Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanna Ukkola ja taas-arvo, hyvin kirjoitettu

Vierailija
01.04.2021 |

Mitäpä tuumaa tämän palstan lukijat.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ed1ba50c-2cec-4421-85a6-b250b34e4b50

Onko Sanna oikeassa vai väärässä? No totta hemmetissä oikeassa!

Kommentit (416)

Vierailija
181/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin ohiksena todistaa. Olen jo vähän vanhempi nainen ja paljon nähnyt. Kun ravintolassa mies miesjoukossa kouraisee naista takapuolesta, oli se nainen tarjoilija tai asiakas, niin muiden miesten mielestä siinä ei ole mitään pahaa. Se vain tarkoitti, että hemaiseva takapuoli. Tämä on yksi esimerkki johon naisena olen usein törmännyt. Tästä voidaan alkaa.

Eli koska sinä et ole nähnyt yhdenkään miehen tuomitsevan kouraisemista, niin kukaan mies ei ole koskaan missään ikinä tuominnut?  Olen kuullut naisten kourivan miestarjoilijoita eli onko kaikkien naisten mielestä siis tarjoilijan kouriminen ok? Toimiiko yleistys vain toiseen suuntaan?

Minä olen aikoinaan työskennellyt ravintolassa järjestysmiehenä ja olen saanut runsain mitoin kokea törkeää käytöstä naisten taholta. Ja ihan samoja kokemuksia oli ravintolan miestarjoilijoilla.

Puusilmäiset änkyräfeministit eivät suostu näkemään naisissa mitään vikaa. Jos nainen kourii miespuolisen henkilökunnan genitaaleja, se on oikein, koska he ovat miehiä. Jos huudetaan tasa-arvoa, pitäisi käsittää, mitä se tarkoittaa, koska kukaan ei voi olla toista tasa-arvoisempi. Tämä asia pitäisi olla selvä myös feministeille, jotka sitä vaativat.

Jos mies ottaa kantaa naisten taholta tapahtuvasta epätasa-arvoisesta ja törkeästä käyttäytymisestä, se ei kiinnosta ketään. Änkyräfeministille on ihan ok kouria miesten munia, mutta auta armias jos mies erehtyy edes katsomaan kaunista naista. Sitä tekee vain sovinistisiat ja meteli nousee.

Tässä asiassa tasa-arvoa vaativat ovat kaikkein pahimpia syrjijöitä.

On tuossakin asiassa menty eteenpäin. Eikä näiden asiodenkaan pitäisi olla vastakkain.

Vierailija
182/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen kasvanut kokemusten kautta siihen. Yksi ahdistelee, muut on hiljaa tai jopa naureskelee. Mutta se ei ollut tuon pointti eikä edes kuulu tähän asiaan. Siksi, koska se on vain kokemusta. Ja en tässä puhu ahdistelusta vaan sen tiedostamisesta. Yritin rautalangasta vääntää asian ytimen, mutta ilmeisesti en osaa sitä sanoiksi pukea. Uskon tulevaisuuteen ja nuorten tiedostamiskykyyn.

Jos nainen ahdistelee miestarjoilijaa, niin tuomitsevatko kaikki naiset yhden naisen teot? Tiedostatko naisten kykenevän ahdisteluun ja rikolliseen toimintaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa katuväkivallassa mies olla useammin uhri kuin nainen. Toki tekijä pääosin mies ellei kyseessä ole suurempi joukko. Tulee kadulla kiirettä, kun kaikkien tulisi oikeastaan väistää kaikkia. Mies väistää naista, mies väistää miestä ja yhdessä kulkevat väistävät yksinkulkevia tai pienempiä joukkoja.

Kohta on busseissa omat osiot miehille. Tämä sekoilu kääntyy kyllä ennemmin tai myöhemmin naisia ja naisten oikeuksia vastaan.

Toivottavasti tulisikin, ei tarvisi enää ikinä kärsiä bussissa läähättävästä juoposta tai teinityttöjen kestää viereen istuvia pervoukkoja jotka vievät kättä reidelle. Mutta joo, naisethan aina kuvittelevat nämä jutut ja jos eivät kuvittele niin liioittelevat. Ja jos eivät liioittele niin on harvinaista ja itseasiassa miehethän kärsivät eniten ja plaa plaa. 

Eli käänteisesti haluat eristää naiset normaalista yhteiskunnasta?

Aikamoista. 

Vierailija
184/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miehet eivät siis tunnu tiedostavan naisten kokemaa uhkaa. Ja se on se mitä pyydetään. Tiedostaminen.

44v miehenä tiedostan naisen voivan kokea uhkaa öisellä kadulla. Entä sitten? Miten jatkamme tästä tiedostamisesta? 44v miehenä tuomitsen naisiin kohdistuvan ahdistelun ja muutkin rikokset. Entä sitten? Miten jatkamme tästä? 44v miehenä en ahdistele tai tee rikoksia naisia kohtaan. Entä sitten? Miten jatkamme tästä? 

No hyvä, nyt tämä asia on kunnossa. Ei tässä muuta haettu.

Vierailija
185/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin ohiksena todistaa. Olen jo vähän vanhempi nainen ja paljon nähnyt. Kun ravintolassa mies miesjoukossa kouraisee naista takapuolesta, oli se nainen tarjoilija tai asiakas, niin muiden miesten mielestä siinä ei ole mitään pahaa. Se vain tarkoitti, että hemaiseva takapuoli. Tämä on yksi esimerkki johon naisena olen usein törmännyt. Tästä voidaan alkaa.

Eli koska sinä et ole nähnyt yhdenkään miehen tuomitsevan kouraisemista, niin kukaan mies ei ole koskaan missään ikinä tuominnut?  Olen kuullut naisten kourivan miestarjoilijoita eli onko kaikkien naisten mielestä siis tarjoilijan kouriminen ok? Toimiiko yleistys vain toiseen suuntaan?

Minä olen aikoinaan työskennellyt ravintolassa järjestysmiehenä ja olen saanut runsain mitoin kokea törkeää käytöstä naisten taholta. Ja ihan samoja kokemuksia oli ravintolan miestarjoilijoilla.

Puusilmäiset änkyräfeministit eivät suostu näkemään naisissa mitään vikaa. Jos nainen kourii miespuolisen henkilökunnan genitaaleja, se on oikein, koska he ovat miehiä. Jos huudetaan tasa-arvoa, pitäisi käsittää, mitä se tarkoittaa, koska kukaan ei voi olla toista tasa-arvoisempi. Tämä asia pitäisi olla selvä myös feministeille, jotka sitä vaativat.

Jos mies ottaa kantaa naisten taholta tapahtuvasta epätasa-arvoisesta ja törkeästä käyttäytymisestä, se ei kiinnosta ketään. Änkyräfeministille on ihan ok kouria miesten munia, mutta auta armias jos mies erehtyy edes katsomaan kaunista naista. Sitä tekee vain sovinistisiat ja meteli nousee.

On tuossakin asiassa menty eteenpäin. Eikä näiden asiodenkaan pitäisi olla vastakkain.

Miksi sitten nykyfeminismin päätehtävä on luoda sitä vastakkainasettelua?

-eri 

Vierailija
186/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten tulisi pyytää anteeksi lapsilta, sillä he ovat lapsiin kohdistuvan väkivallan majoriteetti  perheissä.

Paska suollat!

Suurin osa lapsiin kohdistuvasta väkivallasta on miesten tekemää.

Moniko mies on pakastanut viisi vauvaansa? 

Tälläisen kommenttien takia asiasta puhutaan. Kyse ei ole nainen vs mies. Kumpi pahempi. Vaan mies & mies naisten asialla. Miesten siis pitää ymmärtää, että tämä naisten asia on myös miesten asia. Ei sillä vastapuolella vaan samalla puolella. Ei riitä että vain ajatellaan.

Miksi ajattelet, että miehet ovat vastapuolella? Ja vielä kollektiivisesti?

Koska olen kasvanut kokemusten kautta siihen. Yksi ahdistelee, muut on hiljaa tai jopa naureskelee. Mutta se ei ollut tuon pointti eikä edes kuulu tähän asiaan. Siksi, koska se on vain kokemusta. Ja en tässä puhu ahdistelusta vaan sen tiedostamisesta. Yritin rautalangasta vääntää asian ytimen, mutta ilmeisesti en osaa sitä sanoiksi pukea. Uskon tulevaisuuteen ja nuorten tiedostamiskykyyn.

Olen töissä todistanut pariin otteeseen naisen mieheen kohdistamaa ahdistelua. En puuttunut siihen eikä puuttunut kukaan muukaan paikalla ollut. Onko sukupuoleni nyt tahrattu? Olen nainen. Puolustuksekseni on sanottava, että olin nuori enkä tiennyt, mitä olisin voinut tehdä.

Vierailija
187/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa katuväkivallassa mies olla useammin uhri kuin nainen. Toki tekijä pääosin mies ellei kyseessä ole suurempi joukko. Tulee kadulla kiirettä, kun kaikkien tulisi oikeastaan väistää kaikkia. Mies väistää naista, mies väistää miestä ja yhdessä kulkevat väistävät yksinkulkevia tai pienempiä joukkoja.

Kohta on busseissa omat osiot miehille. Tämä sekoilu kääntyy kyllä ennemmin tai myöhemmin naisia ja naisten oikeuksia vastaan.

Toivottavasti tulisikin, ei tarvisi enää ikinä kärsiä bussissa läähättävästä juoposta tai teinityttöjen kestää viereen istuvia pervoukkoja jotka vievät kättä reidelle. Mutta joo, naisethan aina kuvittelevat nämä jutut ja jos eivät kuvittele niin liioittelevat. Ja jos eivät liioittele niin on harvinaista ja itseasiassa miehethän kärsivät eniten ja plaa plaa. 

Eli käänteisesti haluat eristää naiset normaalista yhteiskunnasta?

Aikamoista. 

Minä kasvoin, että miesten tekemä ahdistelu on normaalia elämää. Meilläpäin oli oikein nimetty bussiahdisteliaja. Toivon, että tulevaisuudessa sitä ei pidetä normaalina elämänä.

Vierailija
188/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miehet eivät siis tunnu tiedostavan naisten kokemaa uhkaa. Ja se on se mitä pyydetään. Tiedostaminen.

44v miehenä tiedostan naisen voivan kokea uhkaa öisellä kadulla. Entä sitten? Miten jatkamme tästä tiedostamisesta? 44v miehenä tuomitsen naisiin kohdistuvan ahdistelun ja muutkin rikokset. Entä sitten? Miten jatkamme tästä? 44v miehenä en ahdistele tai tee rikoksia naisia kohtaan. Entä sitten? Miten jatkamme tästä? 

No haluatko jonkin palkinnon tästä? Sinä olet siis tehnyt tehtäväsi. Jos kerran noudatat noita hyvän miehen minimaalisia vaatimuksia (et hakkaa naista, et ahdistele naista, et syrji naista, et hyväksy kumpaakaan toimintaa) niin miksi ajattelet asian sitten koskevan sinua niin henkilökohtaisesti? Moni mies valitettavasti ei noudata noita tapoja ja siksi niistä täytyy edelleen puhua. Minäkään en vihaa muunmaalaisia enkä hyväksy r a s ismia, siksi en vedä itkupotkuraivareita kun puhutaan syrjinnästä jota valtaväestö harjoittaa vähemmistöjä kohtaan. 

Vierailija
189/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten tulisi pyytää anteeksi lapsilta, sillä he ovat lapsiin kohdistuvan väkivallan majoriteetti  perheissä.

Paska suollat!

Suurin osa lapsiin kohdistuvasta väkivallasta on miesten tekemää.

Moniko mies on pakastanut viisi vauvaansa? 

Tälläisen kommenttien takia asiasta puhutaan. Kyse ei ole nainen vs mies. Kumpi pahempi. Vaan mies & mies naisten asialla. Miesten siis pitää ymmärtää, että tämä naisten asia on myös miesten asia. Ei sillä vastapuolella vaan samalla puolella. Ei riitä että vain ajatellaan.

Miksi ajattelet, että miehet ovat vastapuolella? Ja vielä kollektiivisesti?

Olen töissä todistanut pariin otteeseen naisen mieheen kohdistamaa ahdistelua. En puuttunut siihen eikä puuttunut kukaan muukaan paikalla ollut. Onko sukupuoleni nyt tahrattu? Olen nainen. Puolustuksekseni on sanottava, että olin nuori enkä tiennyt, mitä olisin voinut tehdä.

Koetko koko sukupuolen olevan tahrattu? Seuraavalla kerralla tiedostat asian ja osaat jollain tavoin viestittää, että ahdistelu ei ole ok. Etkä välitä, jos "nolaat"ahdistelijan, vaikka se olisi samaa sukupuolta tai ikää yms.

Vierailija
190/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No haluatko jonkin palkinnon tästä? Sinä olet siis tehnyt tehtäväsi. Jos kerran noudatat noita hyvän miehen minimaalisia vaatimuksia (et hakkaa naista, et ahdistele naista, et syrji naista, et hyväksy kumpaakaan toimintaa) niin miksi ajattelet asian sitten koskevan sinua niin henkilökohtaisesti? Moni mies valitettavasti ei noudata noita tapoja ja siksi niistä täytyy edelleen puhua. Minäkään en vihaa muunmaalaisia enkä hyväksy r a s ismia, siksi en vedä itkupotkuraivareita kun puhutaan syrjinnästä jota valtaväestö harjoittaa vähemmistöjä kohtaan. 

Oliko tämä kommenttisi sarkasmia?

Mihin perustat väitteesi, että miehet yleisesti hakkaa, syrjii ja ahdistelee naisia? 

Vierailija
191/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkkila istuu Suomen perusta -ajatushautomon hallituksessa. Sama taho julkaisi kirjan ”Totuus kiihottaa”, jossa kerrottiin mm. lapsiin kohdistuvan seksuaalisen väkivallan johtuvan siitä, että naiset pihtaavat.

Ja tällaisen kultakimpaleen kanssa Ukkola on naimisissa. Eipä tarvitse ihmetellä mistä nuo "kolumnit" ovat peräisin. 

Mielenkiintoinen ajatusmalli, että hyökätään henkilöä vastaan, kun argumenteilla ei pärjätä. Vielä mielenkiintoisempaa on sivuuttaa naisen ajatukset ja väittää, että niistä on vastuussa joku mies. Ettei nainen itse kykene olemaan jotain mieltä.

Vierailija
192/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten nykyfeminismin päätehtävä on luoda sitä vastakkainasettelua?

-eri 

Ei ole. Mutta joka aatteeseen tai asiaan liitty ääriajattelua, joka näkyy ja kuuluu parhaiten. Keskiverto feministi ajaa naisten tasa-arvoa ihan rauhallisesti.

Vierailija
193/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Sukkola sovinisti ja misogynisti?

Vierailija
194/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen mihenä kadulla ja huomaan että vastaan kävelee nainen.

Huudahdan ääneen; "nainen" ja juoksen äkkiä pakoon, toiseen suuntaan, jotta vältyn ahdistelusyytöksiltä. Tätäkö tavoitellaan? Menee pariutuminen vastakkaisten sukupuolten välillä hankalaksi, jos tätä tavoitellaan.

Vierailija
195/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpointa on leimata henkilö kuin osoittaa hänen väitteensä vääriksi. Se onkin jo vaikeampaa.

Vierailija
196/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelen mihenä kadulla ja huomaan että vastaan kävelee nainen.

Huudahdan ääneen; "nainen" ja juoksen äkkiä pakoon, toiseen suuntaan, jotta vältyn ahdistelusyytöksiltä. Tätäkö tavoitellaan? Menee pariutuminen vastakkaisten sukupuolten välillä hankalaksi, jos tätä tavoitellaan.

Voi sinua pieniaivoista miestä kun et osaa itse ajatella... 

Vierailija
197/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpointa on leimata henkilö kuin osoittaa hänen väitteensä vääriksi. Se onkin jo vaikeampaa.

Et vastannut kysymykseen.

Vierailija
198/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestäsi varmaan onkin. Oliko sinulla jotain tähän aiheeseen liittyen? 

Vierailija
199/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkkila istuu Suomen perusta -ajatushautomon hallituksessa. Sama taho julkaisi kirjan ”Totuus kiihottaa”, jossa kerrottiin mm. lapsiin kohdistuvan seksuaalisen väkivallan johtuvan siitä, että naiset pihtaavat.

Jos vaikka lukisit sen kirjan sen sijaan että vaan toistelet muiden valheellista, tarkoitushakuista ja poliittista propagandaa siitä kirjasta. 

Vierailija
200/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestäsi varmaan onkin. Oliko sinulla jotain tähän aiheeseen liittyen? 

Et vastannut kysymykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän