Onko suomessa alle 3000e/kk työpaikkoja? Kuinka ihmeessä sillä voi elää?
Kommentit (40)
Vitsihän tämä aloitus oli, tympii niin huonot vitsit ettei edes hymähdystä aiheuta.
T.2400€/kk bruttona, pk-seutu ja asuntolaina maksettu n.1,5v kuluttua.
T. 45v
Vierailija kirjoitti:
Meillä tulot: puoliso kaupan alalla 40 tuntia viikossa palkka 1600 netto, vuorolisät mukana summassa, minun työmarkkinatuki 660 ja lapsilisät 2 lapsesta 200. Muita tukia ei vuokralla asuessa saada. Eli yhteensä saadaa 2460 netto kuukaudessa.
En käsitä miten Suomessa ei ole kokopäivätyöstä minimipalkka 2000e/kk, näin kalliissa maassa!!!
Laura Rätykö se taas siellä ihmettelee...?
Brutto 1900e ja hyvin pärjään pk seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tulot: puoliso kaupan alalla 40 tuntia viikossa palkka 1600 netto, vuorolisät mukana summassa, minun työmarkkinatuki 660 ja lapsilisät 2 lapsesta 200. Muita tukia ei vuokralla asuessa saada. Eli yhteensä saadaa 2460 netto kuukaudessa.
En käsitä miten Suomessa ei ole kokopäivätyöstä minimipalkka 2000e/kk, näin kalliissa maassa!!!
Niinpä. Näin on haluttu ja työtätekevä luokka on tuhottu. Itse Logistiikka-alalla ja, nyt kun suoritelisätkin on poistettu on brutto 1700e!! Ja työ raskasta varastotyötä. 2v tein ja totesin ettei järkeä tässä ole terveyttä tuhota näillä palkoilla.
Vierailija kirjoitti:
Muista sitte nyökytellä tyytyväisenä kun paikallinen sopiminen tulee sullekin, etä joo kyllä sä pärjäät 1300e🤗
Vierailija kirjoitti:
Herää pahvi... Huono provo!
Älä nyt - P. Räty on (taas) vaudissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista sitte nyökytellä tyytyväisenä kun paikallinen sopiminen tulee sullekin, etä joo kyllä sä pärjäät 1300e🤗
On jo paikallisesti sovittu tuo palkka pomon kanssa joten ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautot jää kauppaan.
No siis ihan helposti pärjää tietty. Ostaa vähän halvempaa shampanjaa ja esim. Pirkan Brie-juustoa juustotiskin tuotteiden sijaan. Vähentää hienoissa ravintoloissa käymistä vaikka vain viiteen kertaan viikossa ja kaksi kertaa käy sitten jossain "normipaikassa" tai vaivautuu kokkaamaan kotona. Niin ja matkustelee Euroopassa eikä mene kauemmas maailmalle, niin säästää lennoissa.
Valtion ja kunnan duunissa voi palkat olla alle 2000 e toimistohommissa.
Hollola 2984€/kk brutto. Teollisuusmaalari.
Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, aivan hirveä asuntojen hintaromahdus tulossa 10 vuoden sisällä. Nuoret ei pysty maksamaan myyntiin tulevista asunnoista oikein mitään.
Mulla ei ole brutto ollut koskaan yli 2000e.
Ei suuret tulot, vaan pienet menot. Pätee kaikkeen.
Suomi on lotto- voittajien maa kaikki on kallista
Get use to it!
Ei ne tulot vaan ne menot🤑
Tämä asia selviää sinullekin, kun saat potkut. Voit sitten tulla tänne viisastelemaan, miten teet kahdeksan hengen perheelle kuukaudeksi ruuat kahdella kympillä. Sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ole yhtäkään. Varsinkin Helsingissä jokainen tienaa vähintään kolme kertaa tuon verran.
Jotenkin noin taisi kuvitella ääneen sekin omassa kuplassaan elänyt kokkareiden sosiaalisen alan ministeri jonka kauden jälkeen pääministeripuolue vaihtui.
Jep, itselläni puolet tuosta. Kolmivuorotyötä.