Miksi painoa on niin vaikea saada laskemaan vaihdevuosi-ikäisenä?
Ennen humahti tuosta noin vaan vaikka kuinka paljon dieetillä ja nyt vaikka on 1600 kalorin dieetillä paino pysyy samoissa aina vaan tai laskee korkeintaan 100g viikossa:( Mitä tehdä että saan ylipainon pois, jota on noin 7 kg.
Kommentit (29)
Olisiko vaarallista aloittaa joku Nutrilett- kuuri, jossa 500 kcal päivässä? Toimisikohan se?
Vierailija kirjoitti:
Olisiko vaarallista aloittaa joku Nutrilett- kuuri, jossa 500 kcal päivässä? Toimisikohan se?
Ei toimi
Samaa mietin. Minulla on ylipainoa noin 10 kg jotka pitäisi laihduttaa pois. Olen tehnyt paljon muutoksia ruokavalioon, mutta paino ei laske tippaakaan. Jätin jo vuosi sitten pois kaikki rasvaiset, kuten juustot. Syön paljon vihanneksia ja kasviksia, ja annoskokoni on ihan olematon muihin verrattuna. Ei auta mikään. Mitään makeaakaan en syö juuri koskaan. En liho, mutta en laihdukaan.
Aineenvaihdunta hidastuu kun ikää tulee lisää eli kulutus laskee
Ei voi syödä samaantahtiin 50 vee kuin 30 vee
Valitettavasti se muffinsivyötärö vaan kasvaa ja baksulan vaihdevuodet asiaa vaan pahentaa
Sorry 😔
Passivisuus, lihakset kadonnut, siinäpä noita.
Vierailija kirjoitti:
Passivisuus, lihakset kadonnut, siinäpä noita.
En ihan allekirjoittaisi, koska tämä tapahtui niin yhtäkkiä. Samanlaista liikuntaa ja terveellinen ruokavalio on. Samalla kun menkat jäivät pois, alkoi tämä. Auttaisiko hormoonikorvaushoito? Ap.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Minulla on ylipainoa noin 10 kg jotka pitäisi laihduttaa pois. Olen tehnyt paljon muutoksia ruokavalioon, mutta paino ei laske tippaakaan. Jätin jo vuosi sitten pois kaikki rasvaiset, kuten juustot. Syön paljon vihanneksia ja kasviksia, ja annoskokoni on ihan olematon muihin verrattuna. Ei auta mikään. Mitään makeaakaan en syö juuri koskaan. En liho, mutta en laihdukaan.
Jospa alkaisit syödä sitä rasvaa ja jättäisit hiilarit vähemmälle. Saattais painossa tapahtua putoamista.
Onko hormonikorvaushoidon ottaneilla kokemusta?
Mä ihmettelen pikemminkin sitä, että miten te saatte sen painon niin nousemaan. Mä en nyt 50+ ikäisenäkään ala yhtäkkiä vaan lihoa tolkuttomasti. En oikeastaan liho ollenkaan. Paino pysyy siinä samassa 55 kilon tuntumassa koko ajan.
Kuinka paljon ja usein te oikein syötte? Ja mitä?
Mä syön 3 kertaa päivässä ja se riittää oikein hyvin. Ei tässä iässä ruokaa enää niin kovin paljon edes tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen pikemminkin sitä, että miten te saatte sen painon niin nousemaan. Mä en nyt 50+ ikäisenäkään ala yhtäkkiä vaan lihoa tolkuttomasti. En oikeastaan liho ollenkaan. Paino pysyy siinä samassa 55 kilon tuntumassa koko ajan.
Mä syön 3 kertaa päivässä ja se riittää oikein hyvin. Ei tässä iässä ruokaa enää niin kovin paljon edes tarvitse.
No kylläpä oli fiksu kommentti taas. Jospa paino on noussut jo aiemmin ja haluaisi nyt pudottaa sen pois vaikka?
Oon 45 ja syön näin:
Aamulla rahka + marjat/ananas/banaani ja kahvi
Lounaalla liha/kana/kala + pasta/riisi/peruna ja puoli lautasellista kasviksia, kahvi
Välipala pähkinät ja hedelmä tai rahka
Päivällinen kuten lounas
Iltapala kasvikset ja 2 leipäpalaa
Kiloja 16 yli normaalipainon, 91. En laihdu mutta en lihokaan. Saan kiloja pois, jos korvaan välipalan ja päivällisen Nutriletin pusseilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kylläpä oli fiksu kommentti taas. Jospa paino on noussut jo aiemmin ja haluaisi nyt pudottaa sen pois vaikka?
No miksi se ylipäätään on noussut? Eikö teillä ole minkäänlaista itsekontrollia? Kyllähän sen nopeasti huomaa jos vaikka housut alkaa puristaa, että jaahas, pitääpä syödä vähän vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sun näkökannoissa on jotain vikaa kun et tajua, että olemme erilaisia. Et siis millään voi ymmärtää että kaikilla ei ole kuin sulla. Lisäksi kukaan ei ole sanonut tässä, että kilot olisivat kertyneet nyt vaihdevuosien aikana.
Liikun ja syön kuten ennenkin ja hormonikorvaushoidon aloittamisen myötä paino noussut 5kg puolessa vuodessa. Pitäisköhän vaihtaa lääkettä, en pysty syömään vähempää, enkä liikkumaan enempää. Palautuminen rankasta liikunnasta on muuttunut hitaammaksi.
N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. kertoo syövänsä 3 kertaa päivässä ja esittää fiksua? Ei mitään muuta tietoa syömisistä:) Minkä verran syö ja mitä? :DD
Mulla toimii 1200 kcal ruokavalio. Kolmisen vuotta sitten pudotin sillä 30 kiloa. Nykyään paino pysyy kurissa, kun 5 päivää viikossa pidän tuon saman ja 2 päivää syön vapaammin. Kulutus tosiaan vähenee iän myötä. Ja ikää mulla 54 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Oon 45 ja syön näin:
Aamulla rahka + marjat/ananas/banaani ja kahvi
Lounaalla liha/kana/kala + pasta/riisi/peruna ja puoli lautasellista kasviksia, kahvi
Välipala pähkinät ja hedelmä tai rahka
Päivällinen kuten lounas
Iltapala kasvikset ja 2 leipäpalaa
Kiloja 16 yli normaalipainon, 91. En laihdu mutta en lihokaan. Saan kiloja pois, jos korvaan välipalan ja päivällisen Nutriletin pusseilla.
Ei nutriletit auta. Vähennä hiilareita, syöt niitä aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Liikun ja syön kuten ennenkin ja hormonikorvaushoidon aloittamisen myötä paino noussut 5kg puolessa vuodessa. Pitäisköhän vaihtaa lääkettä, en pysty syömään vähempää, enkä liikkumaan enempää. Palautuminen rankasta liikunnasta on muuttunut hitaammaksi.
N50
Muuta ruuan sisältöä.
Niin joo, iltaruualla en syö hiilareita, vain lounaalla. Ja leipää en syönyt ennen, mutta ravitsemusterapeutti lisäsi tuon 2 palaa.
Sanos muuta...