Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varastaako POSTI ulkomailta tulevia paketteja? Varsinkin Kiinasta tulevat katoavat Vantaalla

Vierailija
01.04.2021 |

Tilaan jonkin verran ulkomailta paketteja. Olen tässä vuoden aikana tilannut Kiinasta 4 kertaa, eikä yksikään paketti ole saapunut perille. Aiemmin kaikki saapuivat.

Kerran näin jenkeistä tulleen paketin saapuneen Suomeen. Se löytyi postin järjestelmästä ja haun paketin. Siitä ei tullut mitään tietoa minulle.
Näitä Kiinasta tulleita paketteja ei näy missään. Tiedän lähettäjän luotettavaksi, koska sain aiemmin tuotteet. Nyt tilaukset katoavat. Ja todennäköisesti Posti on syyllinen.

Onko muilla samoja ongelmia?
Vantaalla nämä ongelmat. Viereisessä kaupungissa asuessani pari vuotta sitten, ei tällaisia ongelmia ollut.

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksei Posti tee sisäistä tutkintaa: varmasti tietyt alueet/osastot tmv. "hukkaavat" kirjeitä/paketteja toisia enemmän.

Esim. huojuvalla käsialalla kirjoitettu onnittelukortti kirjekuoressa josta paistaa hieman läpi 50e seteli, -ja mukaan pieni jäljitin/"näkymätöntä" ainetta joka sotkee kuoren avaavan sormet tmv. joiden avulla syyllinen saadaan kiinni.

Vierailija
62/121 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just posti hukkasi meidän yhden ison ja painavan paketin. Kaksi pakettia tuli perille mutta kolmas hävisi kuin tuhka tuuleen. Oli kotiinkuljetuskin mutta niin vaan piti itse hakea postista nekin kaksi. Törkeää. Mitään vastuuta ei oteta vaikka kaikki kolme pakettia ovat saapuneet pakettiseurannan perusteella Helsinkiin. Pakettien varastaminen taitaa olla ihan tavallista. Suomen postiin ei voi enää luottaa!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös just uutisoitu että joku Postin jakaja oli jättänyt tuhansia kirjeitä jakamatta? Joten kyllä sekaan mahtuu monenlaista epärehellistä jakajaa ja kuljettajaa, vaikka suurin osa onkin rehellisiä. Näitä uutisoidaan aina säännöllisen harvaan. Jokaisesta kadonneesta kannattaa ilmoittaa sillä eipä ne muuten tiedä alkaa etsimään ja seuraamaan tilannetta jos esim jollakin paikkakunnalla jatkuvasti katoaa samantyylisiä lähetyksiä.

Vierailija
64/121 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä keksi mitä varastettavaa olisi tuossa kiinakrääsässä

Vierailija
65/121 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään vastuuta ei oteta eikä mitään korvauksia saa vaikka työntekijät varastaa Isojakin paketteja eli paketit eivät voi niin vaan kadota kun paketilla on kokoa ja painoa. Perään saa soitella ja valittaa mutta mitään ei tapahdu! Se on vaan voi voi....

Vierailija
66/121 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just posti hukkasi meidän yhden ison ja painavan paketin. Kaksi pakettia tuli perille mutta kolmas hävisi kuin tuhka tuuleen. Oli kotiinkuljetuskin mutta niin vaan piti itse hakea postista nekin kaksi. Törkeää. Mitään vastuuta ei oteta vaikka kaikki kolme pakettia ovat saapuneet pakettiseurannan perusteella Helsinkiin. Pakettien varastaminen taitaa olla ihan tavallista. Suomen postiin ei voi enää luottaa!!!!

Miksi hait itse ne postista? Jos olet maksanut kotiinkuljetuksesta, silloin vaadit niitä kuljettamaan paketit kotiin. Väärin jaetut Posti on velvollinen korjaamaan. Itse otan aina yhteyttä asiakaspalveluun jos ovat vieneet paketin mm väärään automaattiin. Siirtävät päivässä tai kahdessa sen oikeaan paikkaan. Kyllähän ne juoksuttaa ihmistä vaikka toiselle puolelle maata hakemaan paketteja jos ei uskalleta vaatia sitä mistä on maksettu.

Vierailija
67/121 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään vastuuta ei oteta eikä mitään korvauksia saa vaikka työntekijät varastaa Isojakin paketteja eli paketit eivät voi niin vaan kadota kun paketilla on kokoa ja painoa. Perään saa soitella ja valittaa mutta mitään ei tapahdu! Se on vaan voi voi....

Ei resurssit riitä jokaista yksittäistä pakettia selvittämään, niin paljon niitä häviää. Mutta kannattaa ilmoittaa jos voro jatkaa tekosiaan niin jää merkintä missä on kadonnut ja jatkossa helpompi seurata sitä jälkeä.

Vierailija
68/121 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut luottokortillani heti tilatessani EU alueella sijaitsevalle verkkokaupalle sieltä tilaamani tuotteet.

Lähetys näyttää kadonneen Suomeen tulonsa jälkeen Suomen postin käsittelyssä.

Tutkin Suomen postin sivuja ja postilakia: huomaan ostajana olevani huonossa asemassa korvauksen suhteen - ensisijaisesti korvausta kadonneesta paketista voi hakea myyjä eli tässä tapauksessa tuo EU alueen verkkokauppa (ei Suomessa), joka katsotaan myös rahtikulujen maksajaksi.

Miksi ihmeessä noin, eihän tuo verkkokauppa ole mitään vahinkoa tehnyt - paketin katoaminen on tapahtunut Suomessa. Postintaival kadulle Helsinki 23:een päättyy seuranta, logistiikkakeskuksessa ja Vantaalla paketti on käynyt sitä ennen. Saapumispostitoimipaikkaan on posti jo tehnyt kyselyn - ei ole paketti siellä.

Voiko tällaisesta tehdä rikosilmoituksen poliisille, jos epäilen varkauden tapahtuneen?

Vierailija
69/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut luottokortillani heti tilatessani EU alueella sijaitsevalle verkkokaupalle sieltä tilaamani tuotteet.

Lähetys näyttää kadonneen Suomeen tulonsa jälkeen Suomen postin käsittelyssä.

Tutkin Suomen postin sivuja ja postilakia: huomaan ostajana olevani huonossa asemassa korvauksen suhteen - ensisijaisesti korvausta kadonneesta paketista voi hakea myyjä eli tässä tapauksessa tuo EU alueen verkkokauppa (ei Suomessa), joka katsotaan myös rahtikulujen maksajaksi.

Miksi ihmeessä noin, eihän tuo verkkokauppa ole mitään vahinkoa tehnyt - paketin katoaminen on tapahtunut Suomessa. Postintaival kadulle Helsinki 23:een päättyy seuranta, logistiikkakeskuksessa ja Vantaalla paketti on käynyt sitä ennen. Saapumispostitoimipaikkaan on posti jo tehnyt kyselyn - ei ole paketti siellä.

Voiko tällaisesta tehdä rikosilmoituksen poliisille, jos epäilen varkauden tapahtuneen?

Kerrottakoon, jotta loppu hyvin, kaikki hyvin.

Paketti case vaati kolme puhelinsoittoa postin pakettiseurantapalveluun ja kaksi käyntiä postin toimipisteessä. Ja vihdoin viimein sieltä se paketti löytyi - vähäsen  revittynä. Mutta ei onneksi ollut

tavarani kelvanneet kenellekään tai pudonneet kyydistä.

Vierailija
70/121 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen idi00tti tilaa rojua Kiinasta?

Made in China on kuule melko yleinen printti lukuisissa kaupoissa myytävissä tuotteissa.

Mutta ne Suomessa myynnissä olevat on tarkistettu myrkkyjen ja sähköjen sun muiden riskitekijöiden osalta, Kiinasta tilattuja ei.

-Ohis

Tähän sanoisin että höpsis. Ei kovinkaan moni firma tee mitään perusteellista tutkimusta jokaisesta (tai yhdestäkään) tavaraerästä, mikä Kiinasta tulee myyntiin. Sen vuoksi on niitä takaisinvetoja vähän väliä.

Tietäisittepä vain kuinka huolettomasti ja paljon Kiinassa tehtyä tavaraa myydään.

Vierailija
71/121 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Vantaalla ja olen nyt vuoden ihmetellyt samaa. Joka kolmas tai peräti puolet Kiinasta tulevista paketeista on kadonnut matkalla. Kuljetustietojen perusteella ne näyttävät katoavan saavuttuaan Suomeen. En vain tiedä mihin Suomessa ottaa yhteyttä asiasta. Kiinalaisista firmoista osa on hyvittänyt tuotteen hinnan kun olen heille ilmoittanut paketin kadonneeksi. 

Viime kädessä luottokorttiyhtiö hyvittää kaikki kadonneet paketit

Vierailija
72/121 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on jäänyt peräkkäin kaksi ebaysta tilattua elokuvaa, joita ei saa Suomesta, jonnekin matkan varrelle. Kyseessä olivat eri myyjät, joten en usko heidän epärehellisyyteensä ja rahojen palautuskin onnistui.

Vierailija
73/121 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en luota Postiin enää yhtään. En koskaan itse käytä Postin palveluita. Jos voin vaikuttaa siihen, miten minulle tavara toimitetaan, en anna tavaroita Postin kuljetettavaksi.

Posti on pilalla. Siitä on tullut hidas ja epäluotettava ja kallis eikä se huolehdi asiakaspalvelusta.

Vierailija
74/121 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain yhden koko kesän Turun sanomat, ilmaiseksi kotiin kannettuna. Somppu taisi jaella joka luukkuun, niin kauan kun tavaraa riitti.

Vierailija
75/121 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin palkkakusetukset on varmasti romahduttaneet moraalin työntekijöiltä. Yksityistämisistä ei seuraa useimmille tahoille mitään hyvää, vain omistajat hyötyvät, kun osakeyhtiölain mukaan osakeyhtiön ainoa tarkoitus on tuottaa omistajille voittoa, millään muulla ei näy olevan mitään väliä :/

Ei sillä että puolustelisin Postia, en ole Postilla töissä, ja itseltäkin on paketti kadonnut matkalla, ja jouduin pyytämään myyjää tekemään korvausvaatimuksen, joka maksettiinkin.

Mutta ymmärrän mistä moraalin rappio on lähtöisin.

Posti oli vuorenvarman luotettava toimija valtion omistuksen aikaan, silloin ei olisi tällainen moraalittomuus tullut kuuloonkaan.

Vierailija
76/121 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en luota Postiin enää yhtään. En koskaan itse käytä Postin palveluita. Jos voin vaikuttaa siihen, miten minulle tavara toimitetaan, en anna tavaroita Postin kuljetettavaksi.

Posti on pilalla. Siitä on tullut hidas ja epäluotettava ja kallis eikä se huolehdi asiakaspalvelusta.

+1

Juuri ajoin 120 km lenkin ja vein maanmittauslaitoksen toimipisteeseen muutaman paperin. Olisi ne voinut postittaakin, mutta päätin toimia varman päälle.  

Vierailija
77/121 |
27.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikoksissa ilmotus poliisiin.

Vierailija
78/121 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sellaisen. Posti ilmoitti ettei sillä Kiinan seurantakoodilla löydy mitään. En voi kun ihmetellä! Posti ei korvaa mitään, aina on joku selitys.

Vierailija
79/121 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen idi00tti tilaa rojua Kiinasta?

Ostin just suomalaisen firman, tai siis "suomalaiset" verkkarit ja lenkkarit. Molemmissa luki made in china. Joitain tuotteita ei nyt vaan näytä enää saavan kotimaasta tai edes euroopasta varsinkin elektroniikan komponenteista yms. varaosista puhuttaessa. 

Vierailija
80/121 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oLEN TILANNUT apaut sata. Kadonneita noin viisi. Kaikki kadonneet ovat olleet jäljitettävissä Suomeen saapuneiksi mutta jääneet tulematta perille.