Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, miksi annat anteeksi pettämisen?

Vierailija
29.03.2021 |

Ylipäänsä? Tai toistuvan? Tai missä menee raja että onko esim kahden vuoden salasuhde jo no no? Rakkaudentunnustukset? Jokapäiväiset puhelut ja viestit? Viikoittaiset näkemiset?

Jos mies on onnistunut esittämään ns. normaalia kaikesta tuosta huolimatta? Tietysti miehen käytös ja energiat on vähän muuttuneet ja tämä on heijastunut myös koko perheeseen ja kaikkeen, mutta näitä juttujahan miehet tai hyvin harvat miehet tajuavat. Eli et olisi tavallaan huomannut mitään mutta asioiden paljastuessa tajuat mitkä oli niitä merkkejä ja miksi koko ajan tuntui että joku on pielessä.

Kommentit (184)

Vierailija
61/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö miehen sitten antaa anteeksi pettäminen vai miksi tämäkin aloitus on näin sukupuolitettu?

Ei tietenkään! Mutta asetit kysymyksen näin päin ja myös vs. Eikö??

Vierailija
62/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaunis koti ja kaksi ihanaa lasta. Se että mies osoittautuu 15 v jälkeen huoripukiksi, ei hetkauta elämääni alkushokin jälkeen. On hyvä työ ja ura, terveet lapset ja nyt voin elää täydellisesti oman mieleni mukaista elämää äitinä ja naisena. Ei tarvitse välittää miehen menemisistä, koska toimin itsekin , niinkuin minusta hyvältä tuntuu. Elämä on vapaata ja antoisaa. En ole enää velvollinen selittelemään menojani, enkä muita toimiani petturille.

Kun lapset lentävät pesästä, katson mitä elämä tuo tullessaan. Toki jo nyt pidän ns, silmät auki.

Taloudellisesti on ollut aikaa varautua eroonkin.

Mutta , kukaan ei voi elämäänsä hallita, voi tulla positiivisia ja negatiivisia yllätyksiä, sen on jokainen koronaaikana huomannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertapanon voisin antaa anteeksi ja jatkaa suhdetta, ihminen tekee joskus virheitä, vaikka tuo nyt onkin virhe pahimmasta päästä. Jos siis pettäjä katuu aidosti ja pettämiseen johtaneille asioille tehdään jotain, eli pariterapiaa ja suhteen ongelmien käsittelyä. Ehkä suhteeni seksiin on jotenkin erilainen kuin muilla kun en pidä sitä niin vakavana asiana.

Mutta pidempiaikainen sivusuhteen pitäminen, valehtelu ja kaksoiselämä on kyllä jo aika mahdoton antaa anteeksi. Pidän pettämiseen verrattavana toimintana myös esim yli varojensa pelaamista, salaa velkaantumista ym. valehtelua ja salailua. Yksi pano on aika pieni juttu siihen verrattuna, että toinen pahimmillaan tuhoaa perheen talouden toilailuillaan.

Onpas rehellisiä kirjoituksia naisilta.

Naisille tärkeintä on elintaso, yhdessä hankittu (tai "yhdessä hankittu" eli miehen hankkima) omaisuus. Se on syy miksi miehen kanssa on menty yhteen.

Vierailija
64/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö miehen sitten antaa anteeksi pettäminen vai miksi tämäkin aloitus on näin sukupuolitettu?

Siellä oli joku kommentti alussa että koskee tietysti molempia sukupuolia. Aloittaja peilasi omaan tilanteeseensa joten siksi alku noin. Kommentoitteko te aina lukematta ketjua?

Vierailija
65/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevialevi kirjoitti:

Kukaan ei-tyhmä ei anna anteeksi pettämistä. Saa olla kyllä aika säälittävä jos niin tekee. Miksi kukaan eläisi koiranpaskan kanssa kun voisi vain siivota paskat ja elää hyvää elämää?

Minä olen antanut pettämisen anteeksi, mutta sehän ei tarkoita sitä, että suhde olisi jatkunut. Se, että olen antanut anteeksi ajanmittaan tarkoittaa sitä, että olen ns. hyväksynyt ja jättänyt tapahtuneen taakseni eikä se millään tavalla vaikuta enää elämääni. Olen niin sanotusti päästänyt irti. En pystynyt antamaan anteeksi silloin, kun päätimme jatkaa suhdetta, silloin koin vain vihaa ja inhoa eksää kohtaan. Pystyin antamaan anteeksi vasta sitten, kun olimme eronneet ja sain asian käsiteltyä mielessäni.

Vierailija
66/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kuinka naiset jotka ovat valmiita eroamaan, perustelevat tämän hyvällä rahatilanteella jos erotaan.

Asia on siis kuten tilastotkin todistavat. Mitä rikkaampi mies ja köyhempi, sitä pienempi eron todennäköisyys. Ja sepä ei johdukaan siitä että ne rikkaat nyt vain olisivat hyviä tyyppejä, vaan siitä että naisille raha/asunto/matkat > kaikki muu.

Vierailija
67/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki puuhastelut, joita ei voisi tehdä puolison silmien edessä, johtaa väistämättä eroon. Tämä on kummankin tiedossa.

Juuri näin, ei mitään selittelyä, salaamista, valehtelua, kertomatta jättämistä... sitä paskajargonia mitä nämä keskenkasvuiset pellet aina suustaan päästää. Teot puhuu puolestaan, valheet vie eroon.

Tämä. Mikään rahasumma maailmassa ei saisi mua jäämään ja katselemaan tuollaista. Elämään muka onnellista perhe-elämää, varsinainen tragedia. Lapsetkin oppisi että valehtelu ok ja toista saa kohdella kuten huvittaa ja kaikki sellainen pitää vaan sietää.

Vierailija
68/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole petetty, mutta paria ystävää on. He eivät ottaneet avioeroa lasten takia. Sisimmissään eivät antaneet silti anteeksi ja avioero tuli muutaman vuoden kuluttua kun lapset olivat hieman kasvaneet.

Vierailija
69/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne ei onnistu esittämään kotona normaalia. Kyllä sen huomaa kun seksi loppuu, kaikki läheisyys loppuu, riitaa etsitään joka aiheesta, mykkäkoulu, mustasukkaisuus ja huorittelu alkaa, salasana tulee luuriin ja koneelle vaikka ennen niitä ei ollut, menot lisääntyy ja ihminen on kotona sen näköinen kuin tuhlaisi aikaansa ja olisi mieluummin muualla.

Ehkä ei kaikkia näitä mutta väistämättä jotain. Varsinkin toi asioiden kertomatta jättäminen, salasanat ja luurin mukana kantaminen, näyttö alaspäin, yms, ja tuo että tyyppi näyttää kotona ja yhteisillä perhelomilla just siltä että odottaa vaan että aika kuluu ja järjestää lapsille yhteistä koska täytyy, siitä toki voi nauttiakin mutta muuten evvk.

Vierailija
70/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No emmä ainakaan pystyisi miettimään sitä minään puolisona sen jälkeen. Muuttuisi kategoriaan ystävä tai tuttu, mutta ei kumppani tms. Lopullinen arvostus katoisi ja sen jälkeen enä näkisi järkeä pitää parisuhdettakaan yllä, koska mitäpä siitä mulle jää käteen, koska yksinkin pärjää paremmin kuin huonon, pettävän ihmisen kanssa.

Sama. Ei todellakaan jatkoon! Mitä elämää sellainen on? Kulissia, vedätystä, viekkautta, salailua, valehtelua... ei ole mun elämää. Eläköön sikolätissään emakoidensa kanssa.

Vierailija
71/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteemme tuskin kaatuisi johonkin satunnaiseen kännipanoon, mutta pitempi salasuhde olisi tietysti jo aivan eri asia. Varsinkin, kun viime aikoina olen tehnyt miehelle selväksi, että kaipaan enemmän hänen huomiotaan ja läsnäoloa.

Kännipano!! Se on AINA valinta. Jokainen itse juo, kukaan ei juota väkisin. Känni on ensimmäinen päätös, flirttailu, pussailu, hotellihuoneeseen meno, riisuutuminen, seksi... kaikki TÄYSIN HARKITTUJA tekoja, itse tehtyjä valintoja ja tarkoituksellista PETOSTA puolison ihmisarvoa loukkaamalla.

Vahingossa muna pystyssä lankesin siihen koloon... tyypillinen imbesilli selitys!

Sanoinko, että kännipano olisi joku vahinko? Ihan omilla valinnoilla siihen päädytään, mutta en usko, että pääasiallinen tarkoitus olisi puolison loukkaaminen. En ole pettänyt aviomiestäni, vaikka tilaisuuksia olisi ollut. Tiedän kyllä, että joskus "tilanne voi viedä mennessään" (=tulee tehtyä huonoja päätöksiä), ihmisiä tässä vain ollaan.

Vierailija
72/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän kokenut, syytön lapsi kirjoitti:

No kaikki ei ole kuin sinä. Itse jäin liittoon pettäjän kanssa, koska mistään hinnasta en halunnut menettää 50% lasteni lapsuudesta, joka olisi edessä ollut eron koittaessa. Kuopus oli tuolloin 2v. Minulle nuo lapset on 1000 kertaa tärkeämpiä kuin yksikään mies tai parisuhde. Ja aitoa rakkautta saan niiltä lapsilta. Miehistä en usko että sellaiseen edes on. 

Kunhan muistat tulevaisuudessakin olla kertomatta lapsillesi, että HEIDÄN takiaan kestit pettävää miestä. Mietipä minkälaisen taakan annat lapsillesi opettamalla, että äidin tulee sietää ihan mitä tahansa. Missä on itsekunnioituksesi? Lapsesi voivat ehdottomasti paremmin kun vanhempi voi hyvin.

Niin tämä. Mielestäni koko perheeseen heijastuu toi kun väkisellä koitetaan pysyä yhdessä. Lapset kyllä huomaa miksi erotaan sit myöhemmin, sitä varmemmin, mitä vanhempia sit ovat.

Vierailija
73/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä oli joku kommentti alussa että koskee tietysti molempia sukupuolia. Aloittaja peilasi omaan tilanteeseensa joten siksi alku noin. Kommentoitteko te aina lukematta ketjua?

Yleensä oletan otsikon vastaavan sisältöä.

Vierailija
74/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaunis koti ja kaksi ihanaa lasta. Se että mies osoittautuu 15 v jälkeen huoripukiksi, ei hetkauta elämääni alkushokin jälkeen. On hyvä työ ja ura, terveet lapset ja nyt voin elää täydellisesti oman mieleni mukaista elämää äitinä ja naisena. Ei tarvitse välittää miehen menemisistä, koska toimin itsekin , niinkuin minusta hyvältä tuntuu. Elämä on vapaata ja antoisaa. En ole enää velvollinen selittelemään menojani, enkä muita toimiani petturille.

Kun lapset lentävät pesästä, katson mitä elämä tuo tullessaan. Toki jo nyt pidän ns, silmät auki.

Taloudellisesti on ollut aikaa varautua eroonkin.

Mutta , kukaan ei voi elämäänsä hallita, voi tulla positiivisia ja negatiivisia yllätyksiä, sen on jokainen koronaaikana huomannut.

Siis petät itsekin vai avoin suhde?

Vierailija
75/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina pitää antaa anteeksi, mutta yhteistä elämää ei tarvitse jatkaa. Ihmisen henkiselle hyvinvoinnille on tärkeää antaa anteeksi vaikka toinen ei edes pyydä. Vaikka kumppani olisi pettäjä, valitettavasti sinäkään et ole täydellinen. Kaikki ihmiset tekevät asioita, jotka eivät ole oikein. Meillä ei saa olla mitään ketään vastaan. Silloin olemme vapaita vihasta ja syyllisyydestä.

Minun niinkutsuttu isäni piti avioliiton ulkopuolista suhdetta yllä ties kuinka kauan. Mun henkiselle hyvinvoinnille parasta on sulkea tuollainen mulkku mun elämästäni ulos lopullisesti, ei mikään pyhän anteeksiantajan roolin leikkiminen. Miksi antaisin anteeksi sitä että minun perhe, turvapaikka ja peruskallio murskataan vailla pienintäkään katumusta. Höylätköön ketä lystää nyt jatkossa, minun elämääni ei tuollaiset ole tervetulleita. Kaikella on hintansa, se oli hänen valintansa hylätä perheensä, sen hän myös sai.

Vierailija
76/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettävä mies on komea ja seksikäs mies, jolla on mahdollisuuksia saada nainen kuin nainen. Komean miehen haluaa nainen pitää ja antaa pettämisen anteeksi.

Vierailija
77/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aivan tapauksesta. On olemassa sarjapettäjiä ja yhden kerran hairahduksia, jonka jälkeen parannettu tapoja. Jos liitto on muuten loistava ja yhteisiä lapsia ja menetettävää paljon, antaisin anteeksi. Mutta en montaa kertaa, enkä pitkäaikaista sivusuhdetta.

Vierailija
78/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua petti mun tyhjätasku ex-mies, joka oli musta taloudellisesti riippuvainen.

Siitä ei meinannut kiinnijäämisen jälkeen päästä eroon, sillä mies kieltäytyi muuttamasta pois omistamastani asunnosta ja linnoittautui sänkyyn kuukausiksi itkeskelemään, kun sivusuhdenainenkin jätti. Jouduin hakemaan miehelle häädön.

Vierailija
79/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettävä mies on komea ja seksikäs mies, jolla on mahdollisuuksia saada nainen kuin nainen. Komean miehen haluaa nainen pitää ja antaa pettämisen anteeksi.

No jo on taas jutut. Pettävä mies on alhainen selkärangaton liero, en ottaisi sellaista VAIKKA olisi kuin komea. Uskollisuus on tärkeimpiä ominaisuuksia mitä kumppanilta vaadin.

Vierailija
80/184 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt varmaan puhuttiin siitä jos on sovittu ettei ole suhteen ulkopuolisia intiimi- tai rakkaussuhteita. Polyamoriat ja avoimet suhteet asia erikseen. Eikai avoimessa suhteessakaan ole suotavaa rakastua toiseen ja ylläpitää ja vahvistaa puolison selän takana intiimiä rakkaussuhdetta toiseen.

Pettäminen terminä tarkoittaa luottamuksen pettämistä jollain tapaa.

Itse en voisi enää sen jälkeen luottaa ja minulle intiimi suhde ja rakkaussuhde on sellaisia etten voi tai osaa niitä ylläpitää monen kanssa yhtäaikaa. Jos joku niin haluaa tehdä, hänen täytyy varmistua että on rehellinen ja että se on ok suhteen muillekin osapuolille.

Tämä, ja jos on selkärankaa syrähyppelyihin, pitää olla selkärankaa myös se rehellisesti toiselle osapuolelle kertomaan eikä pitää löyhässä hirressä toista.

Mihin tämä vastuu pettäjällä unohtuu?

Parasta on että otetaan ero, ennenkuin petoskierteeseen lähdetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi