Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhlitteko te jotenkin 50 v synttäreitä?

Vierailija
04.04.2021 |

Minulla oli tänään 50 v päivä ja se oli aivan tavallinen päivä. En nähnyt ketään vieraita. Sain teiniltäni lahjaksi suklaakonvehteja, mieheltä harrastusvälineen, kukkia ja ruokaa.
Olen ollut mukana muiden 50-vuotisjuhlissa, joissa on ollut vuokratilat ja paljon vieraita, mutta nyt ei voinut voinut koronatilanteen takia tavata edes vanhempiani.
Kun mieheni täytti 50, vanhempani lahjoittivat hänelle ulkomaanmatkan. Jotenkin niin olin kuvitellut omatkin synttärini viettää, mutta korona tietysti esti.
Jotenkin omituinen kokemus oli siis nyt tämä virstanpylväs.
Viettävätkö muut omia ns isoja pyöreitä synttäreitään jotenkin, vai onko se muillakin ollut vain päivä muiden joukossa?

Kommentit (310)

Vierailija
81/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjosin työpaikalla kakkua. Muuten en viettänyt.

Sama. 

Vierailija
82/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa kyllä kun ei korona-aikaan voinut pitää juhlia ja varmaan olisi monilla vanhoilla kavereillakin ollut hyvät bileet viime vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, synttärikakku oli.

Vierailija
84/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juhlinut. 50v -juhlista tulee mieleen vain tunkkaiset pönötysjuhlat, joissa rupsahtaneelle sankarille tuodaan viirejä ja muita vttumaisia lahjoja. Pitäisi olla jotain ulkokultaisia meriittejä jo tuossa iässä, mutta kun ei ole. On vain  nuorekas ulkonäkö ja ikuinen elämännälkä, niin moni vaan ihmettelee ikääni, että voiko olla tottakaan. Olisi olleet aikamoisen typerät juhlat, kun olisi saanut kuulla onnittelujen sijaan vain ihmettelyjä, että ootko sääkin jo niin vanha. No kuuluihan niitä muutama, vaikken juhlinutkaan. Loukkauksilta tuntuivat.

Vierailija
85/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin isot juhlat hienossa ravintolassa, kun täytin 50.

Samoin oli tarkoitus järjestää kuusikymppiset, mutta olosuhteiden pakosta ne supistuivat miehen kanssa kahdestaan syötyyn tasting meny-illalliseen kahden Michelin-tähden ravintolassa.

Vierailija
86/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juhlinut. 50v -juhlista tulee mieleen vain tunkkaiset pönötysjuhlat, joissa rupsahtaneelle sankarille tuodaan viirejä ja muita vttumaisia lahjoja. Pitäisi olla jotain ulkokultaisia meriittejä jo tuossa iässä, mutta kun ei ole. On vain  nuorekas ulkonäkö ja ikuinen elämännälkä, niin moni vaan ihmettelee ikääni, että voiko olla tottakaan. Olisi olleet aikamoisen typerät juhlat, kun olisi saanut kuulla onnittelujen sijaan vain ihmettelyjä, että ootko sääkin jo niin vanha. No kuuluihan niitä muutama, vaikken juhlinutkaan. Loukkauksilta tuntuivat.

Millaisisissa piireissä oikein liikut? Minulla oli railakkaat viisikymppiset, syötiin ja juotiin hyvin, tanssittiin ja pidettiin hauskaa.

Vierailija
87/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole vanhanaikaista juhlia noita vuosia. Se kuka juhlii niin juhlikoon. Ite en vanhenemista pidä juhlimisen arvoisena.

Vierailija
88/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlin samalla tavalla kuin 18v, 20v, 30v ja 40v synttäreitä...Yksin.

Vierailija
89/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työporukoille tarjosin saunaillan (kiusaus/salaatti)-ruokineen ja kaljoineen ja terävineenkin. Sisarusten kanssa käytiin syömässä, mutta itse kutsuivat itsensä kylään....

Aina kun on pienikin tekosyy, kannattaa se jotenkin huomioida. Itse roudaan kahvipullaa töihin jonkun kerran vuodessa, hiukan rikkoo ja piristää arkea!

Vierailija
90/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän toukokuussa 50v. Viikoksi Lappiin yksin vaeltamaan, tuota odotan. Yleensä ollaan oltu miehen kanssa, nyt pidin pääni ja ilmoitin lähteväni yksin. Kahvit varmaan tarjoan kotona kesällä aikuisille lapsille, omille vanhemmille ja veljen perheelle, tulevat kuitenkin vaikka en kutsuisikaan. :)

Vierailija
91/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 50 muutama kuukausi ennen koronaa ja pidin kotona pienimuotoiset kahvikekkerit läheisille. Oman perheen lisäksi oli vanhemmat, sisarukset perheineen, appivanhemmat sekä vanhempieni vielä elossa olevat sisarukset - yksi täti ja yksi setä puolisoineen.

Vierailija
92/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juhlinut. Vanhemmat olisi halunnut ja juuri siksi en juhlinut.

Vierailija
93/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Lontoossa kahdesti ja Tallinnassa kerran. Kännissä aamusta iltaan. Nyt teen asioita joita en ole ennen tehnyt. Hyvä lahja yhdessä vaimon kanssa. Nyt kun olen raitistunut voi samat paikatkin käydä toiseen kertaan.

Vierailija
94/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi juhlin synttäreitä joskus 14-vuotiaana, että tuskin juhlin parin vuoden päästä 5kymppisiäkkään.

Niinhän se useinmiten syntärit jääneet juhlimatta syystä tai toisesta.Onneksi olkoon sinulle 50v. Olet viellä nuori ja sinulla on puoliso siinä rinnalla.Itse kun täytin 50vuotta minulla oli hoidossa 2 lasten lastani.He vatsa taudissa ja tartutivat minutkin.Eli vikko oltiin kipeinä mummolassa. tytär tuli hakemaan juuri 50v.päiväni iltaa lapsensa kotia.Paiskasi kirje kuoren pöytään huusi.Siinä on syntymäpäivä lahjasi,Kari L Vaimo Hanna pakotti kerää rahaa.Hanna oli huomaavainen sydämelinen nainen,todella sydämellinen! Tytäreni siitä heti lähti,todella:Otti ja lähti kuin annikki-tähti siitä lapsineen saman tien.En unohda koskaan tuota päivää.Jos olisi ollut puoliso,tuskin käytäytynyt vastaavan laisesti?

Vierailija
95/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistelin skumppaa Pietarin kirkon rappusilla ystävän kanssa. Ennen koronaa. 

Vierailija
96/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin 40, järjestin isot juhlat. Nyt olen 46, ja tuntuu, että kun täytän 50, en halua järjestää juhlia. Voisin varata itselleni vaikka ulkomaanmatkan, ja juhlistaa päivää siellä matkoilla kahdestaan oman kumppanin kanssa.

Vierailija
97/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette? Pitääkö 50 v juhlat järjestää itse vai odottaa että muut järjestävät. En oikein ole varma.

Kun mies täytti 50 v niin järjestin hänelle juhlat ja ekstrayllätys ohjelmaa.

Pitäisikö minun siis nyt odottaa vai olla itse aktiivinen ja kehitellä jotain pientä. En halua mitään isoja juhlia mutta haluaisin matkustaa johonkin täällä kotimaassa ja pientä hemmottelua.

Tiedän, kannattaisi ehkä jutella miehen kanssa mutta mietin vain, mitä mieltä te olette?

Vierailija
98/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli varannut meille ihanan sviitin kotikaupungin hotellista.

Olimme siellä koko perhe. Käytiin syömässä hyvin ja juotiin vähän shampanjaa.

Sain kukkia ja itse valitsemani lahjan.

Kutsuin sitten myöhemmin omat vanhemmat ja appivanhemmat sekä veljen perheen kahville kotiin.

Jotenkin varsinkin omille vanhemmille oli tärkeää, että vähän juhlistin synttäreitäni.

Vierailija
99/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä mummeleita täällä oikein pyörii??!! eikös tämä ole VAUVApalsta? 50 v lapsentekoiän ohittanu aikaa sitten

Monella mummelilla on vielä aika pienet kullannuput kotona, sellaisia äksyjä ala- ja yläkoululaisia, ja teinejö. Tuoreessa muistissa vauva-ajan kiemurat ja nyt uusia kiemuroita teinien kanssa. Nykyajan 50 v  on uusi 30 v. Muinoin ihmiset eli 30 vuotiaiksi.

Vierailija
100/310 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mikä on vaihtoehto vanhenemiselle? Itse ainakin näen, että juhlaa, kun on saanut elää taas yhden vuoden lisää!