Jos voittaisit lotossa 90 miljonaa euroa, mitä tekisit?
Itse varmaan maksaisin velat korkoineen ensin pois, varaisin hotellista huoneen viikoksi ja kävisin viikon päätteeksi kylpylässä, ja loput laittaisin säästötilille kunnes keksisin niille lopulta järkevää käyttöä.
Kommentit (1962)
Ei Suomen lotossa ole noin isoja potteja 😊
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on narkkari niin tekisin kaiken mahdollisen mitä on tehtävissä ja mitä rahalla saa, että saisin hänet kiskottua kuiville. Rahaa hälle ei voi antaa eikä mitään, minkä voi myydä.
Tälle iso 👍
Ohjaisin ainakin osan rahoista kohentamaan päihteettömien köyhyysloukossa elävien ihmisten asemaa, sellaisten, jotka myös valmiita tekemään töitä itsensä ja tapojensa muuttamisen kanssa päästäkseen eroon köyhyydestään. Olen miettinyt enemmänkin esim avun laatua ja toteustapoja, mutta ei niistä sen enempää.
Mulla on se systeemi josta oon paltalla aiemminkin kertonut eli aina kaksi samaa riviä. Silloin saan päävoiton sattuessa 2/3 jos joku muukin veikannut samaa riviä. Lisäksi teen ihan AINA kymmenen hengen porukan eli mahdollisen päävoiton osuessa kohdalle voin ilman porukkasopimuksia jakaa kupongit veljille ja lapsilleen . Käytännöllistä. Päävoittoa odotellessa
Haastaisin Suomen valtion oikeuteen, samoin satoja virkamiehiä ja sotealan työntekijöitä sekä haistattaisin pitkät v..t tälle maalle pysyvästi..heti senjälkeen kun olisin käynyt maksamassa velat henkilölle, joka pahoinpiteli ja raiskasi minut lapseni nähden toistuvasti.
Aloittaisin päivätyön auttaakseni vaikeuksissa olevia ihmisiä täällä Suomessa. Yhteiskunta sääntöineen voi tehdä joidenkin ihmisten elämästä tosi kurjan. Olisi kyllä ihanaa auttaa ja saa toivon viriämään alaspainettujen elämässä.
Itse päihdeongelmainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on narkkari niin tekisin kaiken mahdollisen mitä on tehtävissä ja mitä rahalla saa, että saisin hänet kiskottua kuiville. Rahaa hälle ei voi antaa eikä mitään, minkä voi myydä.
Tälle iso 👍
Ostaisin ihan kaikki mahdolliset ostettavissa olevat hoitojaksot. Kunnallinen hoito ei toimi, on testattu.
Haaveilen jostain yksilöön ja ongelmiinsa keskittyvästä hoidosta, jossa oikeasti selvitetään huumeidenkäytön syyt. Lapsellani ON psyykkisiä ongelmia, joita ei ole tutkittu eikä selvitetty ja joita hän itse ei tajua eikä myönnä. Veisin suojaan, jonnekin turvaan ja parantaisin. Jos minulla olisi miljoona.
Minulla ei ole :'(
Kaveriporukan kanssa 80 miljoonalla viinaa, tupakkia ja matkustelua. Loput voisi laittaa humpuukiin.
Vierailija kirjoitti:
ensiksi jäisin töistä pois, en ilmoittaisi mitään koskaan varsinkaan työnantajalle, ja sen jälkeen en tekisi mitään, muuta kuin ostelisin jotain, en ymmärrä miksi pitäisi sijoittaa johonkin yritykseen, täälä joku niin kertoi, en tajua miksi pitäisi sijoittaa johonkin, ei tarvitse yksinkertaisesti.
Sen vuoksi, että raha jää sukuun seuraavillekin sukupolville. Tuotoilla saa elää niin leveästi kuin sielu sietää.
Jossittelu ei johda mihinkään, joten on parempi pohtia sitä, että mitä teen KUN voitan....
Laittaisin rahan poikimaan. Tuossa olisi jo hyvä alkupääoma rikastumiseen.
Oikeesti kellään meillä taviksilla ei ole aavistustakaan, mitä tehdä noin isolla summalla, kun normaali arki pyörii satasilla ja unelmat tuhansissa. No oisko luksusta joku hieno vene. Ai ne ei maksakaan kun muutama satatuhatta. Tässähän jää vielä tota käyttörahaa. Öö, ostaisinko saaren? Mitä saaret maksavat? Missä niitä myydään? Oikeastaan ahistaakin semmonen saari, sieltä ei pääse pois kun sillä veneellä. Ja mulla on jo astianpesukone ja lehtipuhallin. Mihin tätä rahaa oikein saisi menemään? Sijoitanko kaikki? Jep, senpä teen. No niin, sijoitettu on. Paljos siellä tilillä nyt on pätäkkää? Ai jaa, puolet hävis. No niin, kyllä tää tästä.....
Minä veisin Volvon korjaamolle.
Teettäisin suursiivouksen ja lattian maalauksen.
Kun rahat olisi tilillä niin sieltä rauhassa käyttelisin. En alkaisi ainakaan sijoittamaan!! Töihin pari puhelua ja tinat ilman muuta.
Vähentäisin työntekoa, mutta en lopettaisi sitä kokonaan, sillä pidän työstäni. Saattaisin myös vaihtaa asuntoa, vaikka tykkäänkin kovasti nykyisestä, mutta jos vastaan tulisi jotain vielä parempaa, niin tarttuisin tilaisuuteen. Nykyiseen asuntoon teettäisin joka tapauksessa kiinteän vaatekaapiston makuuhuoneeseen. Autoa en lähtisi vaihtamaan ainakaan heti, vaikka nykyinen on varsin vaatimaton, mutta sillä on minulle ensisijaisesti käyttöarvo. Antaisin rahaa siskolleni ja ostelisin ylellisiä lahjoja niin hänelle kuin vanhemmilleni. Itselleni hankkisin kauniimmat hampaat oikomahoidolla ja poistattaisin rumat amalgaamipaikat. Valtaosan voitosta panisin kuitenkin talteen pankkiin ja sijoituksiin ja nauttisin täysin siemauksin taloudellisesti huolettomasta elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vähentäisin työntekoa, mutta en lopettaisi sitä kokonaan, sillä pidän työstäni. Saattaisin myös vaihtaa asuntoa, vaikka tykkäänkin kovasti nykyisestä, mutta jos vastaan tulisi jotain vielä parempaa, niin tarttuisin tilaisuuteen. Nykyiseen asuntoon teettäisin joka tapauksessa kiinteän vaatekaapiston makuuhuoneeseen. Autoa en lähtisi vaihtamaan ainakaan heti, vaikka nykyinen on varsin vaatimaton, mutta sillä on minulle ensisijaisesti käyttöarvo. Antaisin rahaa siskolleni ja ostelisin ylellisiä lahjoja niin hänelle kuin vanhemmilleni. Itselleni hankkisin kauniimmat hampaat oikomahoidolla ja poistattaisin rumat amalgaamipaikat. Valtaosan voitosta panisin kuitenkin talteen pankkiin ja sijoituksiin ja nauttisin täysin siemauksin taloudellisesti huolettomasta elämästä.
Nyt vasta huomasin, että otsikossa oli tuo 90 miljoonaa; ajattelin vastatessani peruslottovoittoa eli maksimissaan muutamaa miljoonaa. Mutta noin isosta potista riittäisi kyllä enemmän jaettavaksi muillekin. Saattaisin perustaa esim. jonkin säätiön tukemaan tärkeinä pitämiäni asioita ja tehdä lahjoituksia avun tarpeessa oleville.
Lahjoittaisin kaiken mustille ja ruskeille ihmisille, kuten oikein on.