Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun ulkomailla ja sain vihdoin uuden kaverin, mutta tämä kaveri käy mieheni hermoille

Vierailija
03.04.2021 |

Asun Yhdysvalloissa paikallisen miehen kanssa pienellä paikkakunnalla. Minulla ei ole ollut käytännössä ollenkaan kavereita lähes koko tänä aikana (kaksi vuotta), kun olen asunut täällä. Toki olen tutustunut mieheni kavereihin ja perheeseen, mutta eivät he oikein tunnu omilta kavereiltani. Omat työkaveritkini ovat jääneet etätöiden takia hyvin etäisiksi. Jokin aika sitten mieheni työpaikalle tuli töihin eräs mies toisesta pohjoismaasta. Aluksi mies oli innoissaan ja kutsui miehen meille käymään, kun ajatteli, että minä ja tämä mies haluaisimme tavata toisemme. Ilahduin itsekin tästä miehen työkaverinsa. Hänen kanssaan  on mukava jutella ja ollaan jotenkin niin samalla aaltopituudella samantapaisen kulttuurin ja arvojen takia, lisäksi on kiva puhua ruotsia hänen kanssaan. Olen nähnyt tätä mieheni työkaveria niin miehen kanssa kuin myös ihan vain kahdestaan (ei tietenkään puhuta ruotsia mieheni ollessa paikalla). Nyt mieheni kuitenkin avautui minulle, kuinka hänestä tuntuu, että olemme aivan ihastuneita toisiimme. Mieheni haluaisi, että emme enää tapaisi toisiamme. Hänestä on kohtuutonta, että minä vietän niin paljon aikaa hänen työkaverinsa seurassa. Omasta mielestäni en edes vietä mitenkään paljon aikaa, suurin osa ajastanihan menee omien töideni tekoon. Mitä tekisitte tai sanoisitte miehelleni tilanteessani?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro hänelle, että pohjoismaissa on ihan ok olla kavereina eri sukupuolta edustavien kanssa ja että pohjoismainen ystävyyskäsitys menee huikeasti yhdysvaltalaisen ystävyyskäsitteen yläpuolelle: jenkit eivät yksinkertaisesti voi käsittää pohjoismaista ystävyyttä, he eivät aina ole edes yhtä läheisissä väleissä omien lastensakaan kanssa kuin täällä ollaan ystävien kanssa. Koita selittää, että kyse on nimenomaan kulttuurieroista, selitä hänelle mitä kaikkea ystävyyteen pohjoismaissa kuuluu ja selitä varuiksi myös romantiikan ero ystävyyteen konkreettisilla esimerkeillä. Ei eikä haittaa sekään, jos kerrot miehellesi miksi hänen ei tarvitse olla huolissaan: kerrot siis hänelle mitä positiivista hän saa sinussa aikaan. 

Voiko joku avata tuota pohjoismaisen ja yhdysvaltalaisen ystävyyden etoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla