Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, miksi annat anteeksi pettämisen?

Vierailija
29.03.2021 |

Ylipäänsä? Tai toistuvan? Tai missä menee raja että onko esim kahden vuoden salasuhde jo no no? Rakkaudentunnustukset? Jokapäiväiset puhelut ja viestit? Viikoittaiset näkemiset?

Jos mies on onnistunut esittämään ns. normaalia kaikesta tuosta huolimatta? Tietysti miehen käytös ja energiat on vähän muuttuneet ja tämä on heijastunut myös koko perheeseen ja kaikkeen, mutta näitä juttujahan miehet tai hyvin harvat miehet tajuavat. Eli et olisi tavallaan huomannut mitään mutta asioiden paljastuessa tajuat mitkä oli niitä merkkejä ja miksi koko ajan tuntui että joku on pielessä.

Kommentit (184)

Vierailija
121/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina pitää antaa anteeksi, mutta yhteistä elämää ei tarvitse jatkaa. Ihmisen henkiselle hyvinvoinnille on tärkeää antaa anteeksi vaikka toinen ei edes pyydä. Vaikka kumppani olisi pettäjä, valitettavasti sinäkään et ole täydellinen. Kaikki ihmiset tekevät asioita, jotka eivät ole oikein. Meillä ei saa olla mitään ketään vastaan. Silloin olemme vapaita vihasta ja syyllisyydestä.

Minun niinkutsuttu isäni piti avioliiton ulkopuolista suhdetta yllä ties kuinka kauan. Mun henkiselle hyvinvoinnille parasta on sulkea tuollainen mulkku mun elämästäni ulos lopullisesti, ei mikään pyhän anteeksiantajan roolin leikkiminen. Miksi antaisin anteeksi sitä että minun perhe, turvapaikka ja peruskallio murskataan vailla pienintäkään katumusta. Höylätköön ketä lystää nyt jatkossa, minun elämääni ei tuollaiset ole tervetulleita. Kaikella on hintansa, se oli hänen valintansa hylätä perheensä, sen hän myös sai.

Nimim: petetty äiti-madonna tässä lastensa puolesta kirjoittelee

Nimim: pettäjä huo... - beibe tässä itsensä ja muiden pettäjien puolesta kirjoittelee

Vierailija
122/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni pettämisestä kaksi vuotta ja yhdessä ollaan edelleen. Meille pettäminen oli ehkä enemmän uusi alku ta ainaki yritys sellaiseen. En tietenkään omista kristallipalloa, josta ennustaa tulevaisuuden ja ero voi tulla joskus tulevaisuudessa. Yhdessä oltu nyt 18 vuotta.

Tunnistettiin syyt mitkä johti pettämiseen ja käytiin pariterapiassa puoli vuotta ( mies maksoi) ja tämän jälkeen mies kävi vielä reilun vuoden terapiassa. Asiat eivät ole mustavalkoisia ja tällaisiin tilanteisiin päädytään eri syistä. Meillän on ollut paljon vastoinkäymisiä viimeisen 5 vuoden aikana ja poikkeuksellisen stressavaa, verrattuna esim. ystäviimme ( kaksi eri vakavavaa sairautta ja onnettomuus sairaalajaksoineen, useamman läheisen yllättävä kuolema, vaativan työn ja opiskeluiden yhdistäminen). Nyt kun molemmat olleet terveenä ja opinnot vihdoin paketissa, niin aika paljon helpompaa tämä elämä. Toisaalta sairaudet ehkä opettivat myös hyväksymään tietynlaisen epävarmuuden elossa oloon yleensä ja antamaan erilaisen perspektiivin elämään.

Inhottavin asia on mustasukkaisuus, jota en ollut ikinä aiemmin kokenut. Toisaalta keskustelemme nykyään ihan kaikesta.

Rakkautta ja hellyyttä on vieläkin. Minulla on huomattavasti enemmän varallisuutta ja korkeampi palkka kuin miehelläni. Toistemme poissulkeva avioehto on. Ero ei ottaisi taloudellisesti koville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin anteeksi seksisuhteen, joka kesti kuukauden ja siihen mahtui useampi kerta. Vaikeaa oli jatkaa, ja paljon työtä joutui tekemään yhdessä asian eteen.

Ehkä se suuri rakkaus pisti taistelemaan. Onneksi oli sen arvoista. Ainakin siltä vahvasti näyttää. Mies katui virhettään suunnattomasti. Oli vähän masentunut siihen aikaan. Syitähän on helppo keksiä virheilleen ja joskus ne syyt ovatkin valideja vaikuttimia tapahtumille. Itse olen onnellinen että päätimme korjata suhdetta ja jatkaa yhdessä. Samalla siinä tuli keskitettyä energiaa läpikotaisesti suhteen hyvinvointiin ja kehitykseen. Nykyään seksikin itseasiassa parempaa kuin koskaan ja rakkasu syvempää.

Vierailija
124/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän ketjun kommenteista suurin osa on kyllä niin mustavalkoista ajatusmaailmaa että sen kanssa on viisainta jäädä suosiolla sinkuksi. Puoliso on ihminen ja ihmiset tekevät virheitä. Tämän kun muistat aina peiliin katsoessa etkä kuvittele itse olevasi täydellinen.

Parisuhteita on monenlaisia, täällä julistetaan että vain täydellinen kelpaa, kaikki muut ovat halveksittavaa pohjasakkaa.

Kasvakaa aikuisiksi.

Olen aikuinen, jopa vanha, silti minulla on aina ollut selkärankaa, joten minulle ei satu ja tapahdu asioita ja ”virheitä”. Ne on vallan eri ihmiset, joille tällaisia sattumuksia jatkuvasti käy roppakaupalla.

Onnea tuosta saavutuksesta!

Vierailija
125/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina pitää antaa anteeksi, mutta yhteistä elämää ei tarvitse jatkaa. Ihmisen henkiselle hyvinvoinnille on tärkeää antaa anteeksi vaikka toinen ei edes pyydä. Vaikka kumppani olisi pettäjä, valitettavasti sinäkään et ole täydellinen. Kaikki ihmiset tekevät asioita, jotka eivät ole oikein. Meillä ei saa olla mitään ketään vastaan. Silloin olemme vapaita vihasta ja syyllisyydestä.

Minun niinkutsuttu isäni piti avioliiton ulkopuolista suhdetta yllä ties kuinka kauan. Mun henkiselle hyvinvoinnille parasta on sulkea tuollainen mulkku mun elämästäni ulos lopullisesti, ei mikään pyhän anteeksiantajan roolin leikkiminen. Miksi antaisin anteeksi sitä että minun perhe, turvapaikka ja peruskallio murskataan vailla pienintäkään katumusta. Höylätköön ketä lystää nyt jatkossa, minun elämääni ei tuollaiset ole tervetulleita. Kaikella on hintansa, se oli hänen valintansa hylätä perheensä, sen hän myös sai.

Nimimerkillä ihan tytär itse omasta puolestaan kirjoittelee. Minun äitinikään ei ole mikään pyhimys, mutta tämä ketju käsittelee uskottomuutta. Lupaan tulla kirjoittamaan hänestäkin jos perustat ketjun väkivallalle, hylkäämiselle, solvaamiselle ja vähättelylle. Siihen asti, käsitellään tässä ketjussa sitä pettämistä niinkuin aihepiiriin kuuluukin.

Asiaa! Tätä nämä narskupettäjät eivät koskaan mieti, kun ei ole sitä kykyä ja älykkyyttä. On vain se oma omnipotetti olotila, jossa saa tehdä juuri niin kuin oma kul... tai pil.. viestittää. Ja koska ” aikuinen tietää mitä tekee”!!

Vierailija
126/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkillä ihan tytär itse omasta puolestaan kirjoittelee. Minun äitinikään ei ole mikään pyhimys, mutta tämä ketju käsittelee uskottomuutta. Lupaan tulla kirjoittamaan hänestäkin jos perustat ketjun väkivallalle, hylkäämiselle, solvaamiselle ja vähättelylle. Siihen asti, käsitellään tässä ketjussa sitä pettämistä niinkuin aihepiiriin kuuluukin.

No kuule tässä kirjoittelee myös tytär omasta puolestaan, joka pitää vanhempien parisuhdeasioita vanhempien omina asioina. Isän ja lasten väleihin ei liity mitenkään heidän parisuhdeasiansa kun ei me lapset olla oltu osapuolina niissä keskusteluissa eikä oikeastaan tiedetä yhtään mitään koko kuvoista muuta kuin että vieraissa on isä käynyt. Äiti ei ole mielipahaansa meidän päälle kaatanut, eikä isä ole tekemisiään selitellyt, meille.

Kyllä se lapsille kuuluu ja näkyy kun perhe hajoaa ja uutta perhettä vieraiden ihmisten kanssa pitäisi leikkiä. Silloin kun perheessä on lapsia, pettäminen ei koskaan ole kahden ihmisen välinen asia.

Näin on, pettäjä särkee, repii, tuhoaa, hajottaa, polkee alas, sotkee, riepoo... ja sitten odottaa hyväksyntää, unohdusta, anteeksiantoa, rakkautta, päänsilitystä... sairas yhtälö!

Vierailija
127/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein pettäjän kertoman mukaan "asiat vain tapahtui". Ihan kuin pettäjä olisi ollut joku passiivinen sivustakatsoja. Ei uskalleta siis ottaa vastuuta edes omassa päässä omista tekemisistään.

Vaikea siinä on sitten lähteä suhdetta pelastamaan, kun pettäjä ei koe voivansa itse vaikuttaa omaan toimintaansa.

Vierailija
128/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

roinajonna kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheisriippuvuus on syy miksi melkein tilanteessa kuin tilanteessa jäädään ”suhteeseen”.

Ei perhe, ei rakkaus, koska ne on tallottu. Pelko siitä että jää yksin.

No se läheisriippuvuus ja sitten usein myös taloudellinen hyöty. Esim minun eksä maksoi minun asunnon kuluja vielä melkein vuoden kiinni jäämisensä jälkeen, vastikkeet vielä puoli vuotta senkin jälkeen kun muutti pois. Siksi en halunnut päästää sitä otteesta kun nettosin kuitenkin jopa kuutisen sataa kuukaudessa. Anteeksi en ollut todellakaan antamassa missään vaiheessa.

Siinähän peukutatte alas. Se petturi kuitenkin maksoi mun asuntolainaa pois kaikki ne vuodet kun asuin itse toisella paikkakunnalla. Mahdollisti työskentelyn hyvässä duunissa pks:lla ja viikonloppujen ja lomien vieton skutsissa omassa ihanassa asunnossa. Harmitti vietävästi kun järjestely loppui jonkun äijän sivuhoidon takia. Jouduin myymään asunnonkin pois.

Nainen haluaa kaikesta maksun.

Ensin hinnoitellaan nainen seksuaalisuuden arvo: mitä kauniimpi nainen, sitä menestyneempi mies vaaditaan.

Jos mies pettää, silläkin on rahallinen hinta.

Tätäkään naista ei mies oikeastaan kiinnostanut, pettäminen oli loukkaus koska se signaloi ettei nainen ollut riittävän kuuma kun piti panna muita, mikä loukkasi naisen egoa.

Hourupää siellä heittelee pelastusrengasta pettäjäpervolle!!

Ketjussa jossa nainen itse kirjoitti vastaavansa pettämiseen taloudellisella hyötymisellä, ja parikin naista kertoivat etteivät eroa koska rahallinen hyöty.

Ilman muuta tilanteessa jossa mies muuttaa yhteisiä sopimuksia edes ilmoittamatta ennalta, sama sopimusten yksipuolinen muuttelu alkaa koskea myös minua, ilman erillista ilmoitusta tottakai.  Jos mieheni päätyisi sivusuhteeseen tai vieraisiin sänkyihin sopimustamme vastaan, hyötyäkseen sopimusrikkomuksesta ainoastaan itse, ja minua loukaten, niin minä voisin sitten alkaa miettimään millä tavoin järjestän oman elämäni niin että juuri, ja vain ja ainoastaan minulla on asiat mieleisesti, miehestä välittämättä. Niinhän hänkin teki.

Mikäs se sellainen PARIsuhde on, jossa vain toinen saa tehdä ja toinen ei.

Juu, ja hulluinta on se, että nämä pettäjät eivät sietäisi itseään petettävän!

Vierailija
129/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä pettäjä, saako SINUT pettää, toimiiko myös näin päin?

Vierailija
130/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki puuhastelut, joita ei voisi tehdä puolison silmien edessä, johtaa väistämättä eroon. Tämä on kummankin tiedossa.

Juuri näin, ei mitään selittelyä, salaamista, valehtelua, kertomatta jättämistä... sitä paskajargonia mitä nämä keskenkasvuiset pellet aina suustaan päästää. Teot puhuu puolestaan, valheet vie eroon.

Tämä. Mikään rahasumma maailmassa ei saisi mua jäämään ja katselemaan tuollaista. Elämään muka onnellista perhe-elämää, varsinainen tragedia. Lapsetkin oppisi että valehtelu ok ja toista saa kohdella kuten huvittaa ja kaikki sellainen pitää vaan sietää.

Lapsille ei kuulu vanhempiensa panemiset. Ole hyvä. äläkä sotke lapsiasi omaan suohosi.

Ei niitä tarvise sotkea, kyllä se pettäjä sotkee lasten ja muidenkin elämän lopullisesti, M.O. T

Vierailija
131/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein pettäjän kertoman mukaan "asiat vain tapahtui". Ihan kuin pettäjä olisi ollut joku passiivinen sivustakatsoja. Ei uskalleta siis ottaa vastuuta edes omassa päässä omista tekemisistään.

Vaikea siinä on sitten lähteä suhdetta pelastamaan, kun pettäjä ei koe voivansa itse vaikuttaa omaan toimintaansa.

Aivan, niinkuin erään kuuluisan standup-koomikon sanoin: suomalaisella se maha tulee ihan itsekseen, jostain vaan siihen alas itsekseen ilmestyy.

Vierailija
132/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalevialevi kirjoitti:

Kukaan ei-tyhmä ei anna anteeksi pettämistä. Saa olla kyllä aika säälittävä jos niin tekee. Miksi kukaan eläisi koiranpaskan kanssa kun voisi vain siivota paskat ja elää hyvää elämää?

Sillä ei ole tyhmyyden kanssa mitään tekemistä.

Sinä sen sijaan vaikutat vähän tyhmän mustavalkoiselta, kun noin ajattelet.

Virheet tekevät ihmisestä inhimillisen, ei koiranpaskaa.

Pettäminen on pahin mahdollinen loukkaus kumppaniaan kohtaan. Ei tällaista tarvitse antaa anteeksi, eikä tämä ole vain sellainen ”kaikki tekee inhimillisiä virheitä”-tapaus. Täytyy olla täysin tunteeton, että noin ajattelee.

Vierailija
133/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tehköön mitä haluaa, ei se keneltäkään ole pois jos joku ei pidä pettämistä maailmanloppuna. kamalia haukkuvia moralisteja täällä, taidatte olla todella epävarmoja ihmisiä. 

Ihmiset kestävät ja antavat anteeksi suhteessa aika paljon asioita, jotka voi toisen mielestä olla sietämättömämpää kuin pettäminen.  Ja onhan yksiavioisuus aika luonnonvastaista. Himo on biologiaa ja sitten vaistojen varassa hätäpäisään toimiminen koetaan kaikista suurimpana loukkauksena, vaikka kyseessä oli vain seksi. Eikä kaikille seksi ole mikään juhlallinen herkkä toimitus vaan ihan perustarpeiden mukavaa tyydyttämistä vähän niin kuin harrastukset. 

Sitäpaitsi osa petetyistä ei näe itsessään mitään vikaa, uhriutuvat vain. Jos puoliso ei kiinnosta fyysisesti, ei kiinnosta pitää huolta itsestään, ei ole mitään yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja elämä on kulissileikkiä, niin ei se ole ihme, että se ruoho tosiaan on vihreämpää aidan toisella puolella. 

Jos näin, eikö olisi rehtiä kertoa ja puhua asioista etukäteen, ettei petokseen tarvitse lähteä?

Missä on ne ”aikuiset” pettäjät siinä hetkessä kun pitäisi olla selkärankaa kertoa, että vierasta pitää saada?

Saako pettäjän puoliso pettää myös, tasapuolisuuden nimissä?

Vierailija
134/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin, minulla on samanlainen tilanne pettäjäisäni kanssa. Onneksi aikuisena voi valita seuransa, ja nk. isä ei niihin piireihin kuulu.

Et voi olla ikinä varma pettikö äitisi ensin isäänsä. Voi olla että isäsi haluaa säästää sinut, ja äitisi haluaa vain omaa parastaan, eli että vih

aisit isääsi, koska hän saa siitä itse hyvää mieltä. Sinä saatat olla vain pelinappula . Ihan tietämättäsi.

Minä tiedän tilanteen tasan tarkkaan ja aikuisena ihmisenä en ole kenenkään pelinappula, vaan osaan tehdä johtopäätökset itse.

Tyypillinen defenssi.

Vierailija
135/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä pettäjä, saako SINUT pettää, toimiiko myös näin päin?

Eipä näy kommentteja pettäjiltä!!??

Vierailija
136/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sänkyyn meneminen toisen kanssa on ihan hyvä virstanpylväs mielestäni siihen, että suhdetta ei kannata jatkaa. Tilanteita on toki monenlaisia.

Vierailija
137/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen nainen uskoo syyn pettämiseen olevan siinä, että itse on huono/ruma/tyhmä, eikä riittäisi kellekään muullekaan miehelle. Viimeistään pettämisen jälkeen kokee miehen olevan kanssaan hyvää hyvyyttään, eikä uskoisi kenenkään kohtelevan häntä sen paremmin. Että olenpa nyt tuon miehen kanssa, kun edes joku minua rakastaa, vaikka pettääkin.

Vierailija
138/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sänkyyn meneminen toisen kanssa on ihan hyvä virstanpylväs mielestäni siihen, että suhdetta ei kannata jatkaa. Tilanteita on toki monenlaisia.

Toisaalta ainakaan sellaista miestä ei olekaan joka ei parittelisi muiden kanssa. Se on miehillä verissä.

Enemmän pidän epänormaalina jos ei hairahtele edes ajatuksissaan.

Temperamentista lähinnä kiinni ja elämäntilanteesta mitä käy.

Aika naivi saa olla jos ajattelee että asioista voisi jotenkin itse päättää.

Vierailija
139/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tehköön mitä haluaa, ei se keneltäkään ole pois jos joku ei pidä pettämistä maailmanloppuna. kamalia haukkuvia moralisteja täällä, taidatte olla todella epävarmoja ihmisiä. 

Ihmiset kestävät ja antavat anteeksi suhteessa aika paljon asioita, jotka voi toisen mielestä olla sietämättömämpää kuin pettäminen.  Ja onhan yksiavioisuus aika luonnonvastaista. Himo on biologiaa ja sitten vaistojen varassa hätäpäisään toimiminen koetaan kaikista suurimpana loukkauksena, vaikka kyseessä oli vain seksi. Eikä kaikille seksi ole mikään juhlallinen herkkä toimitus vaan ihan perustarpeiden mukavaa tyydyttämistä vähän niin kuin harrastukset. 

Sitäpaitsi osa petetyistä ei näe itsessään mitään vikaa, uhriutuvat vain. Jos puoliso ei kiinnosta fyysisesti, ei kiinnosta pitää huolta itsestään, ei ole mitään yhteisiä kiinnostuksen kohteita ja elämä on kulissileikkiä, niin ei se ole ihme, että se ruoho tosiaan on vihreämpää aidan toisella puolella. 

Epävarma ihminen on sellainen, joka antaa käyttää itseään kynnysmattona eikä arvosta itseään. Jota sinäkin pettäjä käytät hyväksi syyttäen puolisoa omista pettämisistä. Jos puolison ulkonäkö ei miellytä, aina on vaihtoehtona erota. Onko koskaan käynyt mielessä rehellinen ratkaisu?

En petä puolisoani ja hänkin on niin paljon kotona, että saa aikamoinen pikapanija olla, jos muualla käy. Silti en pidä seksiä jonkun muun kanssa pahimpana asiana, minulla on ehkä rennompi suhtautuminen seksiin kuin sinulla. Sen sijaan en sietäisi jos puoliso jättäisi minut yksin kotihommien kanssa tai vaikkapa harrastaisi pikavippejä tai uhkapelejä netissä. 

Se kohta, missä sanoin, osa petetyistä uhriutuu, on mielestäni ihan oikeutettu. Jos antaisin itseni rupsahtaa ja näkisimme vain ovensuussa ja olisin enemmän kiinnostunut verhojen vaihdosta kuin yhteisistä hetkistä, niin en ihmettelisi, että hän päätyisi mielenkiintoisempaan seuraan. Ja itsekin saattaisin niin tehdä, jos ainoa funktioni olisi olla kotiorja ja puoliso olisi enemmän kiinnostunut kavereiden seurasta. Millainen ihminen vierittää vastuun omista valinnoistaan ja saamattomuudesta parisuhteessa pelkästään toisen harteille? 

Vierailija
140/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän ketjun kommenteista suurin osa on kyllä niin mustavalkoista ajatusmaailmaa että sen kanssa on viisainta jäädä suosiolla sinkuksi. Puoliso on ihminen ja ihmiset tekevät virheitä. Tämän kun muistat aina peiliin katsoessa etkä kuvittele itse olevasi täydellinen.

Parisuhteita on monenlaisia, täällä julistetaan että vain täydellinen kelpaa, kaikki muut ovat halveksittavaa pohjasakkaa.

Kasvakaa aikuisiksi.

Pettöminen on syvällinen henkinen rikos toista kohtaan. Sillä hajotetaan toisen ihmisen sielu, sydän, perusluottamus... Pettäminen on henkistä väkivaltaa, alistamista parisuhteessa, tietoista toisen halveksuntaa, jota ei voi verrata virheenä mm. avainten unohtamiseen, siivouksen jättämiseen jne. Kyseessä on todella eri kokoluokan asia kuin vain ”oho, sattuipa pano eteen sopivasti”.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi