Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitaja/Sairaanhoitaja..

Vierailija
13.08.2006 |

Kiinnostaisi tietää, eroavatko tehtävänkuvat suuresti näiden kahden ammattiryhmän välillä?

Täällä av:lla on välillä käyty kiivastakin keskustelua lähihoitajista ja heidän ammatillisesta osaamisesta, koulutuksesta, ym. Itse sairaalassa ollessani huomasin, että ainakin sillä osastolla missä itse olin, he tekivät samaa työtä; pesivät, antoivat lääkkeitä, toivat ruokaa, hoitivat haavoja jne. Kerotisiko joku, jos tietää. Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää..

Asiallisia vastauksia kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ryhmät jakaa lääkkeitä, pistää injektioita, myös morkkua. SH:t tilaa lääkkeet, on lääkärinkierrolla, ottaa verikokeet. Meillä ei iv-nesteytyksiä ollenkaan.

sh

Vierailija
2/5 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, miten laadukasta/parempaa koulutus on AMK:ssa en osaa sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitaja antaa laskimonsisäsiset lääkkeet, hoitaa siis kaikki tiputussydeemit, piikit yms.

sairaanhoitaja kiertää lääkärin kans, pitää raportit,

kirjaa uudet potilaat sisään, tilaa labrat, tilaa lääkkeet apteekista, kirjaa potilaat ulos yms. kirjaamista vaativat jutut. Tietty lähihoitajat kirjaavat omat työnsä potilaan kans ja tiedottavat eteenpäin.

Lähihoitajat tilaavat pissa ja ulostenäytteet, tilaavat keittiöltä maidot, leivät yms.

Tilaavat myös keskusvarastolta pyyhkeet, lakanat, vaipat yms.

Vierailija
4/5 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tk:n vuodeosasto on eri asia kuin keskussairaalan joku osasto.

Vierailija
5/5 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tilaavat labroja, kirjaavat uudet asiakkaat sisään, tekevät lääkärin kanssa kotikäyntejä, hoitavat haavoja, pistävät s.c ja i.m, katetroivat, jakavat lääkkeeitä, suihkuttavat asiakkaita, vaihtavat vaippoja ym.. Ainoa ero taitaa olla se, että sh ottaa verinäytteitä.. Ja sitäkin on lähihoitajan mahdollista tehdä, jos on kiinnostunut käymään siihen koulutuksen.