Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhteessa epävakaan miehen kanssa?

Vierailija
31.03.2021 |

En tiedä, onko mies saanut diagnoosia epävakaaseen persoonallisuushäiriöön, mutta jotain sen kaltaista häiriötä vaikuttaisi olevan taustalla.

Olen aivan loppu. En jaksaisi sitä jatkuvaa passiivis-aggressiivista käytöstä, piilovittuilua, alas painamista, herkkänahkaisuutta, joka asiasta mielensä pahoittamista, mustasukkaisuutta, syyllistämistä ja samojen asioiden vatvomista. Itsetuhoisuutta hänellä ei ole ilmennyt, mutta liiallista oluen ja viskin tissuttelua kyllä. Menestyy kuitenkin työelämässä.

Olen itse lapsuuden traumatisoima, masentunut ja jäänyt työttömäksi työuupumuksen vuoksi. Tähän tilanteeseen kaipaisin itseni kaltaista empaattista ja ymmärtäväistä kumppania, joka tukee eikä paina alas lisää.

Onko muilla kokemuksia parisuhteesta epävakaan kanssa? Voisiko tuo olla sitä tai jotain muuta?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota elämäsi halintaan ja tee itsenäinen päätös,me täällä ei sinun elämää eletä.Itse kuitenkin jos olisin vastaava tilanne ystävyys -sukulais-avo-avio-liitossa: Jätäisin.Ei pidä unohtaa ystävät sukulaisetkin voivat olla tosi kenkumaisia.Kenenkään ei tarvitse toisten mitätöintiä kestää tai sietää.

Vierailija
22/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas ilkeästi sanottu. Olen jo kertaalleen pyytänyt, että oltaisiin vain kavereita. Hän itse veti minut takaisin suhteeseen. Hän on myös se, joka aina ehdottaa tapaamista ja pommittaa viesteillä. Voi olla, että vihaa, mutta ei osaa päästää irtikään.

Ap

Missä oma tahtosi on? Älä ole kynnysmatto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIiks naiset etsi juuri sellasia arvaaamattomia miehiä? Muutoin on tylsä mies.

Vierailija
24/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnooseista viis, tollaisesta kannattaa hankkitua eroon niin äkkiä, kun vain pystyy, vaikka kuinka ruikuttaisi palaamaan. Normaali parisuhteessa olo ei ole kynnysmattona oloa!

Vierailija
25/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas ilkeästi sanottu. Olen jo kertaalleen pyytänyt, että oltaisiin vain kavereita. Hän itse veti minut takaisin suhteeseen. Hän on myös se, joka aina ehdottaa tapaamista ja pommittaa viesteillä. Voi olla, että vihaa, mutta ei osaa päästää irtikään.

Ap

Kuten sanoin, olen kertonut miehelle, etten hyväksy hänen käytöstään ja vaadin muutosta. Muuten en näe meidän suhteella tulevaisuutta. Eron kynnyksellä tässä ollaan.

Ap

Vierailija
26/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuten sanoin, olen kertonut miehelle, etten hyväksy hänen käytöstään ja vaadin muutosta. Muuten en näe meidän suhteella tulevaisuutta. Eron kynnyksellä tässä ollaan.

Ap

Haluatko aina olla kaveri kaikkien ilkeiden ihmisten kanssa ja pitää ne elämässäsi? Miksi?

Vierailija
27/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri antaa diagnoosit eli ukko lääkäriin! Äläkä tule märiseen ettei se lähde , ei tietenkään se lähde kun ei näe itsessään mitään vikaa. Narsismikortin minäkin heitän ja onnea eroon , se tulee olemaan helvettiä! Varsinkin alistetuille kynnysmatoille.

Vierailija
28/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olen pelkkää viihdykettä miehelle. Hän on ottanut puheeksi myös yhteenmuuton ja naimisiinmenon. Minä en ole valmis.

Ap

Future faking on narsistin tyyli manipuloida. Minäkin sanon viimeistään tässä kohtaa, että kyse on narsistista eikä epävakaasta. Narsisti teeskentelee uhrille että heillä voisi olla yhteinen tulevaisuus.

Vierailija
29/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin parempi kuin huonossa suhteessa.

Vierailija
30/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hyvänen aika ainakaan naimisiin mene!!

Suosittelen kyllä suhteen lopettamista kokonaan. Miksi tuhlata ainoa elämänsä ihmiseen joka kohtelee noin?

Vierailija
31/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaamaton voi olla negatiivisella tavalla ja yllättää partneri takaapäin ja lyödä turpaan, tai sitten positiivisella tavalla ja yllättää partneri takaapäin syleilyyn ja antaa vaikka liput johonkin tapahtumaan, jonka tiedät olevan hänelle uutta ja jännää. Itse ainakin sovellan jälkimmäistä naisiin.

En ymmärrä miten jännästä tulee joillekin aina vain mieleen jokin taparikollinen pahoinpitelijämies?

Vierailija
32/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ei persoonallisuushäiriöistä yleensä pysty muuttamaan, jos hän ei itse halua muuttua. Muutos lähtee jokaisesta itsestään. Ero on ainut vaihtoehto, jos sinulla on suhteessa huono olla. Älä ole sinisilmäinen, vaan aseta rajat huonolle käytökselle.

Vierailija
33/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käyttää sinua hyväkseen. Lähde äläkä katso taakse. Ystävä ei kannata olla.

Vierailija
34/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastatko sinä häntä? Välittääkö hän aidosti ja vastavuoisesti sinusta?

Vierailija
35/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella vaikuttaa enemmän narsistilta kuin epävakaalta?

Vierailija
36/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, mutta tämä epävakaa mies syyllisti naisia siitä, että he rakastuvat aina renttuihin, ja kiltit miehet jäävät ilman :D Katkeruus naisia kohtaan kuultaa läpi. Varmaankin siksi, että oma äitinsä katseli väkivaltaista isää liian monta vuotta.

Ap

Vierailija
37/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta peräti kahdesta manipuloivasta miehestä. Molemmat toimi samoin kuin sinunkin miehesi. Viimeisimmän kanssa tulikin väännettyä oikein kunnolla kättä. Olet oikeassa aivot oppii lyhyessä ajassa kääntämään sonnan kullaksi JOS siitä on tiedossa mielihyvää tuottava palkkio. Ekan kaa sain lahjoja sekä hyvää seksiä, tää toinen osasi puhua. Sä nähtävästi saat nautintoa seurasta ja mies tietää tämän. Ole varovainen ettet muutu läheisriippuvaiseksi. Käyt jo vaarallisen lähellä sitä vaihetta ettet muuntaudu marionetiksi.

Vierailija
38/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytynee haulla muutamakin ketju aiheesta. Itse kyselin jokunen kuukausi sitten samoja kokemuksia.

Nyt mun epävakaa on kuukauden sisään mm laittanut mut pihalle (oli kännissä enkä suostunut käymään lisää), huoritellut muutamaan otteeseen, pari kertaa uhannut tappaa itsensä ja olen soitellut ambulanssia, jättänyt pari kertaa viikossa, saanut kännissä syviä haavoja itselleen, vetänyt subua ja pilvee ja varmaan muutaki ja mitähän muuta. Ja armoton kaatuminen aina jälkeenpäin.

Vika tuntuu olevan aina mussa, teen väärin vaikka tekisin juuri kun hän käskee ja hän tuntee myös itsensä maailman pskimmaksi. Kai ne luulee että kaikki hylkää kuitenkin, niin alkaa toimimaan inhottavasti juuri sen takia että pääsee todistamaan itselleen että kaikki aina hylkää ja hän on niin huono ettei kukaan voi rakastaa.

Ja kyllä, ollaan eroamassa. Olis pitänyt uskoa muita, mutta olihan tuo pari kuukautta mitä hurmaavin ja kultaisin. Jumalatonta vuoristorataa tää on.

Vierailija
39/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella vaikuttaa enemmän narsistilta kuin epävakaalta?

Kun lukee koko kuvauksen henkilöstä, ihan siitä. Henkilö esimerkiksi ei kärsi toiminnastaan mitenkään. Ap taas kuulostaa joka ikiseltä narskun uhrilta mitä olen tavannut selittelyineen ja kyvyttömyyksineen ajatella mikä itselle on parasta. Hän etsii vain hyvää ratkaisua pahantekijälle ja yrittää väkisin saada toimimatonta toimimaan, kun taas samaan aikaan toinen ei voisi vähempää välittää ja tekee kaikkensa sabotoidakseen lisää. Epävakaat kärsivät omasta luonteestaan. Narsistit ei kärsi, koska eivät välitä ja saavat kuitenkin ihmiset tekemään aina niin kuin haluavat. Ap on jojo. Ja jojona pysyy jos ei lähde.

Vierailija
40/48 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olen pelkkää viihdykettä miehelle. Hän on ottanut puheeksi myös yhteenmuuton ja naimisiinmenon. Minä en ole valmis.

Ap

Future faking on narsistin tyyli manipuloida. Minäkin sanon viimeistään tässä kohtaa, että kyse on narsistista eikä epävakaasta. Narsisti teeskentelee uhrille että heillä voisi olla yhteinen tulevaisuus.

Epävakaa voi ihan hyvin olla suunnittelemassa häitä jo pian ensitapaamisesta eikä se ole edes mitään feikkiä. Häiriöön kuuluu yleisesti mustavalkoista ajattelua, jolloin epävakaa pitää toista täydellisen ihanana, johon pitää sitoutua välittömästi. Kunnes sitten tulee jokin pieni ryppy rakkaudessa, oli vääränväriset housut tms., jolloin toinen onkin itse saatana.