Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanna Ukkola ja taas-arvo, hyvin kirjoitettu

Vierailija
01.04.2021 |

Mitäpä tuumaa tämän palstan lukijat.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ed1ba50c-2cec-4421-85a6-b250b34e4b50

Onko Sanna oikeassa vai väärässä? No totta hemmetissä oikeassa!

Kommentit (416)

Vierailija
221/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
222/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaksi on maailma mennyt. Ketä ja mitä se palvelee, että kylvetään eripuraa, vihaa ja pelkoa ympäriinsä? En ole pumpulissa kasvanut, en myöskään kovettunut tappelija, ihan tavallinen 40+ nainen. En vielä tähän ikään ole huomannut että minun täytyisi pelätä ihmisiä ympärilläni, edes miehiä. Harvat uhkaavat tilanteet joihin olen joutunut ovat tasapuolisesti sisältäneet niin naisia, miehiä kuin eläimiäkin.

Miksi meitä opetetaan pelkäämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi Ukkolasta tulee aina fiilis, että inhoaa ja aliarvioi jotenkin sitä omaa sukupuoltaan ja yrittää keinolla millä hyvänsä nostattaa miehiä korkeammalle.

Voisikohan johtua tasa-arvoisesta ajattelutavasta. Yritäppä sinäkin, vaikka varmasti sattuu.

Vierailija
224/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkola vaiensi naiset.

Vierailija
225/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaaksi on maailma mennyt. Ketä ja mitä se palvelee, että kylvetään eripuraa, vihaa ja pelkoa ympäriinsä? En ole pumpulissa kasvanut, en myöskään kovettunut tappelija, ihan tavallinen 40+ nainen. En vielä tähän ikään ole huomannut että minun täytyisi pelätä ihmisiä ympärilläni, edes miehiä. Harvat uhkaavat tilanteet joihin olen joutunut ovat tasapuolisesti sisältäneet niin naisia, miehiä kuin eläimiäkin.

Taannoinhan meitä neuvottiin, että ei pidä antaa pelolle valtaa, mutta nyt asia on käännetty jo aivan päinvastaiseksi.

Vierailija
226/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukkola vaiensi naiset.

Missähän todellisuudessa? 

Vierailija
227/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus, veljeys ja tasa-arvo👍

Vierailija
228/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukkola vaiensi naiset.

Ketkä naiset?

Vierailija
229/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairas tämä maailma. Moni feministi varmaan kääntyy haudassaa ja ajattelee, et tämä oli kyllä kaukana siitä mitä tavoiteltiin.

Vierailija
230/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Ukkolan ja muutamien persukannattajasovinistien täytyy tänä aikana vaan kestää se, että se aika on ohi, jolloin sorretut naiset nielivät mielipahansa. Tietenkin jo miehen ylivaltaa ihmettelevän voi eräissä piireissä luokitella miehiä sortavaksi feministiksi. Siitä vaan, jos se helpottaa.

Australian koulun anteeksipyyntöhomma oli kieltämättä tökerösti toteutettu vaikka itse pääasia että miehet kasvatetaan olemaan ylpeitä naisen alentamisesta on kiistatta monissa tapauksissa valitettava totuus. Tapauksesta syntynyt yksipuolinen keskustelu ja viimeistään Ukkolan kolumni puoltaa sitä, että feminismin esilläpito on tärkeää ja ehkä tänä päivänä enemmän kuin aikoihin.

Vierailija
231/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taannoinhan meitä neuvottiin, että ei pidä antaa pelolle valtaa, mutta nyt asia on käännetty jo aivan päinvastaiseksi.

No mitä ei nämä äärifeministit ole kääntäneet jatkuvasti mitenpäin vaan? Kaikki on käännelty ja väännelty. Uskottavuus 0.

Nainen itsekin

Vierailija
232/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Itse olen hyvin pelkoisa ihminen. Pelkään mm. pimeää, liukuportaita ja tulivuorenpurkauksia (hyvin aiheellinen pelko Suomessa). Yhtään ihmistä en ole äitiäni lukuunottamatta tähän ikään mennessä pelännyt. Itse asiassa ajattelen laulun Rannanjärven sanoin: "Sitten on piru, sanoi Rannajärvi/jos minä miestä pelkään".

Kohtaamani uhkaavat tilanteet ovat liittyneet lähinnä muiden holtittomaan liikennekäyttytymiseen tms.

Ja minä olen kulkenut missä olen tykännyt ja aukonut päätäni minkä olen jaksanut.

Hiukan muuten tuntuu, että iso osa koronakampanjointiakin on vaan sitä, että meidät on jostain syystä saatava pelkäämään muita ihmisiä ja pitämään heihin etäisyyttä. Hajota ja hallitse, anyone?

Vierailija
233/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALAS VASEMMISTO!

Vierailija
234/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna Ukkolan ja muutamien persukannattajasovinistien täytyy tänä aikana vaan kestää se, että se aika on ohi, jolloin sorretut naiset nielivät mielipahansa. Tietenkin jo miehen ylivaltaa ihmettelevän voi eräissä piireissä luokitella miehiä sortavaksi feministiksi. Siitä vaan, jos se helpottaa.

Australian koulun anteeksipyyntöhomma oli kieltämättä tökerösti toteutettu vaikka itse pääasia että miehet kasvatetaan olemaan ylpeitä naisen alentamisesta on kiistatta monissa tapauksissa valitettava totuus. Tapauksesta syntynyt yksipuolinen keskustelu ja viimeistään Ukkolan kolumni puoltaa sitä, että feminismin esilläpito on tärkeää ja ehkä tänä päivänä enemmän kuin aikoihin.

Kertokaa minulle että tuo on trolli. Onhan? Pliis?

Meitä naisia on kuule kahta lajia. Niitä jotka pärjäävät omilla ansioillaan eivätkä elä pelossa. Ja sitten teitä, jotka ette pärjää edes nykyisenkaltaisessa äärimmäisen helpossa ja turvallisessa yhteiskunnassa. Valitsette kognitiivisen dissonanssin ja uhriutumisen sen sijaan, että myöntäisitte ettei teistä ole pärjäämään. On paljon helpompi syyttää miehiä omasta huonoudesta kuin kehittää itseään -tai myöntää, että kaikille ei ole kauhalla annettu.

Feminismillä oli paikkansa joskus Minna Canthin aikoina, mutta jos nykyään ei naisena pärjää, on syytä katsoa peiliin eikä ulista rakenteista.

P.S. Minun kokemukseni mukaan miehet rakastaa ja palvoo naisia ja nostavat naisen jalustalle mitä pienimmästä aiheesta. Eivät suinkaan pyri alentamaan ja sortamaan. Miksi sinun kokemuksesi sorrosta olisi yhtään sen oikeampi kuin minun kokemukseni?

Kuin omasta suustani. Kiitos tästä.

Vierailija
235/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Itse olen hyvin pelkoisa ihminen. Pelkään mm. pimeää, liukuportaita ja tulivuorenpurkauksia (hyvin aiheellinen pelko Suomessa). Yhtään ihmistä en ole äitiäni lukuunottamatta tähän ikään mennessä pelännyt. Itse asiassa ajattelen laulun Rannanjärven sanoin: "Sitten on piru, sanoi Rannajärvi/jos minä miestä pelkään".

Kohtaamani uhkaavat tilanteet ovat liittyneet lähinnä muiden holtittomaan liikennekäyttytymiseen tms.

Ja minä olen kulkenut missä olen tykännyt ja aukonut päätäni minkä olen jaksanut.

Hiukan muuten tuntuu, että iso osa koronakampanjointiakin on vaan sitä, että meidät on jostain syystä saatava pelkäämään muita ihmisiä ja pitämään heihin etäisyyttä. Hajota ja hallitse, anyone?

"There will be, in the next generation or so, a pharmacological method of making people love their servitude, and producing dictatorship without tears, so to speak, producing a kind of painless concentration camp for entire societies, so that people will in fact have their liberties taken away from them, but will rather enjoy it."

Aldous Huxley.

Vierailija
236/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä naisia on kuule kahta lajia. Niitä jotka pärjäävät omilla ansioillaan eivätkä elä pelossa. Ja sitten teitä, jotka ette pärjää edes nykyisenkaltaisessa äärimmäisen helpossa ja turvallisessa yhteiskunnassa. Valitsette kognitiivisen dissonanssin ja uhriutumisen sen sijaan, että myöntäisitte ettei teistä ole pärjäämään. On paljon helpompi syyttää miehiä omasta huonoudesta kuin kehittää itseään -tai myöntää, että kaikille ei ole kauhalla annettu.

Feminismillä oli paikkansa joskus Minna Canthin aikoina, mutta jos nykyään ei naisena pärjää, on syytä katsoa peiliin eikä ulista rakenteista.

P.S. Minun kokemukseni mukaan miehet rakastaa ja palvoo naisia ja nostavat naisen jalustalle mitä pienimmästä aiheesta. Eivät suinkaan pyri alentamaan ja sortamaan. Miksi sinun kokemuksesi sorrosta olisi yhtään sen oikeampi kuin minun kokemukseni?

Minäkään en ihan ymmärrä, mikä siinä uhrin asemassa on niin tavoiteltavaa, ja miksi nykyään niin moni haluaa identifioitua sellaiseen asemaan. Ikään kun heikkous ja kyvyttömyys olisivat jotenkin ylpeyden aiheita.

Vierailija
237/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ERITTÄIN hämmentävää, kuinka naisten kerrotaan vuonna 2021 olevan voimaantuneita, koulutettuja johtajia, mutta samaan aikaan kerrotaan kuinka naisen pitää pelätä koko elämänsä kaduilla käveleviä miehiä. 

Vierailija
238/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se oikeessa, ei se Australian juttu kovin terveeltä kuulosta. Mutta joku tossa Sannan kirjotuksessa tökkii, ihan kuin se itse syyllistäisi tyttöjä ja naisia siinä ja nostaisi pojat ja miehet jalustalle, pyhiksi olennoiksi jotka eivät syyllisty mihinkään pahaan koskaan, eikä niiden tekemisiin saisi puuttua. Sannan mielestä varmaan joku 0,0000001% miehistä on mätiä, jos sekään. 

Minäkin satuin katsomaan sillon aamuTV:tä kun siellä oli se huulipunanainen selittämässä että miesten olisi hyvä väistää naista, mennä vaikka kadun toiselle puolelle, ja kyllähän sekin akka tuntui uivan ihan toisen pään vesissä kuin Sanna.

Onko nykyään ketään maalaisjärkistä ihmistä, vaikea tietää, kaikilla tuntuu olevan pää sekaisin, niin äärifeministeillä kirkkaine huulipunineen (mistä sekin johtuu että maalaavat aina itsensä pelleiksi) ja sitten tällä miesfani-ukkolalla. Joka kuitenkin on melko tervejärkinen, mutta alkanee liikkua jotain hörhöyttä kohti näillä miesten perceennuolemisillaan.

Onkohan Sanna ns.miesten nainen. 

Vierailija
239/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ihan ymmärrä, mikä siinä uhrin asemassa on niin tavoiteltavaa, ja miksi nykyään niin moni haluaa identifioitua sellaiseen asemaan. Ikään kun heikkous ja kyvyttömyys olisivat jotenkin ylpeyden aiheita.

Kauheinta on, että tällä uhriutumisideologialla vaan tuhotaan niiden huonommin pärjäävien ryhmien loputkin mahdollisuudet. Jos ihminen näkee itsensä uhrina, se ei koskaan saavuta mitään. Jos kokonainen kansaryhmä näkee itsensä uhreina... Ainoa tapa, millä ihan oikeastikin sorrettu kansaryhmä voi lakata olemasta sorrettu on se, että ne päättävät että heitä ei sorreta enää ja tekevät kaikkensa tilanteen korjaamiseksi.

Vähän niin kuin Suomi Venäjän vallan alla. Jos me olisimme alkaneet vaan sääliä itseämme sen sijaan että lähetettiin sällejä saksaan opiskelemaan jääkäreiksi, olisiko koskaan tullut itsenäisyyttä?

Minä olen tehnyt paljon töitä mt-ongelmaisten kanssa ja oli tausta mikä hyvänsä, paranemista ennustaa kaikkein parhaiten yksi seikka: näkeekö ihminen itsensä uhrina vai ei. Uhriksi itsensä kokevat eivät koskaan saa parannettua elämäänsä. Mutta aina välillä joku onnistuu loikkaamaan siitä uhriajattelusta pois ja alkaa tapahtua suoranaisia ihmeitä. Vahinko vaan että ihmisten täytyy aina oivaltaa se itse, sitä ei voi mitenkään ulkoapäin aikaansaada.

Vierailija
240/416 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin 90-luvun lopussa näkyi koulussa sukupuolten eriävä kasvatus jopa eri säännöt oli sukupuolten osalta. Mieleen jäi esimerkiksi terveystiedon tunnit "kaikki pojat jossain vaiheessa elämäänsä runkkaavat ringissä kellarissa ja se on normaalia" en moista toimintaa tuomitse mutta että "kaikki" ja "normaalia" kyllä siinä suu auki kuunneltiin, jossain vaiheessa luokka jaettiin tyttöihin ja poikiin ja pidettiin erilliset tunnit joten kaikki tieto ei ollut kaikkien saatavilla. Jossain vaiheessa joku poika kysyi voidaanko välillä puhua vaginoista eikä kokoajan peniksistä opettaja tuumasi "kaikki vaginat on erilaisia niin se olisi turhaa mutta kaikki penikset on samanlaisia niin se on paljon järkevämpää".Tyttöjen kiusaamiseen puututtiin vakavasti ja vanhemmat kutsuttiin heti paikalle. Pojat löi toisiaan nyrkein ja pieni puhuttelu vain eikä kotiin edes ilmoitettu. Tytöt sai mesuta tunneilla vain poikien meluamiseen puututtiin. Esimerkkejä olisi lisääkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän