Loppuuko kättely, halaaminen ja poskipusukulttuuri koronaan?
Toivottavasti loppuu. Fyysinen kontakti kuuluu avioliittoon.
Kommentit (14)
Eihän Suomalaisiin tapoihin ole ikinä kuulunut poskipusut tai halaaminen.
Ei ole poskipusut suomalainen tapa. Kulttuurillista omimista.
Fist bump on parempi kuin kättely.
Ei mulla muuta.
Toivottavasti, nyt on ollut mukavaa, kun ei ole tarvinnut kosketella toisten paskasi käsiä.
Toivottavasti pian myös loppuisi tämä korona-aikana yleistynyt kyynärpäiden yhteen tökkiminen. Mielestäni todella hölmö tapa.
Kättelyn loppuminen on kainuulaisille karvas pala. Siellähän koko perhe kättelee toisiaan aamuisin jälleennäkemisen ilosta.
Kättelyn loppuminen olisi erittäin tervetullutta. Olen aina kammonnut esim. kättelyä palaverivieraiden kanssa. Siitä sitten palaveripullaa, eikä mitään mahdollisuutta pestä käsiä...
Halaaminen on paljon hygieenisempää kuin kättely - ei toki palavereissa sitä, mutta nyökkäys ja silmiin katsominen esiteltäessä on ihan riittävä tervehdys.
Työpaikkani rakennustyömaalla on paljon puolalaisia ja ranskalaisia, he kättelevät ja suutelevat toisensa edelleen joka ikinen aamu tavatessaa sinä päivänä ensimmäistä kertaa. Ei varmaan tarvitse sanoa, mistä työmaasta on kyse...
Toivottavasti kättely loppuu. Olen aina inhonnut sitä.
Ihmisten kädet on tuntuneet aika epämiellyttäviltä.
Voisin kevyesti ja nopeasti halata mieluummin mutta pusut jättäisin pois.
Toivottavasti kättely loppuu!!!
Sitä tehdään vain tuntemattomien kanssa, ja se on niiiin ällöä!! Ollut aina!!!
Kättely on ihan turhaa, enemmän pidän siitä että katsotaan silmiin, nyökätään ja sanotaan hei. Kättelyssä on ihan liikaa muuttuvia tekijöitä, joihin pitää reagoida. Puristanko liikaa, hikoaako kädet, onko kädet jääkalikat, joko saa lopettaa vai vatkataanko tässä vielä kauankin. Iljettävimmät kutittavat sormenpäällä kämmenpohjaa, hyihyi yök!
Vierailija kirjoitti:
Eihän Suomalaisiin tapoihin ole ikinä kuulunut poskipusut tai halaaminen.
90-luvun lukioissa sitä yritettiin väkisin istuttaa opiskelijoihin "tapa-kursseilla".
Ei onnistunut.
Miten niin halaaminen ei muka kuulu suomalasiin tapoihin?
Tovttavasti loppuu, mikään ei ole niin ällöä kuin iholle tunkeva puolituttu tai jopa tuntematon.
Kättely ihan ok. Kukaan ei ole ikinä yrittänyt poskisuudella mua, olisin varmaan vetänyt ihan vaistomaisesti avokämmenellä.