Luomivärin pohjustus
Ostin Lumene Bright eyes primer -voiteen. Ensivaikutelma oli tahmainen. Vaikka annoin sen kuivua, luomiväri jäi ensin paakkuiseksi. Sain värin jotenkuten levitettyä tasaisesti, mutta nyt parin tunnin jälkeen silmät tuntuvat liian "rasvaisilta" ja mielestäni raskaat yläluomet ja kaikki silmäluomien juonteet näyttää korostuneemmilta.
Millaisia kokemuksia pohjustustuotteista ja kannattaako koko homma?
Kommentit (11)
Itse olen ollut tyytyväinen Urban Decayn
-Eyeshadow Primer Potion Original
-Eyeshadow Primer Potion Eden Nude Matte 10 g
Tuo ensimmäinen on väritön ja toinen beige, enkä välttämättä ole tarvinnut sen lisäksi luomiväriä, sillä käytän siinäkin nude-sävyä.
https://www.cocopanda.fi/product/3046929/nyx-professional-makeup-eye-sh…;
Ja ääni täältäkin Urban Decay Primer Potionille, minulla on rasvoittuvat luomet ja laitan puuteria aina luomivärin pohjustajan päälle, ihan sama minkä merkin tuotetta käytän.
Minulla on ollut ainakin Macin pohjustus voide ja nyt LH-cosmeticsin. Molemmat toimineet hyvin rasvaisilla luomilla.
En ole itse käyttänyt noita koskaan kokeilun jälkeen juuri tuon ongelman vuoksi. En olekaan kuitenkaan minkäänlainen ammattimeikkaaja joten en voi jippoja antaa tai kertoa onko oikeasti olemassa tuotetta joka ei tunnu luomessa. Joskus kuulin että siihen kuulemma "tottuu" siihen tunteeseen kun meikkailee paljon. Kaikki kai ei tykkää siitä että se tuntuu koska se häiritsee elämää ja olemista.
Pohjustajaa ei saa laittaa liikaa, muuten ei toimi! Sellainen hieman nuppineulan päätä isompi määrä molempiin luomiin. Juuri näin annosteltuna esim jo mainittu Mac prep&prime pohjustaja ei petä ikinä.
Mulla on kokemusta primerin käytöstä yli 20v ajalta. Olen käyttänyt aiemmin Lumenen primeriä, sitä joka oli pienessä tuubissa. Toimi loistavasti rasvaisissa luomissa ja piti silmämeikin kunnossa koko päivän. Eli ensin primeriä, sitten irtopuuteria ja lopuksi luomiväri. Nyt Lumene primeri on laitettu putkiloon jossa on vaahtomuovipäinen tjsp. aplikaattori ja itse tuote on paksumpaa ja hankalampi levittää. En oikein tykkää, vaikka pitääkin silmämeikin ihan ok.
Nyt käytän Dermosilin primeriä. Se on aivan ihana, kynämäinen tuote jonka voi vain levittää sillä paksulla kynäpäällä suoraan luomelle. Tuote on ihan aavistuksen helmiäinen ja pitää meikin paikoillaan tosi hyvin koko päivän. Suosittelen! Hintaa en muista, mutta edullinen kuitenkin.
Lumene toimi minusta tosi hyvin, kunnes... silmät muuttuivat punaisiksi ja luomet kutiseviksi. Allergisoi siis pahasti ainakin kaltaiseni atoopikon. Lumene on pettänyt ennenkin eli pitänee unohtaa koko firma.
Huonoja kokemuksia ja ei kannata. Omistan rasvaiset silmäluomet ja puuteri toimii jotenkuten pohjustukseksi, mutta silmämeikki ei kestä koskaan edes koko työpäivää, vaan ruokatauolla täytyy jo korjata tai laittaa luomiväri uudelleen.