Juhlitteko te jotenkin 50 v synttäreitä?
Minulla oli tänään 50 v päivä ja se oli aivan tavallinen päivä. En nähnyt ketään vieraita. Sain teiniltäni lahjaksi suklaakonvehteja, mieheltä harrastusvälineen, kukkia ja ruokaa.
Olen ollut mukana muiden 50-vuotisjuhlissa, joissa on ollut vuokratilat ja paljon vieraita, mutta nyt ei voinut voinut koronatilanteen takia tavata edes vanhempiani.
Kun mieheni täytti 50, vanhempani lahjoittivat hänelle ulkomaanmatkan. Jotenkin niin olin kuvitellut omatkin synttärini viettää, mutta korona tietysti esti.
Jotenkin omituinen kokemus oli siis nyt tämä virstanpylväs.
Viettävätkö muut omia ns isoja pyöreitä synttäreitään jotenkin, vai onko se muillakin ollut vain päivä muiden joukossa?
Kommentit (310)
Hyödynsin työnantajan tarjoaman vapaan; varasin hotellin mukavasta kaupungista, kävin teatterissa ja ostin illaksi kallista suklaata. Yksineläjä olen siis.
Kaveri täyttäis 50 v 22.12.2024. Hän pari vuotta sitten sai päähänsä, että ne vietetään Thaimaassa isolla porukalla. Hän vuokraa ison talon ja kaikki tulee omakustanteisesti sinne ja sitten 22.12. päivän hän tarjoo. Hintaa olisi tullut joku X määrä.
Viime joulukuussa teki kierrosta, että kuka lähtee mukaan. Hän maksaisi siitä Villasta varausmaksun. 20 tyypistä 3 olisi lähtenyt. Tämä synttärisankari loukkaantui. Hän kun oli etukäteen asiasta puhunut, että vähävaraisimmatkin saisi säästettyä rahaa.
Yritettiin jo silloin alunperin sanoa, että nyt vaatii liikaa. Eikä ole rahasta kiinni. Kuka käyttää kaksi viikkoa lomistaan toisen synttäreihin, joita vietetään jouluna JA uutena vuotena? Osalla on vielä pieniä lapsiakin, että jätetäänpä ne nyt sitten jouluksi isin hoteisiin.
Jos osa on synttärisankareista vaatimattomia eikä halua juhlia ollenkaan, niin kyllä tuossa nyt mentiin överit. Olishan se ollut erilainen joulu ja uusivuosi, mutta silti... Thaimaassa.
Tyttäreni onnitteli tekstiviestillä. Iltavuoron jälkeen join yhden keskioluen, kävin paskalla ja menin nukkumaan. Ei ole syytä juhlia rapistumistaan. M50
En aio juhlia. Ehkä lähden jonnekin matkalle yksin, mutta juhlia en aio järjestää.
Päätin, etten järjestä mitään. Olen kaikki juhlat saanut järjestää aina, joulusta juhanukseen, rippijuhliin, ylioppilasjuhliin ja synttäreihin. Myös vanhempieni juhlien järjestelyissä olen ollut mukana, sekä iäkkään tädin. Jos kukaan ei minulle järjestä juhlia, niin juhlimatta jää. Ehkä käyn yksin (en halua maksumieheksi) ravintolassa syömässä pitkän kaavan mukaan tai jotakin, mutta en laita rikkaa ristiin muiden kestitsemiseksi.
Lähdin yksin lomalle Lissaboniin. Istuin rantaportaikolla (siinä missä meren salmi näyttää joelta) bipolaarinen kaverini lähetti tekstiviestejä ja tunsin itseni entistä yksinäisemmäksi. Ostin mukin jossa luki Feliz aniversario 50 anos. Kotona siihen tuli pian särö. Yleensä heitän rikkinäiset pois mutta tämä pyörii vielä.
Muistinkin juuri, että 30-vuotispäivänä ostin yhden mukin Tallinnan jaama-torilta, silloin kun siellä oli aivan erilaista kuin nyt. Se kuppi on ehjä koska ei ole käytössä. Mitähän tämäkin on, kaikki pitäisi olla käytössä, ei tule mitään toista elämää missä tarvii vanhoja mukeja.
En pitänyt viisikymppisiä en pidä muutaman vuoden päästä kuusikymppisiäkään. Kenelle pitäisin? Ei ole ystäviä 😢 sukulaiset ovat kaukana tai vanhuksia. Vi+tuttaa koko syntymäpäivä.
Kakkua perheen kesken. Muutama etäonnittelu tuli. Nappiin meni synttärit, sanoisin.
Join pullon kallista konjakkia ja menin (toukokuussa) uimarannalle.Ei ollut muita.Aurinko paistoi ja oli oikein mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Päätin, etten järjestä mitään. Olen kaikki juhlat saanut järjestää aina, joulusta juhanukseen, rippijuhliin, ylioppilasjuhliin ja synttäreihin. Myös vanhempieni juhlien järjestelyissä olen ollut mukana, sekä iäkkään tädin. Jos kukaan ei minulle järjestä juhlia, niin juhlimatta jää. Ehkä käyn yksin (en halua maksumieheksi) ravintolassa syömässä pitkän kaavan mukaan tai jotakin, mutta en laita rikkaa ristiin muiden kestitsemiseksi.
Sama täällä. Kaikki kaatuu aina mulle. Jopa miesystävän lapsen juhlia olen ollut laittamassa. Nyt riittää! Jos joku jotain haluaa, niin mut saa viedä syömään, mutta muuten saa jäädä juhlimatta.
Moni järjestää isot juhlat ja niin kuuluisikin, mutta.. mä en halunnut juhlia. Olin eronnut pitkästä suhteesta juuri kuukautta aiemmin ja sen lisäksi kukaan nyky- ystävistäni ei tiedä syntymäpäivääni. Suku ja nuoruuden ystävät asuvat satojen kilometrien päässä. Niinpä vietin päivää patikoiden Repovedellä yhden ystävän kanssa. Hänkään ei tiennyt. Reissun aikana veljeni soitti onnittelupuhelun ja ovessa oli kukkapuska entiseltä luokkakaverilta, kun palasin kotiin. Jälkikasvun kanssa kahviteltiin sitten joku päivä. Hyvä että meni niin kivuttomasti, koska en ole tottunut olemaan huomion keskipisteenä. Minusta olisi ollut jopa kiusallista juhlia.
Ainoa synttärini, jota juhlin isosti kokonaista kaksi päivää, olivat 50- vuotissynttärini. En ole vielä 60-v., mutta uskoisin, etten tule juhlimaan niitä kuin viisikymppisiäni. Viisikymppiset olivat spessut, koska samalla juhlimme lasten kotoalähtemistä. Onko siinä mitään juhlimista? On ja ei ole. Nuorimmaisen lähdön jälkeen olin useita kuukausia alakuloinen, se oli niin kovaa niin haikeaa. Mutta nyt siitä on jo aikaa kulunut ja nuorten aikuisten kanssa on ihanan läheiset ja rakkaudelliset välit!
60+ saatan tulla kokemaan mummouden, mutta se ei ole mikään omaa itseä koskeva muutos. Se on muutos lasten elämässä, toki myös omassa, koska yleensä lapset kantavat vastuun itsenäisesti jälkikasvustaan ja mummo voi olla vain kunniavieras.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri täyttäis 50 v 22.12.2024. Hän pari vuotta sitten sai päähänsä, että ne vietetään Thaimaassa isolla porukalla. Hän vuokraa ison talon ja kaikki tulee omakustanteisesti sinne ja sitten 22.12. päivän hän tarjoo. Hintaa olisi tullut joku X määrä.
Viime joulukuussa teki kierrosta, että kuka lähtee mukaan. Hän maksaisi siitä Villasta varausmaksun. 20 tyypistä 3 olisi lähtenyt. Tämä synttärisankari loukkaantui. Hän kun oli etukäteen asiasta puhunut, että vähävaraisimmatkin saisi säästettyä rahaa.
Yritettiin jo silloin alunperin sanoa, että nyt vaatii liikaa. Eikä ole rahasta kiinni. Kuka käyttää kaksi viikkoa lomistaan toisen synttäreihin, joita vietetään jouluna JA uutena vuotena? Osalla on vielä pieniä lapsiakin, että jätetäänpä ne nyt sitten jouluksi isin hoteisiin.
Jos osa on synttärisankareista vaatimattomia eikä halua juhlia ollenkaan, niin kyllä tuossa nyt mentiin överit. Olishan se ollut erila
Jestas, mitkä odotukset. Omaan historiaani nähden tulen juhlimaan viiskymppisiä isosti, mutta ei siitä kyllä muiden tule mitään maksaa. Kymmenen huoneen maalaishotelli on varattu yhdeksi syysviikonlopuksi, ja ihan itse maksoin.
Ei tulis mieleenikään, että joku käyttäisi mun juhlimiseen monta lomapäivää ja ison summan.
Menin tyhmänä ottamaan kaksi k-piikkiä, toisen jälkeen alkoi ongelmat. Tuskin elän niin pitkään että viiskymppisiä vietän.
Vituttaa vieläkin niin ettei veri kierrä.
Juhlin kaksi päivää. Oli pitopalvelusta ruuat kaikki. Vieraita vajaa 50kpl, kaikki sai mukaansa, jos halusi mitä tarjoiluista jäi juomia ja syömistä.
Olihan kinkerit
Kaikkinensa nelisen tonnia mutta kannatti. Näin ihmisiä joita ei oltu nähty vuosikausiin. Koronan jälkeinen häntä verotti joidenkin vieraiden tuloa.
Oli niin kivat pirskeet että 60 v juhlia odotellessa!
Juhlinkin kaikkia ystäviä ja tuttavia samalla, en vain omia synttäreitäni. Kiitin juhlilla kaikkia, keitä olen saanut elämän varrella kohdata.
En pidä juhlia. Miehelleni pidettiin isot juhlat, joihin todella panostettiin. Suurin osa vieraista tuli tiimaribasalla juhliin. Osa en tuonut mitään kun sulla on jo kaikkea. Oikeesti!!! J u h l a t maksaa ja mielestäni olisi ollut kohteliasta tuoda jokin lahja (tokmanniämpäri täynnä jotain ilmaisbasaa lienee antajan mielestä hauskaa). Juhlien jälkeen siivotiin ja todettiin: ei enää juhlia! Annoin kaikki juhla-astiatkin jo pois
Vierailija kirjoitti:
En pidä juhlia. Miehelleni pidettiin isot juhlat, joihin todella panostettiin. Suurin osa vieraista tuli tiimaribasalla juhliin. Osa en tuonut mitään kun sulla on jo kaikkea. Oikeesti!!! J u h l a t maksaa ja mielestäni olisi ollut kohteliasta tuoda jokin lahja (tokmanniämpäri täynnä jotain ilmaisbasaa lienee antajan mielestä hauskaa). Juhlien jälkeen siivotiin ja todettiin: ei enää juhlia! Annoin kaikki juhla-astiatkin jo pois
Kannattaa laitta pääsymaksu juhliin, esimerkiksi 20€, niin saa juhlakustannuksia katettua.
Mä olen niin rupsahtanut, ettei huvita juhlia ja olla keskipisteenä. Eikä oikein ole varaakaan järjestää juhlia, kun työttömyys uhkaa. Viime aikoina on ollut niin täydellisiä juhlia ja täydellisiä sankareita, että senkään takia ei huvita itse edes yrittää järjestää mitään keskinkertaista. Kavereita kyllä olisi, mutta tässä kunnossa ei huvita kutsua isompaa porukkaa katsomaan, miten vanhentunut ja lihonut olen. Korkeintaan pienet illanistujaiset lähimpien kesken, mutta ei välttämättä sitäkään.