Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile päivää, jolloin saat 10000 askelta kasaan

Vierailija
01.04.2021 |

Itse kun teen etätöitä ja käyn tunnin kävelylenkillä, saan kasaan 8000 askelta päivässä.

Kommentit (287)

Vierailija
261/287 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen joka päivä, helpompi kuvata niitä päiviä kun 10000 ei tule täyteen. Esim nyt pääsiäissunnuntaina kun vietin aamun kokkaillen ja iltpäivällä pelattiin lautapelejä.  Normaalipäivänä 7000-8000 tulee helposti sen enempää tsemppaamatta  ja jos kymppitonni näyttää jäävän vajaaksi lähden iltakävelylle.

Vierailija
262/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittareissa on todella suuret erot!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näin 155-senttisenä tulee työmatkasta yhteensä edestakaisin 1,5 km ja 5-6 km kävelylenkistä + arkikävelyt kotona ja töissä siihen päälle, jota tosin tulee aika vähän. En ole pitkään aikaan käyttänyt askelmittaria, mutta joskus mittasin tämän, tuon vakiolenkkini ihan tarkkaa mittaa en tiedä, mutta se on tuota luokkaa, kolme eri reittiä mitä yleensä kierrän vaihdellen.  Kartalta olen niitä mitannut, mutta sehän ei ole ihan tarkka. Keskimäärin kai 2000 askelta tulee 1,5 km:llä, eli tuo lienee ihan oikein laskettu: 6 km+1,5 km=7,5 km; 7,5/1,5=5; 5*2000 = 10000. Eli kyllä siihen 10t askeleeseen saa  istumatyötä tekevä tehdä ihan kunnon lenkin. 

Vierailija
264/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivä sairaalassa 12 000 askelta Maanantai

Ti 18 000 askelta

Ke 9 000 askelta

To 24 000 askelta

Pe 17 000 askelta

La kotona 20 askelta

Su kotona 400 askelta

Vierailija
265/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä. Askelia tulee työpäivänä helposti 15-20k.

Kävelen työmatkat ja töissä joutuu liikkumaan. Siinä se.

Vierailija
266/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralenkillä Klo 5-6 aamulla. Siinä se. +12 tuntia kävelyä koko päivän töissä ja ilta lenkit. Vapailla vaihtelevasti mutta koirien takia 10k tulee kyllä jokaikinen päivä täyteen.

Vierailija
267/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen päivittäin 2-3 tuntia eli aamu-, päivä- ja iltalenkki tulee tehtyä. 

Vierailija
268/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiralenkillä Klo 5-6 aamulla. Siinä se. +12 tuntia kävelyä koko päivän töissä ja ilta lenkit. Vapailla vaihtelevasti mutta koirien takia 10k tulee kyllä jokaikinen päivä täyteen.

Jep mulla tulee koiran kanssa noin 15 000 askelta päivässä yleensä, joskus 20 000 ja joskus tuo 10 000 askelta, mutta alle 10 000 askelta ei tule kuin, jos koira on kipeenä jostain syystä tai tosi huonon sään takia. 

Vierailija
269/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata liikaa uskoa niitä kelloja ja mittareita. Usein antavat liian suuria lukuja. Ja sitä paitsi se 10000 askeleen suositus on ihan älykellofirman keksimä luku, ei minkään lääkärin. Siitä vaan tullut luku jota nyt kaikki muka suosittelevat. Parempi tietysti kuin 10 askelta mutta ihmiset liikaa tuudittautuvat tuohon 10 000 askeleeseen. Suomalaiset työikäiset ovat aiva surkeassa kunnossa ja ei ole ihme että on ylipainoa, selkävaivoja sun muuta. Lihaskunto ihan rappiolla ja valitetaan vaivoja. Harva myös liikkuu niin että kunnolla tulee hiki ja hengästyminen. Se että työ on fyysistä niin ei pidä ihmistä hyvässä kunnossa. Tätähän usein kuulee..ei tartte lähtee salille kun fyysinen työ. Sitä suuremmalla syyllä pitäisi käydä vaikka salilla tai pitää muuten huolta lihaskunnosta. Työvaivojakaan ei tule niin helposti kun kroppa on hyvässä kunnossa.

Vierailija
270/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata liikaa uskoa niitä kelloja ja mittareita. Usein antavat liian suuria lukuja. Ja sitä paitsi se 10000 askeleen suositus on ihan älykellofirman keksimä luku, ei minkään lääkärin. Siitä vaan tullut luku jota nyt kaikki muka suosi kmttelevat. Parempi tietysti kuin 10 askelta mutta ihmiset liikaa tuudittautuvat tuohon 10 000 askeleeseen. Suomalaiset työikäiset ovat aiva surkeassa kunnossa ja ei ole ihme että on ylipainoa, selkävaivoja sun muuta. Lihaskunto ihan rappiolla ja valitetaan vaivoja. Harva myös liikkuu niin että kunnolla tulee hiki ja hengästyminen. Se että työ on fyysistä niin ei pidä ihmistä hyvässä kunnossa. Tätähän usein kuulee..ei tartte lähtee salille kun fyysinen työ. Sitä suuremmalla syyllä pitäisi käydä vaikka salilla tai pitää muuten huolta lihaskunnosta. Työvaivojakaan ei tule niin helposti kun kroppa on hyvässä kunnossa.

No kyllä minä ainakin osaan arvioida matkat myös kartan mukaan. Teen etätöitä ja lenkkeilemällä tulee noin 15 000 askelta päivässä eli noin 9 km. 

Vierailija
271/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pelaamassa aamulla kierroksen golfia ystävän kanssa, kolme tuntia ja vartti reipasta kävelyä, askelia n. 12000.

Vierailija
272/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen töihin ja töistä takaisin. Työpaikalla ravaan rappusia säännöllisin väliajoin.

Vierailija
273/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolentoista tunnin kävelylenkin aikana kertyy askelia aika tarkkaan tuo 10000.

Vierailija
274/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aika sitten oli ylellä jossain podcastissä juttua mistä 10000 askelta on lähtöisin ja se oli jonkun Japanilaisen tiedemiehen idea kun oli Tokion olympilaiset 1964 ja se oli kauhuissaan kun amerikkalaiset tulee ja tuo huonot ruokailutavat sinne ja kaikki lihoo ja sai idiksen askelmittarista ja että kaikkien pitää kävellä 10000 askelta päivässä. Ja sitten siinä podcastissä oli että tutkimusten mukaan 4000 askelta/pvä tuo jo merkittäviä terveyshyötyjä ja ne jatkuu 7000 askelta/pvä asti mutta sen jälkeen ei ole kuin oikestaan kaloreiden kulutusta.

Vierailija
275/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla tule kuin korkeintaan reilut 1000 askelta päivässä kasaan.

Vierailija
276/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali koti askareissa/puuhastellessa eläkepäivien ratoksi. Ei aivan jokapäivä mutta minimi 7000.

Vierailija
277/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata liikaa uskoa niitä kelloja ja mittareita. Usein antavat liian suuria lukuja. Ja sitä paitsi se 10000 askeleen suositus on ihan älykellofirman keksimä luku, ei minkään lääkärin. Siitä vaan tullut luku jota nyt kaikki muka suosi kmttelevat. Parempi tietysti kuin 10 askelta mutta ihmiset liikaa tuudittautuvat tuohon 10 000 askeleeseen. Suomalaiset työikäiset ovat aiva surkeassa kunnossa ja ei ole ihme että on ylipainoa, selkävaivoja sun muuta. Lihaskunto ihan rappiolla ja valitetaan vaivoja. Harva myös liikkuu niin että kunnolla tulee hiki ja hengästyminen. Se että työ on fyysistä niin ei pidä ihmistä hyvässä kunnossa. Tätähän usein kuulee..ei tartte lähtee salille kun fyysinen työ. Sitä suuremmalla syyllä pitäisi käydä vaikka salilla tai pitää muuten huolta lihaskunnosta. Työvaivojakaan ei tule niin helposti kun kroppa on hyvässä kunnossa.

No kyllä minä ainakin osaan arvioida matkat myös kartan mukaan. Teen etätöitä ja lenkkeilemällä tulee noin 15 000 askelta päivässä eli noin 9 km. 

Minulle ei juoksu sovi ja kävellen harppoessa 9 kilometriä tuottaa reilusti vähemmän kuin tuo 15000 askelta. Toisaalta sitten hidaskin hölkkä lyhyellä askeleella vahvistaa sydäntä ja verenkiertoa todennäköisesti paremmin kuin kävely.

Vierailija
278/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen päivä. Ei erotu muista päivistä.

10 000 askelta täyttyy ennen alkuiltaa joka ikinen päivä.

Vierailija
279/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei juoksu sovi ja kävellen harppoessa 9 kilometriä tuottaa reilusti vähemmän kuin tuo 15000 askelta. Toisaalta sitten hidaskin hölkkä lyhyellä askeleella vahvistaa sydäntä ja verenkiertoa todennäköisesti paremmin kuin kävely.

No sehän riippuu askeleen pituudesta. Mulla se on noin 60 cm. 

Vierailija
280/287 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali työpäivä päiväkodissa lastenhoitajana.

Muutama kilometri työmatkaa pyörällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme