Miten jotku saa laihdutettua itsensä kesäkuntoon? Esim 6kg kesäksi pois. Minä en saa edes kiloa pois ja ylipainoa varmaan 25kg
Mistä ne saa sen motivaation normaalipainon sisällä? Laihtuuko normi painossa helpommin vai mikä siinä on.
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli ap:n viesteistä sellainen tunne, että hänen pitää muuttaa elämäänsä ensin jotenkin muuten kuin laihduttamalla. Olin lukevinani, että hän kokee elämänsä tylsäksi ja paikkaa sitä tylsyyttä syömällä. Elämän ainoa ilo tuntuu olevan herkuttelu jonkin elokuvan tai pelin(?) äärellä. Entä jos ikävä parisuhde tai tylsistyttävä kumppani onkin se ongelma? Kumppani ilmeisesti torpedoi laihdutusyrityksiä?
Voihan sitä kituutella loppuelämänsä lihavana eläen tylsää elämää, mutta varsinkin jos olet vielä alle 50, suosittelisin miettimään omia unelmia ja elämäntapaa laajemmin kuin ruokalautasen alalta. Etkö tosiaan haluaisi harrastaa kodin ulkopuolella mitään sellaista, joka toisi elämääsi mielekkyttä, hyvää mieltä ja veisi ajatuksesi jatkuvasta syömisestä?
En ole koskaan oikein harrastanit mitään kodin ulkopuolella. Jos ei miehiä ei lasketa harrastukseksi :D no, nyt parisuhteessa.
Uimassa olen käynyt yleensä kerran kuukaudessa, mutta sekin jäi, kun hallit suljettiin.
Käyn kävelemässä, pyöräilemässä ja laitan pihaa, siinäpä se.
Jos olisi rahaa, niin voisin harrastaa syvänmeren sukellusta, golfia ja jousiammuntaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat vaan määrätietoisempia ja päättäväisempiä kuin toiset. Tajuavat, että saavuttaakseen jotain, on tehtävä myös töitä. Oli se sitten pieni tai suuri asia.
Ennemmin niin, että toiset saa siitä päämäärätietoisuudestaan palkinnon kun taas toiset tekee ihan samalla tavalla töitä (lisää liikuntaa, vähentää herkkuja, muokkaa ruokavaliota ym) ilman vastaavaa tavoitteen saavuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduin normaalipainossa 52kg - > 49kg ihan vaan liikuntaa lisäämällä. Kauan siinä toki kesti, varmaan puolisen vuotta. Mutta mitään muuta en tehnyt kuin aloitin raskaan urheilulajin 2,5h viikossa ja päälle tunnin lenkki hölkkää/juoksua kerran tai pari viikossa. Pointti on kai se että ei sitten syö lisää kompensoidakseen kulutusta, vaan oikeasti kuluttaa. En laihduttanut tarkoituksella vaan laihduin "vahingossa", mutta kyllä se pelkkä liikuntakin laihduttaa.
Tämä on surkein neuvo ikinä! Kävelin 1-1,5h tai 6-7km, 5-4 kertaa viikko, neljän kuukauden ajan, ja lihoin kilon per kuukausi!
N 98kiloa
Sulla oli varmaan tuo ravintopuoli sit vähän viturallaan? 🤔
iso sika kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduin normaalipainossa 52kg - > 49kg ihan vaan liikuntaa lisäämällä. Kauan siinä toki kesti, varmaan puolisen vuotta. Mutta mitään muuta en tehnyt kuin aloitin raskaan urheilulajin 2,5h viikossa ja päälle tunnin lenkki hölkkää/juoksua kerran tai pari viikossa. Pointti on kai se että ei sitten syö lisää kompensoidakseen kulutusta, vaan oikeasti kuluttaa. En laihduttanut tarkoituksella vaan laihduin "vahingossa", mutta kyllä se pelkkä liikuntakin laihduttaa.
Tämä on surkein neuvo ikinä! Kävelin 1-1,5h tai 6-7km, 5-4 kertaa viikko, neljän kuukauden ajan, ja lihoin kilon per kuukausi!
N 98kiloaSulla oli varmaan tuo ravintopuoli sit vähän viturallaan? 🤔
Omasta mielestäni söin paremmin 🤔
Jos mahdollista, niin kannattaa saada paino kuriin ennen vaihdevuosia. Vaihdevuosissa paino ei enää lähde yhtä helposti pois.
Pari kiloa lähtenyt kuukaudessa, kun olen lisännyt liikuntaa, syönyt kevyemmin ja joka aamu punnitsen painon. Vaatteet alkoivat kiristämään, siitä tämä ryhtiliike. N40 ja risat
Jätin helmikuun alussa pois kaikki sokerit, lisäsin kasviksia ja hyviä rasvoja. En napostele mitään ruokailujen välissä.. -4kg nyt,
vielä toiset 4kg niin olen tavoitepainossa. Sokerin jätän ruokavaliostani jatkossakin pois.
Vierailija kirjoitti:
Jos mahdollista, niin kannattaa saada paino kuriin ennen vaihdevuosia. Vaihdevuosissa paino ei enää lähde yhtä helposti pois.
Onhan sitä 20v yritetty :D
Taidan olla toivoton tapaus. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pari kiloa lähtenyt kuukaudessa, kun olen lisännyt liikuntaa, syönyt kevyemmin ja joka aamu punnitsen painon. Vaatteet alkoivat kiristämään, siitä tämä ryhtiliike. N40 ja risat
Hyvä että joku onnistuu :)
Vierailija kirjoitti:
Jätin helmikuun alussa pois kaikki sokerit, lisäsin kasviksia ja hyviä rasvoja. En napostele mitään ruokailujen välissä.. -4kg nyt,
vielä toiset 4kg niin olen tavoitepainossa. Sokerin jätän ruokavaliostani jatkossakin pois.
Tuotakin kokeiltu, ei vaan pysty olemaan ilman. Ap
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Itse aina hoikka ja hyväkroppainen. Nyt 6 koronakiloa lisää. Mietin miten helppo nyt lihoa. Tämä on ensimmäinen kerta kun joudun vahtimaan ruokalistaa.
Huomaan että koronan jälkeen olen ollut sairas suklaalle.
Nyt seis. Harmittaa mämmi jota raskastan. Uskaltaako syödä ?
Ongelma ei tosiaan ole se kerran vuodessa syötävä mämmi, vaan se mitä muuten syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vielä toiset 4kg niin olen tavoitepainossa. Sokerin jätän ruokavaliostani jatkossakin pois.Tuotakin kokeiltu, ei vaan pysty olemaan ilman. Ap
Aivan. Tekosyitä toisen perään. Mitään ei pysty tekemään ja sitten ihmetellään kun "mikään ei toimi". Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vielä toiset 4kg niin olen tavoitepainossa. Sokerin jätän ruokavaliostani jatkossakin pois.Tuotakin kokeiltu, ei vaan pysty olemaan ilman. Ap
Aivan. Tekosyitä toisen perään. Mitään ei pysty tekemään ja sitten ihmetellään kun "mikään ei toimi". Jep jep.
Mikä tekosyy sen on, ettei pysty olemaan loppuelämää ilman Sokeria? Yritetty, aina se voittaa. Kysymys olikin, mistä ihmiset saa motivaatiota, ettei esim se Sokeri voita, vaan dieetti? Ap
Taas meni pilalle laihdutus :/
Varmaan 10 000 kcal kolmeen päivään, ruoka on kyllä vihollinen. Ap
Olen 27v. Ollut nyt jo 3kk jälleen kerran kalori laskuri. Jopa purkkapalat punnitsen koska niissä on 100gr/220 kcal.
En millään laihdu! Korostan! Syön tietoisesti, punnitsen kaiken ja todellakin tiedän mitä syön. Ei mitään. Ei grammakaan!
Vierailija kirjoitti:
Olen 27v. Ollut nyt jo 3kk jälleen kerran kalori laskuri. Jopa purkkapalat punnitsen koska niissä on 100gr/220 kcal.
En millään laihdu! Korostan! Syön tietoisesti, punnitsen kaiken ja todellakin tiedän mitä syön. Ei mitään. Ei grammakaan!
Varmasti tiedät tarkkaan, mitä syöt. Se ruoka, mitä syöt ei näköjään auta painonhallinnassa. Olisko aihetta muuttaa ruuan sisältöä?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset KUVITTELEE syövänsä vähän ja "unohtaa" suurimman osan mässäilystään. Katsokaa secret eaters. Ihan joka ikinen suupala pitää laittaa ylös kuukauden ajalta, jotta tajuaa paljonko oikeasti syö. Vähän voita leivän päälle, tippa salaatin kastiketta, muutama pähkinä, ruikkaus ketsuppia ja hups, 500 kaloria on tullut täysin huomaamatta. Ja sit levitellään käsiä "mitään en syönyt".
Meinaatko etä ihminen siis laihtuu jos jättää salaatinkastiketipan ja ketsupin ruokavaliosta pois, ja syö kuivaa salaattia ja mautonta ruokaa, ikä yhtään pähkinnää, koska yhdestä tulee kilo viikossa lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tiedät tarkkaan, mitä syöt. Se ruoka, mitä syöt ei näköjään auta painonhallinnassa. Olisko aihetta muuttaa ruuan sisältöä?
Mietin samaa! Kuitua ja proteiinia tulee tarpeeksi mutta tuntuu että jotain ärsyttää suolistoa ja estää kevyen olon.
Syksystä saakka olen tehnyt pieniä muutoksia vähän kerrallaan. Sopivasti liikuntaa, enemmän kasviksia, vähemmän hiilaria, tarpeeksi hyvää rasvaa. Paino on pudonnut 8kg. Olin ylipainoinen, nyt normaalipainon yläpäässä.
tää pikku hiljaa.Ei se vaikeeta ollut..motivoidu..