Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhlitteko te jotenkin 50 v synttäreitä?

Vierailija
04.04.2021 |

Minulla oli tänään 50 v päivä ja se oli aivan tavallinen päivä. En nähnyt ketään vieraita. Sain teiniltäni lahjaksi suklaakonvehteja, mieheltä harrastusvälineen, kukkia ja ruokaa.
Olen ollut mukana muiden 50-vuotisjuhlissa, joissa on ollut vuokratilat ja paljon vieraita, mutta nyt ei voinut voinut koronatilanteen takia tavata edes vanhempiani.
Kun mieheni täytti 50, vanhempani lahjoittivat hänelle ulkomaanmatkan. Jotenkin niin olin kuvitellut omatkin synttärini viettää, mutta korona tietysti esti.
Jotenkin omituinen kokemus oli siis nyt tämä virstanpylväs.
Viettävätkö muut omia ns isoja pyöreitä synttäreitään jotenkin, vai onko se muillakin ollut vain päivä muiden joukossa?

Kommentit (310)

Vierailija
41/310 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kävi kahvilla. Töissäkin kahvittelut peruuntui koronan vuoksi. En piittaa juhlista, ne ovat vaivaannuttavia.

Vierailija
42/310 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kävi kahvilla. Töissäkin kahvittelut peruuntui koronan vuoksi. En piittaa juhlista, ne ovat vaivaannuttavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/310 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmana on matka Havaijille kahdestaan mieheni kanssa. Aikaa on vielä 3 vuotta, joten jospa korona olisi sitten ohi. Toukokuu on hyvä aika matkustaa Havaijille.

44/310 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan tuttavat ravintolaan syömään. Ryhmä pienenee joka vuosi.

Eräs ei edes kukkakimppua tuonut. Ei ollut tietoinen päivistäni. Suoranaista pihistelyä. Tästä poikki. 

Vierailija
45/310 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee täyteen.

Oikeasti olen vähän huojentunut, ettei nyt voi isommin juhlia.

Vierailija
46/310 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me harrrastaan tyttöystävien kanssa reissaamista kaupunkilomilla noin kerran vuodessa akselilla Tallinna-Lontoo. Nyt kun matkarahat säästyy parilta vuodelta niin seuraava kohde voisi vihdoin olla New York kun viiskymppiset alkaa tulla täyteen (neljän vuoden aikana kaikille meille kuudelle naiselle).

47/310 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea ja terveyttä sekä iloisia hetkiä!

48/310 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat on aina ihania hetkiä tavata ystäviä.

Vierailija
49/310 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes tuon vertaa. Meillä se oli nuorimman muuttopäivä ja käytiin vaan hätäisesti leivoskahvit kun vietiin hänelle kotoa tavaraa. Ei edes syömässä käyty, ei ollut aikaa, joten taidettiin hakea pizzat jostain. Muutama vuosi sitten oli.  Mies oli omiensa aikaan kalassa kaveriporukalla ja siellä juhlivat pienesti. 

Vierailija
50/310 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa pikku tarinan. Tuttuni (huom. ei ystäväni) huuteli watchupissa, että tulkaa hänen kanssaan juhlimaan jonnekin ravintolaan hänen pyöreitä synttäreitään. Olin ihan, että voin tullakin. Kuvittelin maksavani omat ruokani ja osan hänen ruoistaan ja vieväni hänelle jonkin lahjan. Muutama muukin ilmoittautui retkelle.

Seuraavana päivänä tuttava ilmoitti että juhlat pidetään hetkenä x michelin* ravintolassa Y. Ajattelin, etten perhana viitsikään lähteä, koska luulin että oltaisiin menossa tavalliseen ravintolaan, jossa syömingit hoituisi alta 50€/pää, eikä superkalliiseen paikkaan. Jossa olin ehkä kerran pari aiemmin käynyt. Ilmoitin, etten pääsekään. Juhlien jälkeen sankari hehkutti instassa, kuinka mahtava ilta oli ollut ja kuinka miehensä olikin maksanut koko illan kaikille!! Juu.

Minä en ihan oikeasti oleta, että kukaan mun tuttu tai ystäväkään sijoittaisi joihinkin mun juhliin arviolta ~150€ rahaa. Tosi noloa sitten vielä ilmoitella jälkikäteen, että hahhahhaa pihikintut, jäittekin paitsi mahtavasta ilmaisesta illasta!!! Vaikka tosiasiassa jos paikalle olisi tullut enemmän porukkaa, olisi jokainen kustantanut omat kulunsa.

Ei kyllä tulisi itselle mieleen pyydellä kavereita ravintolaan viettään mun synttärijuhlia, jos en aikoisi maksaa laskua kaikkien osalta. Hänen osaltaan asian kyllä tiesi, koska hän on ennenkin pitänyt näitä maksullisia juhlia, joissa vierailta on pyydetty hänen kotonaan pitämiinsä juhliin pääsymaksu 😳

Joo, tää oli ihan OT.

Vierailija
51/310 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytin 50 just ennen koronaa. Pidin lapseni synttäreiden yhteydessä juhlat omille sukulaisille. Eli sisarukset perheineen tulivat meille syömään. Sain mukavia lahjoja: lahjakortin ruokatarvikekauppaan ja ravintolaan. Haluan muistuttaa myös, että se, että joku ei pidä juhlia, ei tarkoita, etteikö tätä voisi jotenkin huomioida. Vaikka kukkakimpulla.

En minä ainakaan muista sukulaisteni syntymäpäiviä muuta kuin oman veljeni. Jos ei ole mitään juhlia tai jossain yhteydessä ei tule asia esille, niin ihan varmasti jää huomioimatta. 

Vierailija
52/310 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokakuussa 50 v. En aio juhlia mitenkään. Tiedän yhden tutun tehneen mulle Kuksan kaiverruksilla. Tiedän siksi, kun piti käydä sovittamissa, että on juuri minun käteen sopiva. Siinäpä se juhla sitten on.

Vierailija
53/310 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin pitkän viikonlopun viettoon ulkomaille ja maksoin mukaan aikuisen lapseni puolisoineen. Emme siellä juhlistaneet syntymäpäivää sen kummemmin, kunhan söimme hyvin ja nautimme nähtävyyksistä.

Vierailija
54/310 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytin 50 just enne7n koronaa. Pidin lapseni synttäreiden yhteydessä juhlat omille sukulaisille. Eli sisarukset perheineen tulivat meille syömään. Sain mukavia lahjoja: lahjakortin ruokatarvikekauppaan ja ravintolaan. Haluan muistuttaa myös, että se, että joku ei pidä juhlia, ei tarkoita, etteikö tätä voisi jotenkin huomioida. Vaikka kukkakimpulla.

Tai tekstiviestillä.

Hämmentävää on, että osa sukulaisista ei onnitellut edes tekstarilla ja meillä on tosi pieni suku.

Ap

Tietävätkö kaikki toistensa syntymäpäivät? Itse tiedän vain oman lapseni ja hänen puolisonsa, veljeni, hänen vaimonsa, heidän lastensa ja kummitätini syntymäpäivät.

Vierailija
55/310 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosin perheelle ja äidille kakkukahvit runsaamman tarjottavien kera kotona. Äiti antoi kukkia ja itsetekemänsä shaalipeiton, perhe osti kasvo-, käsi-, ja jalkahoitoon lahjakortin. Muuta en kaivannutkaan, en lahjojen enkä juhlien suhteen. Yksi tuttu täytti 50 muutama vuosi sitten eikä silloin juhlinut, mutta juhli sitten 52-vuotispäiviään, kun ystävänsä oli järjestänyt ohjelmaa ja picnicin sekä saunat ja systeemit päälle. Itse ei viitsinyt järjestää mitään silloin varsinaisena "oikeana " vuonna.. nykyään nuoremmasta päästä aloittavat jo 25:sta, ja juhlivat sitten 30 -vuotiaana ja 40- vuotiaana myös.

Vierailija
56/310 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoden alussahan tuon päivän näin, ja luojan kiitos korona pelasti turhalta rahanmenolta ja niiltä kaikilta kelloilta, joita viisikymppiselle ilmeisesti pitää lahjaksi antaa. Miksi kelloja? Nytkö vasta sukulaisille ja ystäville on selvinnyt, että olen toisinaan myöhässä? Vai onko kellolahjat vain muistuttamassa, että takana on enemmän elettyjä tunteja kuin tulevaisuudessa?

No, tältä siis säästyin.

Kelloja? En ole kuullutkaan, enkä itse saanut ainuttakaan. Missäpäin Suomea tollanen kellolahja on tavallinen?

En tiedä onko muilla paikallisilla tapana, mutta äitini on Tyrnävältä (Oulun suunnalta) kotoisin ja heillä oli sisarustensa kanssa tapana, että kun joku heistä täyttää 50, niin sisarukset ostavat yhdessä hänelle seinäkellon. 60-vuotislahjaksi ostettiin sitten sellainen juupelin kallis kirjoneulepusero. 

Joskus on ollut myös tapana, että työnantaja antaa 50v-lahjaksi kultakellon.

Toivottavasti nuo on historiaa eikä kukaan enää osta lahjaksi esineitä, joita pitäisi sitten pitää esillä (seinällä, ranteessa, päällä) vaikka ei itse niitä ole päässyt valitsemaan.

Vierailija
57/310 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytin 50 just enne7n koronaa. Pidin lapseni synttäreiden yhteydessä juhlat omille sukulaisille. Eli sisarukset perheineen tulivat meille syömään. Sain mukavia lahjoja: lahjakortin ruokatarvikekauppaan ja ravintolaan. Haluan muistuttaa myös, että se, että joku ei pidä juhlia, ei tarkoita, etteikö tätä voisi jotenkin huomioida. Vaikka kukkakimpulla.

Tai tekstiviestillä.

Hämmentävää on, että osa sukulaisista ei onnitellut edes tekstarilla ja meillä on tosi pieni suku.

Ap

No ei kaikki muista toisten syntymäpäiviä vaikka olisi kuinka pieni suku. On voinut mennä ohi ihan huomaamatta. 

Vierailija
58/310 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole järjestänyt muita pyöreiden vuosien juhlia kuin 30v kekkerini, mitkä pidettiin ns. päiväkännibileinä kun sain lahjaksi blenderin ja drinkkikirjan. Välillä käytiin pelaamassa koripalloa ulkokentällä ja meressä uimassa (koska mun synttäreillä toukokuun lopussa on aina uitu, vaikka vesi on yleensä jäätävää). Oli sikahauskaa ja iltasella päädyttiin läheiseen pizzeriaan.

Vierailija
59/310 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden hyvän ystävän kanssa oltiin minun omalla mökillä elokuussa. Ravintolaruuat take awayna tarjoiluksi, shampanjaa ja viinejä juomiksi. Seuraavana vkl:na lähisuvulle grillaukset ja kakkukahvit, noin 10 henkilöä. Oli mukava täyttää 50v. Korona-aikana, kun ei tarvinnut mitään isompia kekkereitä järjestää, koska kutsuttavia olisi ollut todella paljon, kun olen monessa mukana ja tuttuja on paljon. :)

Vierailija
60/310 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hautajaisilla. Yli 40v nainen on turha :(