Varastaako POSTI ulkomailta tulevia paketteja? Varsinkin Kiinasta tulevat katoavat Vantaalla
Tilaan jonkin verran ulkomailta paketteja. Olen tässä vuoden aikana tilannut Kiinasta 4 kertaa, eikä yksikään paketti ole saapunut perille. Aiemmin kaikki saapuivat.
Kerran näin jenkeistä tulleen paketin saapuneen Suomeen. Se löytyi postin järjestelmästä ja haun paketin. Siitä ei tullut mitään tietoa minulle.
Näitä Kiinasta tulleita paketteja ei näy missään. Tiedän lähettäjän luotettavaksi, koska sain aiemmin tuotteet. Nyt tilaukset katoavat. Ja todennäköisesti Posti on syyllinen.
Onko muilla samoja ongelmia?
Vantaalla nämä ongelmat. Viereisessä kaupungissa asuessani pari vuotta sitten, ei tällaisia ongelmia ollut.
Kommentit (121)
Tämän ketjun luettuani en enää ihmettele, että tavan postityöläisellä on varaa ostaa 100 000 euron arvoinen moottorivene...
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen idi00tti tilaa rojua Kiinasta?
Suurin osa maailman tavarasta tulee Kiinasta
Miksi ei jakaja ole vastuussa, siis tämäviimeinen toimipiste. Ilmeisesti hän kuittaa vastaanotetut paketit.Näin pitäisi hänen tai sen jossa se on hävinnyt korvata .
Meidän pitäisi yhdessä boikotoida Kiina kun on lähettäneet meille tämän riivatun sairauden. Ja eivät myy meille vastamyrkkyjä mitä heillä ilmeisesti on .
Vierailija kirjoitti:
Aina sieltä Postista löytyy jokunen epärehellinen, niinkuin muistakin työpaikoista.
Rahakuoret katoaa erittäin usein, juu juu, rahaa ei saisi lähettää kirjeessä, mutta edelleen sitä lähetetään, etenkin vanhemmat ihmiset lähettävät kirjeissä käteistä rahaa lahjaksi.
Postissa varkaukset ovat lisääntyneet paljon. Ennen Posti oli nimenomaan rehellisten ihmisten työpaikka, oli arvostettu asia, että sinne hyväksyttiin töihin.
Nyt ovat uudet sukupolvet sielläkin remmissä ja se valitettavasti näkyy Postin toiminnassa, useilla tasoilla.
Ja uudet .... kansat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen idi00tti tilaa rojua Kiinasta?
Made in China on kuule melko yleinen printti lukuisissa kaupoissa myytävissä tuotteissa.
Mutta ne Suomessa myynnissä olevat on tarkistettu myrkkyjen ja sähköjen sun muiden riskitekijöiden osalta, Kiinasta tilattuja ei.
-Ohis
Kukaan ei ole niitä tarkastanut. On jo täysin mahdotonta että millään virastolla olisi mahdollisuus testata miljoonat eri tuotteet mitä Suomessa on myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Aina sieltä Postista löytyy jokunen epärehellinen, niinkuin muistakin työpaikoista.
Rahakuoret katoaa erittäin usein, juu juu, rahaa ei saisi lähettää kirjeessä, mutta edelleen sitä lähetetään, etenkin vanhemmat ihmiset lähettävät kirjeissä käteistä rahaa lahjaksi.
Postissa varkaukset ovat lisääntyneet paljon. Ennen Posti oli nimenomaan rehellisten ihmisten työpaikka, oli arvostettu asia, että sinne hyväksyttiin töihin.
Nyt ovat uudet sukupolvet sielläkin remmissä ja se valitettavasti näkyy Postin toiminnassa, useilla tasoilla.
Siellä on huumekoukussa olevia nistejä töissä. Kohta se on myös yhdeksän euron tyyppien sijoituspaikka, kun pajat alkaa olla konkassa ja kunnat hätä kädessä kun pitää satoja/tuhansia ihmisiä tunkea johonkin . Eikä tietenkään mitään seulontaa, kuten ei missään muuallakaan. Ottaisivat edes niitä akateemisia jämiä mitkä eivät kelpaa muka mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Minä tilasin amerikasta paketin, josta tuli pitkän ajan päästä saapumisilmoitus tullattavasta lähetyksestä sähköpostiin. Tein tullauksen heti netissä ja maksoin tullimaksun. Silti pakettia ei kuulunut aikoihin. Mitään ilmoitusta ei tullut mistään. Lopulta katsoin postin järjestelmästä netistä, syötin sinne lähetysnumeron ja siellä luki, että joku erillinen postimaksu on vielä maksamatta ja sen takia paketti ei liiku mihinkään postin varastolta ja lähetetään pian takaisin. Tuli lopulta tosi kalliksi koko ostos.
Jos lähetys menee tulliin, siitä pitää maksaa Postin käsittelymaksu 3€ Postille, vaikka ei olisi edes tullattavaa. Olen itse joutunut nyt maksamaan useamman ulkomailta ystävien lähettämän synttärilahjalähetyksen Postille näin, joiden arvo on vaihdellut 7-15 euron välillä. Muutoin paketti jää nököttämään tulliin.
Aivan sekundauudistus, josta ei edes informoitu kunnolla.
Postilla aikoinaan työskennelleen kaverin juttuja kuunnelleena en yhtään ihmettelisi. Itelläkin yksi paketti katosi, sattui juuri olemaan sellainen missä ei olut seurantatunnusta. Eli sen pölliminen olisi ollut aika turvallista. En kyllä yhtään luota Postin toimintaan.
Postihan ottaa lähes suoraan v-ottokeskuksesta pakoilijoita halpatöihin. Ei niistä osa edes osaa menettelevää suomenkieltä.
Kannattaisko sitten lopettaa se Kiinasta tilaaminen, jos ne paketit aina katoilee.
Vierailija kirjoitti:
Jos lähetys menee tulliin, siitä pitää maksaa Postin käsittelymaksu 3€ Postille, vaikka ei olisi edes tullattavaa. Olen itse joutunut nyt maksamaan useamman ulkomailta ystävien lähettämän synttärilahjalähetyksen Postille näin, joiden arvo on vaihdellut 7-15 euron välillä. Muutoin paketti jää nököttämään tulliin.
Aivan sekundauudistus, josta ei edes informoitu kunnolla.
Pitää tehdä tulliselvitys tulliin, eikä Postin kautta. Toki sain taistella muutaman viestin verran, ettei ole maksuperustetta, kun tein tullauksen itse ja paketti on alle 22 e.
Postilla on mainoslause (hiilijalanjälkeen liittyen): "kohti nollaa, paketti kerrallaan". Nolla pakettia ihmisille jaettavaksi.
Postin sivuilla on vahingonkorvauksen hakemiseen lomake. Jos pakettisi on kadonnut Suomeen saavuttuaan ja olet tehnyt korvaushakemuksen, niin oletko saanut tilaamasi tuotteen hinnan korvaukseksi katoamisesta Suomen postilta?
Meidän Ranskasta tullut paketti hävisi Vantaalle.
Siihen loppui "jälki" ja aspassa vastaa aina joku mölli, joka lupaa selvitellä....
Maaliskuussa tehty tilaus.
Postissa on rumaa porukkaa töissä, ja uusia huippuosaajia, onko ihmekkään.
täytyy toivoa, että kiinalaiset haastaa Suomen postin oikeuteen :) Rahaa niillä ainakin luulisi olevan
Ihmettelen sitä Porin postinjakajaa joka oli piilottanut kaappiinsa 2000 kirjettä, eikä ole avannut niitä? Mikä on sellanen?
Crossipyörän jalkatapitkin on jossain postin jemmassa.
Noh, vasta tällä viikolla tuli tuotteet jotka tilasin briteistä yli kuukausi sitten, siellä on ollut helkkarinmoinen suma, luin jostain postin sivuilta.