Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli-Viikarin mukaan tarkastus iraston toiminta on globaalia

Vierailija
02.04.2021 |

Katsoin Yle Areenasta A-studion jakson (31.8.2020), jossa Yli-Viikari perusteli korkeita matkakuluja mm. Bhutaniin ja Etelä-Afrikkaan. Koska työ on globaalia. Siis valvooko tämä virasto muidenkin kuin Suomen virastojen varojen käyttöä? Samassa haastattelussa hän toteaa, että sähköiset alustat eivät vielä voi korvata matkustusta kansainvälisten tapaamisten suhteen heidän osaltaan. Kumma juttu, kun esimekiksi tulosta tekevät yritykset voivat hoitaa asiansa online nettipalavereissa.

Päivi Nerg samassa haastattelussa kertoo, että tuskinpa virkamiehet edes haluavat matkustaa ja hymyilee vähän vinosti. Hän taas hoitaa matkustusohjeiden päivitystyötä. Hän ei nähnyt myöskään mitään ongelmaa siinä, että alaiset joutuvat hyväksymään virkavastuulla esimiestensä matkalaskut. Kukapa Yli-Viikarillekaan olisi uskaltanut arvella, että onkohan tämä reissu nyt ihan tarkoituksenmukainen.

Eikö nyt voisi jossain holvissa istua yksi työntekijä, joka ei saa mitään bonuksia tai matkaetuja itselleen ja katsoa pääjohtajien matkasuunnitelmat ja niiden järkevyyden viranhoidon kannalta. Ilmiselvästi osa virkakunnasta ei ole varustettu niin, että itse ymmärtäisi asioiden tärkeyden ja järjestyksen.

Nergin vastaukset olivat sen verran kummallisia, että voisiko hänenkin laskunsa tarkistaa?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä kehtaavat tehdä niitä "Suomessa ei ole korruptiota"-uutisia niin ihme on.

Vierailija
2/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anteeksi, ei irasto, vaan virasto. Viirasto kuvaisi kyllä tilannetta virastossa, vähän tuntuisi viiraavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on liikaa kaikenmaailman "virkamiehiä" ja mutia suojatyöpaikkoja. Nostavat vain muutenkin järkyttävää verotasoa.

Vierailija
4/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Vihreiden ja SDP:n nimittämät virkamiehet ulos ja uusi julkinen haku.

Vierailija
5/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on liikaa kaikenmaailman "virkamiehiä" ja mutia suojatyöpaikkoja. Nostavat vain muutenkin järkyttävää verotasoa.

Samaa mieltä. Tarvittaisiin kunnon perkaus. Esimerkiksi eduskunnassa on jokaisella nyt assari. Ehkä 100 tai 150 kansanedustajaa riittäisi.

Mitä suurempi virkakoneisto sen enemmän korruptiota.

Vierailija
6/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Vihreiden ja SDP:n nimittämät virkamiehet ulos ja uusi julkinen haku.

Ja vielä niin, että paikat haetaan ilman puoluekirjoja. Taitaa olla kyllä mahdotonta.

Vierailija
7/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytti aikoo tarkistaa koko maailman. On vahingollista ajatella oman maan etua.

Vierailija
8/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä Bhutanissa ja Etelä-Afrikassa Suomen suurlähtystöjä? Tarkastaako tämä virasto myös suurlähetystöjen ja edustustojen toiminnan? Olishan se sitten globaalia.

Vierailija
9/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siellä Bhutanissa ja Etelä-Afrikassa Suomen suurlähtystöjä? Tarkastaako tämä virasto myös suurlähetystöjen ja edustustojen toiminnan? Olishan se sitten globaalia.

Etelä-Afrikassa Tytti on ollut itse 'tarkastuksen' kohteena.

Vierailija
10/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja anteeksi, ei irasto, vaan virasto. Viirasto kuvaisi kyllä tilannetta virastossa, vähän tuntuisi viiraavan.

Yli-Viiraston johtama viirasto vieläpä.

Vierailija
11/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitää valvoa myös Jamaikaa, on Yli-Viikari globalisoitunut sinnekin. Minä haluaisin globalisoitua sinne myös.

Vierailija
12/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VTV sitten tosiaan valvoo muidenkin maiden virastoja? No enpäs tiennyt. Valvookohan ne ihan jossain Afrikassa ja Bhutanissa asti? Paljon on kyllä sitten duunia varmasti heillä.

Vierailija
13/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ottaa päästä, että taas naisjohtajista saadaan aivan hemmetin huono kuva! Suhmurointia, pelolla hallitsemista, klikkejä. Toi työilmapiiri kuulostaa samalta kuin joku yläkoulun luokkahuone, jossa yksi kingi kyykyttää ja kiusaa muita. Epäpätevää, osaamatonta. Tästä taas moni nainen maksaa sillä, että ylennys menee miehelle.

Vierailija
14/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ottaa päästä, että taas naisjohtajista saadaan aivan hemmetin huono kuva! Suhmurointia, pelolla hallitsemista, klikkejä. Toi työilmapiiri kuulostaa samalta kuin joku yläkoulun luokkahuone, jossa yksi kingi kyykyttää ja kiusaa muita. Epäpätevää, osaamatonta. Tästä taas moni nainen maksaa sillä, että ylennys menee miehelle.

Minulle miehenä tuo sukupuoli tässä(kin) asiassa on merkityksetön seikka. Merkittävä seikka on ko. johtajan väärinkäytökset, pelolla johtamiset ym. julkisuuteen tulleet asiat. 

Vierailija
15/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sitä päteviä ja fiksujakin naispomoja, ainakin yksityisellä puolella. Tuntuu, että julkisella puolella on enemmän mätää.

Vierailija
16/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuskin tätä nyt yleistetään kuitenkaan kaikkiin naisiin. En minä ainakaan yleistä miehenä tätä muihin.

Vierailija
17/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsäähän se olisi Ruotsiin mennä kahvittelemaan Riksrevisionin konttyyrille. Kyllä Etelä-Afrikassa enemmän oppii.

Vierailija
18/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pitää valvoa myös Jamaikaa, on Yli-Viikari globalisoitunut sinnekin. Minä haluaisin globalisoitua sinne myös.

Jamaica on kyllä kiva paikka, suosittelen. Hyvin köyhä myös ja näkemäni hallintorakennukset näyttivät lähinnä joltain suomalaisen kuolleen pikkukylän mörskiltä potenssiin kymmenen. Tosin oli kivoja värejä: pinkkejä, vihreitä. Sikäli ihan varmaan hyviä esteettisiä ideoita. Ja kyllähän Suomi tällä virkamiesmenolla myös köyhtyy ja velkaantuu, joten hyvä suunnitella ennakkoon.

Vierailija
19/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle miehenä tuo sukupuoli tässä(kin) asiassa on merkityksetön seikka. Merkittävä seikka on ko. johtajan väärinkäytökset, pelolla johtamiset ym. julkisuuteen tulleet asiat. 

Näin on. Nuo kauneudenhoitokulut eivät ole kuin jäävuoren huippu. Yksinään ne olisivat jopa siedettäviä, mutta kaikki muu törky (tarkastustoiminnan merkittävä alasajo, hupimatkailu verorahoilla ja pelolla johtaminen) kuvottavat.

Vierailija
20/60 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja onhan tuossa vyyhdissä Koiranen ja mahdollisesti Pöystikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi