Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varastaako POSTI ulkomailta tulevia paketteja? Varsinkin Kiinasta tulevat katoavat Vantaalla

Vierailija
01.04.2021 |

Tilaan jonkin verran ulkomailta paketteja. Olen tässä vuoden aikana tilannut Kiinasta 4 kertaa, eikä yksikään paketti ole saapunut perille. Aiemmin kaikki saapuivat.

Kerran näin jenkeistä tulleen paketin saapuneen Suomeen. Se löytyi postin järjestelmästä ja haun paketin. Siitä ei tullut mitään tietoa minulle.
Näitä Kiinasta tulleita paketteja ei näy missään. Tiedän lähettäjän luotettavaksi, koska sain aiemmin tuotteet. Nyt tilaukset katoavat. Ja todennäköisesti Posti on syyllinen.

Onko muilla samoja ongelmia?
Vantaalla nämä ongelmat. Viereisessä kaupungissa asuessani pari vuotta sitten, ei tällaisia ongelmia ollut.

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en luota Postiin enää yhtään. En koskaan itse käytä Postin palveluita. Jos voin vaikuttaa siihen, miten minulle tavara toimitetaan, en anna tavaroita Postin kuljetettavaksi.

Posti on pilalla. Siitä on tullut hidas ja epäluotettava ja kallis eikä se huolehdi asiakaspalvelusta.

+1

Juuri ajoin 120 km lenkin ja vein maanmittauslaitoksen toimipisteeseen muutaman paperin. Olisi ne voinut postittaakin, mutta päätin toimia varman päälle.  

Tuttu matkusti junalla 300 kilometriä viemään jotain dokumenttia perunkirjoitusta varten. Ihan siltä varalta että nekin hukkuu postissa. Eipä tuo nyt mahdoton matka ole mutta silti ennen noi olisi vaan lykätty postiin. 

Vierailija
82/121 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sine RRaSSiSSTTI!

Mehmet tarvitsee tavaroita ja pientä lisätuloa niiden myymisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hölmö varastaisi kiinakrääsää?

Vierailija
84/121 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AliExpress paketti Puolasta ja Tsekistä, UPS/DHL kautta muutamassa päivässä kotiovelle.

AliExpress paketti Ranskasta, Postin välityksellä. Meni Vantaan lajittelukeskseen muutamassa päivässä, kiersi päivittäin lajittelukeskuksen linjaston merkinnän kera. Lajiteltiin yhteensä 17 kertaa, soitin kahtena päivänä ja tuolloin lajiteltiin kaksi kertaa saman päivän aikana. Viikonloppuisin ei merkintöjä.

Paketissa tunnus, joka ilmaisee, että lähettäjä on huolehtinut kaikista tulli/vero ym maksuista (Postin asiakaspalvelun mukaan). Viimeisen soiton jälkeen meni vielä 2 viikkoa paketin saapumiseen tai olisi ehkä mennyt pidempään, koska en saanut koskaan ilmoitusta paketin saapumisesta lähipostiin, mutta seurannan kautta näin, koska on saapunut ja mihin.

Posti siis panttaa/kierrättää paketteja lajittelukeskusksessa, jopa viikkoja. Minulla noin kolme viikkoa.

Onko jollain Postin työntekijällä bonusjäjestelmä, joka perustuu pakettien leimaukseen ja niitä siksi kannattaa leimata mahdollisimman monta kertaa? Tulee kalliiksi, kun täytyy kasvattaa lajittelukeskuksen kokoa, jotta kaikki paketit voidaan säilyttää lajittelukesksessa useita viikkoja.

Joku voisi jättää tutkintapyynnön Postin toiminnasta.

Vierailija
85/121 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen idi00tti tilaa rojua Kiinasta?

Minkälainen idiootti ostaa sen saman tavaran suomalaisesta kivijalkaliikkeestä moninkertaisella hinnalla? Vilkaisehan sen laitteen valmistusmaata, jolla tuon kysymyksesi tänne postasit, oliko varmasti kotimaista tekoa...

Vierailija
86/121 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen on saatu aiemmin loistavasti toimivien systeemien tilalle kehitysmaaposti ja kehitysmaataksi. Mistähän ihmeestä voisi johtua?

Vierailija
87/121 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kerropa se mulle?

Mulla on nyt kaksi kiinapakettia ollut kuukauden hukassa.

Jäljet loppuu siihen kun omapostissa luki viime kuussa "kuljetuksessa".

Myyjä ei korvaa, koska näkevät että paketti on postilla, posti ei löydä pakettia ja sysää vastuun lähettäjälle.

Vierailija
88/121 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa kuin Ruotsissa että posti on antanut työt "yksityisille". U-komaalaiset ottavat ja myyvät tavaraa eteenpäibn netin kautta-ERäs mies joutui sulkemaan firmansa kun paketit häipyivät jatkuvasti. Kysykää ketkä kuljettavat postin koteihin. 

Vierailija
89/121 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin hyvin kuvitella, että Kiinasta tilataan myös paljon tavaraa, jolla on kova arvo pimeillä markkinoilla. Monet lääkehuumeet ovat tilattavissa suoraan kiinalaisista lääketukuista, niin myös katuhuumeiden raaka-aineet.

Varmasti asiaan hieman perehtynyt valitsee varastettavaksi paketteja, joissa näitä voisi olla.

Vierailija
90/121 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meiltä on Posti vienyt yhden arvolähetyksen ulkomailta. Maksettiin tullimaksut ja kaikki, sitten paketti vain hävisi kuin tuhka tuuleen. Ja Posti puolusti vain omiaan, ei ottanut kuuleviin korviinsa valituksiamme asiasta.

Valtio valtiossa.

Vierailija
91/121 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotapa vielä vähän aikaa. Sain viime viikolla paketin, jonka tilasin joulukuun lopulla. Saattaa olla melkoiset pakettiruuhkat, nyt kun kaikki tilaa varastoon.

Ei se tuosta johdu, vaan Kiinan kohdalla ilmeisimmin siitä, että 

- globaalisti logistiikassa on ongelmia

- Kiinassa on COVID-19 ongelmia. Eikö ole vieläkään selvinnyt, etä kokonaisia kaupunkejakin on ollut pitkään erityksissä?

Ja olisi hienoa, jos tulli todella tutkisi nämä Kiinasta tulevat jutut perusteellisesti.

Vierailija
92/121 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista turhauttavin asia tässä Postin toiminnassa on juurikin tuo, etteivät ota vastuuta mistään ja kehottavat olemaan yhteydessä lähettäjään. Varmaan joku ulkomaalainen myyjä rupeaakin Postiin soittelemaan. Tuo koko järjestelmä on selvästi suunniteltu niin, että Posti pääsee vastuusta. 

Posti takaisin valtion omistukseen! 

Vierailija
93/121 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postiin on soluttauduttu täytyyhän jonkin varmistaa että kunnon Kama pääsee Suomeen vaivattomasti!!!!!!!!"!

Vierailija
94/121 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postiin on soluttauduttu täytyyhän jonkin varmistaa että kunnon Kama pääsee Suomeen vaivattomasti!!!!!!!!"!

Kohta valtion pitää alkaa toimia kun Poliisikaan ei enää luota Postiimme.Tämä on ennenkuulumatonta EU maassa Suomi!

Vierailija
95/121 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjiomattomat asialle,sinisilmaisyys loppu nyt!

Vierailija
96/121 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niga laittaa omaan liiviin.

Vierailija
97/121 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta valtion pitää alkaa toimia kun Poliisikaan ei enää luota Postiimme.Tämä on ennenkuulumatonta EU maassa Suomi!

Itse asiassa toimintaa ihmetellään jo ulkomailla asti!

Vierailija
98/121 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just posti hukkasi meidän yhden ison ja painavan paketin. Kaksi pakettia tuli perille mutta kolmas hävisi kuin tuhka tuuleen. Oli kotiinkuljetuskin mutta niin vaan piti itse hakea postista nekin kaksi. Törkeää. Mitään vastuuta ei oteta vaikka kaikki kolme pakettia ovat saapuneet pakettiseurannan perusteella Helsinkiin. Pakettien varastaminen taitaa olla ihan tavallista. Suomen postiin ei voi enää luottaa!!!!

Miksi hait itse ne postista? Jos olet maksanut kotiinkuljetuksesta, silloin vaadit niitä kuljettamaan paketit kotiin. Väärin jaetut Posti on velvollinen korjaamaan. Itse otan aina yhteyttä asiakaspalveluun jos ovat vieneet paketin mm väärään automaattiin. Siirtävät päivässä tai kahdessa sen oikeaan paikkaan. Kyllähän ne juoksuttaa ihmistä vaikka toiselle puolelle maata hakemaan paketteja jos ei uskalleta vaatia sitä mistä on maksettu.

Ei ole toiminut mulla.

Sieltä sanotaan vaan että "kuljettajalla oli este".

Vierailija
99/121 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa toimintaa ihmetellään jo ulkomailla asti!

Siitä seuraa että ruvetaankin epäilemään vastaanottajaa väärin syin vilpilliseksi. Tämä johtaa tilaamisen vähenemiseen!

Vierailija
100/121 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vantaan paikallislehdessähän on ollut paljon uutisointia siitä, miten kaikenlainen posti katoaa ihmisiltä. Nykyään on kai mahdoton saada rehellisiä työntekijöitä. Ei kannata tilata mitään sellaista, mitä ei ole varaa varkaalle menettää.

Juuri oli juttua Timpasta, joka pölli läppäreitä postin terminaalissa.