Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä kuka on viellä 40 vuotiaana mäkkärin kassalla?

Vierailija
28.03.2021 |

?

Kommentit (74)

41/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään erikoista sen työn vuoksi. Katsos, kun tittelit ei tee ihmisestä parempaa tai minun silmissä jotenkin arvokkaampaa. Ne on ihan muut mittarit, joilla minä päätän, kuinka paljon kunnioitan ja arvostan jotain toista henkilöä. Suurin vaikutin on ihmisen oma käytös muita kohtaan.

Vierailija
42/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että on töissä sen sijaan että makaa työttömänä kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ihan positiivisesti yllättynyt. En ole koskaan nähnyt kuin parikymppisiä hampurilaispaikoissa töissä. 

Miettisin myös, että varmaan aika reipas ja sosiaalinen tyyppi. 

Vierailija
44/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä tiedä se taustasta mitään. Voi olla että se on tehnyt elämässä vaikka mitä ja missä, ja suunnittelee siellä mäkissä vain seuraavaa siirtoaan.

Vierailija
45/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nämä duunaritöitä nenän varttaan pitkin katsovat ovat itse elämäntapatyöttömiä, jotka nostavat tukia vuodesta toiseen, koska ovat muka liian hyviä mäkkärin kassalle. Itse arvostan kyllä enemmän sitä mäkkärin kassaa kuin ihmistä, joka ei suostu ottamaan vastaan mitään työtä.

Vierailija
46/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa sen perusteella onko hän ollut aina siellä vai onko entinen matkatoimiston tai ravintolan omistaja koronakonkurssin jäljiltä.

Vierailija
47/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, Suomen Mäkkärissä työskentely ei ole sama asia kuin työskennellä Mäkkärissä Yhdysvalloissa. Suomessa McJobia ei ole olemassa.

Olin itse 18-23-vuotiaana opintojen ohella Mäkkärissä töissä ja meilläkin oli muutamia vähän vanhempia työntekijöitä, juurikin 30-45-vuotiaita. He täyttivät jonkin seuraavasta:

- olivat tehneet pitkän uran Mäkkärissä ja saivat jonkin verran kokemuslisää. Työ sopi heille, koska he olivat siihen tyytyväisiä. Eivät kaivanneet enempää tai vähempää. Osalla saattoi olla jotain ns. erikoisvastuualueitakin.

- olivat vuoropäällikköjä, esimiesasemassa jne. Tässäkin on syytä huomioida, että Mäkki on yritystoimintaa kuten muukin. Heillä työhön kuului paljon muutakin kuin aina välillä kassalla työskenteleminen. Jonkunhan on haastateltava uudet työntekijät, perehdytettävä, tehtävä vuorolistat, oltava vastuussa ravintolasta jne.

- lisäksi oli yksi osittain tukityöllistetty nainen, joka teki lyhyempää vuoroa ja oli aina kassalla. Hän ei ehkä olisi sopinut kovin vaativiin töihin, mutta oli kuitenkin tunnollinen ja ihan hyvä työntekijä. Ei valittamista asiakkailla eikä työkavereilla.

Mielestäni mikään näistä ei ole säälin tai halveksunnan aihe. Heidän lisäkseen Mäkkäri työllistää paljon opiskelijoita ja nuoria ihmisiä. Muistaakseni moni monimiljonäärikin on aloittanut uransa Mäkkärin kassalta tai keittiöstä, ja moni on kiitellyt että Mäkkäri oli siihen elämäntilanteeseen todella hyvä työnantaja.

Voidaanko jokainen osaltamme edesauttaa sellaista ilmapiiriä, jossa kaikki työ nähtäisiin arvokkaana?

Vierailija
48/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän surullisena tapauksena ja yhteiskunnallista vastuutaan tiedostamattomana ihmisenä. Itselläni oli kolmekymppiseksi mennessä jo kolme korkeakoulututkintoa, merkittävän kokoinen osakesalkku ja moottorivene. Nyt viisikymppisenä olen työskennellyt johto- ja asiantuntijatehtävissä jo vuosikymmeniä. Tarvitaan aika monta mäkkärin kassaa olemaan yhteensä ihmisenä yhtä paljon kuin minä.

Vierailija
49/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä ala arvostetut eivät palkoistaan huutele.TIEDÄTKÖ PALKKA TASON ? poika meni tuonne vähän suutahdinkin. sentään tradenomi. poika perusteli näkee eri ihmisiä ja saa kokemusta. vielä provikat myynnistä . parhaina kk n. 2400 siis 22v klopille siinä kun harjoittelee alkaa vetäjäksi ne palkat ovatkin yritys salaisuuksia. kiva työ yhteisö laiskat ruikuttajat karsiituvat jo viikossa vuorot sovitaan porukalla ja aina joku tuuraa. olis kiva tietää ap ammatti, tulo taso ja työssä viihtyminen

Vierailija
50/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks täällä saa niin paljon pskaa niskaan :(

Mäkkärin kassa 43 v / ap

Vierailija
51/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän surullisena tapauksena ja yhteiskunnallista vastuutaan tiedostamattomana ihmisenä. Itselläni oli kolmekymppiseksi mennessä jo kolme korkeakoulututkintoa, merkittävän kokoinen osakesalkku ja moottorivene. Nyt viisikymppisenä olen työskennellyt johto- ja asiantuntijatehtävissä jo vuosikymmeniä. Tarvitaan aika monta mäkkärin kassaa olemaan yhteensä ihmisenä yhtä paljon kuin minä.

Trollihan sinä olet, mutta kysytään nyt silti: miksi olisit haaskannut yhteiskunnan resursseja peräti kolmeen korkeakoulututkintoon?

Vierailija
52/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, olen itse ihan hyväpalkkaisessa asiantuntijatehtävässä, mutta heitän joskus keikkaa mäkissä, kun paras ystävä vetää niitä täällä. En ole koskaan miettinyt, että mitäköhän minusta ajatellaan. Ajan kuitenkin sinne töihin Teslalla 🙂

Vierailija
53/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

54/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään rehellinen työ ole hävettävää.  . 

Itsekin voisin yli 6 kymppisenä mennä sinne töihin.Työ kun työ. 

55/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi se Sanna Marin pelastettiin että ei tarvi hävetä.

Vierailija
56/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vielä, ehkä hän on just viime viikolla saanut työpaikan. 

Vierailija
57/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä työ

Vierailija
58/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
59/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhoksen carrolsissa oli joskus moinen. Ilmeisesti säästi kaikki alkkansa ja osti sitte jonkin sortin urheiluauton. oli kaikesta päätellen elämän huippuhetki.

Kaveri kertoi kun oli siellä duunissa kasiluokan työharjoittelujaksolla.

Vierailija
60/74 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nuorempana ollut hampurilaspaikassa töissä pari kesää, ja edelleen mietin sitä, kuinka kivaa se työ oli! Sai olla asiakkaiden kanssa tekemisissä, välillä keittiön puolella ja välillä tiskaamassa tms purkittamassa majoneesia tai pilkkomassa tomaattia. Aika stressitöntä ja ainoa tavoite on tehdä asiakkaista tyytyväisiä palvelulla ja ruoalla. Voisin ihan hyvin tehdä ennen kyseistä työtä vielä myöhemminkin vanhemmalla iällä, mutta en usko sen olevan mahdollista. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi