Kyllähän tämä tuntuu melko epäreilulta että kumpikin vanhemmistani saa enemmän eläkettä kuin minä saan palkkaa
Mulla asuntolainaa ja kaksi lasta. Vanhemmillani varaa pitää kaksi kesämökkiä, kaksi autoa, iso huvivene jne.
Heillä lyhyt ammattikoulutus, minulla ylempi korkeakoulututkinto. En koskaan yllä heidän elintasolleen.
Kommentit (1072)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneet eläkeläiset tuhoavat maan.
Me eläkeläiset rakensimme tämän maan teille. Te tuhoatte meidän työmme hedelmät, koska te olette viisas sukupolvi ja te osaatte itse neuvotella itsellenne hyvän elintason. Lopettakaa valittaminen, syökää valmiiksi katetusta pöydästä ja nauttikaa oman älynne sädekehästä. Nyt on teidän vuoronne rakentaa maailma teidän lapsillenne, tehkää siitä parempi, koska teillä on järki ja viisaus, mitä meillä ei ollut.
No nyt on kyllä syöttiläällä voimistelut tulilla, ei helvetti?!
Teidän loisien ikäpolvi ei ole tehnyt mitään muuta, kuin keskittynyt etujen kahmimiseen ja ahnehtimiseen omien lastenne, meidän ja meidän tulevaisuuden kustannuksella! Joten lyöhän loinen sirkuksesi nippuun ja mene muuaalle siitä uhriutumaan ja ulisemaan. Olisitte loiset edes maksaneet itse ne ahnehtimanne eläkkeet. Me ei tulla samaan pennin jeniäkään eläkkeitä, vaikka meiltä nyysitään lähes 30% palkoistamme, ja se kaikki menee teidän syöttiläiden elättämiseen. Meille siitä ei jää MITÄÄN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla ahnehtineet?
En minä ainakaan ole pystynyt eläkkeeseeni vaikuttamaan, on mikä on.
Olisi kai pitänyt pyrkiä huonompiin hanttihommiin, ettei lasten tarvitsisi kadehtia.
Lapsuus ja nuoruus olisivat sitten o,lleet niukempia, mutta ehkä eläke tarpeeksi huono.Tässä näemme luonnollisessa ympäristössään ratkaisukeskeisen vastuunkantajan, joka on itse aikanaan tiensä raivannut ja täysin pyytämättään joutunut onnekkaiden olosuhteiden uhriksi. Nykynuoret ne vaan jaksavat uhriutua ilman tätäkään koettelemusta.
Eläkeläisten aikuiset lapset tulee kärsimään, kun perikuntien asuntoja ei kukaan osta eikä vuokraa ja osa eläkeläisten lapsista maksaa tällä hetkellä asuntolainaa eli heillä on tulevaisuudessa maksutaakka 2 asunnosta. Lisäksi kaupan alalta ja palvelualalta lähtee työpaikkoja, suuri ikäluokka on nyt noin 75-vuotiaita ja kun heitä ei enää ole niin ei tule uusia asiakkaita tilalle, kun nuorilla ei ole rahaa. Eli hyvässä lykyssä eläkeläisen lapsella on asuntovelkaa, työpaikka loppuu ja tulee vielä perintöasunnon kulut maksettavaksi niin se monella tulee 10 vuoden sisällä käymään.
Mitä kärsimistä siinä on, jos myy jonkun vanhan talon tai osakehuoneiston muutamalla tonnilla? Sen kun myy pois ja sillä siisti. Ei siinä mitään maksutaakkoja tarvitse itselleen hankkia. Tuosta meidänkin läheltä kuoli vanhus ja lapset myi huonokuntoisen talon kymppitonnilla, sai jokainen vähän rahaa ja talo seisoo siinä edelleen asumattomana odottamassa päiviä parempia eli kunnostusta. Uusi omistaja sanoi, että tekee siitä aikanaan itselleen eläkeläisasunnon, kunnostelee pikku hiljaa eikä vaadi suuria luksuksia.
Voi voi, kuinkahan monella boomerisukupolven edustajallakin on ollut asuntovelkaa, työpaikka mennyt ja jotkut vielä kahden asunnon loukussakin. Siitä vaan on aina jotenkin selvitty, selviävät seuraavatkin polvet. Perintöasunnon kulut riippuu siitä, mitä sille asunnolle tekee. Jos ei halua siitä eroon, niin sitten voi jättää niin vähille kuluille kuin suinkin. Minä kyllä myisin pois vaikka miten miten pienellä hinnalla. Mutta jos pitää saada iso hinta, niin sitten on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kai pitänyt pyrkiä huonompiin hanttihommiin, ettei lasten tarvitsisi kadehtia.
Lapsuus ja nuoruus olisivat sitten o,lleet niukempia, mutta ehkä eläke tarpeeksi huono.Tässä näemme luonnollisessa ympäristössään ratkaisukeskeisen vastuunkantajan, joka on itse aikanaan tiensä raivannut ja täysin pyytämättään joutunut onnekkaiden olosuhteiden uhriksi. Nykynuoret ne vaan jaksavat uhriutua ilman tätäkään koettelemusta.
Eläkeläisten aikuiset lapset tulee kärsimään, kun perikuntien asuntoja ei kukaan osta eikä vuokraa ja osa eläkeläisten lapsista maksaa tällä hetkellä asuntolainaa eli heillä on tulevaisuudessa maksutaakka 2 asunnosta. Lisäksi kaupan alalta ja palvelualalta lähtee työpaikkoja, suuri ikäluokka on nyt noin 75-vuotiaita ja kun heitä ei enää ole niin ei tule uusia asiakkaita tilalle, kun nuorilla ei ole rahaa. Eli hyvässä lykyssä eläkeläisen lapsella on asuntovelkaa, työpaikka loppuu ja tulee vielä perintöasunnon kulut maksettavaksi niin se monella tulee 10 vuoden sisällä käymään.
Mitä kärsimistä siinä on, jos myy jonkun vanhan talon tai osakehuoneiston muutamalla tonnilla? Sen kun myy pois ja sillä siisti. Ei siinä mitään maksutaakkoja tarvitse itselleen hankkia. Tuosta meidänkin läheltä kuoli vanhus ja lapset myi huonokuntoisen talon kymppitonnilla, sai jokainen vähän rahaa ja talo seisoo siinä edelleen asumattomana odottamassa päiviä parempia eli kunnostusta. Uusi omistaja sanoi, että tekee siitä aikanaan itselleen eläkeläisasunnon, kunnostelee pikku hiljaa eikä vaadi suuria luksuksia.
Voi voi, kuinkahan monella boomerisukupolven edustajallakin on ollut asuntovelkaa, työpaikka mennyt ja jotkut vielä kahden asunnon loukussakin. Siitä vaan on aina jotenkin selvitty, selviävät seuraavatkin polvet. Perintöasunnon kulut riippuu siitä, mitä sille asunnolle tekee. Jos ei halua siitä eroon, niin sitten voi jättää niin vähille kuluille kuin suinkin. Minä kyllä myisin pois vaikka miten miten pienellä hinnalla. Mutta jos pitää saada iso hinta, niin sitten on eri asia.
Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, mistä sinä ostajia taiot paljon. Nyt voi vielä saada myytyä, kohta ei. Työikäisiä on vähemmän, osalla on jo omistuskämppä, osa vuokralaisista perii vanhemmiltaan kämpän ja taas monella ei ole työpaikkaa, ei he osta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näitä hyvin tienaavia eläkeläisiä me olemme oman taloutemme kustannuksella suojanneet kokonaisen vuoden koronalta, koska he ovat demareille tärkeitä äänestäjiä.
Yli 70-vuotiaille koronan on katsottu olevan kohtalokkaampi kuin nuoremmille. Siksi heitä varjeltiin sitä saamasta, koska olemme ihmisiä. Ei myöskään haluttu sairaaloiden täyttyvän potilaista, joiden hoito olisi vaativampaa ja vakavampaa. Kun mieluummin teimme niin, että halusimme heidän pysyttelevän kotonaan ja näin ollen pysyvän terveinä, se on meidän kaikkien etu. Sairaalapaikat eivät täyty niin helposti, kun riskiryhmät eivät sairastu.
Jos sinä olet sitä mieltä, että siitä vaan kuolemaan kaikki eläkeläiset, niin ei muuta kuin tartuttamaan heihin korona, kyllä sinä sen jostain saat kun aktiivisesti yrität ja sitten vaan vanhusten ja eläkeläisten koteihin hönkimään ole hyvä. Sen jälkeen sairaalapaikkaa ei löydy sinulle eikä lapsillesi, kun kaikki paikat on täynnä eläkeläisiä. Vai pitäiskö sinusta heidät kaikki ampua? Hanki pyssy ole hyvä. Asenteesi on typerä ja rasistinen ja kaikin tavoin kypsymätön.
Suurin osa eläkeläisistä saa hyvin pientä eläkettä, mutta kovin moni nuori ihminen on sitä mieltä, että mummojen ja pappojen pitäisi antaa heille rahaa ja ostaa kalliita lahjoja, kun ovat rikkaita eläkeläisiä. On niitäkin, jotka käyvät ryöväämässä vanhempiensa tai isovanhempiensa eläkkeet aina kerran kuussa, ei sillä väliä millä nämä itsensä elättävät sen jälkeen.
Äitini kävi eläkeläisten kerhossa, missä tehtiin joskus retkiä ja pitempiäkin matkoja. Joukossa oli aina niitä, jotka eivät ikinä osallistuneet näihin matkoihin, kun ei ollut sitäkään vähää rahaa sijoittaa, minkä se olisi vaatinut. Kadehtikaa te nuoret nyt näitä. Heidän nuoruudessaan ei ollut mitään tukisysteemeitä, ei Kelaa, mistä anoa rahaa mihinkään, vaan kaikki oli itse tienattava. Jos ei ollut tienestiä, näki nälkää.
Katson, että minun äitini on sen vaivaisen eläkkeensä ansainnut jo siksikin, kun rämpi karjalan korvissa muonituslottana neljä vuotta saamatta muuta palkkaa kuin sen päivärahan minkä sotilaatkin ja neljä savuketta päivässä, mitkä nekin piti säästää isälle, ja paras ystävä sai kranaatinsirpaleesta osuman ja kuoli myöhemmin siihen. Ja siihen meni äidillä neljä vuotta parasta nuoruutta, kesälläkin piti kulkea monoissa, kun muita kenkiä ei ollut. Kadehtikaa nykynuoret! Siellä kun istutte terassilla siidereillänne, siihen teillä kuitenkin tuntuu rahaa löytyvän. Samoin kuin meikkeihin, hiustenpidennyksiin, kynsistudioihin ja viimeisen päälle muodikkaisiin vaatteisiinne. Kuka ne teille maksaa, jos kerran olette niin köyhiä?
Tässä ketjussa kukaan ei ole haukkunut sotaveteraaneja tai lottia, jotka ovat nykyisin 95-110 -vuotiaita, mikäli elävät. He ovat pienet eläkkeensä ansainneet, mutta heidän lapsensa ovatkin jo toinen juttu. 1950-luvun köyhä lapsuus ilmeisesti oikeuttaa saamaan kakusta suurimman viipaleen vuosikymmenestä toiseen muiden kituuttaessa laskevan elintason Suomessa.
Kysymys kuuluu; miksi elintaso laskee Suomessa?
Ei se johdu eläkkeistä, ei sinne päinkään. Eläkejärjestelmämme toimii edelleen hyvin ja eläkevakuuttajien mukaan se toimii jatkossakin.
Eurostatin mukaan keskimääräiset yksikkötyökustannukset ovat Suomessa halvemmat kuin suurimmassa osassa ns. vanhoja EU-maita. Silti meillä työnantajat pinostavat hallituksia jaktkuvasti tekemään toimenpiteitä, joiden avullaplkkakehitys saadaan vielä heikommaksia ja palkan sivukuluja siirrettyä palkansaajille.
Ymmärrä jo, että eläkeläiset eivät ole syyllisiä tähän. Heidän kadehtiminen on typerääkin typerämpää, koska he ovat täysin syyttömiä tilanteeseen.
Vai onko kyse suomalaiskansallisesta perinteestä, että käydään heikomman kimppuun, kun isommalle ei kyetä/haluta niskuroida? Oikea osoite on talouseliitti ja heidän edunvalvojansa. Ne samat, jotka nyt tkevät kaikkensa estääkseen palkansaajien edunvalvojilta toimintamahdollisuudet. Siitä saat syyttää myös itseäsi.
Miksi tappelemaan keskenämme kun samalla syydämme miljardeja etelä-Eurooppaan, maksamme ennätyssuurta keh.apua ja m.aah@nmuuttoon menee miljardeja.
Jos ym kuluja ei olisi, kaikki saisivat OK eläkkeen ja muutkin asiat voitaisiin hoitaa kuntoon.
Ilman hyvätuloisia eläkeläisiä Suomi ajautuisi konkurssiin.
Ennen työt aloitettiin 18-20v, nykyisin 28-32v.
Eli nykyiset eläkeläiset rahoittavat myös nuorten aikuisten elämän.
Veikkaan että minulla on sama tilanne kuin AP:lla, vaikka en vanhempeni raha-asioita niin tarkkaan tunnekaan. Minulla akateeminen tutkinto, tuikitavallinen toimistotyö, huonot etenemismahdollisuudet. "Oman" alani työllistymismahdollisuudet käytännössä romahtivat samoihin aikoihin kun valmistuin. Vahempani ovat suurta ikäluokkaa, heistä toisella on kyllä akateeminen koulutus. Selvisivät aikoinaan 80-luvun lamasta, rikkaita eivät ole koskaan olleet, mutta viime vuosikymmenet kuitenkin jo selkeästi hyvin toimeentulevia. Ajat muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, mistä sinä ostajia taiot paljon. Nyt voi vielä saada myytyä, kohta ei. Työikäisiä on vähemmän, osalla on jo omistuskämppä, osa vuokralaisista perii vanhemmiltaan kämpän ja taas monella ei ole työpaikkaa, ei he osta.
Ja monelta lähtee työpaikka. Eläkeläiset on iso asiakasryhmä, he saavat 30 miljardia eläkkeitä, kun työttömyyskorvauksia maksetaan vain 5 miljardia ja työttömät tekee sillä töitä.
Fakta homma kirjoitti:
Sitä olen sanonut, konkurssi tulee 10 vuoden sisällä, kun eläkeläiset vähenee eikä ole asiakkaita yrityksille enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näitä hyvin tienaavia eläkeläisiä me olemme oman taloutemme kustannuksella suojanneet kokonaisen vuoden koronalta, koska he ovat demareille tärkeitä äänestäjiä.
Yli 70-vuotiaille koronan on katsottu olevan kohtalokkaampi kuin nuoremmille. Siksi heitä varjeltiin sitä saamasta, koska olemme ihmisiä. Ei myöskään haluttu sairaaloiden täyttyvän potilaista, joiden hoito olisi vaativampaa ja vakavampaa. Kun mieluummin teimme niin, että halusimme heidän pysyttelevän kotonaan ja näin ollen pysyvän terveinä, se on meidän kaikkien etu. Sairaalapaikat eivät täyty niin helposti, kun riskiryhmät eivät sairastu.
Jos sinä olet sitä mieltä, että siitä vaan kuolemaan kaikki eläkeläiset, niin ei muuta kuin tartuttamaan heihin korona, kyllä sinä sen jostain saat kun aktiivisesti yrität ja sitten vaan vanhusten ja eläkeläisten koteihin hönkimään ole hyvä. Sen jälkeen sairaalapaikkaa ei löydy sinulle eikä lapsillesi, kun kaikki paikat on täynnä eläkeläisiä. Vai pitäiskö sinusta heidät kaikki ampua? Hanki pyssy ole hyvä. Asenteesi on typerä ja rasistinen ja kaikin tavoin kypsymätön.
Suurin osa eläkeläisistä saa hyvin pientä eläkettä, mutta kovin moni nuori ihminen on sitä mieltä, että mummojen ja pappojen pitäisi antaa heille rahaa ja ostaa kalliita lahjoja, kun ovat rikkaita eläkeläisiä. On niitäkin, jotka käyvät ryöväämässä vanhempiensa tai isovanhempiensa eläkkeet aina kerran kuussa, ei sillä väliä millä nämä itsensä elättävät sen jälkeen.
Äitini kävi eläkeläisten kerhossa, missä tehtiin joskus retkiä ja pitempiäkin matkoja. Joukossa oli aina niitä, jotka eivät ikinä osallistuneet näihin matkoihin, kun ei ollut sitäkään vähää rahaa sijoittaa, minkä se olisi vaatinut. Kadehtikaa te nuoret nyt näitä. Heidän nuoruudessaan ei ollut mitään tukisysteemeitä, ei Kelaa, mistä anoa rahaa mihinkään, vaan kaikki oli itse tienattava. Jos ei ollut tienestiä, näki nälkää.
Katson, että minun äitini on sen vaivaisen eläkkeensä ansainnut jo siksikin, kun rämpi karjalan korvissa muonituslottana neljä vuotta saamatta muuta palkkaa kuin sen päivärahan minkä sotilaatkin ja neljä savuketta päivässä, mitkä nekin piti säästää isälle, ja paras ystävä sai kranaatinsirpaleesta osuman ja kuoli myöhemmin siihen. Ja siihen meni äidillä neljä vuotta parasta nuoruutta, kesälläkin piti kulkea monoissa, kun muita kenkiä ei ollut. Kadehtikaa nykynuoret! Siellä kun istutte terassilla siidereillänne, siihen teillä kuitenkin tuntuu rahaa löytyvän. Samoin kuin meikkeihin, hiustenpidennyksiin, kynsistudioihin ja viimeisen päälle muodikkaisiin vaatteisiinne. Kuka ne teille maksaa, jos kerran olette niin köyhiä?
Suuret ikäluokat kyllä mielellään ottaisi kunnian sotaponnisteluistakin.. suuret ikäluokat eivät olleet lottana ja saanet kranaatti siruja päähänsä. Pilkkasivat kyllä veteraaneja.
Et tiedä mitään. Se oli sen ajan henki se, piti nuoleskella neukkulaa. Joku muu siitä päätti, kun radiostakin tuli vaan vasemmistopolitiikkaa, tottahan nuoret aina menee mukaan vaikka mihin, kunhan vaan sillä saadaan suomituksi sitä omien vanhempien ikäluokkaa. Niinhän tekin täällä teette nyt.
Minä en kyllä kuulunut liittoon. Siihen kuului rikkaitten kaupunkilaisten kakarat, jotka halusi tehdä ns. isänmurhia. Naurettavaa hommaa jo silloin. Mihinkään se ei edes johtanut eikä kukaan niistä itsekään tienneet, mitä halusi. Ja näitä oikeasti ja varsinaisesti aatteen miehiä ja kommareita oli todellisuudessa niissä meidän omien vanhempien ikäluokassa, niissä, jotka oli sotineetkin rintamalla mutta edelleen punainen lippu silmissä liehui. Yksikin kauppias oli joka paikassa suuna päänä julistamassa neukkulan ihanuutta, mutta jos sen ihanuuden olisi Suomeen saanut, olisi kauppiaan hommat luettu, sitä ei äijä ymmärtänyt.
Näille me naurettiin, koska hyvähän niitten oli järjestöissään hihkua ja mukavia retkiä ja tilaisuuksia järjestää ja olla niin yhtä pataa, kun tasan tarkkaan tiesivät, ettei se systeemi tänne tule. Onpahan toimintaa, missä mukava hillua. Omakotitalot oli ja autot pihassa, niin kuin kunnon kommarilla pitääkin, Suomessa. Appiukkokin oli oikein SKDL:n jäsen ja kovasti tiesi miten hyvin Neuvostoliitossa elettiin. Ei ollut siellä ikinä käynyt eikä uskonut, kun minä kävin ja kerroin, suuttui pakana.
Ja lottien maineen pilasivat Paavo Rintala ja Väinö Linna, jotka ei olleet meidän sukupolveamme, vaan niitä meitä edeltäviä.
En tiedä mitään ja silti sitten kirjoitat vahvistaen minkä sanoin ynnä horiset ihan ihmeellisiä. En puhunut mitään lottien maineen pilaamisesta, vaan siitä että suuret ikäluokat eivät osallistuneet sotaan.
Teidän ikäpolvi pilkkasi sotaveteraaneja, ajan henki ei sitä muuksi muuta. Suuret ikäluokat on itsekkäin sukupolvi maailmanhistoriassa . Jäätte ainakin historiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos omistaa kaksi asuntoa ja väittää ettei selviä niin julistettakoon hänet holhouksen alle, valtio ottaa molemmat asunnot, näille holhottaville omat hoitokodit ja hoitajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me eläkeläiset rakensimme tämän maan teille. Te tuhoatte meidän työmme hedelmät, koska te olette viisas sukupolvi ja te osaatte itse neuvotella itsellenne hyvän elintason. Lopettakaa valittaminen, syökää valmiiksi katetusta pöydästä ja nauttikaa oman älynne sädekehästä. Nyt on teidän vuoronne rakentaa maailma teidän lapsillenne, tehkää siitä parempi, koska teillä on järki ja viisaus, mitä meillä ei ollut.
Teidän loisien ikäpolvi ei ole tehnyt mitään muuta, kuin keskittynyt etujen kahmimiseen ja ahnehtimiseen omien lastenne, meidän ja meidän tulevaisuuden kustannuksella! Joten lyöhän loinen sirkuksesi nippuun ja mene muuaalle siitä uhriutumaan ja ulisemaan. Olisitte loiset edes maksaneet itse ne ahnehtimanne eläkkeet. Me ei tulla samaan pennin jeniäkään eläkkeitä, vaikka meiltä nyysitään lähes 30% palkoistamme, ja se kaikki menee teidän syöttiläiden elättämiseen. Meille siitä ei jää MITÄÄN!
Noh noh, äläs nyt tukehdu siihen pullamössöösi.
Aina on ollut niin, että viisas pääsee vähemmällä ja tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ;DDDDD
Jos et osaa talouttasi järjestää tulevaisuutta ajatellen, voit toki syyttää muita jos helpottaa.
Ratkaisu se ei silti ole ja eläkettä ei sitten tule!
Boomerit ottaa kaiken itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kaupassa töissä. Ja tämä ilmiö näkyi siellä kyllä hyvin selvästi. Paljon varakkaita, hyväkuntoisia, hyvin pukeutuneita, viimeisen päälle laitettuja vanhoja pariskuntia, jotka ostivat kalliita ruokia. Toki vanhoilla on sekin etu, että talot, mökit ja autot on maksettu jo, joten rahaa riittää muuhunkin.
Eikö se ole narisijoiden mielestä hyvä, että rha kiertää?
Minä olen ollut kaupassa vaan asiakkaana ja yhtä köyhän näköisiä mummoja ja ukkoja olen nähnyt kuin itsekin. Asumme varmaan eri paikkakunnalla.
Mutta jos ovat vaan näköisiä. Voihan olla, että säästötililtä löytyy sitten paljon rahaa perinnönjaossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti vaan lihotte porsaat. Ei teidän eläkkeistä tartte huolehtia, elintasosairaudet pitävät teistä "elättäjistä" huolen .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niiltä kaikilta mitään perintötaloja jää.
Ja tuollahan niitä näkyy nököttävän autioina maaseuduilla, oli jo 70-luvulla. Ei se uusi ilmiö ole. Syy oli ehkä eri, eli maaseudun autioituminen, kun pienviljelys ei kannattanut enää ja pellot pantiin pakettiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi sinuakaan, jollei olisi ollut boomereita. Ovat sentään ainakin jotain antaneet, elämän sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Hyvään tarkoitukseen menee.
Muutenhan kaikki maapallon varat olisi jo kulutettu ja pallo paskottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olisi sinuakaan, jollei olisi ollut boomereita. Ovat sentään ainakin jotain antaneet, elämän sinulle.
Kyllä tälläinen elämä ja tulevaisuus, mikä näiden sikojen jäljiltä on tullut kärsittäväksi, olisi saanut jäädä tulematta.
Vierailija kirjoitti:
Fakta homma kirjoitti:
Sitä olen sanonut, konkurssi tulee 10 vuoden sisällä, kun eläkeläiset vähenee eikä ole asiakkaita yrityksille enää.
Niinpä
Eläkeläiset ostavat ja kuluttavat kotimaassa.
Nuoren polven rahat virtaa Kiinaan ja Amazonille.
En usko, että kunnat haluavat kiinteistöjä. Mitä he niillä tekisivät, kyllä he haluavat kiinteistöverot, jotta saavat kuntatyöntekijöiden palkat maksettua eli eläkeläisten aikuiset lapset ne maksavat tulevaisuudessa.