Miksi painoa on niin vaikea saada laskemaan vaihdevuosi-ikäisenä?
Ennen humahti tuosta noin vaan vaikka kuinka paljon dieetillä ja nyt vaikka on 1600 kalorin dieetillä paino pysyy samoissa aina vaan tai laskee korkeintaan 100g viikossa:( Mitä tehdä että saan ylipainon pois, jota on noin 7 kg.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Niin joo, iltaruualla en syö hiilareita, vain lounaalla. Ja leipää en syönyt ennen, mutta ravitsemusterapeutti lisäsi tuon 2 palaa.
Eikö ne hiilarit kannattais painottaa just iltaan että sais hyvin nukuttua?
Vierailija kirjoitti:
Hormonikorvaushoito auttoi minulla siihen, että liikuntaa pystyy harrastamaan enemmän. Aloitin juoksun, juoksen n. 2-3 krt/vko tunnin. Aiemmin kovat nivelkivut ja yleinen uupumus oli esteenä.
Pitääkö menkat olla loppunu ennen h. korvaushoidon aloittamista?
Jokainen jojo-laihdutus vaikeuttaa seuraavaa laihdutusta. Kannattaisi treenata lihaksia eikä pelkkää kestävyysliikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Aineenvaihdunta hidastuu kun ikää tulee lisää eli kulutus laskee
Ei voi syödä samaantahtiin 50 vee kuin 30 vee
Valitettavasti se muffinsivyötärö vaan kasvaa ja baksulan vaihdevuodet asiaa vaan pahentaa
Sorry 😔
No seon juurikin noin.
Ihme alaspeukutusta, kun nimenmaan syytä kysyttiin.
Vierailija kirjoitti:
Niin joo, iltaruualla en syö hiilareita, vain lounaalla. Ja leipää en syönyt ennen, mutta ravitsemusterapeutti lisäsi tuon 2 palaa.
Mitä syöt iltaruualla? Entäs lounaalla ja aamupalalla?
Sitä mäkin vähän pelkäsin, mutta toisin kävi. Laihduttaminen oli mulle ihmeen helppoa vaikka vaikeuttavia tekijöitä, kuten vaihdevuodet, kilpirauhasen vajaatoiminta ja psyykelääkkeet, löytyy. Yksinkertaisesti jätin herkut ja vähensin syömistä yleensäkin sekä lisäsin kuntoilua. Nyt on lähtenyt 5 kg muutamassa kuukaudessa, vielä pari lisää niin olisi täydellistä (olin normaalipainon ylärajoilla aloittaessani).
Vhh:lla lähtee vaihdevuosissakin painoa. Laskin kaloreita, liikuin, yms mutta paino vaan junnasi. Siirryin vhh:lle ja vaihtarioireet väheni, uni parani ja paino alkoi putoamaan.
Hormonikorvaushoito auttoi minulla siihen, että liikuntaa pystyy harrastamaan enemmän. Aloitin juoksun, juoksen n. 2-3 krt/vko tunnin. Aiemmin kovat nivelkivut ja yleinen uupumus oli esteenä.