Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varastaako POSTI ulkomailta tulevia paketteja? Varsinkin Kiinasta tulevat katoavat Vantaalla

Vierailija
01.04.2021 |

Tilaan jonkin verran ulkomailta paketteja. Olen tässä vuoden aikana tilannut Kiinasta 4 kertaa, eikä yksikään paketti ole saapunut perille. Aiemmin kaikki saapuivat.

Kerran näin jenkeistä tulleen paketin saapuneen Suomeen. Se löytyi postin järjestelmästä ja haun paketin. Siitä ei tullut mitään tietoa minulle.
Näitä Kiinasta tulleita paketteja ei näy missään. Tiedän lähettäjän luotettavaksi, koska sain aiemmin tuotteet. Nyt tilaukset katoavat. Ja todennäköisesti Posti on syyllinen.

Onko muilla samoja ongelmia?
Vantaalla nämä ongelmat. Viereisessä kaupungissa asuessani pari vuotta sitten, ei tällaisia ongelmia ollut.

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Vantaalla ja olen nyt vuoden ihmetellyt samaa. Joka kolmas tai peräti puolet Kiinasta tulevista paketeista on kadonnut matkalla. Kuljetustietojen perusteella ne näyttävät katoavan saavuttuaan Suomeen. En vain tiedä mihin Suomessa ottaa yhteyttä asiasta. Kiinalaisista firmoista osa on hyvittänyt tuotteen hinnan kun olen heille ilmoittanut paketin kadonneeksi. 

Vierailija
22/121 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viime- ja toissaviikolla kaksi pakettia, Hollannista ja Ranskasta, jotka olin tilannut viime vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä se on järjestelmällistä toimintaa. Myyvät kuulemma paljon takavarikoitua tavaraa Tori.fi:ssä.

Juuri näin 2% paketeista laitetaan myyntiin. Ensi tilikaudella on tarkoitus nostaa takavarikoimisprosentti 2,5%:iin.

Vierailija
24/121 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina sieltä Postista löytyy jokunen epärehellinen, niinkuin muistakin työpaikoista.

Rahakuoret katoaa erittäin usein, juu juu, rahaa ei saisi lähettää kirjeessä, mutta edelleen sitä lähetetään, etenkin vanhemmat ihmiset lähettävät kirjeissä käteistä rahaa lahjaksi.

Postissa varkaukset ovat lisääntyneet paljon. Ennen Posti oli nimenomaan rehellisten ihmisten työpaikka, oli arvostettu asia, että sinne hyväksyttiin töihin.

Nyt ovat uudet sukupolvet sielläkin remmissä ja se valitettavasti näkyy Postin toiminnassa, useilla tasoilla.

Uudet sukupolvet.   Myös henkilötietoja sisältäviä papereita  häviää. Jos niillekin on sitten käyttöä, jossain. 

Vierailija
25/121 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toffo kirjoitti:

Sama homma, noin kolmannes pikkupaketeista jää Postin pohjattomaan kadotuksen kitaan. Viimeiset puolivuotta tilanne vain pahentunut. Postin chatti tai Aspa aivan vitsi! Eräästäkin paketista joka omapostin mukaan ollut kohta kuukauden postilla kuljetuksessa saa aina eri vastauksen: ensin vahvistavat että on heillä lajiteltu,viikko tästä niin ei ole muka edes Suomessa. Tästä viikko niin kas, sehän taitaa olla tullissa..

Kolmen päivän päästä oli taas kadonnut.

Mutta minun pitää selvittää asiaa lähettäjän kanssa, posti ei ole vastuussa🤬

Miten muuten asiaa setvitään kun Posti vaihtaa seurantakoodin lähettäjän antamasta omaksi postin koodiksi? Jos useampi lähetys tulossa ja hukassa niin mistä sen tietää mikä on mikäkin?

Tämä on niin totta.

Vierailija
26/121 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain viime- ja toissaviikolla kaksi pakettia, Hollannista ja Ranskasta, jotka olin tilannut viime vuonna.

Nimenomaan Euroopasta tilattu kestää kauan. Paketti Saksasta viipyynyt kauemmin kuin sellainen, jonka tilasin Intiasta!

Vierailija
27/121 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on jäänyt muutamia paketteja Vantaalle, seurannassa näkyy että sinne jää. Kysyin pari kertaa postin chatissa lähetyksien tilasta, mutta vastaus tuli parin viikon päästä, että ei ne tiedä missä ne on, sanovat että asia kuuluu tullille. Eli siellä siis paketit katoaa.

Vierailija
28/121 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin amerikasta paketin, josta tuli  pitkän ajan päästä saapumisilmoitus tullattavasta lähetyksestä sähköpostiin. Tein tullauksen heti netissä ja maksoin tullimaksun. Silti pakettia ei kuulunut aikoihin. Mitään ilmoitusta ei tullut mistään. Lopulta katsoin postin järjestelmästä netistä,  syötin sinne lähetysnumeron ja siellä luki, että joku erillinen postimaksu on vielä maksamatta ja sen takia paketti ei liiku mihinkään postin varastolta ja lähetetään pian takaisin. Tuli lopulta tosi kalliksi koko ostos. 

Vierailija
29/121 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienia paketteja, kuten muistitikkuja ja pientä elotroniikkaa katoaa. Mahtuu helposti jakajien taskuun.

Koko postilaitos on täynnä varkaita. Muuten ei olisi näin suurta pakettihävikkiä.

Vierailija
30/121 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta että lajittelukeskus on käytännössä afrikkalainen työpaikka?

Vierailija
31/121 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopille  m'm' postipoika tyrkkää koko palvelutalon postin. Ulkoistaa sisäisen jakelun anopille.

32/121 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa tämä on ikuinen riesa.Eräs mies sanoi minulle että hän möi tavaraa netiltä.Ei voinut jatkaa kun paketit häipyivät. Kuka otti?

Täällä sanotaan että posti on työllistänyt yksityisiä autonkuljettajia että tulee halvemmaksi ja nämä ovat syyllisiä.En itse ymmärrä missä ketjussa ne voisi häipyä:  

Mies oli myynyt IT tuotteita ja häviö oli yli 700 euroa neljästä tavarasta. 

33/121 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin Ouluun paketin.Se oli jäänyt roikkumaan postiin koska en ollut laittanut vastaanottajan puh numeroa ? Kukaan ei ole maininnut tästä. 

Vierailija
34/121 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina sieltä Postista löytyy jokunen epärehellinen, niinkuin muistakin työpaikoista.

Rahakuoret katoaa erittäin usein, juu juu, rahaa ei saisi lähettää kirjeessä, mutta edelleen sitä lähetetään, etenkin vanhemmat ihmiset lähettävät kirjeissä käteistä rahaa lahjaksi.

Postissa varkaukset ovat lisääntyneet paljon. Ennen Posti oli nimenomaan rehellisten ihmisten työpaikka, oli arvostettu asia, että sinne hyväksyttiin töihin.

Nyt ovat uudet sukupolvet sielläkin remmissä ja se valitettavasti näkyy Postin toiminnassa, useilla tasoilla.

Ei ole kyse mistään uusista sukupolvista, vaan muualta tulleista. Eniten on virolaisia ja tiedän, että on myös muutamia täysin lukutaidottomia kauempaa. Valkkaavat onnittelukortin kaltaisia pois pinosta, koska niissä on usein rahaa mukana.

Vierailija
35/121 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Ruotsissa tämä on ikuinen riesa.Eräs mies sanoi minulle että hän möi tavaraa netiltä.Ei voinut jatkaa kun paketit häipyivät. Kuka otti?

Täällä sanotaan että posti on työllistänyt yksityisiä autonkuljettajia että tulee halvemmaksi ja nämä ovat syyllisiä.En itse ymmärrä missä ketjussa ne voisi häipyä:  

Mies oli myynyt IT tuotteita ja häviö oli yli 700 euroa neljästä tavarasta. 

Minäkin olen seurannut Ruotsissa postin kadottaman tuhannen euron arvoisen läppärin vaiheita: eteni nettikaupasta parin kilometrin päähän vastaanottajasta, jossa se kirjattiin paikalliseen jakelupisteeseen, josta paketti hävisi jäljettömiin. Nettikauppa ja vastaanottaja yrittivät selvittää tilannetta kuukausia, ja lopputulos oli, että se hävisi lajittelupisteen sisällä, kirjattiin sinne saapuneeksi mutta ei koskaan sieltä eteenpäin lähteneeksi. Eikä löytynyt ikinä. Eipä tule muuta mieleen kuin että henkilökunta kähvelsi sen.

Vierailija
36/121 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon tilannut yhden ja ainoan kerran Kiinasta. Tulivat kolmessa eri paketissa ja ne paketit seikkaili ties missä. Yksikään ei tullut mun lähipostiin, vaikka sain lapun että ne ois noudettavissa sieltä. Niiden metsästys ympäri kaupunkia oli niin nolottavaa, että en ole sen jälkeen tilannut enää mitään Kiinasta.

Vierailija
37/121 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse mistään uusista sukupolvista, vaan muualta tulleista. Eniten on virolaisia ja tiedän, että on myös muutamia täysin lukutaidottomia kauempaa. Valkkaavat onnittelukortin kaltaisia pois pinosta, koska niissä on usein rahaa mukana.

Kehitysmaiden asukkaiden mukana tulee kehitysmaiden ongelmat. Ilmiö näkyy postinjakelun lisäksi esim. vuokrataloyhtiöiden roskakatoksissa ja koulujen jengitappeluissa.

Vierailija
38/121 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuun lopulla tilasin, maaliskuun alussa sain rahat takaisin ja paketti tuli viime perjantaina.

Tiedän että se oli lähtenyt Kiinasta silloin marraskuussa, eli posti hautoi sitä 5kk. Muutkin samaan aikaan tilaamani viipyivät pitkään, mutta tulivat ennen vuodenvaihdetta.

Vierailija
39/121 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä jotkut kehtaavat sanoa että tarvitsemme työperäistä ma hanmuuttoa.

PTHYI!

Vierailija
40/121 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen postissa töissä lajittelussa ja hyllytyksessä jne. Olen muutaman viikon ollut siellä ja työkaverit mukavia mutta postin lajittelu koneet ovat todella vanhanaikaiset sekä muutenkin lajitteleminen on todella sekavaa. Ohjeista jokaisella työntekijällä on oma mielipiteensä miten toimitaan. En usko ettö siellä kukaan varastelee mutta luulen ettö kenties postin jakajissa on enemmän mätiämunia kun yksin saavat kulkea eikä kukaan ole näkemässä. Postikeskuksessa ei oikeen pysty mitään varastelemaan koska ihmisiä on koko ajan ympärillä. :D siis tuli vaan tämä mieleen kun olen nyt tarkkaillut toimintaa.