Jos voittaisit lotossa 90 miljonaa euroa, mitä tekisit?
Itse varmaan maksaisin velat korkoineen ensin pois, varaisin hotellista huoneen viikoksi ja kävisin viikon päätteeksi kylpylässä, ja loput laittaisin säästötilille kunnes keksisin niille lopulta järkevää käyttöä.
Kommentit (1962)
Lopettaisin yritykseni ja muuttaisin jonnekkin lämpimään. Hiukan lahjoittaisin ystäville.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa sitten kaverien ja sukulaisten auttajat maksaa lahjaverot.
Ei lahjoittaja maksa lahjaveroa, vaan lahjan saaja.
Odottaisin, että rahat varmasti tilillä ja sen jälkeen irtisanoisin itseni. Tekisin, mitä huvittaa ja ilman stressiä.
Jos nyt sellainen ihme pääsisi käymään, että joku ostaisi minun nimissäni lottoarvan, ja voittaisin päävoiton, odottaisin toki ensin, että olen saanut rahat tililleni. Sen jälkeen irtisanoisin itseni TE-toimiston listoilta, eli en olisi enää työtön työnhakija, virallisesti.
Sen jälkeen keskittyisin hankintoihin, joilla saisin oman perheeni huoltovarmuutta lisättyä. Puolisoni kanssa miettisimme, miten sen saisi toteutettua mahdollisimman tehokkaasti. Paljon varmasti joutuisimme myös itse suunnittelemaan ja tekemään/teettämään, koska kaikkea tarpeellista ei saa valmiina.
Varmaan tässä yrityskin perustettaisi näiden innovaatioiden markkinointiin.
Ensi sijoittaisin koko summan itselleni ja puolisolleni sekä vähän lapsilleni ja kävisin töissä normaalisti. Ensimmäisen vuoden tuotoilla toteuttaisin perheemme haaveet isommasta unelmatalosta ja uusista autoista. Seuraavat parin vuoden sijoitustuotot lahjottaisin sisaruksillemme. Tämän jälkeen miettisin hyvätekeväisyyskohteita, joihin lahjottaisin jatkuvasti aina osan vuoden tuotoista sekä loput omiin juttuihin, uusiin sijoituskohteisiin. Jossain kohtaa lopettaisin päivätyöni koska sijoittamiseen ja hyväntekeväisyyskohteisiin tutustuminen veisi kuitenkin niin paljon aikaa ettei aika riitä.
Vierailija kirjoitti:
kävisin töissä normaalisti.
Tällaisilta pitäisi kieltää lottoaminen kokonaan.
Kävisin töissä normaalisti ja alkaisin erittäin saidaksi. Ostaisin vain ale-laputettuja tuotteita. Kulkisin vanhoissa verkkareissa ja risaisissa paidoissa. Vaihtaisin autoni vanhaan Ladaan. Saunan jälkeen ottaisin Pirkka-oluen. Iltaisin ihailisin tilini saldoa.
- Maksaisin äitini ja sisarusteni velat. Ihan ensimmäisenä. Varmistaisin, että etenkin iäkkäällä äidillä olisi tulevaisuus turvallinen, koska hänen menneisyytensä ei sitä ollut. Ja antaisin hyvää tarkoittavalle, mutta velkaantuneelle sisarelleni uuden mahdollisuuden elämässä.
- Jatkaisin töitä osa-aikaisesti, mutta ostaisin itselleni ensiasunnon - olen keski-ikäinen, mutta siihen ei ole aiemmin ollut mahdollisuutta.
- Lahjoittaisin, erityisesti mielenterveys- ja vanhustyöhön. Tukisin tutkimusta.
- Perustaisin joogasalin sillä ajatuksella, että se voisi tuoda pitkäkestoisen, pysyvän ja turvallisen levähdyspaikan ja jotain hyvää omalle alueelleen, vaikka ei olisikaan taloudellisesti kannattavaa.
- Lähtisin haihattelemaan omia toiveitani, tekisin tutkimusta liikunnan hyvinvointivaikutuksista.
- Ajaisin ajokortin, jotta voisin käydä vaikka jonkin liikunta-alan koulutuksen (tuppaavat olemaan kaukana ja hankalien julkisten liikenneyhteyksien päässä).
Tämä on lupaus, itselleni ja muille. Sitten vaan sitä 0,000000000000001 % mahdollisuutta tsemppaamaan. :o)
Menisin kauneusleikkauksiin ja ottaisin vatsalaukun pantaleikkauksen tms. Että laihtuisin nopeasti ja helposti.
Uudistaisin heti hiukset kampaajalla ja ostaisin luksusmerkkien vaatteita, laukkuja, koruja, asusteita ym.
Hankkisin hyvän terapeutin, jonka luona kävisin säännöllisesti.
Hommattaisiin ökykämppä ja -auto ym. statusherkut. Kehittäisin jonkun harrastuksen töiden tilalle
Vierailija kirjoitti:
Käyttäisin omiin tarpeisiini ja läheisten tarpeisiin 10 miljoonaa. 50 miljoonalla rakentaisin Helsinkiin parkkipaikkoja. 40 miljoonaa antaisin vähävaraisille vanhuksille.
Mielenkiintoista. Kuinkahan monta parkkipaikkaa 50 miljoonalla saisi? Parkkialueita lähinnä, ei hallia.
Ostaisin ikkunastani näkyvän tontin ja pistäisin purkuun helvetin ruman vanhan Siwan rakennuksen. Tilalle kaunis rakennus, vaikka kahvila.
Palkkasin erääseen hoivakotiin muutaman lisähoitajan ja +10 /h koko osaston henkilökunnalle seuraavat.
Palkkaisin henkilöitä satuttamaan mopoilijoita
Ostaisin Ukrainalle ammuksia.
Opettelisin sijoittamista, nauttisin rikkaudestani, tuntisin kerrankin olevani jotakin. Iloitsisin kun voisin jättää lapsilleni muhkeat perinnöt. Lahjoitellahan niitä rahojani kannattaisi lapsille pikku hiljaa.
Olen varma, että raha tekisi minut onnelliseksi. Tai vähintään tyytyväiseksi ja rauhalliseksi, ja se riittäisikin minulle.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt sellainen ihme pääsisi käymään, että joku ostaisi minun nimissäni lottoarvan, ja voittaisin päävoiton, odottaisin toki ensin, että olen saanut rahat tililleni. Sen jälkeen irtisanoisin itseni TE-toimiston listoilta, eli en olisi enää työtön työnhakija, virallisesti.
Sen jälkeen keskittyisin hankintoihin, joilla saisin oman perheeni huoltovarmuutta lisättyä. Puolisoni kanssa miettisimme, miten sen saisi toteutettua mahdollisimman tehokkaasti. Paljon varmasti joutuisimme myös itse suunnittelemaan ja tekemään/teettämään, koska kaikkea tarpeellista ei saa valmiina.
Varmaan tässä yrityskin perustettaisi näiden innovaatioiden markkinointiin.
Minä en irtisanoisi itseäni "kortistosta" vaan ihan kiusallani nostaisin päivärahat ja sijoittaisin ne tai lahjoittaisin joillekin pienituloisille, joka kuukausi eri ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kävisin töissä normaalisti.
Tällaisilta pitäisi kieltää lottoaminen kokonaan.
Ihmiset on erilaisia, tuollaiset ei uskalla itse tehdä päätöksiä vaan tarvitsevat esimerkiksi sen pomon kertomaan miten päivänsä kuluttaa. Pelkäävät elää, eivät uskalla lähteä ulkomaille, ostaa asuntoa jne.
Minä varmaan myisin tämän asunnon tosi halvalla sellaiselle yksinhuoltajanaiselle jolla lapsi ja osa-aikatyö. Ostaisin itselleni talon jossa puutarha ja alkaisin kasvattamaan itselleni ruokaa ja kukkasia. Talvella matkustaisin ja nauttisin elämästä. Unohtamatta tietenkään kaikkein lähimpiä ihmisiä.
En mitään, jatkaisin elämääni normaalisti.
ensiksi jäisin töistä pois, en ilmoittaisi mitään koskaan varsinkaan työnantajalle, ja sen jälkeen en tekisi mitään, muuta kuin ostelisin jotain, en ymmärrä miksi pitäisi sijoittaa johonkin yritykseen, täälä joku niin kertoi, en tajua miksi pitäisi sijoittaa johonkin, ei tarvitse yksinkertaisesti.
Ihmettelisin, kuka sen lottoarvan on minun nimissäni ostanut.