Olen hyvännäköinen nainen
Ja ennen kuin joku vetää herneet nenäänsä, kerron tämän siksi, että tämä ongelmani hahmottuisi paremmin ja saisin vastauksia.
Olen siis hyvännäköinen nainen (muilta kuultuna), hyvin timmi (kokoa XS), pitkätukkainen. Fiksu, hauska, hyvässä työssä.
Sitten menen tinder-treffeille aika tavallisten ihmisten kanssa (ei toimitusjohtaja-lentäjä-mallien kanssa) ja heistä ei ekojen treffien jälkeen kuulu mitään. Vaikka siis treffit olleet kaikin puolin miellyttäviä.
Että mitähän ihmettä?? Luulevatko he saavansa paremman? Jos ei kaunis, seksikäs, fiksu ja omillaan toimeen tuleva, muita kuunteleva ja kiva nainen kelpaa, mikä sitten kelpaa näille nykyajan tinder-miehille? Siis yksien treffien perusteella lopetetaan yhteydenpito.
En käsitä. Ja ennen kuin joku kommentoi, et käyttäydy kusipäisesti ja ylimielisesti, vaikka hyvä itsetunto onkin.
Kommentit (345)
Vierailija kirjoitti:
En ole punavihreä, en feministi, en vegaani tai mitään muutakaan ääri-. En myöskään esitä mitään vaatimuksia miehelle, koulutustaso ei merkitse minulle mitään, eikä raha tee minuun vaikutusta. En tuomitse ketään valintojensa perusteella. Treffeillä siis en lauo kärkkäitä mielipiteitä, en suhtaudu ylimielisesti mieheen enkä ole vaikea/tylsä/huumorintajuton.
Sen olen kyllä myös huomannut, että menestyvä ja hyvännäköinen nainen on suomalaiselle miehelle kauhistus, mikä on oikeasti ihan järkyttävää ja kertoo miesten omasta itsetunnosta kaiken olennaisen. Itse jotenkin ajattelisin, että jos löydän jonkun hyvän, haluaisin pitää sen, enkä ghostata.
Ap
Minäkään en ole puna-vihreä (ainakaan kovin radikaalisti), en vegaani, enkä myöskään feministi. Minäkin olisin valmis tutustumaan ilman ikä- tai koulutustaso-odotuksia. Suhtaudun todella positiivisesti kaikenlaisiin koulutustaustoihin ja työtilanteisiin, enkä siis mitenkään ala esitellä jotain vaatimuslistaa itse.
Sellaisen olen huomannut, että musta tulee ilmeisesti jotenkin "epäilyttävä" vaikutelma, kun useampi on kysynyt, onko minulla juuria ulkomailla ja vetoavat ulkonäkööni. Kiistän sen, sillä juuria ulkomailla ei ole ollut ainakaan noin 300-sataan vuoteen, eikä niissä maissa, joita epäilevät. Olen myös epäillyt, että oma alani tai koulutukseni ovat jotenkin turn-off miehille.
T. Se chattailyssa usein miesten puolelta ghostatuksi tullut nainen
jos ap olisi mies niin hänelle sanottaisiin, että vika on hänessä itsessään. mutta koska ap on akka, niin vika on miehissä
Vierailija kirjoitti:
Mikä on syy, että tapailet tavallisiksi kuvailemiasi miehiä? En ole varmasti monenkaan mielestä täydellinen kaunotar, mutta olen aina tapaillut tosi komeita, fiksuja ja älykkäitä miehiä, joista olen ihan oikeasti kiinnostunut ja seurustellut heidän kanssaan, kunnes löysin täydellisen miehen eli aviomieheni. En siis ymmärrä miksi tapailet miehiä, jotka eivät sytytä sinua?
Jos rimasi on liian alhaalla, niin ei vetovoimaa synny ja mieskin sen varmaan vaistoaa. Miellytät liikaa ja pyrit olemaan "tavallinen", vaikka salaa ajattelet olevasi "korkeampitasoinen". Se ei toimi, usko enemmän itseesi ja vetovoimaasi ja anna sen näkyä miehelle asti turhaan himmailematta. Nosta rimaa.
Tämä kyllä osuu ja uppoaa minuun. En ole nimittäin ollut itse kiinnostunut niistä miehistä juurikaan, mutta olen ajatellut antaa mahdollisuuden ja olla tyrmäämättä ulkoisen olemuksen perusteella. Niissä ryhmissä on aika vähän miehiä, joten olen jo ajatellut, että en ketään komeaa tai todella fiksua kuitenkaan tapaa, joten on tyydyttävä siihen, mitä löytyy. Itse en ole Tinderissä, vaan tietyissä pienehköissä sinkkuryhmissä.
T. Chattaillessa ghostatuksi tullut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole punavihreä, en feministi, en vegaani tai mitään muutakaan ääri-. En myöskään esitä mitään vaatimuksia miehelle, koulutustaso ei merkitse minulle mitään, eikä raha tee minuun vaikutusta. En tuomitse ketään valintojensa perusteella. Treffeillä siis en lauo kärkkäitä mielipiteitä, en suhtaudu ylimielisesti mieheen enkä ole vaikea/tylsä/huumorintajuton.
Sen olen kyllä myös huomannut, että menestyvä ja hyvännäköinen nainen on suomalaiselle miehelle kauhistus, mikä on oikeasti ihan järkyttävää ja kertoo miesten omasta itsetunnosta kaiken olennaisen. Itse jotenkin ajattelisin, että jos löydän jonkun hyvän, haluaisin pitää sen, enkä ghostata.
Ap
Minäkään en ole puna-vihreä (ainakaan kovin radikaalisti), en vegaani, enkä myöskään feministi. Minäkin olisin valmis tutustumaan ilman ikä- tai koulutustaso-odotuksia. Suhtaudun todella positiivisesti kaikenlaisiin koulutustaustoihin ja työtilanteisiin, enkä siis mitenkään ala esitellä jotain vaatimuslistaa itse.
Sellaisen olen huomannut, että musta tulee ilmeisesti jotenkin "epäilyttävä" vaikutelma, kun useampi on kysynyt, onko minulla juuria ulkomailla ja vetoavat ulkonäkööni. Kiistän sen, sillä juuria ulkomailla ei ole ollut ainakaan noin 300-sataan vuoteen, eikä niissä maissa, joita epäilevät. Olen myös epäillyt, että oma alani tai koulutukseni ovat jotenkin turn-off miehille.
T. Se chattailyssa usein miesten puolelta ghostatuksi tullut nainen
Siis noin 300 vuoteen (ei 300 sataan).
T. Tuon viestin kirjoittanut
Vierailija kirjoitti:
jos ap olisi mies niin hänelle sanottaisiin, että vika on hänessä itsessään. mutta koska ap on akka, niin vika on miehissä
Olet sitten lukenut aivan eri viestit kuin minä. Itsekin olin sitä mieltä, että ap on toisaalta liian vaatimaton ja liian miellyttämisenhaluinen, mutta toisaalta salaa ylimielinen ja lisäksi tapailee miehiä, joista ei aidosti ole kiinnostunut.
Aika samanlaisia on ollut miestenkin vastaavat ongelmat eli tapaillaan naisia, joista ei oikeasti olla kiinnostuneita ja pidetään itseä heitä parempitasoisena. Toinen osapuoli voi hyvinkin huomata sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sitten lukenut aivan eri viestit kuin minä. Itsekin olin sitä mieltä, että ap on toisaalta liian vaatimaton ja liian miellyttämisenhaluinen, mutta toisaalta salaa ylimielinen ja lisäksi tapailee miehiä, joista ei aidosti ole kiinnostunut.
Aika samanlaisia on ollut miestenkin vastaavat ongelmat eli tapaillaan naisia, joista ei oikeasti olla kiinnostuneita ja pidetään itseä heitä parempitasoisena. Toinen osapuoli voi hyvinkin huomata sen.
Aika hiljaista kyllä olisi, jos vain niitä oikeasti fyysisessä mielessä kiinnostavia lähestyisi tai heille vastailisi. Niissä pienissä ryhmissä ei ole juurikaan sellaisia miehiä. Pakko ois tyytyä siihen, mitä on. Sitä paitsi ne miehet kirjoittivat ensin mulle ja vain vastailin kohteliaasti heille. Silti ghostattiin.
Jokainen nainen kuvittelee itsestään liikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa yhtä tapailinkin monta kertaa. En ollut pätkääkään kiinnostunut hänestä fyysisessä mielessä, vaikka ihan jotain viehättävää hänen kasvoissaan oli. Mutta vartalo oli täysin turn-off, kuten jutuistakin 95%.
Silti tapailtiin kaveripohjalta useampi viikko. Hän sitten jätti minut. Hän ghostasi mut kerran viestittelyssäkin, mutta mä kirjoitinkin takaisin (se oli jälkikäteen ajateltuna virhe).
T. Yleensä viestittelyssä ghostattu
Vierailija kirjoitti:
Aihe kiinnostaa minuakin, sillä vaikken ole itse vastaavalla kuviolla treffaillut, olen kirjoitellut ihan tosi tavallisten miesten kanssa (monilla mahaa, ylipainoa, tavallinen naama ja tulotasoltaan minua pienempituloisia monikin) ja heistä useimmat ghostaavat minut parin viestin jälkeen, vaikka kirjoitan ihan kohteliaasti, mukavasti ja hyväntuulisesti sekä vastaan heidän viesteihinsä. Kirjoitan myös hyvää suomea ja asiallisesti.
He ovat nähneet minusta vain profiilikuvan (tai pari kuvaa), joka on ihan edustava ja he ovat alunperin tehneet kirjoittamiseen aloitteen. Ihmettelen aina, miksi heidän innostuksensa loppuu muutaman viestin jälkeen.
T. Hieman samantyyppisen tilanteen kanssa kamppaileva hoikka ja kohtalaisen hyvänkin näköinen nainen
Itselläni kävi kerran niin, että kuva jonka sain naisesta profiilin kautta oli fiksu aikuinen, mutta kun viestittely alkoi, alkoi myös järjetön hymiötulva ja kuva naisesta muuttuikin henkisesti teini-ikäiseksi bimboksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on syy, että tapailet tavallisiksi kuvailemiasi miehiä? En ole varmasti monenkaan mielestä täydellinen kaunotar, mutta olen aina tapaillut tosi komeita, fiksuja ja älykkäitä miehiä, joista olen ihan oikeasti kiinnostunut ja seurustellut heidän kanssaan, kunnes löysin täydellisen miehen eli aviomieheni. En siis ymmärrä miksi tapailet miehiä, jotka eivät sytytä sinua?
Jos rimasi on liian alhaalla, niin ei vetovoimaa synny ja mieskin sen varmaan vaistoaa. Miellytät liikaa ja pyrit olemaan "tavallinen", vaikka salaa ajattelet olevasi "korkeampitasoinen". Se ei toimi, usko enemmän itseesi ja vetovoimaasi ja anna sen näkyä miehelle asti turhaan himmailematta. Nosta rimaa.
Koska ne parhaimmannäköiset ovat hyvin usein Tinderissä ainakin pelaajia, joita kiinnostaa vain satunnainen seksi. Itse haluaisin parisuhteen, joten olen yrittänyt valita sellaisia kivannäköisiä ja suht sporttisia, mutta ei niitä paidattomia adoniksia. Sellaisia kivannäköisiä ja suht normaaleja tyyppejä.
Mutta se voi kyllä olla, että minusta huokuu joku paremmuudentunne 🤷♀️ Vaikka aina nimenomaan yritän kuulla ja kunnioittaa sitä, mitä se toinen sanoo.
Hyvä esimerkki yksistä tällaisista deiteistä, jotka päättyivät miehen ghostaukseen: kerroin opiskelukaupungistani ja samalla kävi ilmi, että kävin korkeakoulua. Mies sanoo, että hänellä on kyllä alempi tutkinto. Minä siihen, että ei sillä ole väliä, tärkeintä on, että tykkää työstään eikä tutkinto tee kenestäkään mitään. Silti näin, että tämä on nyt (hänelle) ongelma, ei siis minulle! Eipä sitten kuulunut tästäkään miehestä niiden yksien treffien jälkeen. Pitää siis kyetä tunnissa kahvin ääressä vakuuttamaan, että kykenen ajattelemaan laajasti ihmisistä enkä tuomitse ja voi jopa olla, että kun minuun tutustuu, voi löytää paljon hellyyttä ja pehmeyttä ja muita kivoja puolia. Vaan eipä näitä pääse näyttämään, kun äijät häviävät ensikättelyssä.
Ja vielä kommenttina siihen, että en vaikuta kivalta aloitusviestini perusteella: olen aika turhautunut tähän aiheeseen ja joudun kärjistämään, kun ei tässä puhuta kasvotusten vaan pitää tekstin avulla maalata mielikuva. En oikeassa maailmassa sano ihmisille, että olen hyvännäköinen ja fiksu 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kyllä osuu ja uppoaa minuun. En ole nimittäin ollut itse kiinnostunut niistä miehistä juurikaan, mutta olen ajatellut antaa mahdollisuuden ja olla tyrmäämättä ulkoisen olemuksen perusteella. Niissä ryhmissä on aika vähän miehiä, joten olen jo ajatellut, että en ketään komeaa tai todella fiksua kuitenkaan tapaa, joten on tyydyttävä siihen, mitä löytyy. Itse en ole Tinderissä, vaan tietyissä pienehköissä sinkkuryhmissä.
T. Chattaillessa ghostatuksi tullut
Hyvä, jos sait uusia näkökulmia. Itselleni ei ole koskaan tullut edes mieleen, etten saisi asettaa ulkonäölle kriteerejä enkä pysty mitenkään kiinnostumaan miehestä, jos en pidä ulkonäöstä (paitsi kaverina).
Vierailija kirjoitti:
Ookko punavihreä feministi?
Kyseiset elementit nimittäin karkoittavat kaikki järjissään olevat miehet välittömästi, etkä heistä
enää koskaan kuule mitään.
Vaikka itse olen oikealla, niin voisin ihan hyvin deittailla punavihreää feministiä. Keskustelut voisi olla ihan mielenkiintoisia ja opettavaisia puolin ja toisin. Toki nämä twitterfeministit ovat asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voin vastata ainoastaan itseni puolesta, en suomalaisen miehen kollektiivin.
Menestyvä ja hyvännäköinen nainen ei ole minulle kauhistus, mutta nämä mainitsemasi elementit
saattavat tuoda naisissa esiin piirteitä, jotka ovat kauhistus.
Loiko asema ja avut kusipäisyyden vai kusipäisyys aseman ja avut, kas siinäpä kysymys?
Oletko miettinyt sellaista vaihtoehtoa ettei vaan ajatusmaailma ja kiinnostukset kohtaa?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei nainen saa olla kaunis, itsevarma ja menestyvä. Olen sen kokenut nuorena ja vieläkin siellä käydessäni. Miehet kohtelevat tällaista naista, kuin ydinjätettä ja varsinkin humalaiset katsovat oikeudekseen kommentoida alatyyliin. Sitä oppii olemaan varautunut ja muuttuu vaikeasti lähestyttäväksi. Nykyisessä asuinmaassani en ole vastaavaa kokenut, vaan saanut pikemminkin mieltä ilahduttavia kohteliaisuuksia miehiltä.
Ihan sama suominaisiin. Suomalaiset naiset ovat tunnekylmiä, kiusaavia tuppisuita, nykyisen maaninnaiset ovat lempeitä, rakastavia ja sanavalmiita ihanaisia 🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa yhtä tapailinkin monta kertaa. En ollut pätkääkään kiinnostunut hänestä fyysisessä mielessä, vaikka ihan jotain viehättävää hänen kasvoissaan oli. Mutta vartalo oli täysin turn-off, kuten jutuistakin 95%.
Silti tapailtiin kaveripohjalta useampi viikko. Hän sitten jätti minut. Hän ghostasi mut kerran viestittelyssäkin, mutta mä kirjoitinkin takaisin (se oli jälkikäteen ajateltuna virhe).
T. Yleensä viestittelyssä ghostattu
No just! Sama ongelma sinulla tosiaan. Se tyyppi, joka ei todella ole sinulle sopiva eikä edes kiinnostava, jättää sinut. Hohhoijaa. Kyllähän tässä on oltava jokin itsesuojelumekanismi takana näiden miesten puolelta. Ehtivät jättää ennen kuin naiset sanovat ääneen sen, mitä kumpikin tietää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ne parhaimmannäköiset ovat hyvin usein Tinderissä ainakin pelaajia, joita kiinnostaa vain satunnainen seksi. Itse haluaisin parisuhteen, joten olen yrittänyt valita sellaisia kivannäköisiä ja suht sporttisia, mutta ei niitä paidattomia adoniksia. Sellaisia kivannäköisiä ja suht normaaleja tyyppejä.
Mutta se voi kyllä olla, että minusta huokuu joku paremmuudentunne 🤷♀️ Vaikka aina nimenomaan yritän kuulla ja kunnioittaa sitä, mitä se toinen sanoo.
Hyvä esimerkki yksistä tällaisista deiteistä, jotka päättyivät miehen ghostaukseen: kerroin opiskelukaupungistani ja samalla kävi ilmi, että kävin korkeakoulua. Mies sanoo, että hänellä on kyllä alempi tutkinto. Minä siihen, että ei sillä ole väliä, tärkeintä on, että tykkää työstään eikä tutkinto tee kenestäkään mitään. Silti näin, että tämä on nyt (hänelle) ongelma, ei siis minulle! Eipä sitten kuulunut tästäkään miehestä niiden yksien treffien jälkeen. Pitää siis kyetä tunnissa kahvin ääressä vakuuttamaan, että kykenen ajattelemaan laajasti ihmisistä enkä tuomitse ja voi jopa olla, että kun minuun tutustuu, voi löytää paljon hellyyttä ja pehmeyttä ja muita kivoja puolia. Vaan eipä näitä pääse näyttämään, kun äijät häviävät ensikättelyssä.
Ja vielä kommenttina siihen, että en vaikuta kivalta aloitusviestini perusteella: olen aika turhautunut tähän aiheeseen ja joudun kärjistämään, kun ei tässä puhuta kasvotusten vaan pitää tekstin avulla maalata mielikuva. En oikeassa maailmassa sano ihmisille, että olen hyvännäköinen ja fiksu 😄
Mutta ethän sinä voi ulkonäön perusteella tietää millainen joku tyyppi on. Hyvännäköinen mies, joka esittelee lihaksiaan ilman paitaa ei ole sieltä penaalin terävimmästä päästä, kokeile valita se mielestäsi kaikkein komein, jolla on paita päällä ja muutenkin sellaisia asioita profiilissaan, joiden perusteella teillä voisi olla yhteistä eli koulutustaso, kiinnostuksenkohteet yms.
Yrittävät esittää vaikeastitavoteltavaa, koska tuntevat muuten jäävänsä jalkoihin. Eli ovat lääpällään, mutta niin paljon etteivät uskalla jatkaa tai tehdä mitään koska pelkäävät menettävänsä pelin, jos näyttävät innostuneilta.
Näin monimutkaista se treffipeli on.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei nainen saa olla kaunis, itsevarma ja menestyvä. Olen sen kokenut nuorena ja vieläkin siellä käydessäni. Miehet kohtelevat tällaista naista, kuin ydinjätettä ja varsinkin humalaiset katsovat oikeudekseen kommentoida alatyyliin. Sitä oppii olemaan varautunut ja muuttuu vaikeasti lähestyttäväksi. Nykyisessä asuinmaassani en ole vastaavaa kokenut, vaan saanut pikemminkin mieltä ilahduttavia kohteliaisuuksia miehiltä.
Ukomailla miehillä ei ole kokemusta suomalaisista naisista. Se on se luontaantyöntävä stereotyyppi, jonka naiset ovat itse luoneet. Ongelmatapaukset halutaan karsia nopeasti.