Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vaatteita ei myydä sukupuolineutraaleissa väreissä?

Vierailija
03.04.2021 |

Olen nainen ja tykkään kyllä väreistäkin yms, mutta minua on alkanut ärsyttämään tietynlainen "värimaailma" joissain vaatteissa / kengissä.

Mm. nettikaupoissa esim. urkkavaatteissa törmää jatkuvasti sellaiseen, että löytää hyvän tuotteen ja mieluisen värisen, mutta kappas vaan se onkin miehille tarkoitettu.

Samasta mallista sitten kun katsoo naisten versiota, niin myydään jotain kaikenmaailman kirjavan värisiä räikeästä pinkistä hempeään vihreeseen. Tai jos onkin musta niin varmasti on jokin pinkki tai violetti raita tuotteessa.

Aivan raivostuttavaa. Miksi ei naisille ole samoja värejä kuin miehille? Esim. sitä mustaa?

Just tuossa löysin potentiaaliset juoksukengät, mutta vain miehille oli tarjolla musta väri ja naisille joku vaalean vihreä. Jäi ostamatta...

(Enkä nyt tarkota et kaikki värit on rumia. Pidän vain mustasta ihan käytännön syistä, helpompi pitää puhtaana ja mustaan en myöskään ikinä kyllästy. Eli ajattelen pitkällä tähtäimellä, että kengät miellytäisi kaikin puolin mahdollisimman pitkään.)

Toinen ärsytys oli esim. kerran kun huomasin prismassa merinovillahuiveja yms. Naisille oli kirkkaan pinkkinä ja miehille mustana. Ostin sillä kertaa tuubihuivin miesten puolelta (koossa ei ollut onneksi eroa).

Esimerkkejä riittää.

Ihan vaan, että mikä on tää juttu että oletetaan et kaikki naiset tykkää pinkistä ja violetista, ja miehille on mustaa tarjolla?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä myydään? Kaikenväristä kaikille? H&M esim sekoittaa miesten ja naisten osastot tahallaan. Ostan myös usein miesten vaatteita, ja olen nainen siis. Miesten lenkkarit on kivempia kuin naisten.

Vierailija
2/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu saman. Mulla on enemmän väliä trikoiden värillä, kuin lenkkareiden. Harrastan luistelua ja on muuten pirun käteviä sellaiset värit kuin valkoinen tai vaaleanpunainen. Kerran kun jäällä kaadut persiilleen niin...

Muutenkin nuo hempeät värit naisten urheiluvaatteissa on epäkätevät. Ihan kuin naiset ei hikoilisi liikkuessaan. Sitten hempeistä väreistä näkyy kaikki läpi, koska jostain syystä urheilurintsikoita ei tahdo löytää kuin tummissa kuoseissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ostin juuri halvalla miestenosastolta villapaidan, ihana maanläheinen väri ja 80% lampaanvillaa. Ei puhettakaan että tuollaisia saisi naisten ketjuliikkeistä!

Vierailija
4/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän niitä myydään? Kaikenväristä kaikille? H&M esim sekoittaa miesten ja naisten osastot tahallaan. Ostan myös usein miesten vaatteita, ja olen nainen siis. Miesten lenkkarit on kivempia kuin naisten.

Niin paljon onneksi myydäänkin ja olen hyviä neutraaleja vaatteita löytänytkin. Silti yllättävän paljon törmää edelleen tähän asiaan.

Olen myös miesten vaatteita ostanut, mutta harmillisesti olen vain aika pienikokoinen nainen ja pieni jalka, joten en ihan mitä sattuu voi ostaa ja kenkiä en ole sieltä koskaan löytänyt (välillä hankala naistenkin puolelta löytää). Jos olisin isompi niin varmasti ostaisin miesten vaatteita paljon enemmän. :)

Vierailija
5/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiteinipoika tykkäisi pukea muutakin kuin mustaa ja tummansinistä mutta heille ei sitten muita vaihtiehtoja ole. Tytöille löytyykin sitten takkia kirkkaissa väreissä ja minä saan poikani vuorata talvisin heijastimilla.

Vierailija
6/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, pelkkää paskamruskeeta vaan kaikille.

Vierailija
7/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että sininen on poikien väri ja punainen tyttöjen vai mitkä oli pointti?

t. nainen, joka käyttää pääosin sinisiä vaatteita 

Vierailija
8/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä kyllä ole huomannut... mustia vaatteitahan on aivan sikana naisille. samoin kenkiä.

Vierailija
9/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaatekaapissani 99% on mustaa. Olen nainen ja ostan vaatteeni tavallisista ketjuliikkeistä ja marketeista. Naisten osastolta. 

Vierailija
10/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä. Itse taasen olen kaivannut värejä. Mustaa, valkoista ja harmaata on kaikki osastot pullollaan. 

Vierailija
11/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannu saman. Mulla on enemmän väliä trikoiden värillä, kuin lenkkareiden. Harrastan luistelua ja on muuten pirun käteviä sellaiset värit kuin valkoinen tai vaaleanpunainen. Kerran kun jäällä kaadut persiilleen niin...

Muutenkin nuo hempeät värit naisten urheiluvaatteissa on epäkätevät. Ihan kuin naiset ei hikoilisi liikkuessaan. Sitten hempeistä väreistä näkyy kaikki läpi, koska jostain syystä urheilurintsikoita ei tahdo löytää kuin tummissa kuoseissa.

Osta luistelutrikoot, löytyy muitakin värejä ja kestää kaatumisen.

Vierailija
12/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ympärilleen katsoo, suurella osalla on mustaa päällä. Ostan kaikki vaatteeni mustana, naisten puolelta. Ei koskaan ongelmana löytää täysmustaa.

Vierailija
13/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas toivon että löytäisin muuta kuin mustaa, tai edes sitä sellaista mustaa jossa on jokin pinkki tai violetti raita :)

Vierailija
14/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esiteinipoika tykkäisi pukea muutakin kuin mustaa ja tummansinistä mutta heille ei sitten muita vaihtiehtoja ole. Tytöille löytyykin sitten takkia kirkkaissa väreissä ja minä saan poikani vuorata talvisin heijastimilla.

Ns. katumuoti sisältää yleensä kirkkaita värejä sekä miehillä että naisilla. En tiedä onko siitä esiteinille apua.

Vierailija
15/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä. Itse taasen olen kaivannut värejä. Mustaa, valkoista ja harmaata on kaikki osastot pullollaan. 

Mustaa löytyy munkin mielestä helposti. Ja beigeä. Värejä olen kaivannut minäkin!

Vierailija
16/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ollut se ongelma, että olisi kiva löytää mustan lisäksi värejä. Vuosia oli pelkkää mustaa.

Vierailija
17/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei puhunut missään kohtaa tyttöjen ja poikien väreistä.

Kyse on vaatteiden väritarjonnasta. Joitain ei miellytä pinkki ja joitain ei musta. Eli pitäis olla tarjolla kaikenlaisia värejä kaikille.

Jos joku takki naisille on tarjolla vain pinkkinä. Mutta sama takki löytyy miesten mallista mustana, niin ei mene ihan oikein. Pitäisi löytyä kummassakin värissä kaikille sukupuolille.

Se oli pointti.

Vierailija
18/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei puhunut missään kohtaa tyttöjen ja poikien väreistä.

Kyse on vaatteiden väritarjonnasta. Joitain ei miellytä pinkki ja joitain ei musta. Eli pitäis olla tarjolla kaikenlaisia värejä kaikille.

Jos joku takki naisille on tarjolla vain pinkkinä. Mutta sama takki löytyy miesten mallista mustana, niin ei mene ihan oikein. Pitäisi löytyä kummassakin värissä kaikille sukupuolille.

Se oli pointti.

Miksi sitten sana sukupuolineutraali, jos taustalla ei ole ajatusta tyttöjen ja poikien väreistä? Oikeastihan kaikki värit ovat sukupuolineutraaleja. Myös se pinkki. 

Vierailija
19/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, urheiluvaatteista tai niissä trikoissa ja lenkkareissa tuon olen huomannut, mutta muuten kyllä myydään.

Vierailija
20/49 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai tämä asia on jo aika paljon muuttunut ja muuttuu vielä lisää tulevaisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä