Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennakoivatko nämä merkit synnytystä?

Vierailija
01.04.2021 |

Odotan kolmatta lastani rv 36+6. Aiemmat synnytykset on käynnistetty lasketun ajan jälkeen, joten luonnollisesta käynnistymisestä minulla ei ole kokemusta.

Kävin eilen neuvolassa, ja lääkäri kertoi kohdunkaulan olevan pehmeä ja kohdunsuun sormelle auki. Tämähän ei välttämättä tietenkään tarkoita mitään, mutta tutkimuksen jälkeen supisteli epäsäännöllisesti n. 5 tunnin ajan.

Tutkimuksen jälkeen on koko alavatsa ja lantio kipuillut, ja koko alapäässä on ollut jatkuva painontunne. Olen ottanut särkylääkettä ja lämmitellyt kaurapussia.
Paineentunne on kasvanut, mutta supistuksia ei enää ole. Olo on epämukava, tuntuu kuin koko alaruumis pamahtaisi hetkenä minä hyvänsä.

Ennakoivatko tällaiset oireet yleensä lähestyvää synnytystä, vai ovatko asiaan kuuluvaa paikkojen kypsymistä mikä ei välttämättä vaikuta mihinkään?

Siksi kyselen kokemuksia, kun mieheni olisi tarkoitus lähteä pääsiäiseksi töihin toiselle paikkakunnalle, ja matka sieltä on suhteellisen pitkä. En viitsisi turhaan pyytää jäämään kotiin, mutten toisaalta haluaisi päästää lähtemäänkään jos on epäilyä, että synnytys käynnistyy pian.

Aiemmat synnytykseni ovat tosiaan käynnistyneet vasta pitkän käynnistelyn jälkeen, eikä mitään kypsymistä ole koskaan tapahtunut. Siksi tilanne on minulle uusi ja kaipaan kokemuksia, vaikka tiedänkin ettei kukaan voi tarkasti synnytystä ennustaa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Nyt suosittelen tällaista asiaa, jonka kuvittelet olevan provo, kun olet sen lukenut, mutta googleta, niin huomaat, että se onkin totta. Kun persvakoon ilmestyy ns. purppuraviiva, se kertoo, että synnytät vuorokauden sisään. Tämä on kuulemma varma vinkki. Mä unohdin sen tarkkailun, mutta mieheni sanoi, että kyllä se sitten synnytyksessä näkyi.

Vierailija
2/3 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Harjoitussupistuksia voi tulla ärsykkeestä. Yleisin merkki synnytyksestä on kasvojen turpoaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Nyt suosittelen tällaista asiaa, jonka kuvittelet olevan provo, kun olet sen lukenut, mutta googleta, niin huomaat, että se onkin totta. Kun persvakoon ilmestyy ns. purppuraviiva, se kertoo, että synnytät vuorokauden sisään. Tämä on kuulemma varma vinkki. Mä unohdin sen tarkkailun, mutta mieheni sanoi, että kyllä se sitten synnytyksessä näkyi.

Kiitos vinkistä! Kuulostaa tosiaan hullulta, mutta pikaisen googlauksen mukaan tämä on ihan totta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä