Olen hyvännäköinen nainen
Ja ennen kuin joku vetää herneet nenäänsä, kerron tämän siksi, että tämä ongelmani hahmottuisi paremmin ja saisin vastauksia.
Olen siis hyvännäköinen nainen (muilta kuultuna), hyvin timmi (kokoa XS), pitkätukkainen. Fiksu, hauska, hyvässä työssä.
Sitten menen tinder-treffeille aika tavallisten ihmisten kanssa (ei toimitusjohtaja-lentäjä-mallien kanssa) ja heistä ei ekojen treffien jälkeen kuulu mitään. Vaikka siis treffit olleet kaikin puolin miellyttäviä.
Että mitähän ihmettä?? Luulevatko he saavansa paremman? Jos ei kaunis, seksikäs, fiksu ja omillaan toimeen tuleva, muita kuunteleva ja kiva nainen kelpaa, mikä sitten kelpaa näille nykyajan tinder-miehille? Siis yksien treffien perusteella lopetetaan yhteydenpito.
En käsitä. Ja ennen kuin joku kommentoi, et käyttäydy kusipäisesti ja ylimielisesti, vaikka hyvä itsetunto onkin.
Kommentit (345)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei nainen saa olla kaunis, itsevarma ja menestyvä. Olen sen kokenut nuorena ja vieläkin siellä käydessäni. Miehet kohtelevat tällaista naista, kuin ydinjätettä ja varsinkin humalaiset katsovat oikeudekseen kommentoida alatyyliin. Sitä oppii olemaan varautunut ja muuttuu vaikeasti lähestyttäväksi. Nykyisessä asuinmaassani en ole vastaavaa kokenut, vaan saanut pikemminkin mieltä ilahduttavia kohteliaisuuksia miehiltä.
Ukomailla miehillä ei ole kokemusta suomalaisista naisista. Se on se luontaantyöntävä stereotyyppi, jonka naiset ovat itse luoneet. Ongelmatapaukset halutaan karsia nopeasti.
Onneksi kukaan tuntemani mies ei puhu yhdestäkään ihmisestä näin.
Olisiko ongelmasi siinä.
Tämä on varmasti ihan totta. Suomalaiset ovat kieltämättä huonoja ilmaisemaan, näyttämään ja jopa tunnistamaan tunteitaan, niin naiset kuin miehetkin. Helpompaa olla hiljaa ja yrmyttää, kuin esim kehua ja osoittaa kiinnostusta ja antaa positiivista palautetta toisille. Usein tunteiden ilmaisemista tunnutaan pitävän heikkoutena tai vähintäänkin nolona. Toivottavasti uudet sukupolvet katkaisevat tämän kierteen.
Sinä hyvännäköinen, timmi,fiksu ym. Vaatimattomuus saattaisi sinua
Kaunistaa. Turhaa keskittyä ja tiedostaa mahdollisia omia hienoja ominaisuuksiaan.
Vuorovaikutuksessa kyllä aistii oikean toisesta välittävän ja toista huomoivan asenteen. Kun nyt pidät itseäsi niin hyvännäköisenä ja fiksuna,heijastuu se käyttäytymiseesi vaikkapa sanattoman viestin myötä, joka ei välttämättä tunnu miellyttävältä toisesta osapuolesta.
Kokemuksesta tosin voin sanoa, että ihan oikeesti hyvän näköinen nainen saa aina sen miehen jonka haluaa, eikä tarvitse olle edes erityisen fiksu. Juu, elämä on epäoikeudenmukaista.
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ookko punavihreä feministi?
Kyseiset elementit nimittäin karkoittavat kaikki järjissään olevat miehet välittömästi, etkä heistä
enää koskaan kuule mitään.
FYI tuttavapiirisi ulkopuolella on myös muunlaista elämää.
Toki on, itse en vain halua olla missään tekemisissä sen "muunlaisen elämän" kanssa.
Elelkää vain harhaisessa kuplassanne, vaan pian se kupla puhkeaa ja totuus vyöryy silmille.
Kuinka mahdatte prosessoida tämän muuttuneen tilanteen?
Ennustan kognitiivisen dissonanssin saavan uutta ulottuvuutta.
Et varmaan muuta kykene tuntemaan kuin vihaa. Surullista.
Viha ei tule koskaan voittamaan.
Olen pahollani, että en pysty rakastamaan sitä ihmisryhmää, joka tarkoituksellisesti tuhoaa
minun ja esivanhempieni vuosisataisen työn sekä minulle kaikeen kauniin ja rakkaan.
En pysty rakastamaan vihollistani, kuten Jeesus pystyi, minä en vaan pysty.
Enkä kääntämään toista poskeani aina vaan uudestaan iskettäväksi.
Sinä olet minua jalompia ja parempi ihminen, onnitteluni sinulle.
Kysymys sinulle, rakastatko minua jos tuhoan kaiken sinulle rakkaan ja tärkeän tarkoituksellisesti?
Aivan, sitä minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tapailet heikommin elämässään menestyneitä taviksia? Eivät he ole kohderyhmääsi. Onko sinulla jokin trauma, jonka takia kuitenkin luulet, ettet kelpaa niille koulutetuille, tyylikkäille ja varakkaille miehille? Et saa mitään palkintoa siitä, ettei sinulla ole mitään vaatimuksia miehelle. Päinvastoin, ammut itseäsi jalkaan, kuten olet jo saanut nähdä. Nosta siis rimaa. Sitä ei tarvitse hävetä.
Olen samaa mieltä, että itsetunto on hiukan alamaissa tai jokin trauma, jos pitää tapailla tyyppejä, joista ei ole edes kiinnostunut. Mitä sellaisesta suhteesta muka voi tulla, vaikka suhde jatkuisikin.
Joillekin miehille mikään ei riitä. Kaunistakin naista petetään. Nykyään netistä löytää paljon itseään visuaalisesti miellyttävää materiaalia ja miehet ovat altistuneet näille netin kivoille kuville. Todellisuus on hämärtynyt ja halutaan täydellinen naisnukke, ei aitoa ihmistä. Tosi kaunis nainen voi saada huonoa kohtelua koska nainen nähdään objektina. Tiedän miehiä joiden mielestä lyhyeen hameeseen pukeutunut nainen hakee ”sellaista” huomiota mutta he ovat moukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihe kiinnostaa minuakin, sillä vaikken ole itse vastaavalla kuviolla treffaillut, olen kirjoitellut ihan tosi tavallisten miesten kanssa (monilla mahaa, ylipainoa, tavallinen naama ja tulotasoltaan minua pienempituloisia monikin) ja heistä useimmat ghostaavat minut parin viestin jälkeen, vaikka kirjoitan ihan kohteliaasti, mukavasti ja hyväntuulisesti sekä vastaan heidän viesteihinsä. Kirjoitan myös hyvää suomea ja asiallisesti.
He ovat nähneet minusta vain profiilikuvan (tai pari kuvaa), joka on ihan edustava ja he ovat alunperin tehneet kirjoittamiseen aloitteen. Ihmettelen aina, miksi heidän innostuksensa loppuu muutaman viestin jälkeen.
T. Hieman samantyyppisen tilanteen kanssa kamppaileva hoikka ja kohtalaisen hyvänkin näköinen nainen
Itselläni kävi kerran niin, että kuva jonka sain naisesta profiilin kautta oli fiksu aikuinen, mutta kun viestittely alkoi, alkoi myös järjetön hymiötulva ja kuva naisesta muuttuikin henkisesti teini-ikäiseksi bimboksi.
Hmm. Tuokin osuu ja uppoaa. Mä nimittäin käytän chatissa paljon hymiöitä ja chattislangia sekä myös teinimäisiä ilmaisuja. Oletan, että ihmiset näkevät sen taakse. Minussa on myös tietty hassutteleva ja teinimäinen puoli ilman, että olen oikeasti mikään bimbo.
T. Chateissa usein ghostattu
Niin. Olen joskus ollut treffeillä miehen kanssa, joka ulkoisesti oli mallitasoa. Joku tökki, kun en ollut yhtään kiinnostunut seksuaalisessa mielessä tai muutenkaan. Olisko ollut sairaus tai lääkitys?
Joku puuttui.
Ulkonäköä on turha kuvailla, kun se ei kauheasti kerro, miltä ihminen esimerkiksi tuoksuu.
Seksin kannalta tuoksu on todella tärkeä.
M26 kirjoitti:
Ainakaa ton tekstin perusteella AP ei vaikuta mukavalta.
Sinäkään et vaikuta kovin mukavalta. Oletko koskaan ajatellut perustelevasi typeriä vastauksiasi?
Heikko itsetunto veikkaan syyksi, kuten tällakin kirjoittajalla.
Olen pitänyt itseäni aina ihan taviksena, en siis mitenkään muita parempana tai nätimpänä. Toki tiedostanut, että vartaloni on hyvä, olen siro ja hoikka, mutta kuitenkin on isot rinnat jne. Pitkän suhteen jälkeen jäin sinkuksi ja liityin tinderiin. Parisuhdetta en vieläkään halua, vaikka erosta pari vuotta. Mutta jotain vakipanoa sitten etsin. Oli muutamia ihan tavismiehiä joiden kanssa välillä sitten nähtiin niissä merkeissä. Koska ei se ulkonäkö minulle kaikkein tärkein ole, vaikka onkin vain seksiä. No, nämä kuitenkin vähitellen jokainen jäänyt pois, he itse lopettaneet yhteydenpidon. Syytä en tiedä. Mutta tilalle on löytynyt 2 todella komeaa miestä, pitkiä, lihaksikkaita jne. Ja heidän kanssaan nähdään säännöllisesti, toinen ollut yli vuoden ja toinenkin puoli vuotta. Tän yhden pois jättäytyneen miehen puheista tuli käsitys että piti minua liian nättinä itselleen, siis ettei hänellä olisi mahiksia tms. Jotenkin tuntui itsestä oudolta, mutta ehkä sitten olenkin nätti ja hyvävartaloinen jne. Mutta en todellakaan ole mitenkään itserakas tms, kun tosiaan vasta lähiaikoina tähän herännyt. Ex kun ei koskaan kehunut tms. Koska kyllähän nää nykyiset vakkarit saisi suunnilleen kenet tahansa muunkin. Eli voihan se ap tapauksessakin olla että ne miehet on ajatellut ettei olisi sinun tasoa ja luovuttaa. Minusta tuo on vaan aika käsittämätöntä. Ehkä sitten parempi jatkaa tällä linjalla, jos se suhteen löytyminen on noinkin vaikeaa. Kun jo hyvän seksiseuran löytäminenkin oli jo hankalaa.
Joissakin ihmisissä on kaikki speksit kohdillaan periaatteessa. Mutta sitten ei kuitenkaan. Ei kannata vetää siitä hernettä nenäänsä, geeneilleen ei voi mitään. Kyllä niitä oikeita kumppaneita on muutama olemassa, vaikka joskus pitää kaivaa kiven alta.
Vierailija kirjoitti:
En ole punavihreä, en feministi, en vegaani tai mitään muutakaan ääri-. En myöskään esitä mitään vaatimuksia miehelle, koulutustaso ei merkitse minulle mitään, eikä raha tee minuun vaikutusta. En tuomitse ketään valintojensa perusteella. Treffeillä siis en lauo kärkkäitä mielipiteitä, en suhtaudu ylimielisesti mieheen enkä ole vaikea/tylsä/huumorintajuton.
Sen olen kyllä myös huomannut, että menestyvä ja hyvännäköinen nainen on suomalaiselle miehelle kauhistus, mikä on oikeasti ihan järkyttävää ja kertoo miesten omasta itsetunnosta kaiken olennaisen. Itse jotenkin ajattelisin, että jos löydän jonkun hyvän, haluaisin pitää sen, enkä ghostata.
Ap
Eiköhän tässä ole jo ihan tarpeeksi miehen kuin miehen karkoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos ap olisi mies niin hänelle sanottaisiin, että vika on hänessä itsessään. mutta koska ap on akka, niin vika on miehissä
Olet sitten lukenut aivan eri viestit kuin minä. Itsekin olin sitä mieltä, että ap on toisaalta liian vaatimaton ja liian miellyttämisenhaluinen, mutta toisaalta salaa ylimielinen ja lisäksi tapailee miehiä, joista ei aidosti ole kiinnostunut.
Aika samanlaisia on ollut miestenkin vastaavat ongelmat eli tapaillaan naisia, joista ei oikeasti olla kiinnostuneita ja pidetään itseä heitä parempitasoisena. Toinen osapuoli voi hyvinkin huomata sen.
Itse asiassa yhtä tapailinkin monta kertaa. En ollut pätkääkään kiinnostunut hänestä fyysisessä mielessä, vaikka ihan jotain viehättävää hänen kasvoissaan oli. Mutta vartalo oli täysin turn-off, kuten jutuistakin 95%.
Silti tapailtiin kaveripohjalta useampi viikko. Hän sitten jätti minut. Hän ghostasi mut kerran viestittelyssäkin, mutta mä kirjoitinkin takaisin (se oli jälkikäteen ajateltuna virhe).
T. Yleensä viestittelyssä ghostattu
No just! Sama ongelma sinulla tosiaan. Se tyyppi, joka ei todella ole sinulle sopiva eikä edes kiinnostava, jättää sinut. Hohhoijaa. Kyllähän tässä on oltava jokin itsesuojelumekanismi takana näiden miesten puolelta. Ehtivät jättää ennen kuin naiset sanovat ääneen sen, mitä kumpikin tietää.
Ap
Miksi tapailet miehiä, joista et ole itse kiinnostunut?
Ja kiukuttelet siitä vielä?
Miehiä kauhistuttaa sinun varakkuutesi.
Esitä heille köyhää.
Niin minäkin teen ja otan vaan pullat rusinoista.
Olen nuorekas, hoikka, muodokas, hauska.
Lapset on aikuisia vaikka päälle päin ei uskoisi.
Minulla on niinsanotusti tontti siis hoidettu. Ei tikitä kellot, ei mäkätä akat eikä ukot !
Vierailija kirjoitti:
Miksi tapailet heikommin elämässään menestyneitä taviksia? Eivät he ole kohderyhmääsi. Onko sinulla jokin trauma, jonka takia kuitenkin luulet, ettet kelpaa niille koulutetuille, tyylikkäille ja varakkaille miehille? Et saa mitään palkintoa siitä, ettei sinulla ole mitään vaatimuksia miehelle. Päinvastoin, ammut itseäsi jalkaan, kuten olet jo saanut nähdä. Nosta siis rimaa. Sitä ei tarvitse hävetä.
Niissä mun ryhmissä ei noilla mainitsemillasi spekseillä varustettuja miehiä ole omalla paikkakunnallani tai edes Uudellamaalta. Kaikki ovat toiselta puolelta Suomea muutenkin. Jos nostan rimaa, jää luu kouraan.
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei nainen saa olla kaunis, itsevarma ja menestyvä. Olen sen kokenut nuorena ja vieläkin siellä käydessäni. Miehet kohtelevat tällaista naista, kuin ydinjätettä ja varsinkin humalaiset katsovat oikeudekseen kommentoida alatyyliin. Sitä oppii olemaan varautunut ja muuttuu vaikeasti lähestyttäväksi. Nykyisessä asuinmaassani en ole vastaavaa kokenut, vaan saanut pikemminkin mieltä ilahduttavia kohteliaisuuksia miehiltä.
Ukomailla miehillä ei ole kokemusta suomalaisista naisista. Se on se luontaantyöntävä stereotyyppi, jonka naiset ovat itse luoneet. Ongelmatapaukset halutaan karsia nopeasti.
Onneksi kukaan tuntemani mies ei puhu yhdestäkään ihmisestä näin.
Olisiko ongelmasi siinä.
Ongelmani?
Vierailija kirjoitti:
Sinä hyvännäköinen, timmi,fiksu ym. Vaatimattomuus saattaisi sinua
Kaunistaa. Turhaa keskittyä ja tiedostaa mahdollisia omia hienoja ominaisuuksiaan.
Vuorovaikutuksessa kyllä aistii oikean toisesta välittävän ja toista huomoivan asenteen. Kun nyt pidät itseäsi niin hyvännäköisenä ja fiksuna,heijastuu se käyttäytymiseesi vaikkapa sanattoman viestin myötä, joka ei välttämättä tunnu miellyttävältä toisesta osapuolesta.
Kokemuksesta tosin voin sanoa, että ihan oikeesti hyvän näköinen nainen saa aina sen miehen jonka haluaa, eikä tarvitse olle edes erityisen fiksu. Juu, elämä on epäoikeudenmukaista.
Aina jaksan ihmetellä täällä kukoistavaa puhdasta ilkeyttä.
No aika yksinkertainen olet, jos kuvittelet että kaikilla on samanlainen maku. Jos itse olisin treffeillä jonkun itseään seksikkäänä pitävän kanssa (plus ne muut luettelemasi ominaisuudet), niin minun pitäisi viehättyä tästä treffikumppanista myös eikä minulla saisi olla eriäviä mielipiteitä siitä mistä minä pidän? Koskaan kuullut kemiastakaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos tapailet miehiä, jotka ovat kovin erilaisia kuin itse olet, niin he ajattelevat, ettei teillä ole mitään yhteistä. Tapaile itsesi kaltaisia miehiä, siis hyvännäköisiä, sosiaalisia, hyvin toimeentulevia jne. niin ehkä onnistuu paremmin.
Meillä on vain aapeen oma sana hänen hyvännäköisyydestään ja vähän epäilisin sosiaalistentaitojen tasoa, jos kukaan ei halua tavata toiste.