Jaksatteko te muut tosiaan pestä hampaat kaksi kertaa päivässä ja käyttää joka päivä hammaslankaa?
Minä en pese kuin kerran päivässä, etenkään jos ei tarvitse lähteä mihinkään. Ja lankoihin en koske.
Kommentit (156)
Pyrin pesemään kerran päivässä, mutta joskus saattaa väliin jäädä joitakin päiviä. Hammaslankaa en ole käyttänyt koskaan. Tikuilla kaivelen aika usein.
En voisi olla pesemättä kahta kertaa päivässä, mutta lankaa käytän ehkä kerran vuodessa.
Pesen kaksi kertaa päivässä mutta en käytä lankaa.
Ei hammaslankaa tarvitse käyttää joka päivä. 2-3 krt viikossa riittää. Aamuin illoin pesu ei ole kova vaiva.
Pesen hampaat kerran päivässä ja lankaa käytän joka päivä.
Pesen aamulla ja illalla hampaat, iltaisin käytän lisäksi lankaa.
Mä pesen hampaat aamuisin tai aamupäivällä ennen töihinlähtöä. Hammaslankaa käytän noin viisi kertaa viikossa.
Iltaisin en jaksa pestä hampaita.
Vierailija kirjoitti:
Ei hammaslankaa tarvitse käyttää joka päivä. 2-3 krt viikossa riittää. Aamuin illoin pesu ei ole kova vaiva.
Mulla hammaslääkäri viimeksi sanoi että kyllä pitää käyttää joka päivä. Mutta ehkä hän tarkoitti että vain minun kannattaa käyttää, kun oli 10 vuoden jälkeen jo kaksi reiän alkua..
Ei tarvitse vaivautua mihinkään ylimääräiseen kun käytän teko hampaita.
Siis 10 vuotta siitä kun on viimeksi ollut reikä hampaassa, ei siis 10 vuoden tauko hammaslääkärissä käynnillä ::DD
Totta kai jaksan pitää huolta terveydestäni. Kaksi kertaa päivässä pesu ja kerran päivässä lankaus/tikutus vie noin viisi minuuttia. Viisi minuuttia! Kuka ei sellaista jaksa?
Kyllä jaksan. Joskus jos on hammaslanka sattunut loppumaan niin tuntuu ikävältä mennä nukkumaan pelkän harjauksen jälkeen.
Ikinä ei ole ollut reikiä :)
N29
Hampaat pesen aamulla ja illalla, se on ihan automaattista. Välillä pöpperössä vanhingossa pesen aamulla kaksi kertaa, jos menen uudestaan pissalle, aivan automaattinen reaktio.
Nukkumaan en voi käydä, jos hampaita ei ole pesty.
Hammaslankaa olen aina ollut huono käyttämään, mutta pyrin käyttämään edes kerran viikossa. Pitääpä taas kiinnittää huomiota, kiitos muistuksesta.
Pesen hampaat aina kolme kertaa päivässä ja lankaan kerran päivässä. Joku päivä saatan jättää lankaamisen väliin, mutta aika harvoin. Mulla ei ole ollut reikiä. Ja hammaslääkärit aina sanovat, että jospa jokainen hoitaisi hampaitaan näin hyvin. Tosin jäisi hammaslääkäreiltä työt aika vähiin.
Pesen ja hinkkaan hampaitani jatkuvasti, että käyn mällikänsäläisestä. Käyn myös jatkuvasti suihkussa ja pyyhin pyllyni säännöllisesti.
Pesen 2 kertaa päivässä, yritän myös käyttää hammaslankaa aamuin ja illoin, tosin joskus jää. Ennen on ollut paljon ientulehduksia, ja lankaamalla saa hyvin pidettyä tulehdukset poissa.
Kyl täytyy olla laiska, jos ei muka jaksa pestä hampaita kaks kertaa päiväs. :D Eihä siihe mee kui viis minuuttii! Lankaa ei tarvii käyttää joka päivä. Huono suuhygienia on iljettävää.
Hammaskiveä muodostuu vähemmän, kun putsaa myös ne hammasvälit säännölisesti.
Pesen aamun ja illoin sekä käytän hammasväliharjaa.