Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteessa epävakaan miehen kanssa?

Vierailija
31.03.2021 |

En tiedä, onko mies saanut diagnoosia epävakaaseen persoonallisuushäiriöön, mutta jotain sen kaltaista häiriötä vaikuttaisi olevan taustalla.

Olen aivan loppu. En jaksaisi sitä jatkuvaa passiivis-aggressiivista käytöstä, piilovittuilua, alas painamista, herkkänahkaisuutta, joka asiasta mielensä pahoittamista, mustasukkaisuutta, syyllistämistä ja samojen asioiden vatvomista. Itsetuhoisuutta hänellä ei ole ilmennyt, mutta liiallista oluen ja viskin tissuttelua kyllä. Menestyy kuitenkin työelämässä.

Olen itse lapsuuden traumatisoima, masentunut ja jäänyt työttömäksi työuupumuksen vuoksi. Tähän tilanteeseen kaipaisin itseni kaltaista empaattista ja ymmärtäväistä kumppania, joka tukee eikä paina alas lisää.

Onko muilla kokemuksia parisuhteesta epävakaan kanssa? Voisiko tuo olla sitä tai jotain muuta?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella vaikuttaa enemmän narsistilta kuin epävakaalta?

samaa mieltä. Nämä voivat hakea apua, mutta ne selittää sen sillä että on paha mieli eivätkä muutu.

Sinuna riuhtaisisin itseni irti tuosta suhteesta. Se ei tiedä pidemmällä ajalla hyvää.

Vierailija
42/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olen pelkkää viihdykettä miehelle. Hän on ottanut puheeksi myös yhteenmuuton ja naimisiinmenon. Minä en ole valmis.

Ap

Future faking on narsistin tyyli manipuloida. Minäkin sanon viimeistään tässä kohtaa, että kyse on narsistista eikä epävakaasta. Narsisti teeskentelee uhrille että heillä voisi olla yhteinen tulevaisuus.

Epävakaa voi ihan hyvin olla suunnittelemassa häitä jo pian ensitapaamisesta eikä se ole edes mitään feikkiä. Häiriöön kuuluu yleisesti mustavalkoista ajattelua, jolloin epävakaa pitää toista täydellisen ihanana, johon pitää sitoutua välittömästi. Kunnes sitten tulee jokin pieni ryppy rakkaudessa, oli vääränväriset housut tms., jolloin toinen onkin itse saatana.

Minulla on itselläni ollut epävakaa ( parantunut) ja on ystäviä joilla on epävakaan diagnoosi. Yksikään heistä ei ole mikään viitapiru vaan kivoja ihmisiä joilla on kipukohteensa, kärsivät niistä ja yrittävät tulla kuntoon ja kasvaa ihmisinä. Avioliittoa voi ensitapaamisella nyt suunnitella mikä vain hörhö. Onhan näitä tapauksia koettu. Hyvin moni on epävakaa koska heidän ympäristö on sairas ja he reagoivat siihen. Tässä kuitenkin moottorina ei ole ap eikä hän aiheuta miehen oireilua sekavilla signaaleilla tai manipuloivalla käytöksellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIiks naiset etsi juuri sellasia arvaaamattomia miehiä? Muutoin on tylsä mies.

Huvittavaa, mutta tämä epävakaa mies syyllisti naisia siitä, että he rakastuvat aina renttuihin, ja kiltit miehet jäävät ilman :D Katkeruus naisia kohtaan kuultaa läpi. Varmaankin siksi, että oma äitinsä katseli väkivaltaista isää liian monta vuotta.

Ap

Ethän sinä edes tiedä, onko mies epävakaa. Ei kuulosta sellaiselta. Epävakauteen kuuluu lähtee aina itsetuhoisuus. Ailahteleeko mielialat? Se on tyypillisin oire. Epävakaus on ennen kaikkea tunnesäätelyhäiriö. Usein ilmenee myös toimintakyvyn selkeää heikkenemistä. Epävakaa ei myöskään tyypillisesti ole passiivis-aggressiivinen tai laskelmoiva, vaan ilmaisee tunteensa joko yliampuvan spontaanisti voimakkaalla intensiteetillä tai rajoittaa tunteidensa ilmaisua voimakkaasti. Mikä saa epäilemään, että miehesi olisi epävakaa? Jos hän onkin narsisti? Tai ihan vaan k*sipää?

Vierailija
44/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA taas kerran nainen keskittyy syihin ja diagnooseihin voidakseen YMMÄRTÄÄ paremmin... Sehän tässä tosiaan onkin tärkeintä, saada miehelle diagnoosi, niin voi vedota jatkossa siihen, kun mies on väkivaltainen (henkisesti). Että ei se tahallaan, mutta kun sillä on niin rankkaa... Voi huokaus.

Vierailija
45/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIiks naiset etsi juuri sellasia arvaaamattomia miehiä? Muutoin on tylsä mies.

Huvittavaa, mutta tämä epävakaa mies syyllisti naisia siitä, että he rakastuvat aina renttuihin, ja kiltit miehet jäävät ilman :D Katkeruus naisia kohtaan kuultaa läpi. Varmaankin siksi, että oma äitinsä katseli väkivaltaista isää liian monta vuotta.

Ap

Ethän sinä edes tiedä, onko mies epävakaa. Ei kuulosta sellaiselta. Epävakauteen kuuluu lähtee aina itsetuhoisuus. Ailahteleeko mielialat? Se on tyypillisin oire. Epävakaus on ennen kaikkea tunnesäätelyhäiriö. Usein ilmenee myös toimintakyvyn selkeää heikkenemistä. Epävakaa ei myöskään tyypillisesti ole passiivis-aggressiivinen tai laskelmoiva, vaan ilmaisee tunteensa joko yliampuvan spontaanisti voimakkaalla intensiteetillä tai rajoittaa tunteidensa ilmaisua voimakkaasti. Mikä saa epäilemään, että miehesi olisi epävakaa? Jos hän onkin narsisti? Tai ihan vaan k*sipää?

Ehkä hänellä on asiat niin hyvin elämässään, ettei ole mitään syytä olla itsetuhoinen..? Olen lukenut kuvauksia epävakaasta ja kaikki muut oireet pitää paikkansa, myös tuo passiivisaggressiivisuus mainittiin ja naljailevat kommentit. Hänellä heittelee mielialat päivittäin. Tuntee syyllisyyttä siitä, että kohteli huonosti ex-vaimoaan. Ihme, että vaimo sieti häntä kuitenkin 10+ vuotta... Olen lukenut myös narsisteista kuvauksia, mutta ei hän sellaiselta vaikuta.

Ap

Vierailija
46/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesi on kummallinen koska kirjoitat nuo viat heti alussa. Mitä SINÄ tahdot hänestä?

Vierailija
47/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, vieläkö mietit yhteistä tulevaisuutta tuossa epätyydyttävässä suhteessa?

Vierailija
48/48 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kertoisitko lisää mikä sai epäilemään, että hän on epävakaa? Itselläni on sama tilanne, että epäilen puolison olevan epävakaa. Puolisollani on diagnosoitu vain masennus, mutta en saa häntä lääkäriin selvittämään mahdollista epävakautta. Olen loppu tähän.