Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhlitteko te jotenkin 50 v synttäreitä?

Vierailija
04.04.2021 |

Minulla oli tänään 50 v päivä ja se oli aivan tavallinen päivä. En nähnyt ketään vieraita. Sain teiniltäni lahjaksi suklaakonvehteja, mieheltä harrastusvälineen, kukkia ja ruokaa.
Olen ollut mukana muiden 50-vuotisjuhlissa, joissa on ollut vuokratilat ja paljon vieraita, mutta nyt ei voinut voinut koronatilanteen takia tavata edes vanhempiani.
Kun mieheni täytti 50, vanhempani lahjoittivat hänelle ulkomaanmatkan. Jotenkin niin olin kuvitellut omatkin synttärini viettää, mutta korona tietysti esti.
Jotenkin omituinen kokemus oli siis nyt tämä virstanpylväs.
Viettävätkö muut omia ns isoja pyöreitä synttäreitään jotenkin, vai onko se muillakin ollut vain päivä muiden joukossa?

Kommentit (310)

Vierailija
21/310 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä vanhenemista pitäisi juhlia?

En juhlinut vanhenemista vaan vietin mukavan illan läheisimpien ystävien kanssa.

Vierailija
22/310 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä mummeleita täällä oikein pyörii??!! eikös tämä ole VAUVApalsta? 50 v lapsentekoiän ohittanu aikaa sitten

Ei ole, vaan Aihe Vapaa.

Etkö ole aiemmin huomannut, että täällä puhutaan lähinnä muuta kuin vauva-asiaa? Satunnaiset vela-ketjut oikeastaan ainut, joka koskee vauvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/310 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoden alussahan tuon päivän näin, ja luojan kiitos korona pelasti turhalta rahanmenolta ja niiltä kaikilta kelloilta, joita viisikymppiselle ilmeisesti pitää lahjaksi antaa. Miksi kelloja? Nytkö vasta sukulaisille ja ystäville on selvinnyt, että olen toisinaan myöhässä? Vai onko kellolahjat vain muistuttamassa, että takana on enemmän elettyjä tunteja kuin tulevaisuudessa?

No, tältä siis säästyin.

Kelloja? En ole kuullutkaan, enkä itse saanut ainuttakaan. Missäpäin Suomea tollanen kellolahja on tavallinen?

Vierailija
24/310 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä mummeleita täällä oikein pyörii??!! eikös tämä ole VAUVApalsta? 50 v lapsentekoiän ohittanu aikaa sitten

Ei ole, vaan Aihe Vapaa.

Etkö ole aiemmin huomannut, että täällä puhutaan lähinnä muuta kuin vauva-asiaa? Satunnaiset vela-ketjut oikeastaan ainut, joka koskee vauvoja.

Ja yllättävän monella viisikymppisellä on nuorempana ollut vauvoja.

Vierailija
25/310 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, vaan Aihe Vapaa.

Ja lapsenlapsia vielä vanhemmillakin. Ei se vauvojen hoito ikään lopu.

Vierailija
26/310 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullo parempaa samppanjaa puolison kanssa kakun kera. Ikävä kyllä korona-aikaan on jätettävä isommat juhlat myöhemmäksi.

Vierailija
27/310 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman perheen kanssa kävin syömässä, siinä se. Työtön tällä hetkellä joten ei muutenkaan tehtäisi mitään erikoista.

Vierailija
28/310 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 50 just ennen koronaa. Pidin lapseni synttäreiden yhteydessä juhlat omille sukulaisille. Eli sisarukset perheineen tulivat meille syömään. Sain mukavia lahjoja: lahjakortin ruokatarvikekauppaan ja ravintolaan. Haluan muistuttaa myös, että se, että joku ei pidä juhlia, ei tarkoita, etteikö tätä voisi jotenkin huomioida. Vaikka kukkakimpulla.

Vierailija
29/310 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai 50-vuotiaana synnyttäväkään ihan mikään superharvinaisuus ole? Nainen voi olla viisikymppisenäkin vielä hedelmällinen. Toki nuorempana parempi.

Vierailija
30/310 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytin 50 just enne7n koronaa. Pidin lapseni synttäreiden yhteydessä juhlat omille sukulaisille. Eli sisarukset perheineen tulivat meille syömään. Sain mukavia lahjoja: lahjakortin ruokatarvikekauppaan ja ravintolaan. Haluan muistuttaa myös, että se, että joku ei pidä juhlia, ei tarkoita, etteikö tätä voisi jotenkin huomioida. Vaikka kukkakimpulla.

Tai tekstiviestillä.

Hämmentävää on, että osa sukulaisista ei onnitellut edes tekstarilla ja meillä on tosi pieni suku.

Ap

Vierailija
31/310 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työporukan kanssa juotiin edellisenä päivänä kakkukahvit, jotka työnantaja tarjosi. Itse synttäripäivänä matkustin yksin Lontooseen. Tapahtui ennen koronaa. 

Vierailija
32/310 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan ne olis edessä, ei mitään isoja juhlia, itse tekemää mehua ja kakkua ajattelin tarjota.

Tutuilta olen toivonut sauvakävely sauvat ja haijastin liivit että autoilijat näkee mut pimeällä paremmin, ne tulee tarpeeseen eikä ole kalliit.

Vierailija
33/310 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain yhden kerran elämässä ihminen täyttää puoli vuosisataa eli 50 vuotta.

Tottahan sitä jotenkin tulee juhlia.  Se on upea päivä, paljon on takana, mutta paljon on vielä edessäkin.

Yksinkin voi juhlia, ostaa kuohuviiniä, herkkuruokaa ja upean leivoksen. Tai juhlia yksin niinkin, että lähtee kylpylään tai matkoille.

Miten nyt pääsiäisenä syntymäpäiviään viettävä voi lähteä kylpylään tai matkoille? 

Vierailija
34/310 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nyt pääsiäisenä syntymäpäiviään viettävä voi lähteä kylpylään tai matkoille? 

Onhan noita paikkoja tarjolla vaikka kuinka paljon. Niissä maakunnissa, jotka ovat epidemian perustasolla voi kylpylöitä pitää auki. Esimerkkinä ainakin Härmän kylpylässä kaikki palvelut tarjolla. Eikä ulkomaanmatkustuskaan ole ehdottoman kiellettyä.

Vierailija
35/310 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aikaan järjestän synttäri-zoomin

Vierailija
36/310 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juhli mitenkään. En muutenkaan vietä synttäreitäni millään tavalla. Saa sama jatkua. En siis edes perhepiirissä.

Vierailija
37/310 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 50 viime vuoden huhtikuussa. Taisin olla vielä leikkauksen jälkeisellä sairauslomalla tai sitten lomautettuna, mutta vapaapäivä kuitenkin oli. Muistelisin että tytär ja vävy kävivät kylässä ja jotain hyvää syötiin. Mutta ei siitä oikein muistijälkeä jäänyt.

Mies täytti 50 ennen koronaa ja sekin kuittaantui sillä, että käytiin kahdestaan jossain saaristoravintolassa syömässä hyvin. Ollaan vähän huonoja juhlijoita :-)

Vierailija
38/310 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoden alussahan tuon päivän näin, ja luojan kiitos korona pelasti turhalta rahanmenolta ja niiltä kaikilta kelloilta, joita viisikymppiselle ilmeisesti pitää lahjaksi antaa. Miksi kelloja? Nytkö vasta sukulaisille ja ystäville on selvinnyt, että olen toisinaan myöhässä? Vai onko kellolahjat vain muistuttamassa, että takana on enemmän elettyjä tunteja kuin tulevaisuudessa?

No, tältä siis säästyin.

Kelloja? En ole kuullutkaan, enkä itse saanut ainuttakaan. Missäpäin Suomea tollanen kellolahja on tavallinen?

En tiedä onko muilla paikallisilla tapana, mutta äitini on Tyrnävältä (Oulun suunnalta) kotoisin ja heillä oli sisarustensa kanssa tapana, että kun joku heistä täyttää 50, niin sisarukset ostavat yhdessä hänelle seinäkellon. 60-vuotislahjaksi ostettiin sitten sellainen juupelin kallis kirjoneulepusero. 

Joskus on ollut myös tapana, että työnantaja antaa 50v-lahjaksi kultakellon.

Vierailija
39/310 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna minä täytän 50, äitini 75 ja vanhin poika 18. Joten jos korona sallii, niin jonkinlaiset yhteisbileet voisimme kyllä läheisimmille pitää! Ja mielellään toki kesällä, kunnon pihajuhlat! Grilli kuumaksi, juomat kylmiksi, paljon katoksia (jos turvavälit), musiikkia ja rentoa oleilua.

Vierailija
40/310 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 45 viikko sitten. Ystävä poikkesi. Aion viettää viisikymppisiä kunnolla, jos mahdollista, kakkuja ja muita leivonnaisia, boolia ja yöpalaa.