Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En käytä maskia ja kaikki maskia käyttävät tuttuni käyttävät sitä sosiaalisen paineen vuoksi

Vierailija
28.03.2021 |

Myöntävät minun olevan oikeassa, mutta heillä ei kuulemma rohkeus riitä. Miten muiden tuttavapiirissä menee tämä maskitouhu?

Kommentit (211)

Vierailija
61/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä "sankareita", jotka kehuskelevat maskittomuudellaan. Heiltä pitäisi ehdottomasti poistaa oikeus saada sairaanhoitoa, jos saavat koronan vakavan muodon. Ilmeisesti samat henkilöt haluavat, ettei koronasta päästä koskaan eroon. Saisitte hävetä!

Oletko valmis yhyttämään saman logiikan myös niihin, jotka eivät syö optimaalisen terveellistä ravintoa vai oletko tässä asiassa kaksinaismoralisti? Ei hoitoa pullanpurijoille!

No ainakaan nämä roskaruoan ystävät eivät vaaranna muiden terveyttä, pelkästään omansa. Eivätkä tartuta muita.

Kyllä vaarantavat, jos heidän hoitonsa kuormittaa terveydenhoitojärjestelmää ja jos "parempia" terveysvaivoja omaavat joutuvat heidän vuokseen jonottamaan hoitoa saadakseen.

He eivät tartuta tätä roskaruoan syömistä muihin. Kyllä on jo naurettavaa tuo perustelujen keksiminen. Faktaa on, että maskiton ihminen voi olla oireeton kantaja ja tarkoituksella näin tartuttaa viattomia ihmisiä. Jollekin voi tulla se vakava muoto. Oletko maskiton ok sen asian kanssa, että voit tällä ylimielisellä välinpitämättömyydelläsi pahimmillaan tappaa ihmisen? Pieni juttu?

Myönnä vaan suosiolla kaksinaismoralistisuutesi. He aiheuttavat muille terveydellistä haittaa kuormittamalla terveydenhoitojärjestelmää itse aiheutetuilla sairauksilla. Miten tämän asian ymmärtäminen on noin vaikeaa? Ai niin, se kaksinaismoralismi. :D

En voi myöntää sellaista mitä ei ole. Sinä vänkäät huonoilla eli olemattomilla "perusteluilla ". Korona on tarttuva tauti, ylipaino tai epäterveellinen ruoka ei. Keksi parempia perusteluja...ai niin, niitä ei ole

Eiköhän tämä meidän pikkudebatti ollut tässä. Ei ole itselleni mitenkään uusi ilmiö tämä, kun kaksinaismoralisti ei tunnista kaksinaismoralismiaan. Kaltaisesi kanssa väitteleminen on ajantuhlausta.

Ymmärrän kyllä, että luovutat. Mutta ihan jatkoa ajatellen mietipä vähän. Henkilö a on ylipainoinen ja kuormittaa terveydenhuoltoa OMIEN terveyshaittojen vuoksi. Henkilö b laiminlyö koronasuositukset ja altistaa /tartuttaa x määrän ihmisiä, joista osa voi sairastua taudin vakavaan muotoon. Ehkä toi miettiminen voi auttaa sua jatkossa.

No jatketaan vielä rautalangan vääntämistä yhden kommentin verran, mutta tällä tuskin saa kaksinaismoralistisia silmiäsi aukenemaan.

Henkilö a vaarantaa muiden terveydenhoidon, kun on välinpitämättömästi hommannut itselleen terveysvaivoja.

Tiedän, et ymmärrä vieläkään.

Vierailija
62/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että maskia vastustavan ihmisen ajattelukyky on niin rajallinen, että he eivät kertakaikkiaan ymmärrä sitä, että maskilla suojellaan ensisijaisesti muita ihmisiä. Sanoisin, että jos joku on pelkuri, niin juuri nämä maskia vastustavat, omaan napaansa tuijottajat.

Minua ei lähtökohtaisesti oikeasti kiinnosta suojella ketään toista ihmistä.

Itseäni kiinnosta tasan läheisteni terveys ja siksi en maskia käytä. Maskin käyttö kun tutkitusti lisää riskiä sairastua koronaan. Itse en halua koronaa ja jos en itse sairastu koronaan en myöskään tartuta sitä läheisilleni.

Maskia käyttävien ihmisten terveys on pääsääntöisesti minulle yhdentekevää.

Olkoonkin, että edelleen hekin säästyvät koronalta todennäköisemmin, jos harvempi ihminen koronaan sairastuu. Maskihan ei siltä suojaa.

Maskipakkomaat; Kiina, Taiwan, Hong Kong, Singapore. Tänään yhteensä näissä neljässä maassa 23 tartuntaa.

Miten selität tämän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten pitäisi olla aikuisia. Nyt nämä maskinvastustajat ovat kuin teinejä. Maailma menee tosi huonoon suuntaan, kun aikuiset eivät pidä järkeä päässä ja suhtaudu rauhallisesti asioihin. Lapset ja teinit muuttuvat siihen suuntaan, mitä esimerkkiä vanhemmat ja aikuiset ylipäätään näyttävät, potenssiin kymmenen. Seuraava sukupolvi on entistä hullumpi, mitä useampi aikuinen ihminen alkaa leikkiä teiniä ja tappelee joka ikistä sääntöä vastaan, jotka on tehty meidän kaikkien parhaaksi ja suojelemiseksi. Ellei tällaista väliaikaista tilaa kestä aikuinen ihminen rauhallisesti ja järki päässä, niin miten sitten lapset ja nuoret.

Nyt aikuisten pitää näyttää esimerkkiä ja käyttäytyä vakaasti - ei epävakaan teinin tavoin.

Maskeista ei ainakaan ole hyötyä, vaan ihan varmasti enemmän tai vähemmän hyötyä! Ja niin pieni mitätön vaiva käyttää. Kaikki hyöty on kotiin päin ja hyväksi meille kaikille.

Vierailija
64/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten pitäisi olla aikuisia. Nyt nämä maskinvastustajat ovat kuin teinejä. Maailma menee tosi huonoon suuntaan, kun aikuiset eivät pidä järkeä päässä ja suhtaudu rauhallisesti asioihin. Lapset ja teinit muuttuvat siihen suuntaan, mitä esimerkkiä vanhemmat ja aikuiset ylipäätään näyttävät, potenssiin kymmenen. Seuraava sukupolvi on entistä hullumpi, mitä useampi aikuinen ihminen alkaa leikkiä teiniä ja tappelee joka ikistä sääntöä vastaan, jotka on tehty meidän kaikkien parhaaksi ja suojelemiseksi. Ellei tällaista väliaikaista tilaa kestä aikuinen ihminen rauhallisesti ja järki päässä, niin miten sitten lapset ja nuoret.

Nyt aikuisten pitää näyttää esimerkkiä ja käyttäytyä vakaasti - ei epävakaan teinin tavoin.

Maskeista ei ainakaan ole hyötyä, vaan ihan varmasti enemmän tai vähemmän hyötyä! Ja niin pieni mitätön vaiva käyttää. Kaikki hyöty on kotiin päin ja hyväksi meille kaikille.

Siis "Maskeista ei ainakaan ole HAITTAA, vaan ihan varmasti enemmän tai vähemmän hyötyä."

Vierailija
65/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita vaan maski päälle, kunnollinen sellainen. FFP2-maski, tavallinen ei ehkä kovinkaan hyvä suoja itsellesi. Mitä paremmin noudatat ohjeita, sen nopeammin tilanne paranee, eikä tarvitse uusia rajoituksia.

Vierailija
66/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta A : jos etpidä maskia niin veetäkö se meille kuuluu. Kohta B nosta sitä foliohattua että silmät näkyisi 😂

Vierailija
67/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit ei tunnu auttavan lainkaan, kaupassakin lähes kaikilla maskit ja silti tartunnat lisääntynyt verrattuna vuoden takaiseen aikaan

Vierailija
68/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos esim kertakäyttömaskin käyttö aiheuttaa hengitysvaikeuksia, on syytä kääntyä lääkärin puoleen, on nimittäin vikaa joko hengityselimissä tai päässä

En tiedä ketään, jota ei olisi välillä pyörryttänyt maskin takia. Perusterveitä ihmisiä. Olen joskus joutunut kaupassa nostamaan maskia, jotta saisin kunnolla ilmaa.

On sitten todella huono hapenottokyky. Rööki pois ja vähän liikuntaa eli ei autolla pihasta pihaan. Mä en vastaavasti tunne ketään, jota olisi pyörryttänyt maskia pitkäänkin käytettäessä

En polta eikä ole autoa. Mun tuttavat vs. sun tuttavat. :D 

Sitten kannattaa käydä lääkärissä. Ei ole oikeasti normaalia, että täysin terve, tupakoimaton, liikkuva ihminen ei pysty hengittämään maskilla.

En tiedä, mitä menisin sinne lääkäriin valittamaan, sinne on muutenkin vaikea päästä. Tuttavapiirissäni tämä on kuitenkin aika yleistä, että välillä pyörryttää maskin kanssa. Ei se tarkoita, ettei pystyisi hengittämään, vaan että hengittämisen laatu ei ole niin hyvä.

Vierailija
69/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”En käytä maskia ja kaikki maskia käyttävät tuttuni käyttävät sitä sosiaalisen paineen vuoksi”.

Hienoa, että olet löytänyt itsellesi sopivia ja samat ominaisuudet omaavia tuttavia. :D

Vierailija
70/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskit ei tunnu auttavan lainkaan, kaupassakin lähes kaikilla maskit ja silti tartunnat lisääntynyt verrattuna vuoden takaiseen aikaan

Tilanne olisi paljon nykyistä hurjempi, ellei maskeja käytettäisi edes näin paljon kuin nyt käytetään.

Suurimmat tartuntaryppäät ovat tapahtuneet sellaisten ihmisten seurueissa, jotka EIVÄT ole käyttäneet maskia.

Vierailija
71/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos esim kertakäyttömaskin käyttö aiheuttaa hengitysvaikeuksia, on syytä kääntyä lääkärin puoleen, on nimittäin vikaa joko hengityselimissä tai päässä

En tiedä ketään, jota ei olisi välillä pyörryttänyt maskin takia. Perusterveitä ihmisiä. Olen joskus joutunut kaupassa nostamaan maskia, jotta saisin kunnolla ilmaa.

Kertakäyttömaski on parempi, jos on vaikka lihavuuden vuoksi hengitysongelmia.

Tunnen muutaman pullukan, yksikään ei ole mitään hengitysongelmia kokenut maskilla tai ilmankaan.Enkä kenenkään ole kuullut valittavan. Yksi sukulainen on , joka saa punoitusta naamaan maskin pidempiaikaisesta käytöstä, mutta niin saa kaikesta muustakin, mikä naamaansa osuu, kaulaliina, huivi, mikä vaan. Ja on saanut aina, jo ennem kuin kukaan unta näki koronasta ja maskeista, itseasiassa jo kymmeniä vuosia sitten.

Täytyy olla luokkaa Ano-köntti ennenkuin alkaa jo puhumiset puuskututtaa. Tämähän on nähty jo telkussa muutamaankin kertaan. Hyvä kun saa sanottavansa sanottua.

Ei taida kunto riittää enää tuolla seuraavalle kaudelle....

Vierailija
72/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloissa on aina käytetty maskeja ja hyvällä menestyksellä. Sairaanhoitajat ja lääkärit pysyvät terveinä ja pystyvät hoitamaan potilaita.

Nyt nämä teinejä leikkivät "aikuiset" yhtäkkiä kuvittelevat, että maskeista ei ole mitään hyötyä. Erikoista. PItäisikö sairaaloissakin hoitsujen lopettaa maskien käyttäminen kun "ei niistä mitään hyötyä ole"?

Vierailija
73/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että maskia vastustavan ihmisen ajattelukyky on niin rajallinen, että he eivät kertakaikkiaan ymmärrä sitä, että maskilla suojellaan ensisijaisesti muita ihmisiä. Sanoisin, että jos joku on pelkuri, niin juuri nämä maskia vastustavat, omaan napaansa tuijottajat.

Minua ei lähtökohtaisesti oikeasti kiinnosta suojella ketään toista ihmistä.

Itseäni kiinnosta tasan läheisteni terveys ja siksi en maskia käytä. Maskin käyttö kun tutkitusti lisää riskiä sairastua koronaan. Itse en halua koronaa ja jos en itse sairastu koronaan en myöskään tartuta sitä läheisilleni.

Maskia käyttävien ihmisten terveys on pääsääntöisesti minulle yhdentekevää.

Olkoonkin, että edelleen hekin säästyvät koronalta todennäköisemmin, jos harvempi ihminen koronaan sairastuu. Maskihan ei siltä suojaa.

Maskipakkomaat; Kiina, Taiwan, Hong Kong, Singapore. Tänään yhteensä näissä neljässä maassa 23 tartuntaa.

Miten selität tämän?

Wau!!!

Vierailija
74/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”En käytä maskia ja kaikki maskia käyttävät tuttuni käyttävät sitä sosiaalisen paineen vuoksi”.

Hienoa, että olet löytänyt itsellesi sopivia ja samat ominaisuudet omaavia tuttavia. :D

Juurikin näin. Ihminen viihtyy vertaistensa keskuudessa ja myös vähän hitaammalla kävellä on tärkeää olla kaltaisiaan tuttavia. Silloin ei tule yksinäinen olo ja paha mieli.

Vierailija
75/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei viitsi jankata ihmisen kanssa joka on aina mielestään oikeassa ja muut väärässä.

Parempi vaikka myötäillä hetken ja kuitata "joo joo" kun käydä typeriä keskusteluja salaliittofundamentalistien kanssa joiden tietolähteinä on mielenterveysongelmista kärsivien "vaihtoehto-omamedialaisten" iltasadut.

Vierailija
76/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaaloissa on aina käytetty maskeja ja hyvällä menestyksellä. Sairaanhoitajat ja lääkärit pysyvät terveinä ja pystyvät hoitamaan potilaita.

Nyt nämä teinejä leikkivät "aikuiset" yhtäkkiä kuvittelevat, että maskeista ei ole mitään hyötyä. Erikoista. PItäisikö sairaaloissakin hoitsujen lopettaa maskien käyttäminen kun "ei niistä mitään hyötyä ole"?

Sairaalat ovat globalistien masinoimia koska Big Pharma.

Vierailija
77/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän maskia, vaikka en tykkää siitä. Sen kanssa minulla alkaa välillä nenä vuotaa, ja yhtään pidempään pitäessä, alkaa suu kuivua ja yskittää.

Laitan ulkona maskin taskuuni ja käytän uudelleen niin kauan kunnes muistan laittaa kattilaan muiden käytettyjen kanssa. Sitten kiehautan ne, ripustan kuivumaan ja otan käyttöön.

Minulla on maski naamalla sosiaalisen painostuksen vuoksi. Minua ei rehellisesti sanottuna kiinnosta kenenkään muun terveys paitsi oman perheeni. On aivan sama, saako kaupassa takanani pyörivä ihminen koronan jostain vai ei, kunhan en itse saa, tai kukaan lähimmäinen.

On kamalaa, kun nenä valuu maskin alla ja pitää arvailla, näkyykö se kankaan läpi.

Vierailija
78/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin! Me muut saa teidän asennevammaisten takia lisää rajoituksia!

Vierailija
79/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska perustuslaki ja freedoms.

80/211 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin yleensä olen ilman maskia. Kuitenkin yhtenä päivänä sitten laitoin kun menin kauppaan, ja kyllä tuntui typerältä ja ahistavalta, tuli vain olo, että olen samanlainen lammas kuin muutkin maskilliset, en aio jatkossakaan käyttää maskia, paitsi työaikana.

En pelkää koronan saamista enkä edes tunne ketään sairastunutta.

Erikoiset ne on ihmisellä itsetunnon ronahduttavat asiat. Ja hienoa ettet pelkää ITSESI puolesta ja hälläväliä muiden ihmisten terveys

Joka ikinen ihminen maksaa joka kuukausi tuloistaan omia sairaanhoitokulujaan.

^ verojen muodossa siis.

Tupakoitsijat, joita taannoin syytettiin siitä, että kuluttavat terveydenhuoltoon tarkoitettuja rahoja tupakoimalla maksavat päivässä 9 € ylimääräistä veroa tavastaan, koska tupakka-askin hinnasta yli 90% on erilaisia veroja. Vuositasolla tämä tekee 3600€ extraveroa. Kun tämä kerrotaan 40-60 vuodella, mikä menee mahdollisten seurauksien ilmenemiseen, niin tupakootaija on säästänyt kyllä terveydenhoitokulunsa veroina, koska iso osa tupakoitsijoista ei edes sairastu, osa maksaa tämän veron vain osan elämästään ja lopettaa sitten. Tämä on siis vero normaalin veron lisäksi. Ylipainoon tarvittaisiin mielestäni samanlainen vero. Euro/ylikilo/päivä. Olen yrittänyt pohtia, kuinka tämän pystyisi toteuttamaan käytännössä. Lopetin itse 11 vuotta sitten, mutta sitä ennen maksoin yli 20 vuotta extraa. Tuon extran saa mielihyvin käyttää tupakoivien hoitoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme