Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuormittaako teitä, jos joku puhuu ihan kauheasti?

Vierailija
31.03.2021 |

Minua vähän kuormittaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää. Osaan laittaa "korvat kiinni". Ts suhtaudun ihmisääneen samalla tavalla kuin taustalla soivaan musiikkiin. 

Vierailija
2/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minullepuhuu niin vähän kuormittaa mutta jos jollekin muulle niin voin olla välittämättä. Joidenkin ääntä on ihan kivakin kuunnella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tai vähemmän. Introverttina en jaksa kuunnella tyhjänpäiväistä liibalaabaa tai harrastaa small talkia. Jotkut eivät kestä yhtään hiljaisuutta, miksiköhän?

Vierailija
4/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset joita ei voi kuunnella passiivisesti kuormittaa, jotka vaativat osallistumaan aktiivisesti heidän puheeseen

Vierailija
5/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuormittaa jonkun verran. Mutta se auttaa jos yrittää "sulkea korvat" tällaisen henkilön puhuessa ja nyökkäilee sopivissa kohdissa. Muuten voi olla henkisesti muualla.

Vierailija
6/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on hirveä hölöttäjä, ei vaan jaksaisi. Nytkin se juttelee koko ajan muka mulle, mut puhukoon nyt itsekseen. Täällä on aina niin ihanan hiljaista, kun mies ei ole kotona.

Vierailija
7/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän tai vähemmän. Introverttina en jaksa kuunnella tyhjänpäiväistä liibalaabaa tai harrastaa small talkia. Jotkut eivät kestä yhtään hiljaisuutta, miksiköhän?

Minäkin olen introvertti, mutta jaksan kuunnella ihan ongelmitta puheliaita ihmisiä. Oli puhetulva sitten järkevää tai ei, niin osaan kuunnella ja poimia siitä asioita, joista pystyn tekemään juttelusta itseni kannalta ihan mukavan tuokion.

Vierailija
8/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä, jotka hölöttää ihan lähes tauotta sellaisia juttuja, joissa ei ole oikein päätä eikä häntää, mihin ei oikein osaa edes kommentoida mitään, että ne vaan suoltaa tekstiä tulemaan. Semmosta ei millään jaksa. Mutta muuten sopivasti keskustelutaitoinen ihminen on hyvä juttu. Tuppisuitakaan ei oikein jaksa.

Vierailija
9/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuormittaa. Töissä sosiaalialalla ja kotona hölösuu-mies ja muutama muksu. Työmatkat autolla radio ja muut äänivehkeet kiinni. Miehen hölötyksen olen oppinut sulkemaan pois tietoisuudesta, lapsia pitää kuunnella. Aina silloin tällöin otan omaa aikaa, joko muut lähtee ja koti pn minun, tai itse lähden, joko ihan vaan hotelliin tai sit hiljaisuuden retriittiin, ja taas jaksaa. En tällä tarkoita, että arkeni olisi huonoa. Mutta introverttiä kuormittaa ihmiset ja meteli, ennaltaehkäisen omalla ajalla sitä että homma muuttuisi kestämättömäksi.

Vierailija
10/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä etenkin silloin jos se kysyy jotain enkä ole kerennyt vielä vastata ja se pauhaa jo seuraavaa juttua.

Vierailija
11/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen töissä duunarihommissa ja työkaveri on tällainen moottoriturpa. Harmi vain ettei kädet ja suu voi liikkua samaan aikaan.

Vierailija
12/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä, jotka hölöttää ihan lähes tauotta sellaisia juttuja, joissa ei ole oikein päätä eikä häntää, mihin ei oikein osaa edes kommentoida mitään, että ne vaan suoltaa tekstiä tulemaan. Semmosta ei millään jaksa. Mutta muuten sopivasti keskustelutaitoinen ihminen on hyvä juttu. Tuppisuitakaan ei oikein jaksa.

Meillä kävi kylässä pariskunta, rouva jutteli ihan normaalisti, mutta mies höpötti taukoamatta, se oli melkein hysteeristä hölötystä lähes koko vierailun ajan. Hyppi aiheesta toiseen vähän väliä, ei ollut mitään mahiksia pysyä perässä. Hölmistyneinä istuttiin ja kuunneltiin, ihan hengästytti jo.

Vierailija
13/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut puhuvat vaikka tunnin vaihtaen aiheesta toiseen. Jos tekisi mieli sanoa jotain väliin, saa odottaa loputtomiin, koska toinen ei anna suunvuoroa.

Vierailija
14/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa joskus kuunnellut kauempaa, kun joku puhua pulputtaa, että miten jollain voi olla noin asiaa. Sitten toinen osapuoli vain kuuntelee ja juu jaa joo.

Vierailija
15/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tänään oli yksi etätunti, eräs ryhmäläinen siellä puhui että "vitsi mä en yhtään tykkää kun työkaverit ei vastaa samantien" ja "sulla pitäis olla heti mielipide" (no okei, karrikuroidusti). Tuli heti sellanen fiilis, että miten mä pärjään tällä alalla (sote), kun en tule koskaan olemaan sellainen, joka juttelisi jatkuvasti työkavereiden kanssa. Ymmärrän kyllä erilaisia ihmisiä, mutta vaikea jaksaa sellaisia, jotka ei siedä lainkaan sitä, ettei kaikki ole ihan hirveän puheliaita.

Vierailija
16/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä harmitti kyllä. Puhua pälpätti koko illan työasioistaan, ja välillä kyllä tuntui että pää hajoaa. 

Vierailija
17/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tällaisia hölöttäjiä enkä jaksa yhtään heidän seuraansa. Kummasti häiriintyvät jos esimerkiksi musiikki peittää heidän mölynsä ja jollain verukkeella yrittävät saada musiikin pois, jolloin heidän mölynsä dominoi jälleen koko tilaa. Usein jätän menemättä illanistujaisiin jos tiedän jonkun raskaan ihmisen olevan tulossa, eikä ole mahdollisuutta mennä toiseen huoneeseen, saunaan tai ulos. Loukkaantuvat myös syvästi jos huomautan, että keskeytti jonkun toisen jutun tai puhui toisen päälle.

Vierailija
18/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäkättäjät imee huoneesta kaiken hapen ja elintilan. Melusaastetta! En jäisi kuuntelemaan. Kärsivällisyys ei riitä.

Vierailija
19/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joss on hyvät jutut niin ei.

Vierailija
20/25 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten jatkuvasti puhuvilla ei ole mitään juttuja, kunhan tyhjää puhuvat ja tuottavat melua, jotta muut homaavat heidän olemassaolonsa. Ylipäätään on todella epäsosiaalista puhua jatkuvasti kuuntelematta muita tai puhua muiden päälle, keskeyttää muiden jutut ja viedä happi tilasta.