiä jyhkeitä vuoristoja ihaillen.  Oli todellakin rentouttava ja antoisa viikko. Muistoja syntyi paljon myöskin valokuvien muodossa mukavasta reissustamme. Keli oli kesäisen ihana ja aurinkoinen koko matkan ajan.  Olin kuin maanpäällisessä paratiisissa kokonaisen viikon. Kirsikan kukat ja Mangolian valkoiset kukat tuoksuivat ympärilläni puistoissa ja viinitiloja oli kiva ihastella sekä ikivanhoja linnoja jokilaivasta sekä junan ikkunasta. 

Tykkään käydä keskiaikaisissa vanhoissa kaupungeissa, ja pienissä kylissä ulkomailla, en ikinä ole tykännyt ns. hiekkarantalomailusta valtameren rannoilla, sillä ihoni on herkkä ja en jaksa olla auringon paahteessa.   Ainut vesillä olomuoto, josta tykkään on veneily ja ihan rantasaunoittelu uiden ja grillatun ruoan nauttiminen Suomen kesässä ja puhtaan vesistön äärellä.

Vierailija
116/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä olisi mutta en koronan takia juhli

Mikset juhlisi ensi kesänä koronan takia, minäkin juhlin viime kesänä, vaikka olikin korona, mutta vain puolisoni kanssa; ja kävimme Virossa juhlistamassa laivalla päivän matkalla, mutta toista lukemaa kuin viisikymppisiä.

Vierailija
117/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pidin pienet juhlat ystäville, kaikki ei päässy vaan paikalle. Olisin pitänyt toisen vähän isommalle porukalle, mutta kun juhlapaikka peruuntui viime hetkellä, eikä saanut mitään korvaavaa tilalle... Tämä oli siis pari vuotta sitten kesällä.

Nainen vm -68

Vierailija
118/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli normipäivä. Ei mitään. Yhden olusen korkkasin.

Vierailija
119/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea aloittajalle! Omaa sekä pari vuotta myöhemmin puolison tasavuosia juhlittiin reissussa. Emme halunneet jotain serkkuja tai kälyjä ruveta syöttämään tai eritoten juottamaan. Eikä varsinkaan kuuntelemaan hirveitä tekohauskoja puheita.

Vierailija
120/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään isommin, ihan perhepiirissä vain. Minusta tämä viidenkympin korostaminen on jäänne siltä ajalta, kun tuon ikäiset olivat ihan oikeasti vanhoja. Nykyajan viisikymppiset eivät ole mitään vanhuksia, vaan keski-ikäisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän