Kuvaile päivää, jolloin saat 10000 askelta kasaan
Itse kun teen etätöitä ja käyn tunnin kävelylenkillä, saan kasaan 8000 askelta päivässä.
Kommentit (287)
Tavallinen arkipäivä. Kun kävelen 5 km (reipas kävelyä) niin siitä kertyy 10 000 askelta.
Onneksi EN ole mikään pitkäkoipinen huippumalli vaan lyhytjalkainen siro nainen. Pieni on kaunista.
Saan joka päivä 12000-18000 askelta enkä käy edes töissä. Saatan lapsen kouluun, teen kävellen kauppareissut ja lisäksi kävelen parin tunnin lenkkejä päivittäin. Kerran viikossa löhöilen ja silloin jää askeleet minimiin.
Olen opettaja. Työpäivinä tulee heittämällä 12000 askelta. Jos käyn lenkillä, niin yhteensä yli 20000.
Päivätasoa en edes seuraa. 100 000/viikko on minimi.
Tavallinen työpäivä sairaalassa😉
Ihan normaali päivä. Koiran kanssa pari lenkkiä, töissä käytävillä liittämistä ;) Eipä siinä muuta. Jok päivä tulee yli 10 000 askelta.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja. Työpäivinä tulee heittämällä 12000 askelta. Jos käyn lenkillä, niin yhteensä yli 20000.
Päivätasoa en edes seuraa. 100 000/viikko on minimi.
Miten sulla tulee opettajan työssä heittämällä 12 000 askelta? Oletko siis liikunnan opettaja? Mä oon töissä isossa kirjastossa, ja vaikka siellä pitää hyllyttää ja kävellä osastolta toiselle, niin ei todellakaan tule 10 000 askelta.
Se 10000 askeleen suositus on alunperin askelmittarivalmistajien keksimä juttu, ei lääkärien.
Nyt jotkut löntystelee töissä sen kymppitonnin ja ajatellaan että tämä riittää, ei tartte liikkua enempää.
Muistakaa että moni kello ottaa käden liikkeen askeleeksi ja liikkeeksi että ei kannata liikaa luottaa siihen mittariin.
Vierailija kirjoitti:
Saan joka päivä ilman suurempaa yritystä 12000 kasaan. Ja 10000 tulee usein, vaikka en poistuisi kotoa koko päivänä, iso talo ja paljon tekemistä.
En usko pätkääkään.
Esimerkiksi 168 senttimetriä pitkän naisen askelpituus on 168 cm x 0,413, eli 69,4 cm. Ottaakseen 10 000 askelta, kyseisen henkilön tulee kulkea 10 000 kertaa 69,4 senttimetriä. 10 000 x 0,694 = 6940 metriä, eli 6,94 kilometriä
Perus työpäivä, iltavuoro. Kotihoitotyötä palvelutalolla. Asiakas käyntejä vuoron aikana n. 20-25. Askelia heittämällä 20000-27000.
Mun askelpituudella tuo on jotain 8-10 km tienoilla, eli normiarjen päälle ei riitä edes tunnin kävelylenkki. Käytännössä rauhallista kävelyä tuossa pitäisi olla 2-3 tuntia ja silti ollaan nopeuksissa, joita ei kotona/sisällä välttämättä oteta.
Etätyöpäivän jälkeen joka päivä tulee täyteen 10 000 askelta tai yli. Tuohon 10 000 askeleeseen kuluu 1 h 15 minuuttia reipasta kävelyä.
Lähden reippaalle keskinopeudeltaan 7kmh ja matkaa menee 12km ja aikaa 1h20min.
Askeleita just 10000 molemminpuolin.
Normaali tunnin aamulenkki ja sen jälkeen kotona isossa talossa ja puutarhassa edestakaisin kävelyä kaikkea puuhaillessa. Yleensä n. 11.500-12.500/päivä.
Kävelylenkillä saan noin 1100 askelta/km joten tarvitaan noin 9km lenkki. Teen etätöitä ja askelia tulee naurettavan vähän joten oikeastaan kaikki askeleet pitää saada lenkillä. Arki-iltaisin teen yleensä 6-7km lenkin ja harvoin saan 10000 askelta täyteen.
Joka päivä reilusti enemmänkin. Saksanpaimenkoira pitää siitä huolen.
Tavallinen työpäivä sairaalan päivystyksessä. Usein tulee enemmänkin, siis pelkän työpäivän aikana.
Ei todellakaan tarvitse työpäivänä juosta pitkää lenkkiä, eikä kannatakaan että jaksaa olla jalkeilla töissä!
Mutta tykkään paljon kun työssä saa liikkua. Istuminen on minulle aivan myrkkyä.
Normipäivä. Pari lenkkiä ja normaalia ulkoilua hoitolasten ja omien lasten kanssa.
Ennen etätöitä tuo tuli täyteen suunnilleen päivittäin. Työni puolesta kun kierrän ympäri firmaa ja katson, mitä kokemattomammat kollegat tekevät ja tarvittaessa ohjeistan. Koska töihin liittyy usein suuria aineistoja, kaikkien kannalta on järkevintä, että minä kierrän ympäriinsä, ei se, että nuoremmat tulisivat esittelemään minulle asioita huoneeseeni.
Tämä aiheutti työterveydessä hämminkiä, kun tittelini puolesta minun voisi nimenomaan kuvitella istuvan koko päivän omassa huoneessani. Kun meillä oli työterveyden puolesta kalibroidut askelmittarit yhdessä kokeessa, omani vaihdettiin, kun askelmäärä oli niin suuri, että työterveys uskoi mittarin olleen viallinen.
Oikeastaan, loppujen lopuksi työterveyslääkäri kiteytti tuon parhaiten. Omaan alaansa viitaten, hän totesi minun tavallaan tekevän koko päivän jonkinlaista lääkärinkiertoa tai miksi sitä nyt pitäisi kutsuakaan.