Maukkaita, terveellisiä eväitä jotka säilyy huoneenlämmössä ja saa syötyä nopeasti?
Aloitan tiistaina työt ja tiedossa on 12-tuntisia työpäiviä, joiden aikana on huonosti aikaa syömiselle. Haussa siis maukkaita, terveellisiä eväitä, jotka säilyy huoneenlämmössä ja saa syötyä nopeasti. Eväät saisi olla mielellään myös halpoja, koska työni on huonosti palkattua ja rahalle on muutakin käyttöä, mutta tärkeintä on että eväiden voimilla jaksaa painaa pitkää päivää.
En omista pakastinta, joten kaikki kylmäkallen kanssa kikkailut yms. voi unohtaa.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Maustetut (esim. ras el hanout), paahdetut kikherneet: Hyviä, ravitsevia, säilyy lämpimässä, proteiinipitoisia. Salaatin joukkoon tai sellaisenaan naposteltaviksi vähän kuin pähkinät
Hapankorput tai näkkileipä tms. vastaava ja hummus (hummus säilyy muutaman tunnin lämpimässä)
Heips, miltä hyllyltä löytyy nuo maustetut paahdetut kikherneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maustetut (esim. ras el hanout), paahdetut kikherneet: Hyviä, ravitsevia, säilyy lämpimässä, proteiinipitoisia. Salaatin joukkoon tai sellaisenaan naposteltaviksi vähän kuin pähkinät
Hapankorput tai näkkileipä tms. vastaava ja hummus (hummus säilyy muutaman tunnin lämpimässä)
Itse oon paahtanut, ei varmaan oo valmiina. Mutta helppoa: uuniin vuokaan vaan, öljylorauksen ja mausteiden kanssa, pyörittely että mausteet sekoittuu. Paahto uunista riippuen, en nyt muista ulkoa missä asteessa ja kauanko oon paahtanut, voin koittaa muistaa tarkistaa myöhemmin
Jos teet jotain salaattia, käytä babypinaattisilppua salaatin sijasta. On terveellisempää ja kestää paremmin vettymistä, vaikka seisoisi muutaman tunnin
Tässä hyviä vinkkejä! On myös olemassa ruokatermoksia, joissa isompi suuaukko (helpompi syödä). Sinne voi laittaa esim jonkun keiton tms, mikrottaa ensin tosi kuumaksi, termoksen voi lämmittää kuumalla vedellä jonka kaataa sitten pois. Ruoka säilyy lämpimänä 4-8 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Näistä yhdistellen eväät (ei mikään riitä yksin sellaisenaan):
Täysin lämpimässä säilyvät:
- Babyporkkanat, kirsikkatomaatit, peset kotona (jos ei pesumahdollisuutta työpaikalla, siitä et maininnut?), laitat valmiiksi rasiaan
- Avokado; kuorit töissä, niin ei tummu. Banaani, muut hedelmät
- Pähkinät ja kuivatut hedelmät esim. kuivattu aprikoosi
- Pussipuuro (jos mahdollisuus keittää vettä töissä)
- Myslipatukat yms. (helppo tehdä itsekin, tulee halvemmaksi, netissä ohjeita)
Muutaman tunnin lämpimässä säilyvät (syöt näitä ensin, myöhemmin noita yllä olevia):
- Voileipä meetwustilla (säilyy ihan hyvin muutaman tunnin) ja kurkulla
- Suolainen pannukakku
- Keitetty kananmuna
Ja sitten vielä ehdotus:
Jos ei sulla ole termospulloa, hommaa sellainen. Teet sinne ennen työvuoroa esim. keittoa tai italianpataa tms. ja syöt muutaman tunnin kuluttua. Pysyy termoksessa kohtuulämpimänä muutaman tunnin ja on ruokaisampaa. Lusikalla syöt siitä ”kuppi”osasta.
Toivottavasti näistä oli apua! 😊
Vierailija kirjoitti:
Nro 5 täällä taas, mulla tulee nyt koko ajan lisää ideoita:
- Kuivaliha, siis esim. salami snacks tai beef jerkyn tapainen tai muu kuivaliha. Tuhtia, mutta vois maistua ainakin vaihtelun vuoks silloin tällöin.
- Mieti, mikä kaikki on kaupassakin lämpimässä, se säilyy sullakin. Esim. paistopisteen tuotteet: oisko jotain, mitä tykkäisit ite leipoa vastaavia tai hakea kaupalta mukaan? Päivittäiseen pasteijansyöntiin ei kannata lähteä, mut silloin tällöin kaipaa vaihtelua.
- Googlaile jotain vaelluksille tai muille sopivia ruokia, sieltä voi saada idiksiä
- Jos vedenkeittomahdollisuus on, pussipuurojen lisäks voi välillä kokeilla pussikeittoja ym.
- Muutaman tunnin säilyy myös pastasalaatti, johon et laita mitään pilaantuvaa, vaan esim. keitettyä ja tosi hyvin kylmällä vedellä huuhdeltua pastaa, kurkkua, tomaattia, paprikaa, oliiveja tms. maun mukaan. Ei mitään juustoja, kinkkua tms. Tonnikalahan kyllä säilyy? Aurinkokuivatut tomaatit. Niistä saa makua. Kaprikset yms., mistä vaan tykkäät. Oliiviöljyä ja pippuria yms. kastikkeeksi, ei mitään majoneesipohjaista tai muuta.
jos on termospullo, niin sinne voi laittaa kuumaa vettä, mikäli haluaa käyttää noita pussipuuroja.
Halvemmaksi tulisi ostaa ruokatermos, johon tekisi puuron.
Joku ehdotti esim. italianpataa. Sen voi tehdä jo edellisen päivänä/viikonlopulla ison satsin. Aamulla lämmittää kunnolla päivän lounaan verran liedellä, laittaa termokseen, ja siinä on ruoka.
Baby Bel- juustot (ne pienet pyöreät) säilyvät huoneenlämmössä kolme viikkoa (kertoi konsulentti)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse oon paahtanut, ei varmaan oo valmiina. Mutta helppoa: uuniin vuokaan vaan, öljylorauksen ja mausteiden kanssa, pyörittely että mausteet sekoittuu. Paahto uunista riippuen, en nyt muista ulkoa missä asteessa ja kauanko oon paahtanut, voin koittaa muistaa tarkistaa myöhemmin
Kiitos, löytyikin ohjeita!
Pastasalaattiin proteiiniksi esim. kidneypapuja tai musta- tai edamamepapuja, säilyvät ok