Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlitteko te jotenkin 50 v synttäreitä?

Vierailija
04.04.2021 |

Minulla oli tänään 50 v päivä ja se oli aivan tavallinen päivä. En nähnyt ketään vieraita. Sain teiniltäni lahjaksi suklaakonvehteja, mieheltä harrastusvälineen, kukkia ja ruokaa.
Olen ollut mukana muiden 50-vuotisjuhlissa, joissa on ollut vuokratilat ja paljon vieraita, mutta nyt ei voinut voinut koronatilanteen takia tavata edes vanhempiani.
Kun mieheni täytti 50, vanhempani lahjoittivat hänelle ulkomaanmatkan. Jotenkin niin olin kuvitellut omatkin synttärini viettää, mutta korona tietysti esti.
Jotenkin omituinen kokemus oli siis nyt tämä virstanpylväs.
Viettävätkö muut omia ns isoja pyöreitä synttäreitään jotenkin, vai onko se muillakin ollut vain päivä muiden joukossa?

Kommentit (310)

Vierailija
241/310 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä juhlia sitä, että joku äijä on jyystänt mutsia 70-luvulla.

Vierailija
242/310 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, koko kaveripiiri kokoontui juhlimaan Espanjaan ja hauskaa oli. Ja paikka ei ollut Fuengerola.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/310 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenmuinoin 50v ikäisellä oli toinen jalka jo haudassa. Nykyään käydään siiinä iässä vielä elektronisen musiikin festivaaleilla;-)

Vierailija
244/310 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jokunen vuosi, en vartavasten pitänyt synttäreitä. Lähellä asuvan pikkuserkun perhe kävi kylässä, ollaan tiiviisti tekemisissä. Samoin yksi toinen pikkuserkku tästä läheltä. Muuten lähettivät kortteja ja pari pakettia.

Vierailija
245/310 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ette älyä juhlia olette todella tylsiä ja teennäisiä.

Itse juhlisin isosti tai ainakin lähtisin matkoille.

Vierailija
246/310 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi halunnut muistaa koko päivää. Töissä järjestivät yllätyskahvit kakun kera. Ihan hirveää kun en tykkää olla keskipisteenä. Ammattiliitto muisti isolla kortilla, joka toi mieleen lähinnä hautajaisadressin 😣

Oli niin täysmulkku pomo sinänsä ehkä muuten ok työpaikassa että parempi etteivät tienneet tai muutoin muistaneet. Olisivat näet joutuneet sen oppositiomuijan hampaisiin hekin. Ammattiliitto antoi lahjaksi 5 litran kattilan, se on kyllä käytännöllinen ja hyvä pytty keitellä keittoruokia ja puuroja.

Vierailija
247/310 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vaellusreissun puolison kanssa ja muutaman läheisen ystävän kanssa juhlittiin hyvän ruuan ja juoman kera.

Vierailija
248/310 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla oli noin 100 ihmistä kakkukahvilla. Täytekakkua 4 tarjotin kakkua. Sitten kun täytin 60v, niin työpaikalla 10 ihmistä paikalla ja erittäin hankala tunnelma. Kahden kuukauden päästä sain potkut. Potkujen saanti ei kuitenkaan hirveästi harmittanut, siellä oli hankala olla töissä.

Vierailija
249/310 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytän 50 niin todellakin aijon juhlia..koska omat lapset on kaikki aikuisia,ei tarvitse miettiä lapsenvahtia..koko vlopuksi johonkin kivaan paikkaan..aamusta iltaa skumppaa ja hyvää ruokaa..juhlin omaa vapautta lapsista silloin,ja otan uuden elämän vastaan..4 lasta olen kasvattanut ilman tukiverkkoa joten tuona päivänä alkaa minun oma elämä mihin ei pikku lapset kuulu..

Vierailija
250/310 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täytän 50 niin todellakin aijon juhlia..koska omat lapset on kaikki aikuisia,ei tarvitse miettiä lapsenvahtia..koko vlopuksi johonkin kivaan paikkaan..aamusta iltaa skumppaa ja hyvää ruokaa..juhlin omaa vapautta lapsista silloin,ja otan uuden elämän vastaan..4 lasta olen kasvattanut ilman tukiverkkoa joten tuona päivänä alkaa minun oma elämä mihin ei pikku lapset kuulu..

Lapsettomana sinulla ei olisi tuo ongelmaa laisinkaan.

Vierailija
251/310 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin puolison ja lasten kanssa syömässä. Kotona juotiin leivoskahvit. Eipä sitä sen enempää jaksanut juhlistaa ja alkoholin käytönkin lopetin yli 10v sitten, kun ei sitä tässä iässä enää jaksa mitään krapuloita. Eli aika maltillisesti juhlin.

Vierailija
252/310 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ennen muinoin viiskymppiset oli iso juttu. Nykyään ei. Moni mieluummin haluaa unohtaa vanhenemisensa.

Voisin kuvitella, että eläkkeelle jäämistä kannattaisi juhlia. Ainakin, jos on tehnyt pitkän rupeaman työelämässä.

Luulen etteivät ihmiset halua unohtaa vanhenemistaan vaan todellinen syy on se, että monella tuon ikäisellä on niin pieni kaveripiiri ettei ole ketään tulossa juhliin. Sitten sanotaan etten vaan halua juhlia koska oikeasti ei ole oikein ketään jonka voisi kutsua.

Moni tuon ikäinen pohtii mistä saisi ystäviä ja elämä on pelkkää miehen kanssa sohvalla makoilua iltaisin. Ihmiset on aivan eristäytyneitä koteihinsa eivätkä käy missään.

Vierailija
253/310 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestettiin äidille pieni yllätys. 

Vierailija
254/310 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä mummeleita täällä oikein pyörii??!! eikös tämä ole VAUVApalsta? 50 v lapsentekoiän ohittanu aikaa sitten

No 

tähän kommenttiin,  tämä mummeli törmäsi tähän palstaan, kun etsin jotain juttua lapsenlapsieni vuoksi.

Huomasin silloin ettei tämä ole mikään vauva palsta sanan varsinaisessa merkityksessä.

Todella paljon ala-arvoisia aloituksia , jotka kuuluisivat ihan muualle tai roskakoriin.

Mutta koska Marttojen keskustelupalsta on lopetettu, niin käyn täällä katsomassa puutarhanhoidosta, kotieläimistä, asumisesta, tv- ohjelmista käytyjä keskusteluja.

Sitten, varsinainen aloitus.

Juhlin 50 vuotispäiviäni poistamalla kaikki astiat, jotka olivat vain pyörineet kaapeissa. Ostin uuden astiaston ja lasit.

Jos joku kävi, niin keitin kahvit.

Vierailija
255/310 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai jos ne kaverit eivät ole ennenkään halunneet matkustaa juhliin (kaikki asuu eri paikkakunnilla), niin ei niitä viitsi kutsua enää 5-kymppisillekään. Eivät itsekään ole järjestäneet synttäreitä. Sukulaisten kanssa en halua juhlistaa mitään 🙄

Ostin itselleni Kalevala koruja lahjaksi eli sain mitä halusin. Mies tarjosi ravintolaillallisen. Tämä piisasi minulle. 

Vierailija
256/310 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin viettää synttäreitä parin vuoden kuluttua, mutta; tyttärellä on ylppärit samana keväänä. Voi olla, että en jaksa puuhastella kaksia kemuja ja rahaakin se vaatii. Nelikymppisiä vietin ja niistä pippaloista ei paljon kerrottavaa jäänyt. Vietettiin niitä meillä ja mun aika meni tietysti vieraita passatessa. Siinä vaiheessa, kun ehdin istahtamaan, niin exän sisko oli sammunut sohvalle, booli oli imuroitu parempiin suihin ja voileipäkakku oli loppu. Taidan mennä viisikymppisten kunniaksi YKSIN syömään johonkin ravintolaan.

Vierailija
257/310 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juhlinut vaan olin päivän töissä ja kotona join itsekseni pullon kuohuviiniä. En juhlinut 6-kymppisiäkään vaikka sattui vapaapäivälle. Olin kotona ja söin pizzaa ja join olutta. 

Vierailija
258/310 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ennen muinoin viiskymppiset oli iso juttu. Nykyään ei. Moni mieluummin haluaa unohtaa vanhenemisensa.

Voisin kuvitella, että eläkkeelle jäämistä kannattaisi juhlia. Ainakin, jos on tehnyt pitkän rupeaman työelämässä.

Luulen etteivät ihmiset halua unohtaa vanhenemistaan vaan todellinen syy on se, että monella tuon ikäisellä on niin pieni kaveripiiri ettei ole ketään tulossa juhliin. Sitten sanotaan etten vaan halua juhlia koska oikeasti ei ole oikein ketään jonka voisi kutsua.

Moni tuon ikäinen pohtii mistä saisi ystäviä ja elämä on pelkkää miehen kanssa sohvalla makoilua iltaisin. Ihmiset on aivan eristäytyneitä koteihinsa eivätkä käy missään.

Mulla ainakin oli juuri tämä. Nuorena tuli juhlittua kaikki mahdolliset syystä tai vaikka ilman syytä mutta se kaveriporukka on hajonnut eikä uusia ole tullut. Eivätkä viiskymppiset varmaan enää viitsi nukkua lattioilla kun on ensin juhlittu auringonnousuun saakka 😁 

Vierailija
259/310 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut juhlia kunnolla, mutta koska ei ole kavereita, niin eipä voinut. Mies olisi halunnut järjestää isot kemut, mutta kielsin. Oltiin sitten sinä päivänä pois kotoa, mies vei haluamaani kaupunkiin kauas kotoa ja olimme siellä paremmassa hotellissa yö, syötiin hyvin illalla. 

Parin päivän päästä vanhempani kävivät kahvilla, samoin yksi tuttavapariskunta. 

Vierailija
260/310 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm. Siinähän siitä IÄSTÄ vasta muistutetaankin.

Olet epälooginen. Jos se kerran kauhistuttaa, niin miksi juhlia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme